Menee nyt paljasteluksi, mutta... no, minun ihanat vanhempani ovat lykänneet mulle etunimeksi "Anu" ja voin kyllä sanoa kuulleeni tuon "onks sun sukunimi Saukko?"-vitsin aika monta kertaa. Mutta silti
a) valtaosa ihmisistä ei tajua vitsiä, kun sanon että kyllä ja veljeni nimi on Per
b) yllättävän monelle tämä on ihan uusi vitsi, jos esittelen itseni ja mainitsen perään, että sukunimi ei ole Saukko. Saan siis vääntää rautalangasta, että mikä siinä oli hauskaa.
Tästä voidaan siis päätellä, että kaikki ei tälläsiä sanaleikkejä tajua. Mutsilta kun kysyin pari vuotta sitten niin ei niille ollut tullu faijan kanssa mieleenkään. Samoin sopii pohtia, kuinka kauan näiden yrjöjen yms. kaksoismerkitykset ovat olleet vakiintuneina puhekieleen.
Mutta joo, en nyt pilaa hyvää ketjua proffailemalla enempää. Sen verran vielä, että edelleen moni käy itse aikuisena vaihtamassa itselleen jonkun hauskan nimen, kaikki ei ole vanhempien syytä.
Noihin Naulapäihin olen törmännyt itsekin. Ja jostain syystä yliopiston ex-rehtori nykyinen kansleri Kari Raivio on minusta hauska.