Hei kaikki lapselliset treenaajat!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Frenzy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Meillä mukuloita jo kolme (12,7 ja 5v.) ja voin lohduttaa että helppoa se jo tässä vaiheessa on ;) Emäntä on nytkin salilla ja kunhan sieltä tulee laitan pienemmille iltapalat nenän eteen ja lähden itse. Koko salihistoriani olen keskittänyt käymiset juurikin ilta-aikaan (klo 20-->) jolloin leikki-ym.ajat ovat jo takana eikä isän "hommia" tarvita enää. Kaikille win/win-tilanne kun isukkikin saa sitä omaa aikaa. Älä hanki sitä leuanvetotankoa kotiin vaan häivy sieltä kutupesästä, oman pään nollaaminen raudalla on parasta terapiaa josta hyötyy koko poppoo.

Jos on vaan yksi lapsi, niin pientä organisointia kehiin. Voitte vuorotella lapsen hoitamisessa niin, että saat nukuttua pienet päiväunet esim. viikonloppuna ja pääset sitten levänneenä salille. IMO jos on kasautunutta univelkaa niskassa, niin silloin on järkevämpää nukkua ne päiväunet, kun lähteä salille vielä lisää nostamaan stressihormonitasoja. Itse en käynyt ollenkaan salilla lasten ollessa alle 1v juuri tuon univelan takia, tein vaan aerobista lenkkipolulla. Meillä minä imetin ja hoidin yöheräilyt, ettei miehen tarvinut mennä töihin työkoneiden äären toistaitosena. Nyt kun lapset on kouluiässä, niin salilla käynti sujuu kuin sveitsiläisen kellon tarkkuudella ja säännöllisyydellä. Ajattelen, että haluan elää pitkään ja olla hyväkuntoisena mukana lasteni elämässä. Siis jonkinlainen balanssi treenin ja levon välillä on hyvä olla, ja joskus voi olla järkevää tinkiä treenaamisesta, kun on ihan pieniä lapsia talossa. Toisaalta sekin on tosi surullista, että moni vanhempi suorastaa pahoinpitelee omaa kroppaansa syömällä, juomalla ja liikkumattomuudella, koska jatkuvasti lasten ja muiden tarpeet menee oman terveyden vaalimisen edelle. Eli kuitenkin jokaisen pitää itse miettiä ratkaisut, jotka sopii itselle ja perheelle.

Puhdas järjestelykysymys ja salille "pääsy" kiinni ainoastaan siitä miten kovasti sinne tahtoo mennä. Itsellä nyt 2,5 vuotias muksu ja on tullut käytyä se 4-5 kertaa viikkoon treenaamassa alusta lähtien. Joko aamulla aikaisin ennen töitä tai myöhään illalla, eli treenit aina silloin kun lapsi nukkuu. Tähän päälle vielä päivittäiset koiran lenkitykset aamuin-illoin n. 1h.

Toki yhteinen aika vaimon kanssa jää suht vähiin mutta asiathan on laitettava tärkeysjärjestykseen ;) Ainoa mistä oikeasti on haittaa on tuo yöunien vähiin jääminen, mutta toistaiseksi on hyvin jaksanut ja kehitystäkin tullut...

Oonko ainoo joka luuli ketjun sisältävän jotain juttuja lapsellisesta treenaamisesta? Siis tyyliin että heitellään kuntopalloa ja hihitellään.

Joo, kyllähän se aluksi on jonkin aikaa tosi hiljasta ne menot ku muksu tulee taloon. Täälläki on tuntemukset ollu niinku ois munat leikattu ja hame päälle vedetty, ei siis tod. mikään miehinen tunne! Kannattaa nukkua niitä päikkäreitä ja hoitaa vuorotellen lasta, tiskit ja pyykit kyllä oottaa kuhan lapsi saa tarvittavan huomion ja vanhemmat levätä. Itellä muksut jo 3 ja 5vee niin voi ottaa salinnurkkaan sohvalle tablettia rassaamaan, puntti- ja laitepuolelle ei kuitenkaan ole asiaa.

Niin, ja ei kannata kaljalla hakea sitä rentoutusta... Ei toimi kauan.

Luin vaan alotusviestin joten saatan sanoa samat asiat sadannen kerran...

Siihen väsymykseen on se jippo että kohta lapsesi on sen ikänen että saat nukkua yösi. :) ite en tienny että niin väsyny voi ihminen olla, ku sillon ku muksu oli vauva...

Vuoroviikkoisänä meni joka toisella viikolla reenit kotivenkoiluksi joksikin aikaa. Ei yksinkertaisesti ollut sellasia hoitopaikkoja joihin ois ollu intressejä lasta viedä. Mutta nyt tuli sen ikäseks että aloin ottaa salille mukaan, siellä on aidattu leikkipaikka. Loistohomma.

Ai mä oon huono isä sil perusteella, et syöttämiset ja nukuttamiset lähinnä hoiti vaimo? Kyl mä kuule leikin niitten kaa ja kyl lapset musta tykkää tosi paljon vaik en hame pääl hyyssännyt lapsia!

Tämä nyt voi olla sellainen matopurkki jota täällä on aika turha edes avata, mutta...

Eihän hyvä isyys välttämättä merkkaa sitä että hoitaa syöttämiset ja pesut tai muut, JOS äiti ne kerta hoitaa hyvin (ja vapaaehtoisesti). Sehän on vaan vanhempien välistä roolijakoa, ja jos se toimii niin eipä ne lapset siitä sillon varmaan kärsi ollenkaan.
MUTTA, se mihin tuossa bulkviikingin jutussa ottasin vaan kantaa: näetkö tosiaan toisiinsa verrattavina asioina lapsen hoitamisen ja hameen pitämisen? Jos näet niin sinulla on aika ahdas ja jäykkä sukupuoli-identiteetti, jota en ehkä ihan noin ilmaisisi ääneen sinuna, kun se antaa hölmön vaikutelman.

Tämä nyt voi olla sellainen matopurkki jota täällä on aika turha edes avata, mutta...

Eihän hyvä isyys välttämättä merkkaa sitä että hoitaa syöttämiset ja pesut tai muut, JOS äiti ne kerta hoitaa hyvin (ja vapaaehtoisesti). Sehän on vaan vanhempien välistä roolijakoa, ja jos se toimii niin eipä ne lapset siitä sillon varmaan kärsi ollenkaan.
MUTTA, se mihin tuossa bulkviikingin jutussa ottasin vaan kantaa: näetkö tosiaan toisiinsa verrattavina asioina lapsen hoitamisen ja hameen pitämisen? Jos näet niin sinulla on aika ahdas ja jäykkä sukupuoli-identiteetti, jota en ehkä ihan noin ilmaisisi ääneen sinuna, kun se antaa hölmön vaikutelman.

Meillä vaimo haluskin näin toimittavan... välillä vaimo pyys vaihtaa vaipat, syöttää, nukuttaa ja lukea iltasadut jne. Kyl mä ihan mielellään teinkin ja ei kyl vaimo hirveen usein pyytänyt apua! Jos vaimo halus käydä salil tai jollain kaverilla ni kyl mä hoidin lapsia sillä aikaa! Meillä tää toimi. Mä myönnän et oon vähän vanhanaikainen ja vähän sovinistikin ja tos tuli hermostuttua ku joku väittää et mä oon huono isä vaik lapset on mulle maailman tärkein asia! Ei siin mitään huonoa oo jos isä hoitaa lapsiaan ja nykyäänhän se on niin et isät enemmän osallistuu lasten hoivaamiseen. Lapset asuvat äitinsä luona, mutta huomenna tulevat mun luo yöks ja puuhaillaan mitä keretään... tulee yleensä leikittyä ja taisteltua niitten kanssa... kyl on tultua tytönkin kans leikittyä Barbien kanssa, vaik en oikein hallitse niillä leikkimistä vaan lähinnä menee huumoriks, mut ainakin lapsilla on hauskaa :D

Eiköhän se ole tärkeintä että on lasten kanssa läsnä. Kolmen lapsen paskavaippoja vaihtaneena väittäisin ettei suuria traumoja olisi tullut sen enempää minulle kuin lapsille vaikkei vaippoja olisi niin paljoa tarvinut vaihtaakkaan :D

Mitä itse treenaamiseen tulee niin jos on valmis säätämään treeniaikoja niin aika hyvin kyllä pystyy treenit hoitamaan. Tarkoittaa vain aikaisia heräämisiä treeneihin ja/tai myöhäisiä treenejä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos vastauksista. Mukava tietää, että kohtalontovereita löytyy tältäkin foorumilta :hyvä:

Eilen oli salipäivä! Ihan hyvän treenin sai vedettyä eikä edes 20kg kariseminen mm. penkin sarjapainoista haitannut menoa. Kotiin päästyäni vaimo lähti vuorostaan lenkille ja kaupoille muutamaksi tunniksi. Ja mikä positiviisinta, tänäänkin on salipäivä. Sain nimittäin 6h unta viime yönä 00-06. Ihan parhautta. Eikä siinä vielä kaikki. Vaimo lähtee viikonloppuna anoppilaan ja ottaa terminaattorin mukaansa, mikä tarkoittaa 48h ilman vaipanvaihtoja, syöttöjä tai yöheräämisiä.

Elämä on ihanaa.

Kärjistäen päästään nykyaikaisen parisuhteen perusteemaan: ei ole kuin yhteisiä töitä ja miesten töitä kodinhoidossa. ;)

Oma tilanne on aika hyvä, kun suurin piirtein hommat vaimon kanssa jaetaan puoliksi. Toki auton kanssa hommailut jne. "miesten työt" jäävät pois tästä jaosta, mutta mikäpäs siinä, kun niitä hommia mielellään hoiteleekin.

Tuntuu kaikilla pakkislaisilla toi töiden jako mennä parisuhteessa kun itsestään.. Kerronpa vähän erilaisen näkökulman.

Meille syntyi reilu vuosi sitten poika ja ensimmäiset 9kk minä kävin 8-16 töissä, hoidin muksun yösyötöt + vaipan vaihdot yms, 3 krt päivässä koiran lenkitykset ja tähän päälle 3 krt viikossa salireenit.
Tämän jälkeen muija vielä alko nalkuttaan minkä takia oon aina niin väsynyt enkä vietä aikaa hänen kanssaa kun välipäivinä yritin ottaa univelkoja kiinni.

Viikonloppusin oli turha haaveilla levosta koska muija oli mielestään ansainnut vapaata hoitamalla lasta sen ajan kun mä olin duunissa.

Noh, sanomattakin selvää asutaan nyt erillään. Pakko oli laittaa oma etu perheen edelle kun alkoi olemaan henkisesti ja fyysisesti liian raskasta.

Tuntuu kaikilla pakkislaisilla toi töiden jako mennä parisuhteessa kun itsestään.. Kerronpa vähän erilaisen näkökulman.

Meille syntyi reilu vuosi sitten poika ja ensimmäiset 9kk minä kävin 8-16 töissä, hoidin muksun yösyötöt + vaipan vaihdot yms, 3 krt päivässä koiran lenkitykset ja tähän päälle 3 krt viikossa salireenit.
Tämän jälkeen muija vielä alko nalkuttaan minkä takia oon aina niin väsynyt enkä vietä aikaa hänen kanssaa kun välipäivinä yritin ottaa univelkoja kiinni.

Viikonloppusin oli turha haaveilla levosta koska muija oli mielestään ansainnut vapaata hoitamalla lasta sen ajan kun mä olin duunissa.

Noh, sanomattakin selvää asutaan nyt erillään. Pakko oli laittaa oma etu perheen edelle kun alkoi olemaan henkisesti ja fyysisesti liian raskasta.

No just. Miksi sinä hoidit yösyötöt, jos kerran kävit töissäkin? Vai kävikö emäntä töissä myös? Melko villiltä järjestelyltä kuulostaa. Taitaa olla yleisin ajankohta erota kun lapset on pieniä.

Jotenkin oli hieman hämmentävä otsikko. Tuli mieleen 15-kesäiset salilla pissakakkajuttuja puhuvat pojat, jotka samalla kehuskelevat uudella Charizardin hologrammi-kortilla.

Sen jälkeen tajusin, ettei tämä olekaan minulle tarkoitettu :(

Jotenkin oli hieman hämmentävä otsikko. Tuli mieleen 15-kesäiset salilla pissakakkajuttuja puhuvat pojat, jotka samalla kehuskelevat uudella Charizardin hologrammi-kortilla.

Sen jälkeen tajusin, ettei tämä olekaan minulle tarkoitettu :(

haha:D Itselläkin kesti hetken aikaa tajuta, että lapsellisella treenaajalla tarkoitettiinkin lapsellista treenaajaa.

No just. Miksi sinä hoidit yösyötöt, jos kerran kävit töissäkin? Vai kävikö emäntä töissä myös? Melko villiltä järjestelyltä kuulostaa. Taitaa olla yleisin ajankohta erota kun lapset on pieniä.

Ei emäntä käyny töissä. Se oli vaan niin saatanan kiukkunen aina jos joutu herään kesken unien niin hoidin ihan yleisen rauhan säilymisen kannalta ite.. Kyllä se tais pari kertaa tuona aikana ne yösyötöt hoitaa, mutta mä en jaksanu kuunnella sitä raivoomista ja huutamista lapselle.

EDIT: Heräsin muutenki tyylii siihen ku muksu vaihto asentoa ni en edes eriksee joutunu noihin syöttöihin herään. Mut sohvalla nukkumiseen en saanu lupaa

Mulla on neljä erittäin vilkasta poikaa, vanhin ekalla :) Vaimo käy ahkerasti iltapainoitteisessa työssä. Olen tottunut viimeset puolitoista vuotta käymään salilla yhdestä puolikolmeen iltapäivällä noin 3-kertaa viikossa. Omaa treenijaksamista on varmaan auttanut aika paljon se että en ole ollut töissä muutakuin viimekesänä muutaman kuukauden ja sillonhan salilla tulikin käytyä vähemmän. Mutta pakko sanoa, että treenipäivien iltoina kun oon lasten kanssa kotona niin aika usein tuntuu todella raskaalta, että suorastaan hiukset lähtee päästä (tosi). Yöt saan nukuttua ihan hyvin, varmaan.

Kyl se on aika raskasta hommaa lasten hoito ku ne on pieniä! Mut sit ku tulee vähän ikää ja älliä ni homma on jo helppoa... osaavat ite pukea ittesä ja voidella leivät ja jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom