Helsingin asuinalueet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urkki
  • Aloitettu Aloitettu
HC76, yksi timo on tullut alakerran ikkunasta läpi. Siellä oli yhteisessä tilassa bileet, joihin porukka (muita timoja) ei halunnut päästää sitä sisään. Toisen timon otin kiinni kun se päätti ryöstää jonkun 17-vuotiaan pojan repun. Emäntä on päässyt kuulemaan jos jonkinlaista ehdottelua ja vittuilua. Ja kaikkea pientä siihen päälle, nuo nyt tulivat ekaksi mieleen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
HC76, yksi timo on tullut alakerran ikkunasta läpi. Siellä oli yhteisessä tilassa bileet, joihin porukka (muita timoja) ei halunnut päästää sitä sisään. Toisen timon otin kiinni kun se päätti ryöstää jonkun 17-vuotiaan pojan repun. Emäntä on päässyt kuulemaan jos jonkinlaista ehdottelua ja vittuilua. Ja kaikkea pientä siihen päälle, nuo nyt tulivat ekaksi mieleen.

Ai saatana. Karkotus. :rolleyes:

Kaipa sitä tapahtuu. Omakohtasia negatiivisa kokemuksia on nolla. Ei oikeestaan ikinä ole ollut ongelmaa ulkomaalaisista. No ehtiihän tässä vielä. Mutta joka vitun kulmalla örisevä suomalainen spurgu saa mun veren kiehumaan.
 
Ainoa asia, joka oikeasti väillä häiritsee ovat nämä mahtavat arjalaisen rodun edustajat, jotka örisevät Sparin vieressä olevassa pizzeriassa joka päivä, ja välillä ulkopuolellakin.

Jep, totta tämä. About viikko sitten käytiin koirien kassa siinä sparin automaatilla iltalenkin yhteydessä. Just kun pääsin automaatille Pelikaanista päätti könytä ulos joku tosimiehen ruumiillistuma sanomaan hei kivoille hauvoille. Tietysti ihan persekännissä. Horjui viereen ja tarrasi dogo argentino uroksen päähän kaksin käsin kiinni ja tokasi että "mitä haukku!".
Mä en ole eläessäni saanut sellaista paskahalvausta, tarrasin koiran pantaan kaksin käsin kiinni ja selvitin tyypille, että mikäli ei vielä murinasta ja hampaiden esittelystä tyyppi kyennyt itse päättelemään niin kiinni tarttuminen oli helvetin huono idea..

Oli melko lähellä etten leiponut sitä kaveria nenään. Sen kaverit onneksi tajus tilanteen ja haki hemmon sisään.
 
Hihihihi, hyvä keskustelu. Mielipiteitä lauotaan vaikkei ikipäivänä olla kyseisessä paikassa käyty, saati asuttu. :lol2: " Olen kuullut juttuja... "

Se on fakta että kaikki paskaksi luokitellut asuinpaikat on mainettaan parempia loppujenlopuksi.

Juu. Näinhän täällä (ja jokapaikassa muuallakin) toimitaan: Dissataan ennenku on tietoa siitä mitä oikeen dissataan.

Mä olen Idän puolesta puolustukseni jo pitänyt, löytyy malmi-ketjusta.
 
Samoin :) :rock:
Asun valitettavasti siinä Rastilan vieressä, Vuosaaressa, jossa niitä Yön Simppoja on ja jokasella on oma mielipide ja Suomi on vapaa maa, joten sanon että en tykkää, enkä koskaan haluaisi asua Rastilassa ;)

Jospa lopetettais riitely tähän?

Joo, sori. Siitä jäi hymiö perästä pois. Ei ollut tarkoitus ihan oikeasti vittuilla.

Ja myönnettäköön sen verran, että en minäkään ihan joka kortteliin Rastilassa varmaan muuttaisi. Omassa ei ole vikaa, kun ei lähettyvillä maahanmuuttajat pyöri. Sitä siis ajoin takaa, että hyviäkin paikkoja kyllä löytyy.
 
Onko 500e toivotonta etsiä kämppää Töölöstä, Kampista tai Punavuoresta? Ilmeisesti ainoa mahdollisuus on suhteilla...Noissa nettipalveluissa ei yleensä ole mitään järkevää noilla alueilla (Lauttasaari ja Kallio eivät kiinnosta).

Vastataan tähän itse: löytyy helposti 450e asti. Halvemmallakin tiedän asuttavan mutta nämä ovat sitten yksittäistapauksia.
 
Aika toivotonta kyllä Töölöstä tai läheltäkään...
500e/kk saattaa saada tuurilla vaikkapa Etelä-Haagasta 25m2 joltain suurelta yritykseltä 60-luvun alkuperäiskunnossa olevan kämpän. www.sato.fi esimerkkinä.

Suhteet toki erikseen, kuulinpa kerran että eräs kaveri asusteli kaisaniemessä maksaen vain vastikkeen 50m2 (500mk) kaksiosta, koska asunnon omisti joku uskovainen eikä sillä saanut tehdä voittoa.
 
Sain itse kyllä melko monta tarjousta etelämpää (Kamppi, Punavuori, Ullanlinna) tuolla hinnalla. Töölössäkin olen nähnyt tarjottavan alle 500e:lla n. 20 neliöisiä kämppiä.

Etelä-Haagasta olisi natsaillut 380e:llä jo lähemmäs 30 neliötä.
 
500€:lla saa varmaankin noin 20 neliöisiä kämppiä jopa eteläisestä kantakaupungista, mutta niiden kunto on sitten sitä mitä esittelyissä kutsutaan "alkuperäiskunnoksi", "mahdollisuudeksi toteuttaa itseään" tai "remontoijan unelmaksi".
 
Ihan ok-kuntoisia opiskelijalle. Eri asia sitten jos odottaa jotain omistusasunnon vastaremontoitua uusdesignia. Silloin varmaan saa lisätä monta sataa tuohon vuokraan.

Jos on opiskelija kannattaa mielestäni harkita kimppakämppiäkin: aika paljon näkee eteläisessä Helsingissä tarjottavan huoneita kolmioista/neliöistä tosi hyviltä paikoilta. Joka tapauksessa kannattaa ennemmin tinkiä neliöistä kuin sijainnista.
 
Ja aina kannattaa hakea kaupungilta asuntoa, koska ne on ihan selkeästi edullisempaa kuin yksityisten vuokraamat kämpät.
 
Siis 20m2 ja 500eskoo. Makuuhuone on 20m2 ja nyt kun yrittää kuvitella ton makuuhuoneen keittiöksi, makuuhuoneeksi, suihkuksi ja vessaksi:) . 100 voisin maksaa 20m2. Tai vertailuksi mun autolla on isompi oleskelutila, kun 20m2. Eiks toi oo jo eläinrääkkäystä pitää ihmisiä noin pienessä tilassa? Oikeesti 500eskolla saa kehä3 sisäpuolelta ihan asumiseen tarkoitettujakin asuntoja.
 
Siis 20m2 ja 500eskoo. Makuuhuone on 20m2 ja nyt kun yrittää kuvitella ton makuuhuoneen keittiöksi, makuuhuoneeksi, suihkuksi ja vessaksi:) . 100 voisin maksaa 20m2. Tai vertailuksi mun autolla on isompi oleskelutila, kun 20m2. Eiks toi oo jo eläinrääkkäystä pitää ihmisiä noin pienessä tilassa? Oikeesti 500eskolla saa kehä3 sisäpuolelta ihan asumiseen tarkoitettujakin asuntoja.

Kyllä saa, mutta sitten pitää tosin matkustaa lähemmäksi sitä kehä3:sta.

Löysin oikotie.fi:stä mm. seuraavia vaihtoehtoja:

Pihlajamäki 40m2 yksiö 500e/kk
Puistola 35m2 yksiö 470e/kk
Pohjois-Haaga 31m2 yksiö 490e/kk
Kontula 31m2 yksiö 460e/kk
Jakomäki 32m2 kaksio 495e/kk

Tää on jo aika pop: Kaivoksela 39m2 kaksío 500e/kk

Lisäksi Espoosta ja Vantaalta löytyi aika monta vaihtoehtoa yli 30m2 ja vuokra enintään 500e.
 
On siitä jotain hyötyäkin näköjään asua kehä 3:sen ulkopuolella :D

Nimim. vuokra 500e/kk, 2h + k, 60m2

Kyllä ihminen elintilaa tarvitsee, viime vuonna asuin 25 neliön kopissa, ja ei ollut mitään herkkua :(
 
Sörkässä, kun asuin. Oli toisella puolella tietä myynnissä yksiö, 7m2 hintaan 140000mk:). Siinä sitä on kokoa ja näköä.
 
Kaupungin asuntojen hintataso on enemmän kuin kohtuullinen. Malminkartanossa 60m2 2h+k+p 470e/kk, Pohjois-Haagassa 1h+kk 32m2 260e/kk. Kaupungilla on asuntoja myös Katajanokalla, Ruoholahdessa ja Pikku-Huopalahdessa. Näissä vuokra per neliö on 9-13e eli nyt mitään ihan yyberkallista.

Joten suosittelen lämpimästi kaupungin asuntojakin. Suurimmassa osassa on ihan tavallista väkeä naapurina.
 
Sörkässä, kun asuin. Oli toisella puolella tietä myynnissä yksiö, 7m2 hintaan 140000mk:). Siinä sitä on kokoa ja näköä.
Kyseessä on varmaan jokin "työhuone julkiselle naiselle" Helsinginkadulla tms. 7 neliötä on jo melko vähän. :D

Älkää maalaiset unohtako päivitellä autopaikkojen hintoja, niiden vuokrilla kustantaa jo teidän makuukammarin, saunan ja vuoden ehramit.
 
Joten suosittelen lämpimästi kaupungin asuntojakin. Suurimmassa osassa on ihan tavallista väkeä naapurina.

Käsittääkseni noissa on kuitenkin aika alhaiset tulorajat?
 
Back
Ylös Bottom