He-maniksi kantapään kautta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kole
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oli vähän hankaluuksia valita sopiva osasto mutta kaipa tämä tänne joukkkoon mahtuu.

Nimittäin huomenna! Huomenna aloitan jälleen kerran ankaran saliharjoittelun. Olen valmistautunut hyvin, maksoin vipin tänne ja ostin alan perusteoksen, Anthony Greenbankin "Muskeliniekka, jokamiehen kunto- ja voimailuopas"-kirjan. Kerrotaan nyt vähän taustaa, jotta päästään vauhtiin.

Poikasena yleisurheilin vaatimattomalla menestyksellä. Koska olin iso, niin voitin tietysti koulukisoissa ikäiseni ja vähän vanhemmatkin kuulassa ja kiekossa. Siinä kun sitten vanhenin niin muut treenasi ja oppi tekniikkaa mutta minä vaan työntelin entiseen tapaan ja hävisin. Osasin onneksi lopettaa ajoissa.

Lukioiässä kolistelin vähän puntteja. Niissä treeneissä ei ollut päätä eikä häntää. Riskimpi olin kuin muut. Tosin amiksessa oli ne kovemmat sällit. Sen jälkeen olen epäsäännöllisin ajoin muutaman vuoden välein aloittanut treenaamisen, edellisestä kerrasta on jo liki kymmenen vuotta. Jos treenamiseen lasketaan myös massan keräys, niin siinä olen onnistunut paremmin kuin hyvin. Pitkäkestoinen hiilaripitoinen bulkkaus huipentui joulun 2010 aikoihin jolloin massaa oli 225 kiloa. Onneksi meikäläisen tapauksessa ylipaino oli myös ylivoimaa. Harva uskalti sanoa mitään.

Olen sitten vähän kiristellyt sen jälkeen ja nyt paino on siinä 130 kilon huitteilla. Peruskuntoa on hankittu pitkillä kävelyretkillä mutta läskien huvetessa on myös voimat lähteneet. Tokihan tämmöinen isolla painolla treenaaminen kasvattaa voimia mutta pahaa pelkään, että huomenna rauta on raskasta.

Tästä tilanteesta siis lähdetään. Raportti ensimmäisistä treeneistä kunhan olen niistä toipunut. Tarkoitus on huomenna vain kokeilla, jaksaako edes tankoa nostaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vip osion treenipäiväkirjat olisi ollut parempi paikka..

Siis 225... ? Kuinka pitkä oot? 215? On kyllä saatanallisen kova teko! Painat nyt varmaan about saman kuin minä (olin enimmillään yli 150kg, nyt varmaan 125 tms.) ja en oo lähellekkään 2 metriä... :face::)

Kaikilla ei ole vippejä, ja kai se on ihan hyvä, että porukka kertoo tarinoitaan muuallekin ku sinne.

No ketjun perustajalla on ja jos tämä on päiväkirjaksi tarkoitettu niin sinnehän tämä kuuluu.

No ketjun perustajalla on ja jos tämä on päiväkirjaksi tarkoitettu niin sinnehän tämä kuuluu.

Samaa mieltä... Kyllähän me muutkin näistä vipeistä maksetaan että saa lukea/pitää päiväkirjaa.

Ja ketjun aloittajalle isot peukut ja tsemppiä että jaksat kunnialla vetää loppuelämän kestävän projektin :)

Nyt hävettää. Onneksi ei ollut ketään todistamassa niin voin lieventää juttujani ihan rauhassa.

Koska venyttely ja ylenpalttinen lämmittely on vannoutuneitten poikamiesten hommaa ajattelin lihakseni lämpimiksi tuossa autolla salille ajaessa. Ensin kuitenkin kokeilin penkkiä pelkällä tangolla. Ajattelin siinä sitten, että teen kevyen kympin kuudellakymmenellä kilolla ja sitten kokeilen varovasti paljonko mahtaa mennä. Meni kaksi kertaa, se kuusikymmentä kiloa. Jos olisin yhtään herkempi, olisin purskahtanut itkuun.

Maastavetoa en ole itse asiassa ikinä vakavissaan kokeillut. Kahdeksankymmentä kiloa tuntui sopivalta, kahdesti. Kyykkäsin kerran kuudellakymmenellä kilolla ja siinä oli sitä lajia ihan tarpeeksi. Alkoi usko loppua. Jalkaprässiin sai sentään laittaa 193 kiloa. Kun miettii paljonko sitä tuli painettua aiemmin niin tuohan on suorastaan miinustulos.

Läskin lisäksi on siis lähtenyt voimatkin. Tästä ei voi tehdä kuin sen johtopäätöksen, että taitaa sittenkin se punttivoima piillä siinä läskissä. Muistan kun reilu kaksikymmentä vuotta sitten menin töihin niin siellä uudet työtoverit laittoivat penkkitestiin ja sanoivat: "Me nauretaan sulle, jos ei mene sata kiloa". Silloin meni kylmiltään. Nyt ne nauraisivat jos tietäisivät. Paras olla kertomatta.

Noitten hienojen sarjojen lisäksi kokeilin paria muuta liikettä, tulokset ei olleet kehuttavia. Vatsalihaspenkissä yritin, selkä naksahti. Housujen punteista repimällä sain itseni siitä ylös. Ei paljoa naurattanut, ei edes hymyilyttänyt. Lopuksi kokeilin soutulaitetta, se sentään sujui jotenkin.

Aikamoinen lihaskimppu minusta on siis kuoriutunut. Tosin ihan näin onnettomaan suoritukseen en vielä eilen uskonut. Nyt pitää sitten miettiä näitten tulosten perusteella, että millaista treeniä ja millä painoilla. Taitaa olla paras aluksi tyytyä pelkkään tankoon ja valita treenauksen ajankohta huolella, ettei salille eksy muita.

Joku tuossa kyseli, että miten pitkä olen. Osapuilleen Tarzanin mittainen eli 190 senttiä levossa.

Saa nauraa ja pilkata.

Zone-sarja -42%
No niin, ilmeisesti kaikki olivat saaneet vihiä, että aloitan hirmuisen treenamisen tänään, sillä salille oli keräytynyt peräti yhdeksän muuta kävijää. Yleensä se kumisee tyhjyyttään iltapäivällä. En perääntynyt vaan kuviot oli tämmöiset.

Maastaveto 2 X 5 X 60 kg ja 3 X 5 X 70
Kyykky 5 X 5 X 50
Penkki 5 X 5 X 50
Jprässi 5 X 5 X 143

Ähellyksen jälkeen roikuin leuanvetotangossa kymmenen sekuntia. Kokeilin piruuttani sitten soutulaitetta ja loppuaika menikin punttihirmujen juttuja kuunnellessa. Huomenna pitää huilata mutta torstaina uudestaan samat kuviot. Jos tunnen ällistyttävän kehityksen jo alkaneen, lisään painoja.

Tänän luin lehdestä jostain kolmensadan toiston treenistä. Juuri kun keksii, että tämmöinen viiden toiston juttu voisi olla hyvä niin joku toimittaja menee kirjoittelemaan tuollaisia. Pitäisi kieltää aloittelevien treenaajien häirintä. Varmaan joku salaliitto juuri meikäläistä vastaan!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aloittelialle viiden toiston sarjat kuulostaa aika huonolta. Enemmän toistoja, joku 8-10 IMO.

Sanoit, että loppuaika meni punttihirmujen juttuja kuunnellessa. Niin mitä loppuaikaa tarkoitat? Pakko viettää salilla tietty aika?

No itse en ainakaan usko, että aloittelia osaisi antaa kaikkensa viiden toiston sarjoilla.

No itse en ainakaan usko, että aloittelia osaisi antaa kaikkensa viiden toiston sarjoilla.
Ei aluksi kukaan osaa, mutta kun lähdetään "liian" kevyillä painoilla liikkeelle nopeasti oppii.
Ei aloittelija saa kyllä 8-10toiston sarjoillakaan itsestään mehuja ulos.

Jos tekee 5x5 = 25, 3x8 = 24. Kyllä se 5x5 on täysin pätevä tapa ja tulee varmana hyvin "työtä".

Suositut

Back
Ylös Bottom