HELLSINKI HOLOCAUST-painitapahtuma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Starba
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Se natsikortti on helppo tällaisessa tapauksessa vetää esiin. Melkein pakotat sen tekemään.

No mikä estää?Muuta kannattaa vielä pantata rasistikorttia vielä vähän aikaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tai jos pidän koulussa paitaa johon on painettu CHE:n naamavärkki, niin eiköhän joku tule heti heittämään että "oot sä joku vasuri".

No onko sun ajatukset noin yleensä ottaen oikealla vai vasemmalla vai ei kummassakaan?

On kyllä niin pässi nimi tapahtumalla ettei mitään rajaa. Jos ei showpainia pitänyt jo valmiiksi aivokuolleiden viihteenä niin nyt viimeistään luulisi jo viimeisenkin Karhulippismiehen kiertävän homman kaukaa.

Aiheuttaa kyllä ikävänä sivuvaikutuksena loputtoman päänsisäisen tarpeen yrittää keksiä vieläkin nolompia nimiä, mutta aika alittamaton tuo originaali kyllä mauttomuudessaan on.

Äiti-lapsi messut: "Mother's day mother fucking"
Lastenpäivän limudisko: "Jammu's jam"
Ilotulituskilpailu: "Myyrmannin myllytys"
Kevyen musiikin joulukonsertti, pääesiintyjä: "Katolinen pappi ja oraaliorvot"
Veteraanikeräys: "Kaunialan homolöylyt"

:itku: Loppuis nyt jo. Ei toi painihomma nyt mene enää millään tasolla läpi edes ilmaisen mainoksen junailemisena. Mainoksen laatijan täytyy vaan olla täysin kielitaidoton amisstereotyyppi ja sanakirjasta on katsottu kivasti rimmaavia sanoja sen kummemmin miettimättä.

Hei, mitäs wannabe kansallismieliset tykkäsitte vaikka tällaisista vaihtoehtoisista neutraaleista nimistä?

-HELLSINKI DRESDEN´S BIG BANG
-HELLSINKI HUHTINIEMI-MASSACRE
-HELLSINKI-PUNAINEN ISÄNMAA
-HELLSINKI HOMOPAINI / HELLSINKI HOMOCAUSE
En oikein tajua miksi Helsingin nimeen pitäisi sisällyttää joidenkin muiden paikkojen nimiä (tästä huomautin jo aiemmin), puhumattakaan jostain "punainen isänmaa"-nimityksestä jota saa melko pitkään miettiä ennenku siitä saa jotain konnotaatioita väkivaltaviihteeseen. Se homopainihan on ihan hyvä nimi. Voi kyllä olla, että houkuttelee aika pientä väestönosaa. :D Ei sillä, että showpaini muutenkaan olisi ihan sitä suurinta korkeakulttuuria.

Hei, Lotta svärd pelastaa päiväsi, sillä suomessa saa käyttää yhä vieläkin julkisesti hakaristia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Lotta_Svärd
Jeh, lotat. Vain sellaisena kun se on heidän logossaan. Minä tykkäisin enempi siitä aurinkopyörä-versiosta, se on paljon esteettisempi.
Minua puolestani itkettää kun en saa pitää sirppi-vasaralippua parvekkeellani leimaantumatta jotenkin ryssämieliseksi kommunistiksi. Minusta ne ovat vain kivoja kuvioita, joita minun pitäisi saada käyttää ilman leimaantumisen riskiä. Tai jos pidän koulussa paitaa johon on painettu CHE:n naamavärkki, niin eiköhän joku tule heti heittämään että "oot sä joku vasuri". En käsitä miksi valokuvaa ei voi ottaa pelkkänä kuvana, en tajua...
CHE:n naamavärkki ja sirppi-vasaralippu merkitsevät sitten jotain muutakin kuin kommarimyönteisyyttä? Minä kun tiedän aika tavalla sellaisia yhteisöjä, joilla ei ole mitään tekemistä natsien kanssa ja jotka käyttävät hakaristiä esmes koristeena tahi hyvänonnensymbolina. Aasialaisena ko. symbolin jossain tilanteessa käyttäjänä tuskin joutuisin samanlaisen vainon kohteeksi kuin esimerkiksi nyt täällä koska olet nähtävästi päättänyt, että olen punaniskarasistinatsi. Tiedän kyseistä symbolia käytetyn kosolti myös ennen natseja. Mutta ehkä se ei silloinkaan olisi kiinnostanut ketään ilman nasuja? Täähä on kyllä totaalisen :offtopic: , en ihmettelis jos ylläpito nää vänkäykset tästä poistaisi.

Ps. Pääsyy mun vänkäilylle tässä on ihan puhtaasti kaverien suosiminen kun minä oon niiden kanssa paininu.

Eli tästä puuttuu se the, mikä tekisi tästä nimenomaan juutalaisten joukkotuhoa meinaavan holokaustin.
Vaan kun suomen kauniissa kielessä ei vielä ole artikkeleita, niin meille se onko sanan edessä thö vai ei, ei ehkä niin ratkaisevasti muuta merkitystä.

Voisin vielä tarkentaa tuota oman sanakirjani näkemystä. Siinä holocaust pienellä kirjoitettuna tarkoitti polttouhria tai joukkomurhaa, kun taas Holocaust isolla alkukirjaimella on sitten juutalaisten joukkotuho. Tällä perusteella otsikossa voitaisiin puhua juutalaisten joukkotuhosta.

Pointtina ei kuitenkaan ole otsikossa olevan holocaustin kirjoitusasu, sillä kirjoitusasusta riippumatta sen voidaan nyky-yhteiskunnassa tulkita viittaavan selkeästi tiettyyn tapahtumaan historiassa.

Tupla-J sanoi:
MKSän esimerkeistä mun mielestä mikään ei ole järin validi: kahdessa niistä mainitaan erikseen tapahtumapaikka, eikä apartheid tietääkseni tarkoita joukkotuhoa.

Vaikka sanalle holocaust annetaan sanakirjassa muitakin merkityksiä, se on kuitenkin vakiintunut tarkoittamaan 1930-luvun lopussa ja 1940-luvun alussa tapahtunutta juutalaisten joukkotuhoa Saksassa ja sen hallitsemilla alueilla. Holocaust on siis yhtä lailla tarkasti määritelty tapahtuman nimi kuin vaikka Ruandan kansanmurha. Myös järjestäjät ovat varmasti tienneet sanan merkityksen. Vaikka he haluaisivatkin sen tarkoittavan vain joukkomurhaa, on täysin mahdotonta olla liittämättä sanaan tiettyjä assosiaatioita. Mikäli järjestäjät olisivat oikeasti halunneet laittaa tapahtuman nimeksi verilöylyn ilman mitään yhteyksiä muihin tapahtumiin, tapahtuman nimi olisi Hellsinki Massacre tjsp.

LOL! Ote ilta-sanomien uutisesta:
Raine Kauppinen sanoi:
Nimenvalinnan on sanottu luonnehtivan "lajin intellektuaalista tasoa".

Voisin vielä tarkentaa tuota oman sanakirjani näkemystä. Siinä holocaust pienellä kirjoitettuna tarkoitti polttouhria tai joukkomurhaa, kun taas Holocaust isolla alkukirjaimella on sitten juutalaisten joukkotuho. Tällä perusteella otsikossa voitaisiin puhua juutalaisten joukkotuhosta.
Englannin kielellä rustatuissa tapahtumien nimissä kaikki sanat alkaa isolla, jolleivät ole artikkeleita. Jopa reino kirjotettas isolla ärrällä jos se olis englanninkielisen tapahtuman otsikossa.
Pointtina ei kuitenkaan ole otsikossa olevan holocaustin kirjoitusasu, sillä kirjoitusasusta riippumatta sen voidaan nyky-yhteiskunnassa tulkita viittaavan selkeästi tiettyyn tapahtumaan historiassa.
Tämä se vasta olikin hyvä syy olla takertumatta siihen alkukirjaimen kokoon. Hyvä, ettet syyllistynyt siihen.
Vaikka sanalle holocaust annetaan sanakirjassa muitakin merkityksiä, se on kuitenkin vakiintunut tarkoittamaan 1930-luvun lopussa ja 1940-luvun alussa tapahtunutta juutalaisten joukkotuhoa Saksassa ja sen hallitsemilla alueilla. Holocaust on siis yhtä lailla tarkasti määritelty tapahtuman nimi kuin vaikka Ruandan kansanmurha.
Jos näin on, niin viittitkö kertoa mulle mitä muuta Ruandan kansanmurha tarkottaa kuin Ruandan kansanmurhaa? Meinaako se sitä, että syödään paljon neekerinpusuja?
Mikäli järjestäjät olisivat oikeasti halunneet laittaa tapahtuman nimeksi verilöylyn ilman mitään yhteyksiä muihin tapahtumiin, tapahtuman nimi olisi Hellsinki Massacre tjsp.
Mutta eihän se rimmaa yhtään niin hyvin. Ei naistenlehdissäkään anneta vinkkejä "parempiin orgasmeihin", ne on aina "oivallisia orgasmeja", "hykerryttävää hekumaa", "lemmensimpukan lellimistä" et al.
LOL! Ote ilta-sanomien uutisesta:
Tuntuu Raine olevan hyvin selvillä siitä, että laji on kieli poskella tehtyä. Välillä nenäkin. Vieläkään en osaa muuttaa mielipidettäni siitä, että tässä ammutaan taas kerran singolla kärpästä.

On kyllä niin pässi nimi tapahtumalla ettei mitään rajaa. Jos ei showpainia pitänyt jo valmiiksi aivokuolleiden viihteenä niin nyt viimeistään luulisi jo viimeisenkin Karhulippismiehen kiertävän homman kaukaa.

Mutta pitääkö viihteen olla sitten kovin intellektuellia?Jotkut ihmiset ilmeisesti tykkää välillä pistää aivot narikkaan ja kattoa jotain tollasta sekoilua ja mölytä.Taitaa tuokin kuitenkin enemmän vetää väkeä kun joku tällänen fantastinen korkeakulttuuri kuten kaupunginteatteri.

Showpainihan on leikkiä. Kaikkihan sen tietää.
Vaikka toisaalta käytänkin siitä nimitystä "viihde" :jahas:

Itseäni alkoi jurppimaan kun WWE:n tulo laukkautettiin Subilla. Perkele.

Itse en ole seurannut Fight Club Finlandia ikinä, mutta minusta kyseessä on melkoisen mielenkiintoinen show. Jos joku rupee valittamaan sen "epäaitoudesta" voi minusta suksia Siperian suolakaivoksille samantien :kippis1:

Niin ja sen verran vielä tosta markkinoinnista että ilman tätä nimen aiheuttamaa kohua en olisi kiinnittänyt koko juttuun mitään huomiota mutta nyt jos satun olemaan tuollapäin niin meen tonne taskumatin kanssa mölyämään ja kattomaan tota aivotonta viihdettä.En tiedä tykkäänkö mutta kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantanssia ja pikkusiskoa.

Ja jos jotkut pakkotoiston sivistyneistä pitää mua nyt junttina niin sanompa vaan että mä en sen takia yö uniani menetä.

Vieläkään en osaa muuttaa mielipidettäni siitä, että tässä ammutaan taas kerran singolla kärpästä.

Ampuuhan noi jutut ehkä hiukkasen yli, mutta sen varmaan sinäkin myönnät, että tuollaisen nimen käyttö on lapsellista ja mautonta.

Englannin kielellä rustatuissa tapahtumien nimissä kaikki sanat alkaa isolla, jolleivät ole artikkeleita. Jopa reino kirjotettas isolla ärrällä jos se olis englanninkielisen tapahtuman otsikossa.
Tiesin kyllä tuon. Olisin voinut ilmaista itseäni tarkemmin ja sanoa, että otsikon kirjoitusasusta ei voida päätellä, onko siinä haluttu viitata juutalaisiin vai ei. Mutta edelleenkin olen sitä mieltä että kirjoitusasu ei merkkaa tässä tapauksessa yhtään mitään, vaan sanan merkitys.

Jos näin on, niin viittitkö kertoa mulle mitä muuta Ruandan kansanmurha tarkottaa kuin Ruandan kansanmurhaa? Meinaako se sitä, että syödään paljon neekerinpusuja?
Onko sillä mitään väliä? Minusta tässä tapauksessa ei ole. Ruandan kansanmurha viittaa Ruandassa tapahtuneeseen kansanmurhaan ja Holocaust Saksassa tapahtuneeseen juutalaisten joukkotuhoon.

Mutta eihän se rimmaa yhtään niin hyvin. Ei naistenlehdissäkään anneta vinkkejä "parempiin orgasmeihin", ne on aina "oivallisia orgasmeja", "hykerryttävää hekumaa", "lemmensimpukan lellimistä" et al.
Aivan totta.

Tuntuu Raine olevan hyvin selvillä siitä, että laji on kieli poskella tehtyä. Välillä nenäkin.
Aivan totta.

Vieläkään en osaa muuttaa mielipidettäni siitä, että tässä ammutaan taas kerran singolla kärpästä.
No joo. Onhan tässä taas saatu iso väittely aikaan yhden aivottoman showpainitapahtuman nimestä. Ei tuo nimi minua häiritse. Olen tässä pidemmän aikaa selvennellyt vain mielipidettäni, että nimi on minusta todella typerä tuonkaltaiselle tapahtumalle. Ymmärrän kyllä, että se saattaa häiritä Helsingin juutalaisia, mutta se ei taas ole minun ongelmani eikä siihen tässä tarvitse edes puuttua.

Meidän kahden välinen näkemysero taitaa olla lähinnä siinä, että minun mielestäni sana holocaust on yleisesti vakiintunut tarkoittamaan juutalaisten joukkotuhoa. Sinun mielestäsi taas tämä merkitys ei ole niin vahva, vaan sanaa holocaust voidaan aivan hyvin käyttää tarkoittamaan mitä tahansa joukkomurhaa ilman välitöntä viittausta Saksan tapahtumiin. Ei siis mikään maailman merkittävin väittelyn aihe. :D

Ampuuhan noi jutut ehkä hiukkasen yli, mutta sen varmaan sinäkin myönnät, että tuollaisen nimen käyttö on lapsellista ja mautonta.
Parempiakin nimiä olis voinut keksiä joo, senhän sanoin jo ekassa viestissäni tähän.

Edit: MKS:llekin :piis: :)

Showpaini on lapsellista ja mautonta :)

Englannin kielessä tuo on varmasti vakiintuneempi termi kuin suomenkielessä. Jos menee kadulta kysymään, niin tuurilla yksi kymmenestä sen yhdistää juutalaisten kansanmurhaan.

Showpaini on lapsellista ja mautonta :)

No niin, nyt se sitten tuli. Lopullinen totuus koko aiheesta. Ensin väiteltiin 8 sivua nimen mauttomuudesta, holocaust-sanan kirjoitusasusta ja merkityksestä, lemmensimpukan lellimisestä sekä hakarististä. Ja sitten paikalle saapuu Hellion, joka tiivistää koko threadin yhteen viiden sanan mittaiseen lauseeseen. Loistavaa. Nyt loppuu tämäkin vänkääminen. Ja tämä ei sitten ole sarkasmia. Olen tosissani. Kiitos. :worship: :kippis1:

Kiitokset kaikille osallistujille. Nyt voinkin poistua takavasemmalle. :thumbs:

Englannin kielessä tuo on varmasti vakiintuneempi termi kuin suomenkielessä. Jos menee kadulta kysymään, niin tuurilla yksi kymmenestä sen yhdistää juutalaisten kansanmurhaan.

Veikkaisin kyllä, että yhdeksän kymmenestä, jotka tunnistaa termin, liittää sen juuri juutalaisten kansanmurhaa.
Itse en ole ainakaan termiä tavannut puhuttaessa muiden kuin juutalaisten kansanmurhasta.

Ihan sama, toisaalta nimi ajoi juuri sen tarkoituksen mihin pyrittiin eli julkisuuteen. (varmaan tietoisesti valittu toi nimeksi, tietäen seuraukset)

Veikkaisin että 3 kymmenestä. Ja loput eivät tiedä sanalle mitään suomenkielistä vastiketta.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom