Heimoi - katujuoppo yrittää reenata itteään kuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jantte
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Terve.

Mää oon Janne. Oon 30 vuotias alkoholisti mutta nyt saanu itteni selväksi ja päätin alkaa reenaamaan. Aina reenaamisesta tykänny mutta oikeat tulokset ja pitkäjännitteisyys harrastukseen jääny sitte siinä ryyyppäämisen ohella. Tässä kuussa tulee vuosi täyteen selvänä. Varsinki viime 5 vuotta ryyppäämistä oli nii rankkaa että ei siihen reeniä mahtunu ollenkaan. Painoki nousi tossa hommassa jäätävään 140kg.

Tarkotuksena ois puottaa paino 90-100kg paikkeille tai jotaki, emt ja haluan kasvattaa voimaa/lihaksia salilla, mutta ensinhän sitä pitää keskittyä tuohon painonpudotukseen?

Mulla kuten varmaan kaikilla nisteillä ja juopoilla on se kaunis "kaikki pitää tapahtua heti" ajattelutapa ja yrittäny nyt vähän toimia sen ympäri ja mahollisimman rauhallisesti alottanu kuntoilun. Nyt 3kk kuntoilua takana, ekat 2kk kävin vaan kävelylenkeillä ja vähän katoin mitä söin paremmin, ylimääräsen paskaruuan jätin pois ja karkit ja yms ja vähän katoin mitä syön. Nyt kuukausi sitten aloitin lisäksi punttisalin kaksijakoisella ohjelmalla ja jokatoinenpäivä käyn ja kalorinlaskennan, ideana n. 700kcal päivävajari ja pyrin johonki 200g protsku per päivä syöntiin. Lisäksi aloin vähän juokseen lenkeillä, joku tommonen 4x 200m rykäsyä per lenkki. Eli tällä hetkellä reeni on Salipäivä-lenkkipäivä-salipäivä-lenkkipäivä ja yksi lepopäivä/ ulkonasyöntipäivä viikossa. En tuona cheattipäivänäkään överiksi vedä että aikalailla vedän sen yhden epäterveellisen aterian ja loppupäivän pyrin vetään salaattia että ei mene kovin hirveästi kalorit yli.

No oon nyt tällä hetkellä puottanu painoa 100g vaille 10kg. Aloituspaino 140kg ja tänäaamuna aamupaino 130.1kg. Salitulokset on naurettavan pieniä mun kokoseksi ukoksi mutta on neki kuitenki ylöspäin menny. Saliohjelma menee näin (anteeksi en edes tiedä kaikkia liikkeitä oikeilla nimillä). Nää ei oo mitenkään loppuun asti mietittyjä ja kritiikkiä otetaan vastaan. Vielä kuitenki niin alussa että aikalailla "teen liikkeitä mistä tykkään, kunhan saa liikuttua" jne.

Oon aina ollu isokokoinen ja paino sitte heitelly vähän masennusjaksojen mukaan. Välillä painanu 90 kiloa jne mutta tää 140 on aikalailla se pahin mihin oon ikinä itteni päästäny.

Laitan vaikka esimerkkinä viime reenin nostot ja painomäärät. Mää en tiiä mistä mää tän mun "alotetaan pienistä painoista ja pitkistä toistoista ja työstetään monta sarjaa jossa viimiset tehdään isot painot ja pienet toistomäärät" mutta emt, tykkään näin tehdä, onko tässä mitään järkeä?

Salipäivä A: Rinta - Olkapää - Ojentaja - Vatsat

Alkulämmöt kävelen juoksumatolla 5 min ja avaan vähän käsiä ja olkapäitä yms luudanvarrella sen jälkeen.

Penkkipunnerrus:

20kg x 20 toistoa
40kg x 15 toistoa
50kg x 10 toistoa
60kg x 8 toistoa
65kg x 5 toistoa
67.5kg x 5 toistoa

Overhead Press:
27.5kg x 10 toistoa
30kg x 8 toistoa
35kg x 5 toistoa
37.5kg x 5 toistoa

Skullcrusher (onkohan tää oikeelta nimeltään ranskalainen punnerrus?):
22.5kg x 10 toistoa
25kg x 10 toistoa
27.5kg x 8 toistoa

Vinopenkki käsipainoilla:
10kg x 12 toistoa
12,5kg x 12 toistoa
15kg x 10 toistoa
17.5kg x 7 toistoa

Olkapääpunnerrus istuen käsipainoilla (se juttu missä alotetaan kämmenet itteenpäin mutta nostossa käännetään):
8kg x 10 toistoa
10kg x 10 toistoa
12.5kg x 7 toistoa

Ojentajat taljalla:
20kg x 12 toistoa
25kg x 10 toistoa
25kg x 10 toistoa

Vatsat rutistuslaitteella:
45kg x 12 toistoa
50kg x 12 toistoa
55kg x 12 toistoa

Salipäivä B: Jalat - Selkä - Haba - Vatsat

Disclaimer: Haluaisin kyykätä ja ekalla salikerralla kyykkäsin pelkällä tangolla 10 toistoa x 3 mutta mulla meni jalat aivan rikki ja niinkö ois jotaki revähtäny nivusissa tai jotaki menin aivan paskaksi nii ehkä mää laihutan enemmän ja sitte kokeilen kyykkyä uusiksi? Vaihdoin sitte prässiin

Ja haluaisin tehdä mavea mutta en uskalla. Mulla joskus meni mavessa (onnettomuus ei sinänsä formin vika) selkä paskaksi joka johti ihan leikkaukseen.

Alkulämmöt kävelen juoksumatolla 5 min ja avaan vähän käsiä ja olkapäitä yms luudanvarrella sen jälkeen.

Prässi
80kg x 12 toistoa
100kg x 10 toistoa
120kg x 8 toistoa
140kg x 5 toistoa

Pendeley's Row
20kg x 12 toistoa
40kg x 8 toistoa
40kg x 8 toistoa
40kg x 8 toistoa

Haba käyrätangolla seisten:
22.5kg x 12 toistoa
25kg x 10 toistoa
27.5kg x 8 toistoa

Alatalja:
25kg x 10 toistoa
25kg x 10 toistoa
25kg x 10 toistoa

Ylätalja:
40kg x 12 toistoa
45kg x 10 toistoa
45kg x 10 toistoa

Habakierre käännös mikä onkaan, käsipainoilla, seisten:
10kg x 10 toistoa
10kg x 10 toistoa
12.5kg x 8 toistoa

Vatsat rutistuslaitteella:
45kg x 12 toistoa
50kg x 12 toistoa
55kg x 12 toistoa

Molempiin salitreenipäiviin menee noin 1h 30 min per treeni. Sais nuo nyt rutistettua nopeampaanki mutta otan sen myös semmosena terapeuttisena "tekemistä kodin ulkopuolellakin" juttuna.

Lenkki:

Lenkin aloitin 20min perseilylenkistä ja en tiedä miten pitkä se oli, ei pitkä. Nyt se on vähän reilu 6km ja mulla menee keskimäärin tunti ja pari minuuttia yli vetää se. Aloitin pelkällä kävelyllä mutta nyt alkanu ottaan juoksua mukaan mutta joka on siis mun kunnolla ja painolla semmosta "kuka päästi sarvikuonon kadulle riehumaan" tömistelyä. Teen 4 x jotaki arviolta 200m juoksuspurttia.

--------------------------------------------------------------------

Ja siis puntissa tarkotuksena että sittekö siltä tuntuu nii nostan aina painoja. En mää koskaan mikään vahva mies ole ollut, jotaki 100 kilon reenipainoa ollu penkissä maksimissaan.

Vähän tämmöstä että mielenvikainen alkoholisti paska ja saan liikunnasta paljon terveellisiä hyviä fiiliksiä nii teen sitä.

Tänään ollu just mun cheat meal päivä, kävin thaikkuraflassa buffetissa ja varmaan meni joku 1500kcal yhteen ateriaan mutta en ookkaan sitte muuta syöny. Varmaan fetasalaatin vedän vielä jossai välis.

Ja huomenna Salitreeni A.

Kiitos jos jaksoitte lukea ja olen kiitollinen kaikista kommenteista.

Viimeksi muokattu:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Lisäksi aloin vähän juokseen lenkeillä, joku tommonen 4x 200m rykäsyä per lenkki. Eli tällä hetkellä reeni on Salipäivä-lenkkipäivä-salipäivä-lenkkipäivä ja yksi lepopäivä/ ulkonasyöntipäivä viikossa. En tuona cheattipäivänäkään överiksi vedä että aikalailla vedän sen yhden epäterveellisen aterian ja loppupäivän pyrin vetään salaattia että ei mene kovin hirveästi kalorit yli.
Sanoisin että käy alkuun vaan palauttavilla kävelyillä ja sitten kun paino ei enää tipu niin kaloreiden pudottamisen sijaan ottaa mukaan aerobista. Ja mättöateriat päivän lopuksi kun on jo kylläinen, varsinkin jos on taipumusta ettei osaa lopettaa. Ja se ei ole syömiskilpailu.
Laitan vaikka esimerkkinä viime reenin nostot ja painomäärät. Mää en tiiä mistä mää tän mun "alotetaan pienistä painoista ja pitkistä toistoista ja työstetään monta sarjaa jossa viimiset tehdään isot painot ja pienet toistomäärät" mutta emt, tykkään näin tehdä, onko tässä mitään järkeä?
Lämmittely/fiilistelysarjojahan ne vaan on, alkupäästä kevyimpiä ei tosin toina laskea työksi. Tankoa niin pitkään kunnes tanko tuntuu vaan tangolta jne. sitten työsarjat tai ylöspäin vaan yhteen kovaan, ihan miten vaan.
Disclaimer: Haluaisin kyykätä ja ekalla salikerralla kyykkäsin pelkällä tangolla 10 toistoa x 3 mutta mulla meni jalat aivan rikki ja niinkö ois jotaki revähtäny nivusissa tai jotaki menin aivan paskaksi nii ehkä mää laihutan enemmän ja sitte kokeilen kyykkyä uusiksi? Vaihdoin sitte prässiin

Ja haluaisin tehdä mavea mutta en uskalla. Mulla joskus meni mavessa (onnettomuus ei sinänsä formin vika) selkä paskaksi joka johti ihan leikkaukseen.
Kyykkää laatikolle kipurajan ulkopuolella ja laske pikkuhiljaa(vaikka viikottain) alemmas kun mukavalta tuntuu. Mavesta ja ylipäänsä selästä en sano kuin että ota yhteys ammattilaiseen.
Vähän tämmöstä että mielenvikainen alkoholisti paska ja saan liikunnasta paljon terveellisiä hyviä fiiliksiä nii teen sitä.
Paljoa sen enempää ei kannata miettiäkään. Joku karkee rakenne treenille ettei ihan karkaa lapasesta. Noin tarkkaan ei varmaan kannata muistiinpanojakaan tehdä. Varsinkin pienemmät liikkeet käsille, olkapäille yms. on monesti mallia muutama x jonkin verran ja isommalla painolla kuin viimeksi, tai samalla enemmän toistoja. Tauon jälkeen edistys on vielä nopeampaa kuin aloittelijalla niin kruisaile vaan ja mieti sitten tarkemmin kun homma alkaa hidastumaan.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Sanoisin että käy alkuun vaan palauttavilla kävelyillä ja sitten kun paino ei enää tipu niin kaloreiden pudottamisen sijaan ottaa mukaan aerobista. Ja mättöateriat päivän lopuksi kun on jo kylläinen, varsinkin jos on taipumusta ettei osaa lopettaa. Ja se ei ole syömiskilpailu.

Lämmittely/fiilistelysarjojahan ne vaan on, alkupäästä kevyimpiä ei tosin toina laskea työksi. Tankoa niin pitkään kunnes tanko tuntuu vaan tangolta jne. sitten työsarjat tai ylöspäin vaan yhteen kovaan, ihan miten vaan.

Kyykkää laatikolle kipurajan ulkopuolella ja laske pikkuhiljaa(vaikka viikottain) alemmas kun mukavalta tuntuu. Mavesta ja ylipäänsä selästä en sano kuin että ota yhteys ammattilaiseen.

Paljoa sen enempää ei kannata miettiäkään. Joku karkee rakenne treenille ettei ihan karkaa lapasesta. Noin tarkkaan ei varmaan kannata muistiinpanojakaan tehdä. Varsinkin pienemmät liikkeet käsille, olkapäille yms. on monesti mallia muutama x jonkin verran ja isommalla painolla kuin viimeksi, tai samalla enemmän toistoja. Tauon jälkeen edistys on vielä nopeampaa kuin aloittelijalla niin kruisaile vaan ja mieti sitten tarkemmin kun homma alkaa hidastumaan.

Kiitti kommentista!

Mulle tuo jokasen asian merkkaaminen ei oo mikään ongelma tai häiritse itseä, emt tykkään kirjotella ihan kaiken ylös. Lasken joka aterianki aivan grammantarkasti.
Ja tuo lenkkeily on enemmänki tommosta "masennuspilleri ilman että tarvii mitää päänkemioita sekottavaa nappia oikeesti vetää"- tyylistä settiä ja yleisesti että tulee poistuttua kämpiltä. Paino enemmänki tarkotus laskea tolla ruokavaliolla. Mää myös tykkäisin ajatuksesta että voisin joskus silleen kasuaalisesti vaan heittää "lähempä juoksulenkille"

Yks idea oli kans että ottasin kohta personal trainerin mukaan kumpaanki salipäivään kerraksi nii kattos nuo mun nosto asennot kuntoon. Kyllä kai mää varmaan ihan hyvin nostelen kai, mutta oiskait se ihan hyvä tarkistaa / varmistaa?

Kiitti kommentista!

Mulle tuo jokasen asian merkkaaminen ei oo mikään ongelma tai häiritse itseä, emt tykkään kirjotella ihan kaiken ylös. Lasken joka aterianki aivan grammantarkasti.
Ja tuo lenkkeily on enemmänki tommosta "masennuspilleri ilman että tarvii mitää päänkemioita sekottavaa nappia oikeesti vetää"- tyylistä settiä ja yleisesti että tulee poistuttua kämpiltä. Paino enemmänki tarkotus laskea tolla ruokavaliolla. Mää myös tykkäisin ajatuksesta että voisin joskus silleen kasuaalisesti vaan heittää "lähempä juoksulenkille"

Yks idea oli kans että ottasin kohta personal trainerin mukaan kumpaanki salipäivään kerraksi nii kattos nuo mun nosto asennot kuntoon. Kyllä kai mää varmaan ihan hyvin nostelen kai, mutta oiskait se ihan hyvä tarkistaa / varmistaa?
Turha riesa se on ihan kaikkea merkata ja lopulta siinä laiskistuu kuitenkin. Kaikki sarjat ei välttämättä ole edes saman mittaisia vaan se on noin -lukuja. Isoja pääliikkeitä on hyvä seurata mutta kaikkea muuta nippeliä ei niinkään. Mutta en kiellä.
Lähinnä ne juoksemiset ja kuluttavat aerobiset vähemmälle ja käyttää niitä sitten kun sille on tarve niin saa sitä samaa kalorimäärää käyttää vielä vähän pidempään. Tavoitteena siis syödä mahdollisimman paljon ja tehdä mahdollisimman vähän jotta on pelivaraa. Kävelyillä on ihan suotavaa käydä.
Tripodi puhelimelle on halvempi kuin PT. Videoi itseäsi katso siitä tai tuolla on osio johon voi postata ja sieltä saa apua.

Tavoitteena siis syödä mahdollisimman paljon ja tehdä mahdollisimman vähän jotta on pelivaraa.

Tuo meni vähän ohi. Siis syö mahdollisimman paljon että jaksaa reenata ja mahd. vähän lihasmassa kärsii painonpudotuksesta? Ja tehdä mahdollisimman vähän, täh?

Tuo meni vähän ohi. Siis syö mahdollisimman paljon että jaksaa reenata ja mahd. vähän lihasmassa kärsii painonpudotuksesta? Ja tehdä mahdollisimman vähän, täh?
Ihan vaan siis että ei samantien aloita 2000kcal ja lenkkiä joka päivä. Sitten kun se tyssää niin mies on maassa ja vaihtoehdot käy vähiin. Sivutuotteena säilyy lihasmassakin paremmin mutta en siitä nyt murehtisi. Sitten kun paino ei putoa pelkällä salilla ja kävelyllä niin lisää liikuntaa ja pidä kalorit samana. Sitten kun se ei enää toimi niin vähentää syömisiä. Eli on jo suunnitelma sen varalle kun painon putoaminen pysähtyy, sen sijaan että pelaisi kaikki kortit kerralla.

5-10kg välein on varmaan myös hyvä pitää vaikka viikko ylläpitoa että aineenvaihdunta pysyy hereillä.

Mulla ei ole mitään neuvoja sulle reenaamiseen antaa mutta halusin vaan sanoa että ihan helevetisti tsemiä ja kaikkee hyvää sulle uuteen elämään (y)(y):giggle:. Itelle on tuo punttien kolistelu sellainen henkireikä ollu viimeset viis vuotta etten tässä varmasti olis näinkään täysjärkisenä jos en salille olis aikoinaan eksynyt. Intoa treeneihin!

On tosi hienoa lukea tällaisia postauksia. Onneksi olkoon, Jantte! Hienoa, että olet aloittanut uuden elämän ja kuntoilun ja päässyt alkoholista eroon.

Minun ehdotukseni on, että yrität jaksaa ajatella kuntoilua samanlaisena prosessina ja koko elämän läpikestävänä tapana, kuin ajattelet selvänä elämistä. Kaiken ei tarvitse todellakaan tapahtua tässä ja nyt, ja minusta näyttää, että olet tämän hienosti ymmärtänyt!

Itse ehdottaisin, että tekisit vain 3-4 sarjaa per liike ja toistot 10-12 väliin näin aluksi. Voisit jopa kokeilla koko kehon treenaamista kerralla. Voit myös saada aikaan ihmeitä kehonpainoharjoituksilla, joita voit yhdistää salitreeniin lihaskoordinaation, tasapainon ja kehon toimivuuden parantamiseksi.

Tsemppiä, onnea ja ystävien ja rakkaitten tukea!

Sen vielä ajattelin sanoa, vaikka tämä voi mennä keittiöpsykologian puolelle, että ymmärrän hyvin, kun on ollut addikti, niin helposti naksahtaa muissakin asioissa sellaiseen todella tiukkaan muottiin, jossa kaikki on ehdotonta kaikki tai ei mitään -periaatteella. Tarkoitan nyt tuota gramman tarkkaa ruokien laskemista ja treenien kirjaamista ylös. Ei siinä mitään pahaa ole, ja jos siitä aidosti tykkää, niin voithan sinä jopa kvantifoida elämäntapamuutoksesi ja kaiken datan treeneistä ja ruoasta ehkä jopa veriarvoihin (glukoosi lähinnä tai vaikka myös ketoaineet, jos sellaista tavoittelet), unirytmi ja sykedatat käyttää n=1 case studyyn sitten vuoden kahden kuluttua.

Mutta ihan vain näin omaa elämää helpottavana vinkkinä sanoisin, että tarkoituksesi ei ole kehittää itsellesi pakkotoimintoja tai toisenlaisia riippuvuuksia alkoholin sijaan, vaan löytää sellainen kultainen keskitie. Kuten itsekin toteat, sellaine kasuaalinen lähdinpä lenkille -tyyli. :)

Jantte, vielä kerran tsemppiä! Sinulla on hyvä ja terve tulevaisuus edessäsi!

Kiitoksia mukavista kommenteista. Miten mää jotenki pelkäsin että täällä on vaan jotaki vitun vihasia salimakeja jotka huutaa mulle :D

Mulla on tänään 351 pvää ilman viinaa, 108 pvää ilman kannabista ja psyykelääkkeitä ja 81 pvää ilman röökiä. Tarkotuksena ois saada itteni vielä tästä yhteiskuntakelpoiseksi ja kyetä duuniin jne. Uskon että tää treeni on mun pääkopalle tosi hyvää terapiaa. Oon vähän tämmönen mental case joihin sitte itselääkinny päihteillä joka vaan tieten pahentaa hommia mutta se on mitä on.

Ja joo siis aika natseilua tää mun reenin ylöspito ja ruokavalio on, tykkään ku asiat on ylhäällä semmosena helpposelkoisena datana. Fitbit 4 charge aktiivisuusrannekkeenki ostin nii saan hyvin nuo mun lenkit jne aktiivisuuden ylös. Harmi vaan että tää kalorinkulutusarvio tällä laitteella tuntuu aika astronomisilta luvuilta. Väittää että tän aamun 1h 30min saliin kulu 946kcal, ei kai tuo voi paikkaansa pitää?

Vähän tämmönen ajatus tässä mulla onki että elämäntapa tästä pitäs saada eikä vaan reenata itteään tasolle X ja lopettaa tai mitään pikadieettiä. Ihan järkevään tahtiin tää paino on sitte tippunukki.

On mulla vielä ruokavaliossa opettelua. Tulee aika isoja annoksia pisteltyä mutta syön tosi cleanisti sen mitä syön (paitsi cheat meal). Paljon kasviksia, helvetisti kananrintaa, kananmunia, salaattia, maitorahkaa marjoilla, tummaa riisiä jne.

Esim perusateria mitä syön melkeen päivittäin:

55g tummaa riisiä
5g rypsiöljy
20g valkosibali
236g thai wokki vihanneksia (pakaste)
174g kananrinta (pakaste lidl, esikeitetty)
HITOSTI poppiksen habanero ja ahjo

=541kcal 47g protsku 60g hiilarit 11g rasva

Kanat uunissa, riisit keitän, kasvikset ja valkosibal pannulla öljyssä.

Muuten menee 1-2 maitorahkasettiä per päivä (joka on 250g rahka + 100g marja + 100g sokeriton marjasoppa), salaattia (joko paljaaltaan tai sitte fetaa ja tai kanaa sekaan), paistettuja munia, paljon kasviksia jne.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Luulen, että se sun FitBit aika varmasti näyttää kulutuksen yli todellisen. Mullakin joku ranneke muutama vuosi sitten näyttä lähes tuplia siitä, mitä ranteessa ole Suunto nyt näyttää samalle treenille. Jos joku voisi sulle lainata toiseen ranteeseen toisenlaisen laitteen niin saisit vähän suuntaa siitä, mitä ne erot oikein ovat.

Kuinka kukaan nyt voisi olla negativiinen noin hienon tarinan ja vahvan alun kanssa. Jatka samalla linjalla, niin kyllä siitä hyvä tulee!

900kcal ei saa romuja kolistelemalla palamaan mitenkään ja niillä mittareilla ei tee yleensä yhtään mitään. Jos tykkäät ja vatsa kestää niin senkun syöt isoja annoksia, lopputulos on sama. Itekin syön max 4 ateriaa päivässä joista yksi on kevyt välipala. Valkonen riisi, peruna ja pasta ajaa kans ihan saman asian hiilarin lähteenä ja vaihtelu on aina jees. Peruna on kans erittäin täyttävää. Ja riittää et 80% ruokavaliosta on kohdillaan kunhan kalorit pysyy tavoitteessa. Eli viidestä ateriasta on ihan sama vaikka yksi olisi ihan mitä mieli tekee. Se on sitten makuasia että syökö joutavia vähän päivittäin vai harvemmin enemmän.

Päivittelenpä vaikka tähän. Tässä kuussa paino tippunu 6.1kg tähän mennessä. Eli tänään oli aamupaino 125.8kg

Penkki 75kg
OHP 45kg
Prässi 170kg
pendlay 50kg

Nuo siis viimisen sarjan nostotulokset atm.

Oon nyt alottanu kyykkään, jonka tehny vasta kahessa reenissä. Ekalla kerralla tein pelkällä tangolla 10 kertaa x 3 ja toisella kertaa 20kgx10, 40kgx8 ja 60x5
Nyt ois tarkotus huomenna alottaa maastaveto. Meinasin myös nyt kuvata noita mun nostoja ja postailla koska niissähän nyt melko varmasti on virheitä ja paljon.

Alkanu vähä tuntuu oudolta polvessa joka varmaan johtuu juoksentelusta tällä painolla, ei nyt siis mitään suoranaista kipua edes, mutta vaihtanu ison osan juoksuista uimiseen. Viime uinti oli 1875m 74min.

Tässä keskiviikon aamulenkin statsit ja hieno tuplasateenkaarikuva minkä otin :D Tuo sykehyppely on sitä että kävelen muuten, mutta 5x juoksuspurttia lenkin aikana.

lenkki288.png20200826_062219.jpg

Päivittelenpä vaikka tähän. Tässä kuussa paino tippunu 6.1kg tähän mennessä. Eli tänään oli aamupaino 125.8kg

Penkki 75kg
OHP 45kg
Prässi 170kg
pendlay 50kg

Nuo siis viimisen sarjan nostotulokset atm.

Oon nyt alottanu kyykkään, jonka tehny vasta kahessa reenissä. Ekalla kerralla tein pelkällä tangolla 10 kertaa x 3 ja toisella kertaa 20kgx10, 40kgx8 ja 60x5
Nyt ois tarkotus huomenna alottaa maastaveto. Meinasin myös nyt kuvata noita mun nostoja ja postailla koska niissähän nyt melko varmasti on virheitä ja paljon.

Alkanu vähä tuntuu oudolta polvessa joka varmaan johtuu juoksentelusta tällä painolla, ei nyt siis mitään suoranaista kipua edes, mutta vaihtanu ison osan juoksuista uimiseen. Viime uinti oli 1875m 74min.

Tässä keskiviikon aamulenkin statsit ja hieno tuplasateenkaarikuva minkä otin :D Tuo sykehyppely on sitä että kävelen muuten, mutta 5x juoksuspurttia lenkin aikana.

katso liitettä 220242katso liitettä 220243
Tosi hyvä kuukausipudotus!

Jos polvi ei tykkää juoksulenkeistä, uinti on tosi hyvä vaihtoehto, samoin pyöräily. Tosin yks mitä voi miettiä on myös se missä juoksee, monella raskaampitekosella ei polvet kestä juoksua kovalla alustalla (asvaltilla) mutta pehmeällä (pururata, metsäpolku) ei välttämättä ongelmaa. Toki omalle jalalle sopivat kengätkin auttaa asiaa. Mutta mikään pakkohan ei oo juosta jos se ei polvelle sovi.

Joo harmittaa vaan ku tykkään juoksemista. Tulee tosi hyvä fiilis siitä. Mutta taidan jättää nyt pois ja vaan kävellä ja uida ja vois kokeilla pyöräilyä. Meinasin tehä tätä mun hälläväliä reenisuunnitelmaa ehkä vielä ens kuun ja opetella nostoasentoja, ja siirtyä johonki oikeaan alottelijaohjelmaan sen jälkeen.

Vähän mietin tätä:

Ja tätä:

Ku tää mun nykynen on vähän tätä että teen vitusti eri liikkeitä ja toistoja ja opettelen liikkeitä vasta. En oo ainuttakaan nostoa vielä tosissaan esim tehny. Tänäänki meni vähä reilu 2h salilla.
Mutta siis tekisin pieniä muutoksia noihinki. Haluan esimerkiksi pitää tän että vähintään jokatoinen päivä salilla. Ja lisäilisin joitaki nostoja noihin.

Kuvasin maastavedon (ekaa kertaa tein tänään) ja kyykyn (tää oli nyt 3 kerta ku kyykkään).
Löytyy tosta linkistä. Tosi pienillä painoilla kuhan opettelen liikkeitä. Neuvoja formiin haluaisin.

Viimeksi muokattu:
Joo harmittaa vaan ku tykkään juoksemista. Tulee tosi hyvä fiilis siitä. Mutta taidan jättää nyt pois ja vaan kävellä ja uida ja vois kokeilla pyöräilyä. Meinasin tehä tätä mun hälläväliä reenisuunnitelmaa ehkä vielä ens kuun ja opetella nostoasentoja, ja siirtyä johonki oikeaan alottelijaohjelmaan sen jälkeen.

Vähän mietin tätä:

Ja tätä:

Ku tää mun nykynen on vähän tätä että teen vitusti eri liikkeitä ja toistoja ja opettelen liikkeitä vasta. En oo ainuttakaan nostoa vielä tosissaan esim tehny. Tänäänki meni vähä reilu 2h salilla.
Mutta siis tekisin pieniä muutoksia noihinki. Haluan esimerkiksi pitää tän että vähintään jokatoinen päivä salilla. Ja lisäilisin joitaki nostoja noihin.

Kuvasin maastavedon (ekaa kertaa tein tänään) ja kyykyn (tää oli nyt 3 kerta ku kyykkään).
Löytyy tosta linkistä. Tosi pienillä painoilla kuhan opettelen liikkeitä. Neuvoja formiin haluaisin.
Eihän nuokaan varsinaisesti ohjelmia ole mutta onhan ne säännöllisyyden nimissä ihan hyviä paikkoja aloittaa. Mitä tekniikoihin tulee niin tommoset lenkkarit pois kyykätessä ja vetäessä, mieluumin sukkasillaan tai conssit tms. litteäpohjaiset kengät. Suunta on ainakin ihan oikea, siinähän se alkaa luonnostumaan kun vaan jonkun aikaa teet. Pitäisin salitreenit max neljässä päivässä/vk, kolmekin tässä vaiheessa ajaisi saman asian. Treenit mielellään niin että 3-5 liikettä per treeni ja koittaisi reilussa tunnissa olla jo pihalla. Aloittaa yhdellä tai kahdella isommalla moninivelliikkeellä ja perään tilpehöörit.

900kcal ei saa romuja kolistelemalla palamaan mitenkään ja niillä mittareilla ei tee yleensä yhtään mitään. Jos tykkäät ja vatsa kestää niin senkun syöt isoja annoksia, lopputulos on sama. Itekin syön max 4 ateriaa päivässä joista yksi on kevyt välipala. Valkonen riisi, peruna ja pasta ajaa kans ihan saman asian hiilarin lähteenä ja vaihtelu on aina jees. Peruna on kans erittäin täyttävää. Ja riittää et 80% ruokavaliosta on kohdillaan kunhan kalorit pysyy tavoitteessa. Eli viidestä ateriasta on ihan sama vaikka yksi olisi ihan mitä mieli tekee. Se on sitten makuasia että syökö joutavia vähän päivittäin vai harvemmin enemmän.
Saa. Esim. kyykkytreeni 10x10, jokainen toisto 60 prosentin kuormalla 1RM.
Niin siinä palaa 900 kcal 130-kiloiselle ukolle.

Sillä aerobisella ei saa lihasta. Tolla kyykkytreenillä saa.
Tehokkaampaa kuitenkin tehdä muut hikoilut ja salitreenit erikseen. Kukaan käytännössä tee 10x10 kyykkyjä muulla syyllä kuin 'koska voin''. Eikä sellasta voi yhtä usein tehdä kuin tasaista cardiota.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom