Heikotus->Vitutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Xtreme
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli asiani olisi niinkin yksinkertainen ja varmasti osittain jauhettu, mutta ois kiva jos jollain ois asiaan jotain näkemystä.

Eli nykyään melkein aina treenin jälkeen, sekä sarjojen välillä tulee sellainen omituinen poissaoleva olo, korvat menee lukkoon, sekä hieman huippaa,
ennen tällaisia oireita ei 3 vuotta kestäneessä treenaamisessa ole ollut.

Yleensä tuo olo tulee vielä voimakkaammin selkätreenin jälkeen, ja lääkärissä on käyty pariin otteeseen, kun ekalla kerralla tuo olo kesti viikon!!!

Oli kaiketi poskiontelotulehdus, sain antibiootit, meni ohi (pidin 2 vko taukoa).
Tutkittiin myös aika laajat verikokeet, sekä jotain neurologisia perustestejä.

Nyttemmin olo kestää treenin jälkeen puolisen tuntia riippumatta palkkarin sisällöstä tai sen olemassaolosta, joskus olen havainnut myös kylmässä hengästymisen aiheuttavan samanlaisia mutta lievempiä oireita.

Olisin kiitollinen jos asiasta jotain tietävät/arvaavat voisivat esittää mielipiteitään mikä voisi olla kyseessä.

Tuttu tunne, tosin ei ole moisia hetkeen ollut. Usein kun oli pelaamassa lätkää niin tuli juuri tuollainen poissaoleva olo, eli siis kylmässä kun hengästyy. Mistä lienee johtua?

Hmm, tälläsellä mutu-tuntumalla tulis mieleen että oisko hapen saannissa jotain häikkää..? Keuhkotilavuus / hapenkuljetus jotekin vähä pyllyllään...?

Viisammat kertokoot, minä vaan veikkailen...

lisätäkseni vielä noihin oireisiin niin salilla sarjojen välillä usein haukotuttaa, eikö aivoihin riitä happea?

En nyt oikeastaan usko että tässä tapauksessa olisi kyse niinkin yksinkertaisesti asiasta kuin niska/hartiaseudun lihasten totaalinen jumitus. Eräällä erittäin paljon urheilevalla tutullani oli sellainen, ja oireina oli ajoittainen ankara huimaus ja muu sen sellainen. Vasta neurologi keksi että ukolla on vaan niska/hartiaseutu niin pahasti jumissa, ettei siellä veri kierrä. Määräsi lepoa ja 10 hierontakertaa niin ohi meni...

Toi sun juttu kuulostaa kyllä vähän monimutkaisemmalta, mutta pakko oli päästä kertomaan hyvä juttu..

teemal sanoi:
Hmm, tälläsellä mutu-tuntumalla tulis mieleen että oisko hapen saannissa jotain häikkää..? Keuhkotilavuus / hapenkuljetus jotekin vähä pyllyllään...?

Viisammat kertokoot, minä vaan veikkailen...

Tehtiin kyllä lekurissa pef puhallus sun muut keuhkotestit, sekä verestä katottiin hemoglobiinit sun muut jutskat, ja kaikki oli ihan kunnossa, että en usko ainakaan että keuhkoista johtuu.

toni_n sanoi:
En nyt oikeastaan usko että tässä tapauksessa olisi kyse niinkin yksinkertaisesti asiasta kuin niska/hartiaseudun lihasten totaalinen jumitus. Eräällä erittäin paljon urheilevalla tutullani oli sellainen, ja oireina oli ajoittainen ankara huimaus ja muu sen sellainen. Vasta neurologi keksi että ukolla on vaan niska/hartiaseutu niin pahasti jumissa, ettei siellä veri kierrä. Määräsi lepoa ja 10 hierontakertaa niin ohi meni...

Toi sun juttu kuulostaa kyllä vähän monimutkaisemmalta, mutta pakko oli päästä kertomaan hyvä juttu..

Tota ittekkin hiukka arvelin aluksi, mutta niskoja on hierottu, eikä tunnu olevan ylhäältä jumissa, tyynynvaihtoa ajattelin koittaa, kun siitä nyt tuskin ainakaan haittaa on :)

Voiskohan johtua yleisestä väsymyksestä?

Mulla ainakin tekee tota ihan samaa yleensä silloin, kun menen totaalisen väsyneenä salille repimään normaalin rankan treenin. Mulla olo on yleensä ihan voimaton noiden muiden kuvausten lisäksi, eli yleensä meen treenin jälkeen aikasin nukkumaan ja aamulla on taas virkeä olo. Seuraavan päivän treenikin menee hyvin.

Eli koita nukkua enemmän.

Ja vielä tähän, että joskus ainakin tuntuisi siltä, että kun palkkarin jälkeen polttaa tupakan olo helpottaa hieman, eikös nikotiini nosta hetkellisesti verenpainetta-> olisiko mahdollista, että verenpaine aivoissia (ja muuallakin) on liian alhainen treenin aikana/jälkeen, lääkärissä mitattuna verenpaine ollut aivan normaali.

Saapas sanoi:
Voiskohan johtua yleisestä väsymyksestä?

Mulla ainakin tekee tota ihan samaa yleensä silloin, kun menen totaalisen väsyneenä salille repimään normaalin rankan treenin. Mulla olo on yleensä ihan voimaton noiden muiden kuvausten lisäksi, eli yleensä meen treenin jälkeen aikasin nukkumaan ja aamulla on taas virkeä olo. Seuraavan päivän treenikin menee hyvin.

Eli koita nukkua enemmän.

Vetelen kyllä semmosia 7-10h unia, enkä ole väsynyt kun menen salille, jos väsyttää en vaan mene :).

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tovoisin lisää kommentteja, asiasta tietäviltä tai muuten vaan hyviä arvauksia, varsinkin jos itsellä on kokemusta, tai muuten vaan tietoa ja taitoa asiasta.

toni_n sanoi:

mulla on nyt vähän samaisia oireita, kohteena vaan on ylä/ristiselkä. hengittäminen on joskus hankalaa jne. sain työlekurilta lähetteen OMT-terapeutille (5 hoitokertaa) ja jos se ei auta niin sitten omasta pussista kiropraktikolle.

Xtreme sulla voi olla samaisia oireita ja joskus paikat on niin lukossa että norm. hieroja ei niitä auki saa.

Xtreme sanoi:
Tovoisin lisää kommentteja, asiasta tietäviltä tai muuten vaan hyviä arvauksia, varsinkin jos itsellä on kokemusta, tai muuten vaan tietoa ja taitoa asiasta.

Kyll noi sun oireet kuullostaa aika vahvasti siltä, että sinulla on niskan ja hartianseudun lihaksisto niin jumissa, että kuormitettuna (esim. selkätreeni) kun lihas "turpoaa", vaikeutuu verenkierto entisestään. Eikös tupakka/nuuska surkasta verisuoni hetkellisesti---> verenpaine nousee---> päähän pääsee enemmän verta. Näin ainakin maalaisjärjellä ajateltuna, voi olla ihan :david: juttua.. Itselläni kun oli alaselän ja niskan kanssa ongelmia, meinasi jalka- tai selkäpäivän jälkeen lähteä taju, siihen auttoi vain n. tunnin mitääntekemättömyys. Muutama käynti osteopaatilla auttoi tilannetta radikaalisti.

Xtreme sanoi:
lisätäkseni vielä noihin oireisiin niin salilla sarjojen välillä usein haukotuttaa, eikö aivoihin riitä happea?

jep mulla sama juttu, en tajua kyl miks...kesken maastavetoa saattaa ruveta haukottaan :eek:

Onko siis lekurilta mahdollisuus saada lähetettä hierontaan? Jos on en tiennytkään, mahtavatko antaa helposti vai uskovatkohan jos sanon, että vois johtua myös tällaisesta....

Mulla sama ongelma. Haukotuttaa ja tulee noita kummallisia huippauksen ja poissaolon tunteita. Jouduin pitämään kolme päivää kokonaan lepoa kaikesta liikunnasta, kun ne meni niin pahoiksi, että istualtaankin pyörrytti. Voi hyvinkin liittyä hartioiden jumittamiseen ja huonoon verenkiertoon aivoihin, koska mulla ihan selkeesti on hartiat jumissa ja niitä vihloo, kun teen joitain liikkeitä. En myöskään pysty löytämään enää hyvää nukkumisasentoa, kun kaikissa asennoissa hartiat ovat jotenkin huonosti ja paineissa.

Olisikohan jotain supervenytyksiä, millä saisi ensiapua tähän? Periaatteessa tiedän muutaman joogatyyppisen venytyksen ja olen niitä tehnytkin, mutta eivät tunnu riittävän. Saunassa käynti ja siellä venytteleminen on kyllä auttanut vähän.

Xtreme sanoi:
Onko siis lekurilta mahdollisuus saada lähetettä hierontaan? Jos on en tiennytkään, mahtavatko antaa helposti vai uskovatkohan jos sanon, että vois johtua myös tällaisesta....
on mutta usein se hieroja/terapeutti on samasta talosta ja siitä ei yleensä ole hevonvitunhyötyä, pientä lääppimistä, sähköä, ultraa ja kylmää. en tie tapaustas mutta itse tein niin että nappasin lääkäriltä lähetteen, työnantajalta maksusitoumuksen ja menin mihin itse halusin..

pori1980 sanoi:
on mutta usein se hieroja/terapeutti on samasta talosta ja siitä ei yleensä ole hevonvitunhyötyä, pientä lääppimistä, sähköä, ultraa ja kylmää. en tie tapaustas mutta itse tein niin että nappasin lääkäriltä lähetteen, työnantajalta maksusitoumuksen ja menin mihin itse halusin..

Kuulostas hyvältä, mutta se on näin opiskelijana paha saada korkeakoulua kustantamaan, vaikka toisaalta ei se istuminen ainakaan asiaa paranna..hmmm. Täytyy varmaan tossa seuraavalla kerralla kun menee lekuriin kysyä josko sais lähetteen, vaikka sitten talon omalle, voihan sitä aina kokeilla.

Ei oikeen kiinnostas olla taas treenaamatta selkää/olkapäitä/epäkkäitä, kun tuossa kuukausi sitten just joutu pitään 2 vko:n tauon kaikesta...

Mulla oli tollasia ongelmia mutta ne meni ohi ku maltoin vaa venyttää ja lämmitellä niskoja/hartioita. Mutta jos ei mee ohi tollasella ni tekisin niinku pori1980 sano

Suositut

Back
Ylös Bottom