Helle ja ruokahalu

Tämä on varmaan melko yleistä: nyt kun on lämpimät ilmat, mieleni ei tee syödä juuri mitään. Paitsi mansikoita, vissyä ja juustoa. Olen syönyt "oikeaa" ruokaa viimeksi sunnuntaina, tämä viikko on mennyt aamupuuron, voileipien ym. voimilla. Tuntuu, että ajatuskin ruoanlaitosta on liikaa.

Syöttekö "väkisin" vai ajatteletteko (kuten minä), että mitä hittoa, jos suomessa on lämmin pari viikkoa vuodessa, silloin saa syödä, mitä lystää?

Mistä johtuu, että kuumalla ei tee mieli syödä? tuskin se energiankulutukseen vaikuttaa kumminkaan.

Mutta hei, en minä valita, kesä ja mansikat on ihania.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joo nyt ollut duunissa mutta kun tulee himaan niin ei ole kovinkaan nälkä.. mikä on ihan jees..

kun ensiviikolla lomat alkaa niin toivotaan helteiden jatkuvan niin vois vaikka laihtuakkin

Syön tavalliseen tapaan, oli sitä hellettä tai ei.

Kovin viileähän tämä kesä on vielä ollut, tähän asti, ja luulisi ruoan vain sulavan paremmin kun lämpöä riittää:evil: . Jos oikea ruoka ei jostain syystä maittaisi, niin (kylmä) proteiinipirtelö voi olla kelpo korvike jälleen kerran. Mutta puurohan on oikeaa ruokaa...

Se mikä syömisessäni ehkä poikkeaa tavallisesta on torin monipuolisen tarjonnan intomielinen hyödyntäminen. Juuri ostin kirsikoita ja aprikooseja isot pussilliset.

Mullakin menee kuumalla ilmalla ruokahalu, mutta töissä on onneks hyvä ilmastointi ja viileää, niin ei niin vaikuta toi kuumuus. Viikonloppuisin kotona onkin vähän vaikeampaa syödä niin paljon kuin pitäis, mutta oon luvannut itelleni että tietyt ruuat menee alas päivittäin, joten ne myös syön oli mikä tahansa. Yleensä viikonloppuna tulee kyllä toinen päivä otettua rennommin syömisten suhteen, mutta viikolla ja erityisesti treenipäivinä kuumuus ei saa haitata eikä haittaakaan ruokailua.

Mul on kesäaamuisin se onkelma, et eka on hikoillut sängyssä yönyli, jonka jälkeen herätys 05.30, pitää safkaa aamupala, muttei maita safkaa mitään, vatsa huuta pikkelssiä, muttei ruokahalua laisinkaan.

Sitten ku vääntää sen prodepirtelön alas, tulee nopeasti tönkkö ja nihkeä olotila, usein myös kakkahätä ilmestyy ja alkaa hikivirrata

Päivemmällä lähes sama ongelma, on sellanen " daa " fiilis päällä, illansuussa kun alkaa ilma viiletä se nälkä hyökkää päälle kuin tauti.

Ja pisteenä i:n päälle, olen ketolla :lol2:

Upeeta, mahtavaa

Sama ongelma. Ensin meni ruokahalut stressin yms huolien vuoks melkein 3 viikoks ja nyt kun on sit helle ni sama jatkuu kuumuuden vuoks. Heikonlaista on ollu syöminen, mut onneks se ei oo voimiin vaikuttanu, ainakaan paljon.

Oon miettiny et yrittäisin väkisin syödä "oikeaa ruokaa" mutta ei siinä ole järkeä jos tulee tosissaan paha olo. Korvaan drinksuilla, jogurtilla, rahkalla yms viileällä. Ja ikävä kyllä leivällä...

On nää Suomen helteet kyl yleensä niin lyhyt aikasia et tuskin tappaa ketään, vaikkei sillon niin "oikeaa ruokaa" söiskään.

Olisin vaan mieluummin nytkin pihalla kuin toimistossa...prkl.

Ei tuu kyl syömisistä mitään. ite syön kaikkee pientä ja juon 2xpäiväs runsaskalorisen pirtelön (140gkaurahiutaleita, 100g raejuustoa, 2dl jugurttia (kunnon sokerista), 3dl maitoa ja banaani) josta saan 800kcal per pirtelö.

painoa on lähteny nyt kesällä 2kiloa, en tiedä vaikuttaako tyttöystävä vai helle asiaan.

Tuttu juttu.Illalla vois syödä vaikka kuinka paljon vaan ja mitä tahansa ruokaa. Päivällä taas ei oo nälkä,pakollinen ruokakin tuntuu liialta syömiseltä.

Yhdyn kuoroon, helle vähentää selvästi ruokahaluja täälläkin. Ja jos vielä unet saattuvat jäämään vähäisiksi, niin eipä tarvitse paljon sinä päivänä syödä :evil:

Hedelmät ja vihannekset tosiaan maistuvat helteellä, ja proteiinijuomia tulee lipiteltyä. Jogurttia, rahkaa... ja jäätelöä ofkoos. ;)

Gillyanne sanoi:
proteiinijuomia tulee lipiteltyä.
nuita tulee helteillä kyllä juotua ja muutenkin silloin kun ruokahalut on huonossa jamassa.

Kyllähän se vähentää ruokahalua, mutta näin dietillä olessahan se ei haittaa...

Proteiineista ja rasvoista pyrin kuitenkin pitämään kiinni, että saisin likipitäen sen mitä olen suunnitellutkin.

Kesällä ei ole ainakaan meitsin ruokahaluun minkäänlaista vaikutusta :)

Tahtoo jäädä nuo ruokailut vähille. Sinänsä huono juttu, kun yritän samalla aloitella uutta woimaohjelmaa salilla. Ei vain jaksa rautaa nostella. Mielummin makaisi kotona ja tuijottaisi kattoa. Muroaamiaisen jälkeen monesti seuraava ruokailu onkin vasta illalla. Ja nyt on tullut vielä tavaksi syödä litra suklaabanaanijäätelöä melkein joka ilta. Ihmeellistä kyllä, paino ei ole noussut. Varmaan johtuu 1h lenkistä/kävelystä melkein joka päivä. Niitäkin voi tehdä vasta seitsemän jälkeen illalla, kun muuten kuuppa pehmenee auringossa ja äijä kuivuu tielle.

Ruokahalu on ihan normaali, ehkä tulee syötyä jopa enemmän nyt kun tulee liikuttua huomattavasti enemmän kuin talvella. Ei ymmärrä miten helle voisi ruokahaluun vaikuttaa. Nytkin on nälkä vaikka puoli tuntia sitten söin.

Mää ainakin syön sitte väkiste jos ei muuten. Mulla on aina aamulla huono ruokahalu, ja syön sillon puolväkisten jotain aina, ja senverran että ainakin proteiinia saa.

ei kyllä tosiaan tee niin paljon mieli varsinkaan lämmintä ruokaa kuin esim. talvella, mutta olen ottanut tämän kesäloman sillä periaatteella että nythän se on hyvä syödä säännöllisesti kun kerran on aikaa :) ..varsinkin kun treenit alkaa koko ajan olla kovenemaan päin.

Sama ongelma, ei ruoka sitten maistu yhtään kuumalla ilmalla. Äsken kävin koululla syömässä ja otin siellä ekaa kertaa elämässäni keittoa, sen jaksoi just ja just lipittää. Kyllä sitä on viikossa kuihtunut kun ei oo syönyt hirveesti ja elänyt välipalojen ja veden voimalla, niin ja jäätelön:D

reinhardt sanoi:
Tämä on varmaan melko yleistä: nyt kun on lämpimät ilmat, mieleni ei tee syödä juuri mitään. Paitsi mansikoita, vissyä ja juustoa. Olen syönyt "oikeaa" ruokaa viimeksi sunnuntaina, tämä viikko on mennyt aamupuuron, voileipien ym. voimilla. Tuntuu, että ajatuskin ruoanlaitosta on liikaa.

Syöttekö "väkisin" vai ajatteletteko (kuten minä), että mitä hittoa, jos suomessa on lämmin pari viikkoa vuodessa, silloin saa syödä, mitä lystää?

Mistä johtuu, että kuumalla ei tee mieli syödä? tuskin se energiankulutukseen vaikuttaa kumminkaan.

Mutta hei, en minä valita, kesä ja mansikat on ihania.

Juu niinhän se meni että lämmin vaikuttaa aineenvaihdunnan nopeuteen ja siten myös ruokahaluun.

Elimistön ei tarvitse lämpimällä ilmalla lämmittää kehoa niin paljon kuin kylmemmällä kelillä. Tällöin kuluu vähemmän energiaa, mikä näkyy pienempänä ruokahaluna. Kun joku kysyi mistä johtuu.

Onneksi mulla ei ole "helle" hirveästi syömisiä vähentänyt. Tosin iltapäivästä eteenpäin, kun syön enemmän, huomaa kyllä "piristävän" KUUMUUDEN, kun runsaat proteiini määrätkin saavat kehon lämpiämään. Kiva sitten käydä nukkumaan!

Asiasta männynoksaan. Miten pystytte syömään säännöllisin väliajoin, kun yleensä ei ole ruokaa kädenulottuvilla, esim. töissä, ulkona ja muissa tilanteissa?? Tällaisina hetkinä ei välttämättä edes "saa" syödä mitään, kuten esim. vuoden tärkeimmässä kokouksessa, täysi-istunnossa eduskunnassa, ei sillä että joku pakkislainen siellä olisi, kuin ehkä huutelemassa rivouksia. Niin, miten säännöllinen ruokailu hoidetaan konkareiden ja muidenkin mielestä????? Se kun tuntuu olevan minulle todella vaikea ongelma.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom