Hei kaikki lapselliset treenaajat!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Frenzy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Tampere
Pari kysymystä lapsellisille. Millä ilveellä te jaksatte treenata säännöllisesti ja miten ajoitatte treenit? Ennen töitä vai töiden jälkeen yms? Missä teidän muksut on kun käytte salilla? Oon suht tuore isä, muksu on nyt 9kk ja viimeiset puol vuotta on menty enemmän tai vähemmän jatkuvalla univajeella. Muutaman viime viikon aikana taitaa parhaat katkeamattomat unet olleet 2-3h ja koko yönä yhteensä 6h :D Ei paljoa juhlita. Tulokset tippunut kesästä lähtien tasaista tahtia ja tuntuu, että oon viittä vaille muuttumassa naiseksi kun hormonitasot niin alhaalla.

Onko mitään hyvää vinkkiä, että miten saa itsensä tsempattua salille jäätävästä väsymyksestä huolimatta? Tai parempi vielä, miten sen väsymyksen saa pois, jos siihen joku jippo on :D

Ihan mielettömät rispektit meikäläiseltä kyllä perheellisille treenaajille ja varsinkin synnyttäneille mutseille, jotka painaa salilla satanen lasissa. Ei oo heleppoo.

[EDIT] Helvetin kirjotusvirheet. En jaksa korjailla.

Iseillä ja iseiksi juuri tulleilla mieshormonitasot laskee joksikin aikaa. Jos salilla käy paljon tai jonkin verran edes jokseenkin viehättäviä naisia pyri treenaamaan samaan aikaan heidän kanssaan. Tutkimuksen mukaan se vastaavasti nostaa hormonitasoa hetkellisesti jopa koko treenin ajaksi. Univajeita ei voi paikata ja väsymys yleensä kaikkoaa nukkuessa.

Ah, kohtalotoveri.

Meille syntyi syyskuussa lapsi, joka on siis esikoinen. Univajetta on jatkuvasti, vaikka rouva hoitaakin viikolla yösyötöt (parin tunnin välein). Vastustuskyky on univajeen takia niin alhaalla, että olen sairastellut käytännössä jatkuvasti tuon syyskuun jälkeen. Testosteronit ovat niin alhaalla, että hamekaupoille joutaisi. Olen käynyt yhteensä 11 kertaa viimeisen viiden kuukauden aikana salilla, ja voimia ei ole. Niitä ei vain enää ole. Poissa, puff. En nyt yhtään liioittele edes, en muista että olisin aloittaessanikaan ollut näin heikko.

Mitä helvettiä, oikeasti? Onko tämä kaikilla muillakin tämmöistä tosiaan? Miten te muut edes kerkiätte salille? Miksei kukaan kertonut että lapsen syntymä on katabolisempaa kuin kastraatio?

Charaf-ed-Din._Operation_for_castration_%281466%29.jpg

Edit. Tiedän että tästä viestistä ei ollut ketjun aloittajalle mitään hyötyä, tai kellekään muullekaan. Mutta itseäni vähän lohdutti tieto siitä, etten olekaan ainoa kastraatti orkesterissa.

Onneksi olkoon!

Ensinnäkin onneksi olkoon perheenlisäyksestä! :)

Ei kai siinä muuta vaihtoehtoa oo kuin että otatte vuorotellen emännän kanssa pari tuntia "vapaata", jolloin voi sitten käydä esim. salilla. Auttaa muuten kummasti kun saa vähän omaa aikaa! Sitten kun lapsi on vähän vanhempi niin esim. Isovanhemmille hoitoon (jos mahdollista) siksi aikaa kun käytte yhdessä esim. treenaamassa.

Kotona en suosittele harjoittelemaan koska juurikin se että pääsee pariksi tunniksi salille riehumaan on kaiken a ja o,ja vaikka väsyttää lähteä niin kyllä siellä salilla yleensä iskee "punttiraivo" päälle -> kuten niillä mainitsemillasi perheellisillä jotka painaa salilla sata lasissa. ;)

Uniasiat kyllä kannattaa hoitaa kuntoon niin että saatte molemmat mahdollisuden lepoon, mutta siinä on niin paljon muuttujia etten ala täällä "neuvomaan".

Nimim. 2 lapsen isä.

EDIT: Sanoisin vielä että terveelliset elämäntavat korostuu tilanteessa jolloin perheessä on pieni lapsi!

Hahah, samaistun ihan täysin :D yö unet välil nii katkonaisii, et kyllä tulee katabolinen olo, kompensoin kyl sillee et pidän enemmän lepopäivii ku muuten pitäisin. Mut tsemppii aloittajal, kyl ne yöt siit helpottuu ku lapsi kasvaa vähän, tärkeetä on antaa vauval niin pal vaan ruokaa päivän aikan, mitä se vaan ikinä jaksaa syödä (tai no tää nyt on sanomattakin itsestään selvyys et näin sen täytyy olla, mut ns tuputtakaa ruokaa ja maitoa, niinkuin isovanhemmat teille ku ootte kyläs xD), ni seki auttaa et se nukkuu paremmin. :D Ja ps painosetti ja leuanveto tanko ja mitä muuta hilpettä saat kasaan, et voi välil kotireeniä vetää, ni auttaa :D

Ah, kohtalotoveri.

Mutta itseäni vähän lohdutti tieto siitä, etten olekaan ainoa kastraatti orkesterissa.

No et ole joo :wanha:

Kyllä mä olin univelkoihin varautunut ja vuorotöissä jo niihin ehtinyt tottuakin, mutta tää yleinen vässykkä olotila tuli kyllä yllätyksenä. No ei kai auta kuin toivoa, että se on ohimenevää. Työkaveri ainakin lohdutti, että siinä 15v jälkeen se jo helpottaa :D

Oma napero on jo 4 vuotta, mutta meillä on toiminut alusta asti hyvin systeemi, jossa joka toinen ilta on mun vapaailta ja vaimolla joka toinen. Kumpikin on käynyt sitten salilla, lenkillä, jne. vapaavuorollansa. Eka vuosi oli vähän hankala, mutta sen jälkeen helpottaa eli sulla alkaa loppusuora jo häämöttää.

Mikäli on töissä mahdollisuus liukuvaan työaikaan, niin se kannattaa ehdottomasti hyödyntää. Toki se syö toisesta päästä, mutta ei susta oo hitonkaan hyötyä kotona/töissä jos pyörii koko ajan nollat taulussa. Itse tein siis silleen, että kävin vetään reenit myöhään illalla esim. 2100-2200 ja kotiin tullessa olikin eka herätys jo tulossa. Itse hoidin sen jolloin vaimo sai nukkua ja tämän jälkeen menin itse nukkumaan ja vaimo otti seuraavaan. Aamulla taas vaimo heräsi aiemmin ja itse sai sitten vähän jatkaa unia ennen töihin lähtöä. Tällä tavalla saatiin kivasti kevennettyä kuormaa

Testoihin liittyen, niin on tieteellisesti (muistaakseni) todettu, että isien testotasot laskee aluksi aika rajusti. Tällä tavoin luonto pyrki suojelemaan lasta, kun isä ei pyöri missään testo aggreissa kun ei saa piparia. :)

Luojan kiitos meillä 4,5kk poika nukkuu 7-10h putkeen, syö ja jatkaa unia. Tuonki syötön vaimo hoitaa. Salille pääsee 1-4kertaa viikos. Välillä anoppi tulee meille hoitajaksi kun käymme yhdessä salilla. :)
Kyllä ne ekat pari kolme kuukautta mentiin pienillä unilla, silloin tuli nukuttua sitä pari tuntia putkeen. Ei muutaku tsemppiä jatkoon ja kyllä se jossain vaihees paremmaksi muuttuu ;)

Täälläkin 2kk "vanha" mukula ja lajitreenit ja punttisali on jäänyt käytännössä kokonaan poies. Yöunet jää niin vähiin, että töistä kun pääsee niin ei siinä ilman treenibuustereita salille tai treeneihin pääse. Ainakin Scitecin Pow3rd 2.0 potkasee sen verran virtaa koneeseen, että puntille jaksaa vaivautua. Mulla siis työmatkat on 1 tunti suuntaansa, niin siinä ehtii hyvin huitasemaan tuon buusterin huiviin ennen treeniä.

Ja salille ja treeneihin on mentävä suoraan töistä, kotoa on "vaikeaa" lähteä, jään mukelon kanssa touhuamaan tai sitten sohva vie voiton. Aamulenkit olen myös ottanut takaisin ohjelmistoon, hyvin herättää ja on päivällä muutenkin vähän pirteämpi olo.

Puolitoistavuotias poika kotona ja minä töistä hoitovapaalla sen kanssa. Vaimo käy töissä. Salilla käyn pääsääntöisesti kaksi päivää putkeen ja yksi taukoa. Vaimon kanssa sopimus, että hänen jumppansa menee mun salikäyntien edelle, koska jumpat ovat tiettyyn aikaan ja salilla ehdin käydä muulloinkin. Hyvin on toiminut eikä se tunnu rajoittavan salifrekvenssiä mitenkään.

Välillä tietty tulee öitä valvottua lapsen takia edelleenkin ja sellaisen jälkeen harvemmin jaksaa salille. Sitten 2on1off joustaa johonkin suuntaan. Vähintään olen 3 kertaa viikossa ehtinyt ja jaksanut tässä viimeisen puolen vuoden aikana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
4 ja 7 vuotiaan lapset löytyy ja niillä on onneksi jo säännöllinen unirytmi. Salilla tulee käytyä aina kunhan tytöt käyvät nukkumaan, eli heti klo 20 jälkeen normaalisti. Tuolla tavalla pystyy päivät olemaan perheen kanssa ja salihommat hoitaa iltaisin. Kyllä se siitä sitten suttaantuu kun alkaa rytmit löytymään pienokaisilla.

Meillä synty heinäkuussa ja nukkuminen ollu aika huonoa. Sinnillä vaan suunnitellut neljä kertaa joka viikko salille ja ohjelman mukaan sarjat läpi vaikka vituttaa ja väsyttää. En anna itelle semmosta vaihtoehtoa että en mene. Kyllä se siitä sitten aina kun pääsee vauhtiin, eikä kyllä treenipainotkaan ole laskeneet, päinvastoin. Itellä helppo käydä tässä työpaikan salilla ennen tai jälkeen töiden niin säästää vähän aikaa.

9kk kohdalla alkaa olla jo voiton puolella, ja onnittelut vaan perheenlisäyksestä. Itsellä on nuorimmainen nukkunut sen verran hyvin, ettei juuri tehnyt treenailuun taukoa. Tosin saatoin käydä enimmäkseen aerobisissa treeneissä.

Nyt muksujen ollessa 1,5 ja 3,5 v. koetan käydä treenailemassa pääasiassa heidän ja vaimon nukkuessaan. Aamusalit ja -lenkit toimivat hyvin ja kotona saa muksujen päikkäreillä poljettua fillarilla harjoitusvastusta. Iltaisin silloin tällöin lenkillä, uimassa tai jumpassa. Taiteilua vaatii, mutta noilla tempuilla saa sen jopa +12h/vko treenattua suurimmilla määräviikoilla, eikä perheeltä valitusta aiheesta ole tullut. Vaatii kyllä sen min. 7h/vrk unta ja kimppakyydillä töihin kulkeminen mahdollistaa päikkärit, kun ei ole oma vuoro ajaa.

Vinkki tuosta viehättävien naisten kanssa treenaamisesta osui ja upposi. Tattaista veistosmiehelle. Kävin nimittäin spinning + jumppa -hässäkkätunneilla tuoreena isänä ja siellä kulkikin treeni hyvin.

9kk kohdalla alkaa olla jo voiton puolella, ja onnittelut vaan perheenlisäyksestä. Itsellä on nuorimmainen nukkunut sen verran hyvin, ettei juuri tehnyt treenailuun taukoa. Tosin saatoin käydä enimmäkseen aerobisissa treeneissä.

Nyt muksujen ollessa 1,5 ja 3,5 v. koetan käydä treenailemassa pääasiassa heidän ja vaimon nukkuessaan. Aamusalit ja -lenkit toimivat hyvin ja kotona saa muksujen päikkäreillä poljettua fillarilla harjoitusvastusta. Iltaisin silloin tällöin lenkillä, uimassa tai jumpassa. Taiteilua vaatii, mutta noilla tempuilla saa sen jopa +12h/vko treenattua suurimmilla määräviikoilla, eikä perheeltä valitusta aiheesta ole tullut. Vaatii kyllä sen min. 7h/vrk unta ja kimppakyydillä töihin kulkeminen mahdollistaa päikkärit, kun ei ole oma vuoro ajaa.

Vinkki tuosta viehättävien naisten kanssa treenaamisesta osui ja upposi. Tattaista veistosmiehelle. Kävin nimittäin spinning + jumppa -hässäkkätunneilla tuoreena isänä ja siellä kulkikin treeni hyvin.

Taitaa olla meikäläisellä treenit 12h/kk, jos sitäkään. Kamalan huono nukkumaan on tuo muksu ja heräilee vähintään 5-10 kertaa yössä. Eilen piti mennä suoraan töistä salille ja olikin jo treenilaukku pakattuna, mutta kyllä se suunta vaan vaihtui päiväuniksi :D Omituinen muuten tuo hormonitasojen tippuminen. Luulis, että kun on tullut isäksi ja elättäjäksi niin saisi hirveän buustin, että hei mähän olen melkoinen siitossonni ja kaadan vaikka karhun perheelle syötäväksi, mutta ei sinne päinkään.

Mä en kyl kokenut, et mun testo tasot olis mitenkään tippunut ku lapset oli pieniä... tosin vaimo lähinnä hoiti lapset. Jos muija halus salille ni mä vahin lapsia sen aikaa! Ei mitään ongelmia!

Eniten varmaan palkitsee, jos voi myöhemmin todeta olleensa hyvä isä. Eli 60 vuotiaana voi olla mukavampi todeta priorisoineensa pienet lapsensa (pienten) hauisten sijaan. Tai sitten voi olla Bulkviikinki...;)

Eniten varmaan palkitsee, jos voi myöhemmin todeta olleensa hyvä isä. Eli 60 vuotiaana voi olla mukavampi todeta priorisoineensa pienet lapsensa (pienten) hauisten sijaan. Tai sitten voi olla Bulkviikinki...;)

Ai mä oon huono isä sil perusteella, et syöttämiset ja nukuttamiset lähinnä hoiti vaimo? Kyl mä kuule leikin niitten kaa ja kyl lapset musta tykkää tosi paljon vaik en hame pääl hyyssännyt lapsia!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom