Heikotus ennen treeniä/treenin aikana

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
On alkanu viime aikoina tulla pientä heikotusta lämmittelyn/treenin aikana. Ei mitään ihmeellistä mutta sellasta pientä ja vittumaista. Yleensä olen syönyt noin 2 tuntia ennen treenin aloittamista kunnon sapuskat. Pitäiskö alkaa nauttimaan jotain juuri ennen treeniä/treenin aikana?

Integrandi sanoi:
On alkanu viime aikoina tulla pientä heikotusta lämmittelyn/treenin aikana. Ei mitään ihmeellistä mutta sellasta pientä ja vittumaista. Yleensä olen syönyt noin 2 tuntia ennen treenin aloittamista kunnon sapuskat. Pitäiskö alkaa nauttimaan jotain juuri ennen treeniä/treenin aikana?

Juo ainaki tuntia ennen treeniä kunnolla vettä. Toinen asia,että mulla ei ainakaan toimi toi n. 2h ennen treeniä syöminen. Heti ku pitäs alkaa rautaa nakkeleen, niin iskee nälkä. Ennemmin söisin tuntia ennen pari kunnon ruisleipää ja pari lasia maitoa yms. Vois myös kokeilla esim. palautusjuoman tai jonku vastaavan vetämistä 45min ennen treeniä. Konsteja riittää ja kantsii kokeilla mikä itelle toimii parhaiten.

Jos mikään ei toimi, niin pari päivää vaan lepoa ja syöt kunnolla.

Ratu sanoi:
Siis voimat loppuu vai tulee huono olo? Mitä nämä "kunnon sapuskat" ennen treeniä sisältää?

No siis voimat loppuu ja alkaa heikottamaan. Ja kunnon sapuskat tarkoittaa lämmintä ateriaa: nakkeja, muusia, pihviä, sammakonreisiä ymym...

Tarkennapa vähän. Eli lämmittelyssä, mutta myös treenin aikana? Eikoissa sarjoissa vai koko treenin ajan? Joillakin lämmittelyt ottavat aikansa ja huippulukemiin ei pääse kovin helpolla.

Kokeilepa vetää n. desi heraa 15-30 min ennen treeniä. Jos meinaa tulla ähky vedä vähän vähemmän. Treenin päälle vielä normi palautusjuoma. Tuo banaanivaihtoehtokin voisi olla hyvä, mutta mitään isompia insuliinipiikkejä en hankkisi juuri ennen treeniä.

Joskus heikotus voi olla ihan henkistä laatuakin, jolloin hommaan ei auta kuin asennoitua siihen, että alussa heikottaa, mutta lopussa vedetään isoja rautoja :)

Itellä oli joskus tommosta jalkojen treenaamisen yhteydes. Vedät vaan helvetin kovaa treenit loppuun vaikka heikottaaski. Meet sitte vaikka laattaamaan jos tulee heikko olo mutta treenaat täysillä kyllä se kroppa siihen tottuu ja mene ajan kans ohi koko heikotus. :)

weicco_ sanoi:
Tarkennapa vähän. Eli lämmittelyssä, mutta myös treenin aikana? Eikoissa sarjoissa vai koko treenin ajan? Joillakin lämmittelyt ottavat aikansa ja huippulukemiin ei pääse kovin helpolla.

No yleensä se pukkaa lämmittelyn aikana. Semmosta pientä vapinaa ja heikotusta. Vähän sama olo kuin jos ei olisi saanut ruokaa moneen tuntiin. Voiskohan jonkun suolan vetäminen auttaa?

Integrandi sanoi:
Miten on verenpaineesi tai hemoglobiiniarvojesi laita? Heikotus voisi kenties johtua noiden arvojen alhaisuudesta.:rolleyes:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pikkupapu sanoi:
Miten on verenpaineesi tai hemoglobiiniarvojesi laita? Heikotus voisi kenties johtua noiden arvojen alhaisuudesta.:rolleyes:

No viimeisimpien mittauksien mukaan ihan kondiksessa (6 kk sitten). Täytyypä kokeilla tuon banaanin/heran vetämistä ennen salia.

Jos johtuu mahdollisesti verensokerin laskusta ni aina yks bantsku tai joku muu hiilaria sisältävä patukka tms. auttaa...kannattaa kokeilla, auttaako ja jollei ni sit voi johtua jostain, mikä kannattaa tutkia.

Kannattaa kans miettii, et syötkö paljon nopeita hiilareita aterialla, koska jos on näin ni sulle tulee nopee insuliinipiikki ja sen jälkeen verensokeri taas laskee nopeesti, mikä saattaa aiheuttaa tuota heikotusta...kuidut ym. hitaat hiilarit auttaa, et verensokeri pysyy tasasempana.

Itse syön tunti pari ennen treeniä puuroa, johon sekotan heraa. Itse oon todennu, et auttaa antaa energiaa hyvin treeniin, eikä heikotusta tuu :)

T: diabetikko, jolla vaihtelut suurempia kuin tavallisella ihmisellä eli kokenut heikotusta tuhansia kertoja :D

Suositut

Back
Ylös Bottom