Ongelmana on siis varsinkin oikeassa kädessä raneen venahtaminen.. Tarina alkoi oikeastaan useita vuosia sitten kun treenasin ensimmäisiä kuukausia.. kännissä olin heittänyt turvat jossain portaissa ja aamulla huomasin herätessä että prkl.. ku on ranne kipeä.. silloin se haittasi treenausta niin paljon että lopetin sen kokonaan.. Nyt olen melkein vuoden pääsyt treenaamaan ilman mitään loukkaantumisia kunnes olkapäitä treenatessa sivuvipareita tehdessä yhtäkkiä vihlasi ranteessa ja alkoi sattuun niin että sen päivän treeni loppui siihen.. ranne vaivaa siihen malliin että penkissä se juurikaan ei haittaa mutta vetoliikkeitä kuten mave.. kulmasoutu ei pysty tekemään ilman vetoremmejä. myös yhden käden hauis liikket on mahdottomia tehdä kun tuntuu että puristusvoimaa ei oikeassa kädessä ole juuri ollenkaan ja ranteeseen sattuu kun joutuu roikottamaan käsipainoa vaikkei olisi 15kg isompia painoja.. Toden näköisesti nyt on pakollinen tauko edessä sillä ranne ei tunnu paranevan muuten. olen sen kanssa koittanut kitkuttaa ja tehdä kaikki mahdollisimman vähän ranteita rasittamatta mutta ei kun ei.. prkll kun vituttaa.. kokeilen olla kuukauden koskematta yhteenkään painoon ja aloittaa sitten kevyesti uudestaan.. mitenkähän saisin tällä kertaa ennaltaehkäistyä moiset ranne ongelmat.. onko mitään hyviä konsteja vahvistaaa ranteita ja estää niiden venähtelyä.. ranne siteitä olen käyttänyt kaikissa työntö liikkeissä kun teen raskailla kuormilla.. ja useasti myös hauiskäännösä en muuten.. antakaa nyt jotain hyviä vinkkejä ranteiden venahtelun lopettamiseksi