Hauskoja ihmisten nimiä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Anu Saukko oli lukiossani kanslistina.
Ystävälläni tapasi työkuvioissa miehen jonka nimi oli Aimo Paukku. :D

Viinamäki ja Vesipää on kovia sukunimiä.

:eek: Ihme nimiä sitä onkin annettu, vanhemmat kiusaavat tahallaan varmaan...

Kaverin mummosta oli pitänyt tulla etunimeltään Helmi, mutta pappi sanoi vahingossa Elmi niin se sitten jäi.... Olis muuten tullut Helmi Makkara.
Kukka Maria Keto oli samalla luokalla yläasteella.

Jyväskylässä ollut talousjohtaja Voitto Maksimainen. Loistava!

Menee nyt paljasteluksi, mutta... no, minun ihanat vanhempani ovat lykänneet mulle etunimeksi "Anu" ja voin kyllä sanoa kuulleeni tuon "onks sun sukunimi Saukko?"-vitsin aika monta kertaa. Mutta silti
a) valtaosa ihmisistä ei tajua vitsiä, kun sanon että kyllä ja veljeni nimi on Per
b) yllättävän monelle tämä on ihan uusi vitsi, jos esittelen itseni ja mainitsen perään, että sukunimi ei ole Saukko. Saan siis vääntää rautalangasta, että mikä siinä oli hauskaa.

Tästä voidaan siis päätellä, että kaikki ei tälläsiä sanaleikkejä tajua. Mutsilta kun kysyin pari vuotta sitten niin ei niille ollut tullu faijan kanssa mieleenkään. Samoin sopii pohtia, kuinka kauan näiden yrjöjen yms. kaksoismerkitykset ovat olleet vakiintuneina puhekieleen.

Mutta joo, en nyt pilaa hyvää ketjua proffailemalla enempää. Sen verran vielä, että edelleen moni käy itse aikuisena vaihtamassa itselleen jonkun hauskan nimen, kaikki ei ole vanhempien syytä.

Noihin Naulapäihin olen törmännyt itsekin. Ja jostain syystä yliopiston ex-rehtori nykyinen kansleri Kari Raivio on minusta hauska.

Veikko Pilvi (pilviveikko).

Töissä muuten täällä (voi tarkistaa nimen aitouden yhteystietosivulta). Kyseinen firma on kokemuksieni mukaan paska, joten en suosittele, vaikka sitä näin vahingossa tulikin mainostettua.

Yksi Geijo muistaakseni löytyy suomesta.
Oma isäni myös meinasi aikoinaan tehdä humoristisen pläjäyksen tyttärelleen ja nimetä minut Avaksi, sukunimi kun on Roos ( lausutaan ruus ), onneksi äiti ei ole vastaavalla huumorilla varustettu :D

Intissä olessani Sotilaspastorina tai pappina oli Pertti Hell.

Tuttu väittää tietävänsä sähköasentajan jonka nimi on Ensio Toisio. Tiedä sitten onko olemassa oikeasti.

Joskus kokosin erään tredin innoittamana pientä listaa väestörekisteristä etunimistä :) Perässä oleva luku on siis nimien lukumäärä Suomessa. Jos lukua ei ole niin niitä on(tai on ollut) vain yksi.

Miehet
Lumikki
Homo
Tarzan
Kei 10
Pokko 2
Öö
Leena 2
Pirjo 13
Kola 3
Karhu 2
Musta
Manne 829
Evil
Pasi-Anssi
Jammu 8
Aurinko 5
Rollo 4
Joulu 2
Palle 16
Jedi 10
Stalin
Armi 99
Saddam 2
Linux
Irkki
Neo 26

Naiset
Poni
Jorma 3
Muna 41
Kana 3
Sirpaleena
Antero 5
Pili
Pulu 4
Veikko 2
Lerssi
Jaffa 2
Olvi
Kalja
Jesus 11
Karjala
Sir
Manne 2
Anu-Sanna
Muusa 42
Misse
Kiltti 7
Akka 2
Pupu
Lada 11
Roina
Osama
Cat

edit: taitaapi olla tämä tredi

Täällä Hollannissa on yks kuuluisa runoilija (eli 1800-luvulla), jonka nimi on Multatuli.

Oli kova kun kävelin ekan kerran Amsterdamin juna-asemalta kaupunkiin päin ja yhtäkkiä edessä komeili Hotel Multatuli! :lol2:
Löytyy myös Multatuli museum ja Multatuli statue.

Täällä joku mainitsi Otso Mesikämmenen. On ihan oikea henkilö joo, se on ystäväni isän veli (isänsä on Oiva Mesikämmen). Yhden kaverini sisko on Sini Tiainen.

Ja meidän suku kun on kunnostautunut näissä omituisissa nimissä, niin heitetään tähän nyt pari parasta: Myy Lohi (siskontyttöni), Mihari (serkkuni etunimi, poimittu aikanaan suoraan tienvarsikyltistä) ja Vassi Jooni Eerikki (toisen serkun etunimet, jotka kaikki mun mutsi kuuli ristiäisissä väärin: Lassi Jouni Erkki... kuulolaitteelle tilausta vai vaan omituinen nimi?!).

Jep jep, mutta älkää kysykö mikä MUN nimeni on... :hyper:

Anna Mäki (tunsin moisen joskus entisessä työpaikassa)
Sukunimi: Härö.
Jommi Öunap (kaverini naapuri)

Mainio Uljas Mies. Sukunimi jääköön kertomatta.

Serkkuni nimi on Markku Antti Hauta. Ylioppilasjuhlissa sitten uravalintaa kysyttäessä ilmotti, et perustaa hautausfirman nimellä M. Arkku Hauta:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom