Helsingin asuinalueet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urkki
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Eli pitäisi asua 100 vuotta joka paikassa suomessa että voisi sanoa paikan olevan perseestä? En ole Tesomallakaan asunut, mutta voin sanoa että ihan hirveä mesta. Ei se itä siitä paremmaksi muutu jos maikki muuttaa sinne.

Oikein vitun perinteinen junttiasenne "hei sä olet landelta, älä ala meille stadilaisille vittuileen".

Ja sulla taas perinteinen "en ainakaan muuta itähelsinkiin, en oo kyl koskaan käynyt, mut siellä kulma on kurkkumätää ja hirvee slummi"
 
Ite olen asunut Helsingissä nyt vuoden, eikä oo autuaaks tosiaan tehnyt mikään seutu täällä.
Suurin osa ihmisistä tuntuu olevan muualta muuttanut anyways. Olisi kiva kuulla paljasjalkaisten mielipiteitä tästä asuinalueasiasta.
En tajua tätä kohkaamista, meille on ollut tärkeetä keskusta-asuminen ja toisille merkitsee sitävastoin luonnonläheisyys ja neliöt enemmän. Taas kerran täytyy sanoa, että onneksi on mistä valita.
 
Inkeri sanoi:
Ite olen asunut Helsingissä nyt vuoden, eikä oo autuaaks tosiaan tehnyt mikään seutu täällä.
Suurin osa ihmisistä tuntuu olevan muualta muuttanut anyways. Olisi kiva kuulla paljasjalkaisten mielipiteitä tästä asuinalueasiasta.
En tajua tätä kohkaamista, meille on ollut tärkeetä keskusta-asuminen ja toisille merkitsee sitävastoin luonnonläheisyys ja neliöt enemmän. Taas kerran täytyy sanoa, että onneksi on mistä valita.

Jeps, sanopa muuta. Ihmiset arvostavat erilaisia asioita. Tuossa jokin aika sitten muutettiin tyttöystävän kanssa yhteen (molemmat Kontulan liepeillä ikänsä asuneita), ja vaatimuksena oli lähinnä se, että kämppä sijaitsee akselilla Kontula-Kivikko-Vesala. Moni varmaan pitää meitä ihan hulluina, mutta pitäköön. Ainakin meillä on vahva Itä-Helsinki-identeetti :D, ja niin on itse asiassa kaikilla kavereillakin, koska kukaan ei halua täältä pois. :) Eniten täällä ehkä merkkaavat palvelut, kulkuyhteydet, luonto, kaverit ja se, että saa olla rauhassa.
 
Itse olen asunut koko ikäni stadissa,ja viihtynyt niin keskustassa kuin lähiössäkin.Nuorena miehenä oli tärkeätä asua keskustassa nykyään viihdyn paremmin lähiössä,samalla rahalla isompi kämppä eikä ne baarit ja leffat enää sillai kiinnosta.
Jos asuu stadissa niin täytyy vaan hyväksyä se että spurguja narkkeja sekä hulluja on keskinmäärin ilmeisesti enemmän kuin muualla suomessa,kyllä niidenkin kanssa toimeen tulee.
 
Serkku asuu Länsi-Stadissa. Se on ihan hirvee paikka, jonka nurkka täynnä spurguja ja narkkeja, muutenkin hirvee Mogadishu-meininki. Ite en muuttaisi akselille Munkkivuori-Pitäjänmäki-Haaga. Serkku tsiigaileekin nyt luukkua jostain Itiksen liepeiltä. Se on tosi rentoo seutua, serkku on sieltä himaisin, se asunut siellä koko lapsuutensa.
 
Lazarus sanoi:
Serkku asuu Länsi-Stadissa. Se on ihan hirvee paikka, jonka nurkka täynnä spurguja ja narkkeja, muutenkin hirvee Mogadishu-meininki. Ite en muuttaisi akselille Munkkivuori-Pitäjänmäki-Haaga. Serkku tsiigaileekin nyt luukkua jostain Itiksen liepeiltä. Se on tosi rentoo seutua, serkku on sieltä himaisin, se asunut siellä koko lapsuutensa.

Pohjois-Haaga ja Munkkivuoren "ostoskeskus" on oikeastaan ainoat rauhattomat paikat. Muutaman vuoden tuolla akselilla asuneena voin sanoa, ettei koskaan ole ollut mitään ongelmia, edes spurgujen tai narkkien kanssa.
 
Uncle Sam sanoi:
Pohjois-Haaga ja Munkkivuoren "ostoskeskus" on oikeastaan ainoat rauhattomat paikat. Muutaman vuoden tuolla akselilla asuneena voin sanoa, ettei koskaan ole ollut mitään ongelmia, edes spurgujen tai narkkien kanssa.

Mä kyllä otin lähinnä huumorilla ton Lazaruksen kommentin, että Munkkivuori ja Haaga olisivat jotenkin kamalia alueita. Munkkivuoren ostaria en sanoisi mitenkään rauhattomaksi paikaksi. Lähes päivittäin käyn siellä ostoksilla ja varsin rauhallista on. Joskus näkyy jotain spurguja kaljalla siinä S-marketin edessä. En tiedä onko Helsingissä sellaista ostaria, jossa spurguja pyörisi vielä vähemmän... tai no ehkä Lehtisaaren "ostarilla", siellä ei takuulla spurgut pyöri :rolleyes:
 
Uncle Sam sanoi:
Pohjois-Haaga ja Munkkivuoren "ostoskeskus" on oikeastaan ainoat rauhattomat paikat. Muutaman vuoden tuolla akselilla asuneena voin sanoa, ettei koskaan ole ollut mitään ongelmia, edes spurgujen tai narkkien kanssa.

Pohjois-Haagassa tulee liikuttua melkein joka päivä eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia, ei edes yöaikaan. Katukuvassa näkyy lähinnä lapsiperheitä ja vanhuksia. Pohjois-Haagan asemalla on iltaisin/öisin jotain nuorisoporukkaa mutta eipä se mun iltakävelyä haittaa.
 
Joo, kyllähän tuo Haaga on ihan mukavaa ja rauhallista seutua ihmiset eivät puutu toisten asioihin. Niin kuin saimme kesällä lööpeistä lukea, kun joku äijä puukotti keskellä päivää keskelle toria entisen muijakaverinsa eikä kukaan suvainnut puuttua pariskunnan välien selvittelyyn.

Ja Munkkivuoren ostoskeskuksen pummit, tuli aikanaan tutuiksi serkun luona kyläillessä. Samoin myös se Afrikka, mitä kutsutaan Kannelmäeksi.
 
turilas sanoi:
niin se onkin kokonaan toinen asia kenen interesseihin kuuluu haistella tai katella noita spurguja tai muita epäsosiaalisia tapauksia,mun elämänlaatu ainakin paranee jos niitä on mahdollisimman vähän,tuskimpa kellekään suoranaista turvallisuus ongelmaa noista tulee vaan kyse lienee enempi yleisestä viihtyisyydestä kuin muusta.

Arvasit oikein, harrasteisiini kuuluu nenän kaivamisen ohella aktiivinen sosiaalitapausten bongailu ja haistelu..
:whip:

Joten asuinalueeksi Kuusisaari, neljä metriä korkea betonimuuri lukaalin ympärille ja nauttimaan elämästä. Kauppareissuja varten voit hankkia silmälaput vaikkapa Vermosta.. ;)
 
En kyllä oo ikinä etelä-haagassa narkkaria nähny, en edes pikkutunneilla. Oikeastaan olis kivaa, jos joskus tapahtuis jotain jännää...
 
Tähtityttö sanoi:
Menee toi Malmikeskustelu vähän offin puolelle, niin voitais jatkaa tänne. Olkaa hyvät!

Ok, Malmi on suomen Turku.
 
Lazarus sanoi:
Serkku asuu Länsi-Stadissa. Se on ihan hirvee paikka, jonka nurkka täynnä spurguja ja narkkeja, muutenkin hirvee Mogadishu-meininki. Ite en muuttaisi akselille Munkkivuori-Pitäjänmäki-Haaga. Serkku tsiigaileekin nyt luukkua jostain Itiksen liepeiltä. Se on tosi rentoo seutua, serkku on sieltä himaisin, se asunut siellä koko lapsuutensa.[/QUOTE

Ei kyl menny yhtää jakeluun.. Oon asunu munkkivuoressa seittemänvuotta ja rauhallisempaa aluetta saa hakea. Ostarillakin on asioita hoidettu melkeen päivittäin ja muutaman kerran seitsemänvuoden aikana nähny ärrän vieressä pari spurgua. Mä luulin et ihmisillä jotka on asunu idässä tai vastaavanlaisissa paikoissa kauan, on tullut jonkilainen kompleksi joistain alueista pk-seudulla. Tyyliin "Oon asunu vesalassa kymmenen vuotta, eikä parempaa aluetta ole", "hyi vittu, en kyl ikin muuttais mihinkään keskustaan tai akselille munkka, haaga,pitsku, laru...". Näillä tapauksilla ei ole todennäköisesti ikinä mahdollisuuksia muuttaa kyseisille alueille, joten helppo alkaa dissata jotain asiaa mitä ei ite voi saada.
 
Vargas sanoi:
Ei kyl menny yhtää jakeluun.. Oon asunu munkkivuoressa seittemänvuotta ja rauhallisempaa aluetta saa hakea. Ostarillakin on asioita hoidettu melkeen päivittäin ja muutaman kerran seitsemänvuoden aikana nähny ärrän vieressä pari spurgua. Mä luulin et ihmisillä jotka on asunu idässä tai vastaavanlaisissa paikoissa kauan, on tullut jonkilainen kompleksi joistain alueista pk-seudulla. Tyyliin "Oon asunu vesalassa kymmenen vuotta, eikä parempaa aluetta ole", "hyi vittu, en kyl ikin muuttais mihinkään keskustaan tai akselille munkka, haaga,pitsku, laru...". Näillä tapauksilla ei ole todennäköisesti ikinä mahdollisuuksia muuttaa kyseisille alueille, joten helppo alkaa dissata jotain asiaa mitä ei ite voi saada.

Kyllä niitä komplekseja taitaa olla erityisesti niillä, jotka asuvat Herttoniemen länsipuolella, ja nimenomaan Itä-Helsinkiä kohtaan.
Ongelmana näissä keskusteluissa tuntuu olevan se, että aletaan vertailla asuinalueita ilman parempaa tietoa sen sijaan, että keskityttäisiin kertomaan niistä alueista, jotka oikeasti tunnetaan. Toki omaansa tulee puolustaa!
Samoin ihmisten käsitykset elämänlaadusta ja asumisviihtyvyydestä ovat kovin erilaisia. Joku haluaa nähdä "urbaania sykettä" muttei ulkomaalaisia tai spurguja, mulle esimerkiksi helvetin tärkeää on oma piha (vaikka helvetin pienikin), jolla voin kuunnella linnunlaulua samalla kun pupellan aamiaisrahkaa. Tällaiseen ei kahden korkeakoulutetun mutta matalapalkkaisen ;) ihmisen liksa riitä muualla kuin Idässä. Ja siksikään en muuttaisi muualle. Onneksi mulla on takana myös 23 vuoden (myönteiset) asumiskokemukset täältä.

Alppilassa bunkatessani vitutti muuten suunnattomasti kuunnella kesäiltaisin kymmenen minuutin välein kirkumista Lintsin SpaceShotista. Eli ongelmansa kullakin... ;)
 
Protskun virallinen "muutan stadiin" -tredi

[mod]Liitetty jo olemassaolevaan threadin jatkoksi -Emmah
ps. Jos musta on kii, niin tänne ei sikiä näitä senjasen oma virallinen / kysy siltäjatältä sitäjatätä -threadejä :jahas:[/mod]Joo, eli oon tuossa kattonu kovasti eri tarjouksia pääkaupunkiseudun vuokrakämpistä. Hintahaitari on melko iso.

Kertokaas mitkä olis hyviä kaupunginosia Helsingissä muuttaa asumaan? Olen 35-vuotias tällä hetkellä persaukinen työtön.

Tulin siihen tulokseen, että ei kannata jäädä asumaan provinssiin, koska kaksi ammattitutkintoa on pelkkää paperia näillä kulmilla.
 
Itä ja pohjoinen ovat ns. "järkihintaisia". Mikäli koko sanaa edes enää voi mainita pääkaupunkiseudulla. Kaupungille vaan hakemusta ja onnea jonotukselle.
 
Tämä topikki on tuhoon tuomittu jo ennenkuin se on alkanut. Trust me.

Morjens. Pystyn saamaan tarvittaessa suhteilla ainakin 3000 euroa vuokraennakkoon ja muuttokustannuksiin.
 
Back
Ylös Bottom