Helle ja ruokahalu

Angelene sanoi:
Elimistö hyödyntää kerralla vain ~20-25 g proteiinia, joten hukkaan menee osa, jos siltä kannalta ajattelee että sais täyden hyödyn syömisistään.

Kun tätä faktaa nyt sieltä tulee, niin samantien voit kertoa pari asiaa:
1. Mitä tarkoittaa "kerralla"? Noin niinkuin ajallisesti...

2. Miten kauan luulisit, että esim. pari purkkia tonnikalaa kestää mennä ruoansulatuselimistön läpi? Sisältyykö tämä käsitteeseen "kerralla"?

Ja sitten ihan aiheeseen, itsellä myös tuo ruokahalu tuppaa häipymään helteellä. Töissä ollessa ei niinkään ilmastoinnin ansiosta, mutta näin lomalla kyllä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
taicaviitta sanoi:
kenenkään ikää katsomatta, mutta ihan vinkkinä Angelene ja sumutin - kaikkea lukemaansa ei kannata aina niellä, vaan kannattaa kokeilla vuosien vieriessä miten mikäkin juttu tehoaa itseen parhaiten. ja niitä treenivuosia - sekä kokemuksia - odotellessa, ei kannata hirveän kärkeviä kommentteja viskellä (omien treenivuosien puuttuessa) sillä perusteella, että on jostakin niin lukenut.?

Täysin oikeassa olet. Siinä "projektissa" kun kuluu törkeästi aikaa, kun haluaisi kaiken suurimmaksi osaksi menevän nappiin, ettei vanhempana kärsisi virheistä, mitä on tullut jo itselläni vastaan, ja se V*TUTTAA!! Niitä "virheitä" tulee vastaan vain niin turhan monta, mutta onneksi virheistä oppii. :D Tosin olen tehnyt virheitä, joita ei voi enää korjata ja kuten jo aiemmin sanoinkin se V*TUTTAA ja rankasti!!!

Niin ja pitäähän sitä itseään vielä puolustaa, kun viittasit minuunkin, vaikkakin hyvänä neuvona. :D :D :D Kaikki lähti käyntiin, kunkommentoin, turhan jyrkästi, yhden kaveri välipalan suureen protu määrään. Se kun veti raejuustopurkin ja kaksi tunaa. Siitähän tulee noin vähän reilut sata grammaa protua. Eihän sen kaiken luulisi tarkoitukseensa menevän, edes suurimman osan. Eihän yhdellä aterialla voi noin puolia päivän energia määrästäkään syödä. No mikä olisi sitten se max. määrä. FAQ:ssa sanotaan, että noin 50-60g imeytyy "ihan mukavasti", mitä ikinä tarkoittaakaan. Onkos tämä sitten päätelty jollekin 80kg lihakselle???

:offtopic: Herahan ei kestä kuumentamista. Sen aminohappokoostumus kärsii (miten?). Kun aminoille on käynyt pahoja, onko (myös) proteiineja hävinnyt?? Tiedän, että protut koostuvat noin 20 eri aminosta, mutta näitä kysymyksiä en osaa logiikallani loogisesti ratkoa. Eikö proteiineja syödä juuri aminohappojen takia, jolloin ei itse proteiineja pitäisi syödä, jos syö aminot itsenään erikseen??? Ovatko aminohapot lihasten rakennus-, korjaus- ym. aineita???? Ainakin lihakset muodostuvat proteiinirihmoista.

Liuta tärkeitä kysymyksiä, jotka TODELLAKIN askarruttavat mieltäni, senkin takia, koska käytän heraa leipomisessa ja muissa lämmitys vaiheen käyvissä safka jutuissa. Mitä sitten käyttäisin heran sijasta? Toivottavasti saisin selkeitä hyviä vastauksia. Toki voi ainoastaan vastata niihin kysymyksiin, joihin tietää vastauksen. Kunhan olisivat sellaisia, että tyhmempikin ymmärtäisi. Kiitoksia paljon jo näin etukäteen vaivannäöstänne. Vastauksia jään odottamaan innolla. :offtopic:

D.Yates sanoi:
Onkohan se "vähintään 30g proteiinia per safka" -nyrkkisääntö kääntynyt joidenkin mielessä nurinperin, vai menaisistako tuo imeytymissääntö on opittu?

HÄH?!? Sori vaan, mutta meni ihan h*lvetin ohi. Niinkuin Tomi jo sanoi, puhuin suurimmaksi osaksi paskaa ko. viestissäni. Joten millä ihmeen tavalla tuo postauksesi liittyi siihen?? Selittäisitkö tämän?

Kuinka saatte nukuttua yöllä? Vaikka ei ole päällä peittoa eikä rihman kiertämää, niin silti on niin stnan kuuma ja hiki että taju meinaa lähteä :(

taicaviitta sanoi:
:offtopic: : Timba, mistä saa 299 euroon sellaista ilmastointihärpäkettä? onko mitään tuntumaa kyseiseen vehkeeseen - omia tai muilta kuultuja kokemuksia?

Muistaakseni oli Veljekset Keskisen mainot tai sitten Lidlin, ei pysty muistamaan tarkemmin. 400-500 eurolla noita onkin sitten ollut jo aika monessakin paikassa. Mitään kokemusta ei itsellä ole, mutta esim. jossain pienissä myymälöissä noita on nähnyt ja aika viileätä niissä on ollut. En sitten tiedä yhtään että minkä hintaisia ne ovat olleet.

Ja sumutin123:

Pistä aloittelijoiden puolelle YKSI KETJU pystyyn, johon postaat nuo kaikki mieltäsi askarruttavat kysmykset. Alkaa tää offtopikin määrä lähteä vähän käsistä, seuraavat viestit joissa on offtopikkia saavat DELETE-käskyn välittömästi.

Kipi I sanoi:
Kuinka saatte nukuttua yöllä? Vaikka ei ole päällä peittoa eikä rihman kiertämää, niin silti on niin stnan kuuma ja hiki että taju meinaa lähteä :(

Ihan hyvin, sama untuvatäkki+pussilakana yhdistelmä on päällä kuin talvella. Pieni tuuletus parvekkeen oven kautta niin lämpö laskee tuolta 29 asteesta tuonne 27 paikkeille ja sen jälkeen ei ole mitään ongelmia. Tosin hieman kauemmin joutuu pyörimään nukahtaessa, mutta ei puolta minuuttia kauempaa.

Timba79 sanoi:
Muistaakseni oli Veljekset Keskisen mainot tai sitten Lidlin, ei pysty muistamaan tarkemmin. 400-500 eurolla noita onkin sitten ollut jo aika monessakin paikassa. Mitään kokemusta ei itsellä ole, mutta esim. jossain pienissä myymälöissä noita on nähnyt ja aika viileätä niissä on ollut. En sitten tiedä yhtään että minkä hintaisia ne ovat olleet.
:offtopic: nuo halvimmat ilmastointivehkeet vaatii sen että jäähdytettävä huone on pieni, niin joskus se sitten viilenee. lisäks kondensaatio vettä saa olla kaatelemas helteillä - kuulemma - monta kertaa päiväs. kannattaa tarkistaa mihin sijoittaa koska eräät mallit pitää aika mekkalaa

Kuinka saatte nukuttua yöllä? Vaikka ei ole päällä peittoa eikä rihman kiertämää, niin silti on niin stnan kuuma ja hiki että taju meinaa lähteä

Läpiveto ja patja olohuoneen lattialle (ovi on myös ollut kuumimpina öinä auki). Makkari ilta-auringon puolella joten siellä lämpötila helvetin tasoa.

Kipi I sanoi:
itse kävin ostaan tuollasen korkean 16" tuulettimen, se viilentää hyvin , eikä oo kallis. alle 20e saa.

Wainio sanoi:
:offtopic: nuo halvimmat ilmastointivehkeet vaatii sen että jäähdytettävä huone on pieni, niin joskus se sitten viilenee. lisäks kondensaatio vettä saa olla kaatelemas helteillä - kuulemma - monta kertaa päiväs. kannattaa tarkistaa mihin sijoittaa koska eräät mallit pitää aika mekkalaa

En epäile tätä yhtään, halpa ja hyvä kun ei yleensä samaan lauseeseen sovi, eli tuskin tämäkään asia siitä poikkeusta tekee.

Mutta yleensähän noiden pienten ilmastointikoneiden kanssa on niin, että jos sen esim. makuuhuoneeseen laittaa, pitää oven olla kiinni jotta se jaksaa pitää lämpötilan alhaalla. Ja sähköä nuo varmasti kuluttaa ihan mukavan määrän.

Wainio sanoi:
gigantin 400euron vehje viilentää n,10neliömetrin huoneen, harvallapa tuon kokoista makuuhuonetta edes on(kerros/rivitaloissa), joten jonku 7neliön huoneen saa varmasti hyvin viileeksi..

neutraali sanoi:
itse kävin ostaan tuollasen korkean 16" tuulettimen, se viilentää hyvin , eikä oo kallis. alle 20e saa.

Taitaa olla se mun samaa kokoluokkaa ja voin suositella. Se on ostettu mk-aikana ja sillon pyöreesti 150 mk (tarjouksesta). Makkarissa on n. 27 astetta mutta tuosta saa ihan riittävästi "tuulta" ja niinku aiemmin sanoin, kohtuullisella dB-tasolla.

mua ei kyllä muuten haittaa että on lämpää,viime kesä meni niin vituiksi että mä olen ihan tyytyväinen.
vuos sitten kesäkuussa sato vettä ja heinäkuussa kun rupes arska paistamaan niin mitä mä tein?aivan vedin ysiykköset päällä nahkahanskat kädessä sulkeisissa

B.O.S.S. sanoi:
Taitaa olla se mun samaa kokoluokkaa ja voin suositella. Se on ostettu mk-aikana ja sillon pyöreesti 150 mk (tarjouksesta). Makkarissa on n. 27 astetta mutta tuosta saa ihan riittävästi "tuulta" ja niinku aiemmin sanoin, kohtuullisella dB-tasolla.

Hommahan on yleensä niin, että mitä isompi halkaisija tuulettimessa, sitä vähemmän tarvitaan kierroksia jotta sama määrä ilmaa saadaan liikkkumaan ja luonnollisesti tulee taas vähemmän sitä melua. Meilläkin on tollainen iso tuuletin ja sitten sellainen pieni pöytämalli, se pieni vinkuu niin, että tuskin viereisessä huoneessa saa unta.

tuo iso tuuletin mikä itselläni on ei paljoa äännä, hivenen kovempaa kuin tietsikka ja ei ainakaan mulla unen saantiin vaikuta. tosin nuissa on varmasti melkoisia eroja eri valmistajienkin välillä ja lisäksi ratkaisee millaiset on kierros nopeudet tuossa tuulettimessa. esim mulla pyörii jo ykkös teholla melkoista vauhtia tuo rupeli, kun taas tutulla jolla on kalliimpi versio tuosta tuulettimesta pyörii huomattavasti hiljaisemmin ykkös teholla ja on näin ollen on vielä hiljaisempi mitä mulla, paras ois sellainen tuuletin jossa sais portaattomasti säätää tuon tuuletus voimakkuuden, en tiedä onko sellaisia tehty.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom