Helsingin asuinalueet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urkki
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kauppakeskus, saleja, metrot/bussit, meri+ranta, rento meininki, koulut, kirjastot, terveydemnhoiti ja rauha

Morjens, mulle riittää noin ens alkuun: 1.sali, 2.metro/bussi ja 3.kohtuullinen rauha (en ole lähtökohtaisesti rasisti, voin asua jopa sompun naapurissa).
 
Minkä kokonen kämppä haussa ?

Tulisitko liikkumaan autolla, bussilla, junalla ? Tai no, tuokin tietty riippunee vähän siitä, mistä ja millasta duunia haet/saat... :)
 
Sinkulle, potaavalle ja bilettävälle karjulle riittää 20 neliöö, on se toki tietty suuri lasku nykyisestä 50 neliöstä. ;)

Mä olen pihalla ku lumiukko noista vuokrien tasoista stadissa :nolo: , mutta esim. vvo:lla (ei yhtään yksiötä vapaana) näyttäis olevan kannelmäessä 60,5m2 kaksio 572€/kk - juna-asemalle voi kävellä aamu-unisena silmät kiinni ja sali (crossi) näyttäis olevan melkeinpä naapurissa.

Vuosaari/itäkeskus -akselilla lienee halvempaa ja metrokin kulkee...mites työnhaun kanssa = muutat ilman duunia ja alat hakemaan vasta kämpän löydyttyä ?
 
mites työnhaun kanssa = muutat ilman duunia ja alat hakemaan vasta kämpän löydyttyä?

Joo, olisin valmis muuttamaan ns. tyhjän päälle, koska pystyn hoitamaan vuokratakuut yms. suhteilla. Työksi kelpaa mikä tahansa alkaen varastomiehen tai raksan hommista. Täällä vitun korvessa ei jaksa enää asua, meininki on just sitä että otat yhden kaljan ja koko kortteli huutaa sen perään. :curs:
 
Mä majailen pajamäen nurkilla ja voin sanoa, että hiljaisempaa paikkaa saa hakea. Juna-asema vieressä, bussit kulkee hyvin ja vuokrataso on kohtuullinen. Voin suositella.
 
Mä majailen pajamäen nurkilla ja voin sanoa, että hiljaisempaa paikkaa saa hakea. Juna-asema vieressä, bussit kulkee hyvin ja vuokrataso on kohtuullinen. Voin suositella.

Kuulostaa hyvältä. Mahtuuko vuokra 450-550 e/kk haarukkaan?
 
Töölöstä pitäis löytyä yksiöitä 500 eurolla, Pajamäki 350 euroa, Malminkartano noin 500 euroa.

Kysymysmerkkejä ovat mm. Pasila, Lassila, Kannelmäki, Pähkinärinne, Espoon lähialueet, Myllypuro, Kontula, Mellunmäki, Puotila, Vuosaari, Pitäjänmäki, Valimo, Käpylä, Oulunkylä, Pohjois-Haaga...

Siis aika vitusti kaupunginosia mistä ei oo ittellä mitään kokemusta, ja yksi sanoo hyvä, toinen sanoo persreikä.
 
Kannattaa myös tsekata Munkkiniemi. Kallis ostaa kämppä mutta halpa(?) asua vuokralla. Hyvät liikenneyhteydet, luonto ja meri ihan vieressä ja rauhallista on. Salia (hyvää sellaista) saa tosin hakea vähän kauempaa, mutta helposti pääsee esim. Ruskeasuolle tai Kisikselle kaupungin saleille tai esim. Töölö Gymille tms..

Kauppoja vieri vieressä, Makuuni löytyy, pari kolme uimarantaa vieressä (näin kesällä tosi kiva), jne jne..

Myös hyvät ulkoilumaastot lähellä, Seurasaari, keskuspuisto jne jne. Itse ainakin viihdyn tosi hyvin ja varmaan siellä asun niin pitkään kuin nyt stadissa tulee asuttua.

Itse asun vaimon kanssa 50 neliön kaksiossa Munkassa ja maksetaan 650e kuussa, joten kuvittelisin yksiön löytyvän reilusti alle viiden sadan. Sopiva yhdistelmä kaupungin elämää ja rauhaa mielestäni.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom