Hel**tin Tele Finland!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Kuka Telen asiakkaista on tietoinen siitä, että soittaminen Telen asiakaspalveluun on maksullista ja jonotuksesta veloitetaan myös?

Itse en ole tietoinen. Tietoa ei myöskään löydy Telen kotisivuilta eikä hinnastosta, jotka molemmat luin äsken läpi.

Kiva vaan, kun jouduin niiden sähläilyn takia soittelemaan maaliskuussa todella monta puhelua ja usein jonotusta kertyi noin tunti per puhelu. Laskussa on noin 30-40 euron arvosta puheluja ihanan teleoperaattorin asiakaspalveluun.

Ottaa ihan sikana päähän! Huomenna soitan Kuluttajavirastoon ja avaudun niille :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No huhhuh! Ilmottele mitä ne sanoo siellä virastossa..

:eek: Woot??!! Hirvee miina! Tollasestahan pitää automaattisesti mainita heti kun tollasiin palvelunumeroihin soittaa. Eikös se ole laitonta jos ei siitä mainita?

muffy sanoi:
:eek: Woot??!! Hirvee miina! Tollasestahan pitää automaattisesti mainita heti kun tollasiin palvelunumeroihin soittaa. Eikös se ole laitonta jos ei siitä mainita?

Ei ole pakko kertoa puhelun alussa, mutta on pakko kertoa nettisivuilla, puhelinluettelossa tai mainonnassa.

En ole löytänyt tätä tietoa mistään edellä mainituista lähteistä. Puhelinluettelosta en edes löytänyt koko Tele Finlandia.

Kaikki edellämainitut kuuluu halpaoperaattorien brandiin, joten kestäkää ;)

"Halpa on hyvää", Jeah, right :)

Hyvä, kun joku tiedotti asiasta, niin enpähän vahingossakaan tulee ikinä ottamaan kyseistä liittymää itselleni! Tuollainen on niiiin väärin!

Hippa sanoi:
Ei ole pakko kertoa puhelun alussa, mutta on pakko kertoa nettisivuilla, puhelinluettelossa tai mainonnassa.

En ole löytänyt tätä tietoa mistään edellä mainituista lähteistä. Puhelinluettelosta en edes löytänyt koko Tele Finlandia.

http://www.tele.fi/asiakaspalvelu_jonoaikatiedote.php

Tuossa linkissä lukee että "Soittaminen asiakaspalveluun maksaa saman verran kuin soittaminen mihin tahansa Tele Finlandin matkapuhelinnumeroon." Pitääkö sekin mainita erikseen että jonottaminen maksaa?

Mullakin on Telefinland...muuten oon ollu ihan tyytyväinen, eli laskut on pienentynyt...mutta miinusta juuri siitä, että asiakaspalveluun ei ikinä pääse soittamalla läpi :curs: minkä takia lähestynkin nykyään asiakaspalvelua sähköpostitse! Muuten, esim. liittymätyypin vaihto netissä on ilmaista, mutta asiakaspalvelun kautta makso 7,40 PRKL... :wall:

:offtopic:

Mites Hippa + kumppanit tuo liittymä on toiminut? Mä on parin viikon päästä muuttamassa ulkomaille, mutta Suomessa tulee kuitenkin sen verran vierailtua, että joku Suomalainen liittymä varmaan pitää säilyttää. Meinasin tuota Tele Finlandia, koska siinä on tuo kuukausimaksu niin pieni ja, jos oikein ymmärsin niin ulkomaanpuhelut (lähinnä vastaanottomaksu) on sama kuin soneralla.

edit:

"Asiakaspalvelun vastausajat

Tele Finlandin asiakaspalvelu palvelee asiakkaitamme numerossa 0404 123 123, arkisin klo. 09-18 ja lauantaisin klo. 10-15 Jos puhelimesi on kadonnut, vastaanotamme matkapuhelinliittymän sulkemispyyntöjä samassa numerossa ympäri vuorokauden. Soittaminen asiakaspalveluun maksaa saman verran kuin soittaminen mihin tahansa Tele Finlandin matkapuhelinnumeroon.

Keskimääräinen jonotusaika numeroon 0404 123 123 ajalle 01.01. - 31.03.2005 oli 3 min. 57s, joista 20 sekunnin sisällä vastattiin 3% puheluista."

Lähteenä ylläoleva linkki

miisa sanoi:
http://www.tele.fi/asiakaspalvelu_jonoaikatiedote.php

Tuossa linkissä lukee että "Soittaminen asiakaspalveluun maksaa saman verran kuin soittaminen mihin tahansa Tele Finlandin matkapuhelinnumeroon." Pitääkö sekin mainita erikseen että jonottaminen maksaa?

Mikä osoite tuo on? Ei toimi minun koneellani.

Edit: toisella koneella toimi. Lain mukaan jonotusmaksuista täytyy ilmoittaa. En joudu myöskään maksamaan jonottamisesta, jos soitan mihin tahansa matkapuhelimeen.

Sinänsä mielenkiintoista, että tuo maksutieto lukee jonotusaikatiedotteessa. Eikö se liity mitenkään hinnastoon tai asiakaspalvelun yhteystietoihin?

Hippa sanoi:
...Huomenna soitan Kuluttajavirastoon ja avaudun niille...

:offtopic:
I like you :haart:

Olen varmaan ottanut Hipasta alitajuisesti mallia ja olen viimeaikoina alkanut puuttua kaikenlaisiin epäkohtiin kaikenlaisissa asioissa.

Hippa sanoi:
Mikä osoite tuo on? Ei toimi minun koneellani.

Edit: toisella koneella toimi. Lain mukaan jonotusmaksuista täytyy ilmoittaa. En joudu myöskään maksamaan jonottamisesta, jos soitan mihin tahansa matkapuhelimeen.

Sinänsä mielenkiintoista, että tuo maksutieto lukee jonotusaikatiedotteessa. Eikö se liity mitenkään hinnastoon tai asiakaspalvelun yhteystietoihin?

Ok, mä olen ollut siinä luulossa että pankkien ym. asiakaspalvelut ottaa maksun myös jonotuksesta, ja harvemmin niistä ilmoitetaan. Tuo nyt on tietysti vähän eri asia kun kyseessä on oma operaattori, yleensähän puhelut asiakaspalveluun ovat silloin maksuttomia. Ja olisi enemmän kuin fiksua pistää se hinta myös asiakaspalvelun yhteystietoihin. Minä ajattelen kyynisesti että jos erikseen ei ilmoiteta että kyseessä on ilmainen numero -> numero on maksullinen.

Halpa ja yksinkertainen. Rehellisesti.

Voi jäädä toi "jonotusaikatiedote" löytämättä useammalta kuin yhdeltä, jotka eivät sitä etsimällä etsi.

Voi lol-lol-loo. On nekin osannut iskulauseensa valita. :nolo:

Btw: Miksi jouduit soittamaan asiakaspalveluun?

Kyllähän se Tele Finland kuuluu halpaoperaattoribrandiin, mutta ei se mielestäni ole mikään erityisen halpa. Esim. nyt mainostettava 500min puheaikaa /kk ja hinta ~15e/kk ei ole halpa verrattuna esim. dna:n liittymään joka on 8,9e/kk ja siihen sisältyy 1500min puheaikaa ja 1500 tekstiviestiä!

Ps. ja tele finlandin mainokset :urjo:

alwhifi sanoi:
Kyllähän se Tele Finland kuuluu halpaoperaattoribrandiin, mutta ei se mielestäni ole mikään erityisen halpa. Esim. nyt mainostettava 500min puheaikaa /kk ja hinta ~15e/kk ei ole halpa verrattuna esim. dna:n liittymään joka on 8,9e/kk ja siihen sisältyy 1500min puheaikaa ja 1500 tekstiviestiä!

Ps. ja tele finlandin mainokset :urjo:

Ne on Dna-Dna minuutteja ja tekstareita.

Kostaja X sanoi:
Voi jäädä toi "jonotusaikatiedote" löytämättä useammalta kuin yhdeltä, jotka eivät sitä etsimällä etsi.

Voi lol-lol-loo. On nekin osannut iskulauseensa valita. :nolo:

Btw: Miksi jouduit soittamaan asiakaspalveluun?

Mun liittymä vaihtui ACN:ltä Teleen ja siinä vaihtumispäivämäärässä oli epäselvyyksiä. Molempien operaattoreiden asiakaspalvelusta pyydettiin pariin otteeseen ottaa yhteyttä toiseen.

Teleltä eivät suostuneet kertoa minä päivänä laskutus alkoi, koska se olisi teletunnistetieto (ai mistä lähtien :rolleyes: ). Lähettivät siitä tekstarin, joten jouduin soittaa sinne uudelleen, koska halusin kertoa mitä teletunnistetiedot oikeasti on ja selvittää asian loppuun asti.

Tämän lisäksi jouduin soittelee siksi, koska puhelinlaskussa oli mätää. Myös niiden lupaama liittymätyypin vaihto oli hässäkkä, koska eka jonotin, jotta saisin vaihtaa sen ja sitten jonotin, koska se ei ollut lupauksesta huolimatta vaihtunut parin päivän kuluttua (piti vaihtua 20min kuluttua puhelusta). Jokainen kyssäri tiesi siis uutta puhelua, koska haluan selvittää asiat heti enkä odottaa sähköpostivastauksia.

Kerran jonotin about tunnin ja kännystä loppui akku :curs: Soitin myös siksi kerran, koska en ollut saanut puheluerittelyä (em sotkuista), mutta siitä kyllä muistettiin veloittaa.

Sotkua kerrakseen!

Dobermann sanoi:
Sonera ollut käytössä 6-8 vuotta ei koskaan _mitään_ ongelmia.
Niin, mutta hinnatkin on varmasti huomattavasti kalliimmat ;)

Telefinland taistelee epäoikeudenmukaista hinnoittelua vastaan veloittamalla omia asiakkaita kun liittymässä on jotain vikaa :)

Toi 7.4€ liittymätyypin vaihdosta asiakaspalvelusta on kuitenkin ihan ymmärrettävää. Melkein kaikki pääsee kuitenkin nettiin (vaikka kirjastosta), ja jos ihmiset vaan tajuis hoitaa nää "helpot pikku hommat" netistä saatais aspan jonot pienemmiks ja voidaan keskittyä enemmän oikeisiin (esim teknisiin) ongelmiin :thumbs:

Ps. tele finlandilla on "suomen halvimmat hinnat", mutta esim toi 66c kk-maksu ja 6.9c puhelut liittymä, eli pulina, vastaavanlainen löytyy saunalahdelta ja kolumbukselta. Samoin toi 500min/17.9kk. Tosin ainakaan saunalahden asiakaspalveluun soittaminen ei maksa mitään ;) Ei mainos vaan fakta :arvi:

Suositut

Back
Ylös Bottom