Helsingin asuinalueet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urkki
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tsihii, eilen bussi odotellessa vieressä ollut ulkomaalainen mies kysy että "polttaako tupakka?" ja tarjosi askiaan ..eli ainaisen kinuamisen sijaan voi joskus käydä toistekkin.
Kieltäydyin kohteliaasti kun en polta.

Perkele, "kulttuurinrikastajat" yrittävät väkisin pakottaa puhtoisia suomalaisia polttamaan tupakkaa ja pilaamaan keuhkonsa!!1 Missä on poliisi ja puolustusvoimat kun kunniallista kansalaista näin ahdistellaan? Mielestäni tuossa oli kyseessä jo törkeän laatuinen pahoinpitelyn yritys, josta olisi voinut seurata esim. keuhkosyöpä.

Tässä sen näkee miten käy kun kukkahattutädit haalivat väkipakolla puoli Afrikkaa meille loiseläjiksi. Jos itselleni tulee joku Yön Timo tarjoamaan röökiä niin vedän kyllä saman tein lättyyn... Maassa maan tavalla!

http://www.youtube.com/watch?v=uapAoD36s80

:D
 
tjaa, paha mennä sanomaan tosta pikkukuvasta, että mitä väriä niissä on.. oiskohan noi parvekkeet vihreitä? mitä meinaat sanalla "vuorattu"?

Kitarakujan kämpät on just niitä, mitkä on lähempänä juna-asemaa. Klaneettitien puolestaan on siinä vieressä. Kummissakin asuneena en voi suositella niitä Kitarakujan kämppiä. Todella paljon asui mamuja niissä (jotka ei siis edes opiskelleet) ja ainakin itselle kultturierot kävivät liian suuriksi. Ei muutenkaan mitään kehumista niistä taloista jäänyt mieleen. Tokihan sieltäkin voi tuurilla saada rauhallisesta talosta lottovoittajan tuurilla hyvän solun.

Klaneettitieltä sain sitten kämpän ja muutin sinne. Ainakin se oma talo oli todella rauhallinen verrattuna kitarakujan kämppiin. Niissä asui pääasiassa lopputyötään tekeviä/viimeisiä vuosiaan opiskelevia (mikä on "ehto" että saa niitä yksiöitä), vaihtareita sekä opiskelevia nuoria pareja. Solussa asuminen menettelee kyllä opiskeluaikana, mutta itselle on liikaa jos kulttuuritaustat asukeilla on liian erilaiset. Asuin joskus aikaisemmin Malminkartanossa soluasunnossa, missä oli lisäksi 2 suomalaista opiskelijaa ja ei mitään valittamista.
 
tsihii, eilen bussi odotellessa vieressä ollut ulkomaalainen mies kysy että "polttaako tupakka?" ja tarjosi askiaan ..eli ainaisen kinuamisen sijaan voi joskus käydä toistekkin.

Jos sä olisit ruma lihava mies, ni tuskinpa olisi röökejään sulle tarjonnut.
 
Jos sä olisit ruma lihava mies, ni tuskinpa olisi röökejään sulle tarjonnut.

Tuota noin, monesti olen huomannut että aika monet ulkomaalaiset ihmiset täällä on kovin kohteliaita ja ystävällisiä, joskin aivan päinvastaisiakin esimerkkejä löytyy paljon. Taitaa olla ihan henkilöstä kiinni tuo käytös kun kaikenlaista hiihtäjää mahtuu tuohon isoon ulkomaalaisjoukkoon.
 
Kitarakujan kämpät on just niitä, mitkä on lähempänä juna-asemaa. Klaneettitien puolestaan on siinä vieressä. Kummissakin asuneena en voi suositella niitä Kitarakujan kämppiä. Todella paljon asui mamuja niissä (jotka ei siis edes opiskelleet) ja ainakin itselle kultturierot kävivät liian suuriksi. Ei muutenkaan mitään kehumista niistä taloista jäänyt mieleen. Tokihan sieltäkin voi tuurilla saada rauhallisesta talosta lottovoittajan tuurilla hyvän solun.

Klaneettitieltä sain sitten kämpän ja muutin sinne. Ainakin se oma talo oli todella rauhallinen verrattuna kitarakujan kämppiin. Niissä asui pääasiassa lopputyötään tekeviä/viimeisiä vuosiaan opiskelevia (mikä on "ehto" että saa niitä yksiöitä), vaihtareita sekä opiskelevia nuoria pareja. Solussa asuminen menettelee kyllä opiskeluaikana, mutta itselle on liikaa jos kulttuuritaustat asukeilla on liian erilaiset. Asuin joskus aikaisemmin Malminkartanossa soluasunnossa, missä oli lisäksi 2 suomalaista opiskelijaa ja ei mitään valittamista.

Kai mä oon joku inner heart kukkatäti ku en ensimmäisenä katso maahanmuuttajia esteeksi muuttamiselleni. Plus että nykyisessä tilanteessa elämiseen jää 50eksua kuussa,eli edullinen asuminen kiinnostaa... ja vakuusmaksunhan jo maksoin :rolleyes:

Marraskuussa muutan ja tuun sitte tänne tilitteleen jos on jotain mainittavan arvoista.. Jos on kovin eksoottinen meiniki niin mähän voin saada matkakertomusvipit postailuillani :D
 
Kai mä oon joku inner heart kukkatäti ku en ensimmäisenä katso maahanmuuttajia esteeksi muuttamiselleni. Plus että nykyisessä tilanteessa elämiseen jää 50eksua kuussa,eli edullinen asuminen kiinnostaa... ja vakuusmaksunhan jo maksoin :rolleyes:

Marraskuussa muutan ja tuun sitte tänne tilitteleen jos on jotain mainittavan arvoista.. Jos on kovin eksoottinen meiniki niin mähän voin saada matkakertomusvipit postailuillani :D

Jos olet sukupuoleltasi nainen, niin todennäköisesti pääset rauhallisempaan taloon ja todennäköisyys saada ei-opiskeleva mamu (+ 10 sen kaveria) samaan soluasuntoon on aika häviävän pieni.
 
Tässä on loistava "ei tänne -kartta":

1135250304304.jpeg

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135250304304.jpeg
 
Ulkonäön ja sijaintinsa puolesta melkein koko pk-seutu pl. eteläkärki kallioon ja taka-töölöön saakka on "ei tänne" -aluetta minusta. Todella masentavia nämä elementtilähiöt eikä rivitalopuistikotkaan kehuja saa - pakkoko ne on työntää sinne metsän keskelle?
 
Käväisin tässä yksi aamu Herttoniemessä ja pitää kyllä sanoa että hyi helvetti. Pelkästään kävely metroasemalta rantaan aiheutti sellaisen lamauttavan akuutin depression että olisin varmasti hirttäytynyt oven kahvaan jos se olisi ollut mahdollista.

Itse olen nyt lämmennyt tuohon munkkiniemeen.
 
Mä en tykkää ihan eteläisimmän Helsingin meiningeistä. Liian "arvokkaan" näköistä seutua ja tulee mieleen rikkaat kusipäämummot ja snobit.
 
Paikka tossa kämpässä olis mainio mutta on rempattu niin yrjöttävän trendi-kliiniseksi, että en kyllä ostais vaikka rahaa olisikin millä mällätä. Onneksi ei ole niin ei tarvi haikailla noiden perään. :D
 
Omaan silmään toi on kyllä kans just sellanen unelmakämppä mitä stadista vois vaan toivoa. Ja totta on että toi munkin veikkaus voi olla alakanttiin.
 
Back
Ylös Bottom