Helle ja ruokahalu

neutraali sanoi:
gigantin 400euron vehje viilentää n,10neliömetrin huoneen, harvallapa tuon kokoista makuuhuonetta edes on(kerros/rivitaloissa), joten jonku 7neliön huoneen saa varmasti hyvin viileeksi..

Kyllä tollanen vehe viilentää hyvin 20 neliön huoneenkin. Itellä tuli oikein kylmä kun se oli päällä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä kattotuuletin pyörii niin makkarissa kuin olkkarissakin. Nyt vaan huomasin että kun sijoitan viellä pöytätuulettimen parvekkeen lattialle puhaltamaan sisäänpäin niin olkkari viilentyy tosi mukavasti. Viime yö nukuttiin olkkarin lattialla ja oli tosi mukava/viileä nukkua. Ja kun tässä ollaan lomalla niin yössä tulee unta joku 7h ja loput sitten päivällä rannalla, päikkäreiden muodossa.

japa sanoi:
Itsellä kattotuuletin pyörii niin makkarissa kuin olkkarissakin. Nyt vaan huomasin että kun sijoitan viellä pöytätuulettimen parvekkeen lattialle puhaltamaan sisäänpäin niin olkkari viilentyy tosi mukavasti. Viime yö nukuttiin olkkarin lattialla ja oli tosi mukava/viileä nukkua. Ja kun tässä ollaan lomalla niin yössä tulee unta joku 7h ja loput sitten päivällä rannalla, päikkäreiden muodossa.

Mä oon kans laittanut tuon meidän tuulettimen tuuletusikkunalle silleen, että ottaa sen ilman ulkoa ja puhaltaa sisään. Illalla teen tämän kun aurinko on laskenut. Tiputtaa sen 2-3 astetta vajaassa tunnissa. Eipä sitä lämpötilaa ilman ilmastointikonetta kovin alas saa jos yölämpötilat pysyy yli 15 asteen.

ilmastointi löytyy. siinä 19-21 asteessa olen kesällä kämpän pitänyt ja ei ole tarvinnut hikoilla. kokeiltiin niin 11 asteeseen saa viilennettyä 170 neliöisen kämpän tarvittaessa. :thumbs:

PetSaid sanoi:
Onkohan sinulla jossain mustaa valkoisella tästä hyödyntämisestä. Aika monta kertaa saa päivässä syödä että saa 200 grammaakin proteiinia täyteen.

Selvitän asian, että saatte mustaa valkoiselle, joskaan se teidän mielipiteitänne muuttaa vaikka samapa sille. Mulla on töissä tällä hetkellä ne kirjat ja sivut missä jutusta on, palaan asiaan siis ensi viikolla.

Itseasiassa minä olin juurikin kyseisestä aiheesta yhteydessä kuopion(kai?) kliinisenravitsemustieteen tutkimuslaitoksen poppooseen (kun eivät oyssissa osanneet kysymyksiini vastata, ohjasivat soittamaan tuonne). Ja siellä kyllä vahvistettiin minun lukemani että:

75kg mihellä uppoaa elimistöön 6* vrk 120g proteiinia mikäli kaikki miit ravintoasiat (ravintojakauma, rasvahapot, vitamiinit, yms) on kunnossa.

Itseasiassa tuomäärä menee pelkästään "luurankolihaksiin".

Väittämä perustuu heidän mukaansa aminohappoaltaaseen joka tyhjenee n. 6 kertaa vuorokaudessa. Levossa tietysti hitaammin jotenka käytännössä päiväsaikaan noin 3h välein!

Näin ne asiantuntijat siellä minulle väittivät että huoli pois!

Tosiaan sitten siihen paljonko prodea kärsii kerralla syödä ja kuinka usein vaikuttaa luonnollisesti se kuinka nopeasti sulavassa paketissa sen syöpi (vert. 100g prodedrinkki vs. 400g nautaa; kumpi sulaa nopeemmin) ja näinolle kuinka pitkään ruoansulatuksessa on imeytyvää tavaraa.

Ja väittämääni saa kommentoida mutta keskustelimme kyseisen immeisen kanssa senverta pitkän etten kantaani heti metsään heitä!

empäs kerinnyt enää editoimaan jotenka näin..

Edellinen olis siis painotettuna PERIAATTEESSA. Käytäntöä ei kuulema ole juurikaan testailtu vaikka aminohappoja itsessään onkin jonkunverran tutkittu.

Kiva olisi kyllä nähdä jokin asiallinen tutkimus siitä miten, milläkin määrillä elimistö proteiinia käyttää! Joku voisi tehdä aiheesta sellaisen "olipa kerran elämä" mallisen animaatiopätkän :hyper:

Ps. Toivottavasti joku viisaampi korjaa väärinkäsitykset.

B.O.S.S. sanoi:
...kylmä (suihku esim.) vaikuttaa niinpäin että kroppa alkaa kehittämään lämpöä ja päin vastoin... siis ottaa kuuma suihku jos haluaa viilentää pidemmäksi aikaa...

Mjaa, näinhän se on. Eihän sitä itseänsä kiehuttaa tarvitse, mutta esim. sauna on oivallinen tapa päästä pois aivot kokkeloivasta kuumuudesta, eivätkä yötkään tunnu niin kuumilta. Ruokakin maistuu ja seksi pelittää. :offtopic:

Olen kuullut joistain itämaisista munkeista jotka ovat kehittäneet kyvyn käyttää suoraan auringonvaloa energiaksi. Olisko niin että kaikilla ihmisisillä on tämä kyky piilevänä ja suomen valoisat kesät herättävät tämän kyvyn toimintaan? Eli ruokahalu katoaa kun energiaa saadaan osittain auringonvalosta!

Kun tekee raskasta ruumiillista (kesä)työtä niin on nälkä vaikka sataisi pikku-ukkoja :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom