Helle ja ruokahalu

Aivan mahdoton edes yrittää syödä näillä helteillä. Aina sama juttu. Ei voi silti valittaa, kun aurinko vihdoin mollottaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon kateellinen nälättömille! Itse söisin vaikka hevosen päivässä eikä tekis edes tiukkaa!

Ei vaan, varmasti vittumaista jos tekee pahaa syödä...

Joo-o Kuuma on ja hikiä pukkaa ja ahistaa.. Ja ruokahalu senkun kasvaa.. Kuumaan ja hikeen ja ahistukseen kun vielä laitetaan hillitön ähky ympäri vuorokauden niin eioo helppoo :( Mutta minkäs teet kun on maalimassa on niiiin paljo kaikenlaista hyvää mitä pitää olla kokoaika syömässä...

Eli siis ei kyllä mulla kesähelle ruokahalua vähennä!

Edit:
Sitäpaitsi mitään mukavampaa ei oo ku laittaa mielikuvitus hommiin ja tehä kaikenlaisia maittavia rilliherkkuja auringon paistaessa :thumbs:

sumutin123 sanoi:
Eihän tuommoinen määrä ***tana imeydy!
Miksei imeytyisi? Please älä vastaa, että olet punttilehdestä lukenut kehon kykenevän sulattamaan yhdellä aterialla max. 30g proteiinia.

Dopey sanoi:
Miksei imeytyisi? Please älä vastaa, että olet punttilehdestä lukenut kehon kykenevän sulattamaan yhdellä aterialla max. 30g proteiinia.

En punttilehdestä (mitä vikaa niissä on???) vaan täältä ja maalaisjärkeä käyttäen. Mitäsa se söikään yhdellä aterialla. En muista tarkkaan, mutta jotenkin näin: raejuustopurkki - prot. ~36g, 2*tunapurkki - prot. ~70g
Yhteensä ~106g proteiinia yhdeltä aterialta - aivan homona!!

Mulla on yleensä aina "nälkä", eli ainakin jotain vois suuhun laittaa vähän väliä.
Nyt kun just alkoi uusi työ (kamala stressi päällä) ja ulkona ja sisällä töissä on paahtavan kuumaa, ei ruoka meinaa upota sitten millään. Ei sillä että siellä töissä edes ehtisikään koko päivän aikana (6h) muuta kuin äkkiä huitasta protskun naamaan... Eilenkin söin "ruoat" (ei meinaa sillonkaan mennä alas ainakaan mitään lämmintä... lähinnä realia ja raejuustoa + öljyt) klo 14 ja 22, ja siinä välissä klo 18 vain yhden protskun... Pitää vaan tehdä siitä sitten ISO... :rolleyes:

Fighter1157 sanoi:
Mä oon kateellinen nälättömille! Itse söisin vaikka hevosen päivässä eikä tekis edes tiukkaa!

Niin minäkin. Lämpö ei vaikuta nälkääni millään tavalla, nythän alkaa vasta tarkenemaan.

syöminen on yhtä tuskaa,jonkun kolme ateriaa vetää ihan kivuttomasti mutta nää välipalat on mitkä meinaa aiheuttaa vaikeuksia.no ei muuta kun kylmästi olen pakottanut itteni syömään.kyllä se menee kun tietää miten hyvää se mulle tekee.
lähenkin tästä syömään,morjens

Lämpö on kyllä hyvästä, eikä aina pidä valittaa. Suomalaisilla, kun tuntuu olevan aina talvella liian kylmä, kesällä liian kuuma, syksyllä märkä ja keväällä masennus :)

Mutta meinasin itsekin tehdä topicin tästä ruokahaluttomuudesta, tosiaan ei meinaa saada ruokaa alas riittävää määrää. Pitäisi kuitenkin se 3500kcal pystyä näin helteelläkin vetämään, meinaa tulla jo korvistakin ulos tuo ruoka.

No on tässä hyviäkin puolia.. Juoksentelin ja punttailin tuossa tällä kelillä vähän ja sitten oli yksi kylmempi päivä välissä, ai että tuntui hyvältä ja kevyeltä juosta taas kylmemmässä ilmassa. Pitäisi vielä kehittää joku ram-air nenälaastari, niin a'vot, kun taas ilmat viilenevät, mentäisiin kovaa.

Eipä vaikuta meikäläisellä helteet millään tavalla ruokahaluun, melkeinpä päinvastoin. Nyt kun vielä lopetti tuon röökinpoltonkin niin tuntuu että sais olla koko ajan syömässä.

Aapina sanoi:
Lämpö on kyllä hyvästä, eikä aina pidä valittaa. Suomalaisilla, kun tuntuu olevan aina talvella liian kylmä, kesällä liian kuuma, syksyllä märkä ja keväällä masennus :)

Minä en juuri muusta valita kuin helteestä. Kroppani ei oikein kestä sitä. Helle menettelee, jos voi olla rannalla tai merellä, mutta muuten...

Lisäksi kämpilläni on lähemmäs 30 astetta lämmintä, joten en tahdo saada nukuttua-->väskää ja päätä särkee. Mietin, jättäisinkö suosiolla tämän päivän treenit väliin. Oli sen verran huono olo tiistain 2h pilates-session ja kotiin kävelyn jälkeen. Ja kyllä, minä juon tarpeeksi.

Ei ihmisen kuulu olla kesällä kaupungissa eikä varsinkaan töissä.

SuBi sanoi:
No sitten se on imeytymättä ja tulee paskan seassa ulos :whip:

Juuri näin... Ainakin on yritetty! :kippis1:

Kesällä tulee mussutettua aivan älyttömästi kaikenlaisia hedelmiä ja marjoja. Ei tarvi paljoa muuta hiilaria kesällä ottaa, kun vielä laskee uudet perunatkin mukaan. Kesällä maistuu erityisesti persikat, nektariinit, mansikat (of horse), kirsikat, luumut, aprikoosit ja oikeastaan kaikki mikä vähänkin on kirpeää tai muuten virkistävää.

Kesäisin hedelmät ovat vieläpä halpoja, joten siinäkin mielessä hyvä. Itellä on aina autossa kylmälaukku ja siellä jotain hedelmiä. Niitä on mukava mussutella aina kun on autossa. Myös jääkaapissa kotona helppoa napostelukamaa tarjolla (-> tulee syötyä huomaamattaan).

No eipä tee mieli silloin syödä kun joku muu vääntää pöperöt, silloinkaan kun tulee vintti pimeenä auringosta. Yleensä on itse tehtävä 120% grillilihaa niin nälkäkin tulee, jos ei muuten niin kaljaa päälle.

reinhardt sanoi:
Minä en juuri muusta valita kuin helteestä. Kroppani ei oikein kestä sitä. Helle menettelee, jos voi olla rannalla tai merellä, mutta muuten...

Lisäksi kämpilläni on lähemmäs 30 astetta lämmintä, joten en tahdo saada nukuttua-->väskää ja päätä särkee. Mietin, jättäisinkö suosiolla tämän päivän treenit väliin. Oli sen verran huono olo tiistain 2h pilates-session ja kotiin kävelyn jälkeen. Ja kyllä, minä juon tarpeeksi.

Ei ihmisen kuulu olla kesällä kaupungissa eikä varsinkaan töissä.

Tuohon nukkumisonkelmaan -> semmonen isompi (lattialla seisova) tuuletin toimii mulla, ekat yöt ollu testissä nytte ja oon nukkunu ku pieni lapsi (=hyvin ja pitkään). Ne ei edes maksa kovin paljoa ja nuo uudemmat on tod. hiljasia, siitä tulee semmonen sopiva hyrinä. Mutta huom. tuulettimen pitää olla riittävän iso ettei tarvii pitää ihan sängyn vieressä. (Sängyn vieressä saattaa se ääni jo häiritä). Jos on enempi laittaa rahaa niin saahan noita liikuteltavia ilmastointilaitteita.

semmonen iso laittialla seisova alumiininen maksoi 100 eur ...hrrrrrrr.. mutta magee

muovinen jalalla oleva vähän pienempi 20 eur..mutta ruma

Möller sanoi:
Eipä vaikuta meikäläisellä helteet millään tavalla ruokahaluun, melkeinpä päinvastoin. Nyt kun vielä lopetti tuon röökinpoltonkin niin tuntuu että sais olla koko ajan syömässä.
Sama täällä. Tosin töissä onkin sen verran hyvä ilmastointi, ettei helteet vaikuta millään tapaa. Mutta eipä vaikuta töitten ulkopuolellakaan, eilen lepopäivänäkin oisin voinu syödä illalla vaikka kuinka. Siinä mielessä helpompia nuo treenipäivät, kun ei ehdi tulemaan nälkä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom