Hel-Looks ja nykyajan muoti-ilmiöt

Joo, mutta suurin kysymys ja ihmettelyn aihe on se, että miksi jotkut vetävät tosissaan kaiken niin vitun överiksi nykyäään, ja ei edes itse varmaan tajua miten tyhmältä näyttää, ja muut sitten perässä. "Hei sulla on pastellinväriset aurinkolasit lastenosastolta, mäkin ostan saman ja olen tyylikäs." ja niin edelleen. Omaan silmään pistää myös se, et nykyään ei tajuta vaatteiden istuvuudesta hölkäsen pöläystä. Jollain on farkut niin saatanan kireellä et kassit on lentäny napinlävestä kattoon, ja jollain roikkuu housut niin alhaalla, että saa raahata kärryllä perässä. Ja näitä sitten suunnitellaan tosissaan ja pidetään muodin huipentumana. Paskat sanon minä. Hyvä ku vertaa jotain sukulaisten nuoruuskuvia 70 luvulta vaikkapa, ni oli kyllä nuoret miehet vähän eri kaliiberia sillon, näytti paljo ikäistää vanhemmilta ja kypsemmiltä. Nyt ku menee amiksen/lukion pihaan tai vastaavaan, on näky ku jostain lastentarhasta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Naisten osalta tuolta löytyi oman ymmärryksen rajoissa kulkevaa pukeutumista, "muotia", mitä nyt vittu ikinä onkaan.

Muutamat naurut saanut näillä aikaiseksi, ja leimatkaa vaan juntiksi jos nauran näille, ei voi mitään:lol2:

Tämä kaveri taitaa vielä etsiä itseään...

aw1101.jpg
aw1114.jpg

Välillä toivon, että tulisi oikein kova lama ja sota ja ihmiset joutuisivat näkemään nälkää ja kurjuutta jotta tuollaise huuhaa jutut kuolisivat pois.

Kait se on pakko vetää kesällä kalsarit päähän (ei käytetyt) lasten aurinkolasit, leikkaa verhosta viitta selkään ja pieruverkkarit jalkaan, joista toinen lahje leikattu plus jeesusteipistä sandaalit. Sit olisin sisällä tässä nykymuodin maailmassa, ja kaikki ihailis tyyliä ja omaperäisyyttä. :)

Mä ajattelin että tuossa haettiin vähän sellaista temppelipappityyliä, paluu vanhaan, you know ;)
Ei tossa ole oikeasti haettu yhtään mitään, vaan no-skill tavallinen mölli yrittää leikkiä suunnittelijaa ja kun ei osaa, niin sitten vetää randomisti jotain mautonta paskaa ja yrittää virittää siitä jonkinasteisesti ihmisen päällä pysyvän pillurätin. Toi puku ei ole muodikas, rajoja rikkova, tyylikäs, erilainen, konsepti tai muutakaan vastaavaa, se on häiriintyneen näköinen kasa kangasta, jollaisen pystyisi apinakin tekemään ja sitä sitten kutsutaan jollain kierolla tapaa muodiksi. Vittu mitä paskaa.

Kait se on pakko vetää kesällä kalsarit päähän (ei käytetyt) lasten aurinkolasit, leikkaa verhosta viitta selkään ja pieruverkkarit jalkaan, joista toinen lahje leikattu plus jeesusteipistä sandaalit. Sit olisin sisällä tässä nykymuodin maailmassa, ja kaikki ihailis tyyliä ja omaperäisyyttä. :)

Joo,mutta tyyliä siitä tulee vasta sitten kun vaihdat kalsarit käytettyihin kun paskaraidasta tulee muodikas kuviointi.

Ei tossa ole oikeasti haettu yhtään mitään, vaan no-skill tavallinen mölli yrittää leikkiä suunnittelijaa ja kun ei osaa, niin sitten vetää randomisti jotain mautonta paskaa ja yrittää virittää siitä jonkinasteisesti ihmisen päällä pysyvän pillurätin. Toi puku ei ole muodikas, rajoja rikkova, tyylikäs, erilainen, konsepti tai muutakaan vastaavaa, se on häiriintyneen näköinen kasa kangasta, jollaisen pystyisi apinakin tekemään ja sitä sitten kutsutaan jollain kierolla tapaa muodiksi. Vittu mitä paskaa.

No entäs sitten? Ei noita pakko ole kenenkään ostaa, saatikaan käyttää. Hirveetä skeidaa ne kyllä on.

Taidetta (tai "taidetta") pystyy kainelisäks selittämään mitä ihmeellisimmin perustein.
Paras selitys on se, että tämä teos haastaa katsojansa.

E: Nyt vasta katoin ton ekan postin linkit. Mitä perkeleen punaviiniä juovia, sodassa-antautuvia metroseksuaaleja nuo nyt on olevinaan? Todellakin haastaa katsojansa, jopa henkirikoksen partaalle.

Tänään työmatkalla oli mielenkiintoinen tilanne. Vakavissani koko matkan pohdin pitäisikö vastapäiseltä tytöltä vaivihkaa kysyä onko jotain unohtunut, vai onko pelkissä sukkahousuissa (kyllä, erotan sukkahousut ja legginsit/tregginsit/jegginsit jne.) kulkeminen nykyään inessiivissä.

Tyttö metrossa, jos kyseessä oli vahinko ja huomasit vasta töissä hameen unohtuneen kotiin, pyydän anteeksi etten sanonut mitään.

Meinasitko jotain tämmöistä? http://www.hel-looks.com/archive/#20120414_02 Vai onko noille joku hieno nimitys kanssa?

Mulle on ihan sama miten kukakin pukeutuu, mutta silti vähän vaikea ymmärtää mistä tämä tietty naisellinen muoti miesten keskuudessa oikein tulee? Tai ehkä vielä enemmän ihmettelen täällä kovasti muotia olevaa metroseksuaali tyyliä/ilmiötä. Ehkä mä oon vaan liian vanha tajutakseni tai jotain... Ja nimenomaan tarkoitan laajemassa mittakaavassa ilmiön taustaa, en niinkään jonkun yksittäisen ihmisen hetkellistä innostusta pukeutua vähän johonkin "erilaiseen".

Monta kertaa vaan tulee kiinnitettyä huomiota täällä kadulla ja julkisissa kulkuneuvoissa, että nykyajan teinipojat näyttävät paremmilta ja laittautuvat enemmän kuin mitä saman ikäiset tytöt!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Komppaan Delgadoa, hirveetä paskaahan nuo vaatteet ovat mutta ei siinä IMO naisellisuudesta ole kysymys (muuta kuin pieneltä osin). Esim. monet musamaailman tähdet ovat monella tapaa jokseenkin naisellisia, mutta silti vitun tyylikkäitä useimpien mielestä, varmaan jopa osan pakkiksen sikaniskojen :)

E: Mitähän vittua noiden kuvien kanssa kävi, ei kyllä ollut edes molempia tarkoitus laitta... no olkoot.

Liitteet

• Prince_PurpleRain_single.jpg
    Prince_PurpleRain_single.jpg
    33,6 KB · Katsottu: 167
  • 1320088054-prince.jpg
    1320088054-prince.jpg
    60 KB · Katsottu: 271
Meinasitko jotain tämmöistä? http://www.hel-looks.com/archive/#20120414_02 Vai onko noille joku hieno nimitys kanssa?
No kieltämättä joo. :D Eli ehkä hyvä vaan että olin hiljaa kun en vaan tajuu. (Ton kuvan kruunaa toi sitaatti, "I like sporty clothes".)

Ja minä kun vielä luulin että sukkikset on ihan parhaat seksintappajat jo pelkästään muun vaatetuksen alla käytettynä, mut ehkä pelkät stay upit on sitten se seuraava Juttu. :D [Metrotytöllä ei ollu tuollaisia microshortsiviritelmiä (vai onko nuo alkkarit, kuva haastaa katsojan pohtimaan) sukkisten alla ja vaaleat sukkikset, joten oon vieläkin aika fifty-sixty sen suhteen oliko kyseessä vaan vähän takkusempi aamulähtö vai muotistatement. Ehkä heitän itekin hameen nurkkaan ja olen cool ja viilee.]

No entäs sitten? Ei noita pakko ole kenenkään ostaa, saatikaan käyttää. Hirveetä skeidaa ne kyllä on.

Ei välttämättä liity näihin mitenkään...
Jokainen tehkööt omilla rahoillaan ja resursseillaa mitä "muotia/taidetta" haluaa, mutta mua kyllä sylettää, että nämä jotkut vielä vetävät jotain apu- tms.tukia yhteiskunnalta. Sitten ollaan omassa (yhteiskunnan maksamassa) studiossa viina/viini/hassis/pilleripäissään ja räpelletään jotain "taidetta". Se mikä vituttaa vielä enemmän on se, että jos et ymmärrä tätä olet juntti/moukka/persu/punaniska tms. Nämä ihmiset jotka pitävät näitä "taideteoksia" joko valehtelevat tai sitten elävät jossain ihan omassa maailmassa.
Tässä on esimerkki:
605px-Malevich.black-square.jpg

Teille junteille, jotka ette taiteesta mitään tiedä kyseessä on:
Musta neliö (ven. Чёрный квадрат, Tšornyi kvadrat) tai Musta neliö valkoisella pohjalla on venäläisen avantgarden johtajan Kazimir Malevitšin suprematistinen öljyvärimaalausten aihe vuosina 1913–1932.
Malevitš esitteli Mustan neliön ensimmäisen kerran futuristien vuoden 1915 ”0.10”-näyttelyssä, jossa hän ripusti sen kunniapaikalle huoneen nurkkaan, joka venäläisessä ortodoksisessa kodissa on varattu ikonille. Hän kutsui Mustaa neliötään ”paljaaksi ikoniksi”.
Mustan neliön vaikutus kuvataiteen kenttään on ollut mullistava ja sitä pidetään 1900-luvun ikonina.
Malevitš itse koki Mustan neliön maalaamisen niin järisyttävänä, ettei pystynyt sen maalattuaan syömään, juomaan eikä nukkumaan viikkoon.

Mutta ei voi Malevitsiä moittia. Jätkässä oli kuitenkin businessmiehen vikaa. Huomasi, että jengi kiihkoilee tästä kuvasta, niin päätti piirtää noita useamman ja vähän eri variaatioita vielä. Mä olen jo sit varannut musta, punaisen,keltaisen, vihreän, valkoisen, sinisen ympyrän, suorakulmion, kolmion, kuus- ja kahdeksankulmaisen omaan käyttööni, mutta vasta työstän ideaa jottan voin sanoa "synnyttäneeni" näitä taideteoksia kymmenen vuotta.

No kieltämättä joo. :D Eli ehkä hyvä vaan että olin hiljaa kun en vaan tajuu. (Ton kuvan kruunaa toi sitaatti, "I like sporty clothes".)

Ja minä kun vielä luulin että sukkikset on ihan parhaat seksintappajat jo pelkästään muun vaatetuksen alla käytettynä, mut ehkä pelkät stay upit on sitten se seuraava Juttu. :D [Metrotytöllä ei ollu tuollaisia microshortsiviritelmiä (vai onko nuo alkkarit, kuva haastaa katsojan pohtimaan) sukkisten alla ja vaaleat sukkikset, joten oon vieläkin aika fifty-sixty sen suhteen oliko kyseessä vaan vähän takkusempi aamulähtö vai muotistatement. Ehkä heitän itekin hameen nurkkaan ja olen cool ja viilee.]

Riippuen vähän muusta varustuksesta niin tuo saattaa olla ainakin miesmatkustajien mieleen siellä metrossa :D

Ei välttämättä liity näihin mitenkään...
Jokainen tehkööt omilla rahoillaan ja resursseillaa mitä "muotia/taidetta" haluaa, mutta mua kyllä sylettää, että nämä jotkut vielä vetävät jotain apu- tms.tukia yhteiskunnalta. Sitten ollaan omassa (yhteiskunnan maksamassa) studiossa viina/viini/hassis/pilleripäissään ja räpelletään jotain "taidetta". Se mikä vituttaa vielä enemmän on se, että jos et ymmärrä tätä olet juntti/moukka/persu/punaniska tms. Nämä ihmiset jotka pitävät näitä "taideteoksia" joko valehtelevat tai sitten elävät jossain ihan omassa maailmassa.
Tässä on esimerkki:
605px-Malevich.black-square.jpg

Teille junteille, jotka ette taiteesta mitään tiedä kyseessä on:
Musta neliö (ven. Чёрный квадрат, Tšornyi kvadrat) tai Musta neliö valkoisella pohjalla on venäläisen avantgarden johtajan Kazimir Malevitšin suprematistinen öljyvärimaalausten aihe vuosina 1913–1932.
Malevitš esitteli Mustan neliön ensimmäisen kerran futuristien vuoden 1915 ”0.10”-näyttelyssä, jossa hän ripusti sen kunniapaikalle huoneen nurkkaan, joka venäläisessä ortodoksisessa kodissa on varattu ikonille. Hän kutsui Mustaa neliötään ”paljaaksi ikoniksi”.
Mustan neliön vaikutus kuvataiteen kenttään on ollut mullistava ja sitä pidetään 1900-luvun ikonina.
Malevitš itse koki Mustan neliön maalaamisen niin järisyttävänä, ettei pystynyt sen maalattuaan syömään, juomaan eikä nukkumaan viikkoon.

Mutta ei voi Malevitsiä moittia. Jätkässä oli kuitenkin businessmiehen vikaa. Huomasi, että jengi kiihkoilee tästä kuvasta, niin päätti piirtää noita useamman ja vähän eri variaatioita vielä. Mä olen jo sit varannut musta, punaisen,keltaisen, vihreän, valkoisen, sinisen ympyrän, suorakulmion, kolmion, kuus- ja kahdeksankulmaisen omaan käyttööni, mutta vasta työstän ideaa jottan voin sanoa "synnyttäneeni" näitä taideteoksia kymmenen vuotta.

Pockets-Warhol-painting-550x412.jpg

Jos tässä alla lukisi "Kazimir Malevitš", olisi taulu todella kuuluisa, etenkin, jos sen yhteyteen liitettäisiin vaikka jotain sepostusta elämän tuskasta ja kaaoksesta. Kuva ei välttämättä enää kerro enemmän kuin tuhat sanaa, vaan päinvastoin. On mahdollista piirtää suora viiva paperille ja ripustaa se Kiasman seinälle sanoilla "Elämän viiva" ja visuaalisuudesta hevonvittua tajuavat sitten ylistävät sitä.

ps. ko kuva on apinan maalaama

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom