Hauisten kasvu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
JMM90 sanoi:
42cm tumppulla ja 50cm tumppulla on eroa aivan helvetisti. Riippuu vähän minkä kokoinen jätkä olet ja kauanko olet treenannut, mutta tuossa voi olla liikaa tavoitetta.
Itsellä kasvo tumppu kohtuullisen nopesti tuohon 45cm, mutta sen jälkeen on kyllä saanut tapella joka millistä, kun en ole painoakaan tuosta satasesta kiloa enempää päästänyt nousemaan.

Nykyään haba siinä 45,5-46cm eikä ole vuodessa tullut kuin 0,5cm. Pari kiloa olen tosin kevyempi kuin vuosi sitten.

Lemi sanoi:
kyllä 50cm haba on realistinen tavote natuna..vaan se taitaa vaatia 10vuotta kovaa treeniä. siihen pyritään. nyt haba on 44cm.

JMM90 sanoi:
Voihan se ollakkin, riippuu kuitenkin siitä minkä kokoinen ja millä rasvaprosentilla varustettu jätkä on kyseessä

Vähän tässäkin vaikuttaa, mikä rakenne on,

luusto: esim. ranteen paksuus
+
minkä malliset ojentaja ja hauis -lihat.

Casey Butt on joskus näitä pohtinut ja koostanut entisaikain kehonrakentajien speksien mukaan laskurin:

http://www.weightrainer.net/bodypred.html

Height = pituus
Wrist = ranne
Ankle = nilkka
Bodyfat = rasva %

1 tuuma noin 2.54 cm...

P.S.
Pakko kyllä sanoa, että teillä tuntuu nuo tumput olevan poikeuksellisen isot, jos edes jonkinlainen kireystaso on olemassa...
Absoluuttista totuutta ei tuo laskuri tuskin tarjoa, joskin suuntaa antavaa...

e:

Reg Park oli parhaimmillaan:
215 paunaa/97.5 kg painossa, 47 cm kädet.
Pitkälle miehelle tuollainen mitta on kunnioitettava suoritus.
Reg Park:in statseista muistelen, että ranteen paksuudeksi mitattiin 8" aikoinaan.

Steve Reeves:ille mainitaan myös tälläiset mitat:
213 paunaa/96.6 kg painoa, 45.7 cm kädet.
Steve Reeves:in ranteen paksuudessa mainitaan musclememoryn lähteissä 7.9"

Reg Park:in pituudeksi kerrotaan 6' 1" tai 6' 2"/187.9 cm, lähteestä riippuen.
Steve Reeves:in pituudeksi mainitaan 6'1"/185,42 cm

Reg Park ja Steve Reeves olivat 50-60 luvuilla "geneettisesti" -eliittiä, mitä tulee lihasmassan hankintaan.

yritin laskee jotain tuolla laskurilla vaan eihän siitä mitään tuu enkä muutenkaan tajua sanaakaan englantia. mut mun mitat pituus 179cm. paino101kg. ja rasva19% kuin viimeksi mittasin salilla sellaisella suuntaa antavalla mittarilla jota puristetaan kädet suorana. ja hauis on 44cm

sitä en vaan ymmärrä mikä outoo on jos jollain on noin 45cm käsi? onhan se komeen näkönen kun "sali" kaverilla on 48cm käsi!!!se on iso ja ukko painaa 92kg ja on 170cm pitkä. siinä tuntee ittensä siimaksi. ja sitähän minä oonkin!:rock:

Tässä ketjussa ilmeisesti puhutaan olkavarren ympärymitasta ja sen kasvattamisesta? Eikös siihen suhteellisesti vaikuta enemmän hyvä ojentajatreeni=vahvat ja isot ojentajat, kuin pelkkä monotoninen hauisten pumppaus eri kulmista?? No nuorilla jannuillahan treeni on muutenkin se perinteinen "2-jakoinen", eli hauis/penkki:D

Joo ojentajahan on melko iso lihas. Itelläki olis tumppu varmaan pari senttiä isompi jos pystyis ojentajii treenaamaan. Viimeks tein ranskalaisia syyskuun alussa. Sen jälkeen en ol kertaaka ojentajia treenannu. Revähdys ojentajassa.

Pakko sanoa asiaan liittyen, kokeilkaa proteiinipumppausta tai TTT-treeniä. Ei kestä kun pari päivää niin ei haittaa vaikka oliskin täyttä humpuukia. Itteni kans tarkotus kokeilla kun tulee sopiva rako.

Onko oikeesti? Kauheen kokoinen.

Onko reidet yhtä paksut kuin hauikset?
Parisenkymmentä postausta oon sulta lukenut, ja tullut yksimieliseen päätökseen viiden eri persoonani kanssa. Sä oot pakkiksen pahin trolli. Koskaan ei sulla ole mitään asiaa ja läppäskään ei edes naurata.

Parisenkymmentä postausta oon sulta lukenut, ja tullut yksimieliseen päätökseen viiden eri persoonani kanssa. Sä oot pakkiksen pahin trolli. Koskaan ei sulla ole mitään asiaa ja läppäskään ei edes naurata.
Minäkö trolli? Voi kiitos. Tämä on suuri kunnia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jossai ketjus tais olla biroon kuviakin? ei oo trolli.. ainakaa usko

Ei Biroo mikään trolli ole :haart:

yritin laskee jotain tuolla laskurilla vaan eihän siitä mitään tuu enkä muutenkaan tajua sanaakaan englantia. mut mun mitat pituus 179cm. paino101kg. ja rasva19% kuin viimeksi mittasin salilla sellaisella suuntaa antavalla mittarilla jota puristetaan kädet suorana. ja hauis on 44cm

sitä en vaan ymmärrä mikä outoo on jos jollain on noin 45cm käsi? onhan se komeen näkönen kun "sali" kaverilla on 48cm käsi!!!se on iso ja ukko painaa 92kg ja on 170cm pitkä. siinä tuntee ittensä siimaksi. ja sitähän minä oonkin!:rock:

Siis kun käytännön tasolla, mun nähdäkseni 44 cm kädenympärys on erittäin kunnioitettava, kun/jos BF tippuu jonnekin 8-12 % kantumiin!

Rasva% välillä: 15-19, mun nähdäksen antaa senttejä, koska nestettä luultavasti on suhteessa tuossa mitassa.

Arvailuksi menee, jos et ranteen ympärysmittaa tahi nilkan ympärysmittaa saa mitattua...

Jos en väärin muista niin 7" on keskivertomiehen ranteen vahvuus. 8" on erittäin vahva taasen.
Ranteen vahvuus Casey Butt:n tekemien laskelmien mukaan, korreloi yläkropan luuston vahvuuden/paksuuden/rakenteen osalta.
Rannetta vois sanoa siroksi/pieneksi, jos ranteen ympärysmitta on 6-6.5" -tienoilla(puhumme miehen luuston vahvuudesta)

175 cm/7" ranne:
Arvioitu paino n. 86 kg/BF 10 %, kädet n. 41-42 cm.
Tuosta voisi huomioida, että heittoja esim. käsien ympärysmitoissa, lihasten mallista riippuen voi hyvin 1-3 cm verran, ylös tai alaspäin katsottuna.
Harvinaista olisi olla esim. 45 cm kireät kädet tuollaisessa painossa.

Jos en väärin muista niin tuo olisi lähellä eräänlaista keskivertojantteria... =)

Tuokin olisi niillä nelkun rasvoilla(kisakireänä) sitten 83,2 kg, että ei nuo laskurit nyt kovin yliampuvaa kamaa loppujen lopuksi ole?

e:
Absoluuttista totuutta ei edusta luuston(esim. ranteen ja nilkan ympärysmitan) mittaaminen/määrittäminen, koska lihasten malli on yksi osatekijä, mikä muuttaa asioita..=)

attachment.php

Liitteet

• Stuart McRobert Beyond Brawn e-book wrist sizes.gif
    Stuart McRobert Beyond Brawn e-book wrist sizes.gif
    47,6 KB · Katsottu: 1 922
No minun tapauksessa ei ainakaan voida kireydestä puhua. Rasvat 20+ no ei varmasti paljoa yli, mutta ei kannata edes verrata lähes kisakireiden bodarien tumppuihin.

Ranne oli pikkuisen alle 19cm

No minun tapauksessa ei ainakaan voida kireydestä puhua. Rasvat 20+ no ei varmasti paljoa yli, mutta ei kannata edes verrata lähes kisakireiden bodarien tumppuihin.

Ranne oli pikkuisen alle 19cm

Selkee ku selkee.

e:

Ranne n. 19cm = n. 7.48"

e1: Onhan tuo ranne keskivertorannetta "järeämpi", joko isäsi tahi äitisi "puolelta" tulee.. ?
P.S. =)

Selkee ku selkee.

e:

Ranne n. 19cm = n. 7.48"

e1: Onhan tuo ranne keskivertorannetta "järeämpi", joko isäsi tahi äiti puolelta tulee.. ?
P.S. =)

Jaah no tulisko tuo hiukan molemmilta. Hieman kyseenalainen konsti silti tuo ranteen mittaaminen, tuleehan ranteeseen tuonne kämmenen puolelle jerkkuakin treenatessa. Itsellä ainakin tuo ranne kasvanut treenin ansiostakin

Jaah no tulisko tuo hiukan molemmilta. Hieman kyseenalainen konsti silti tuo ranteen mittaaminen, tuleehan ranteeseen tuonne kämmenen puolelle jerkkuakin treenatessa. Itsellä ainakin tuo ranne kasvanut treenin ansiostakin

Wrist - the circumference around your wrist just below the styloid process, on the hand side. (The styloid process is the bony lump on the outside of your wrist.) The hand should be open.

Joku vois tämän paremmin suomentaa...:

Kämmen tulisi olla "avoin", ei nyrkissä
Ranteen kapein kohta, eli "luumöykyn" alapuolelta, mikä näkyy, kun kämmentä katsotaan on "myötäotteessa"

Ja tosiaan, ranteet voi kehittyä vahvemmiksi, jos kuormat kasvavat suhteessa isoiksi.
Luuston kasvamisesta, en "aikuisella iällä" tiedä sen paremmin.
Nuorempana kehitystä voi hyvinkin tapahtua niin ranteiden / nilkan vahvuuden -osalta.

e: Ei tuossa mittauksessa ei isoa eroa luultavasti saa aikaan ja kuitenkin, nämä "laskurit" yms. ovat vain suuntaa-antavia juttuja.

e1: Ka tietenkin: eihän kukaan "sido" -kehitystään mihinkään laskuriin vaan kunhan nuo "arviot" saavuttaa niin siitä hyvä jatkaa kehitystä isommaksi + vaffemmaksi... =)

Tomppa85 sanoi:
Naapurisaitillahan(www.pakkotoisto.com...) on/oli yksi tyyppi, muistaakseni Battle nimimerkki, joka nosti penkistä 215 kg. Karmean kokoinen heppu. Toinen äärimmäisen kova punnertaja on mortal, jolle 200 kg on ihan peruskauraa ja kehonpaino alle 90 kg. Molemmilla miehillä on erittäin pitkä treenihistoria.

Neutraali on ihan siinä hilkulla, 4 cm lankulta 8*180 kg.

Nuoria kovia nostajia löytyy paljon, mm. Battleaxe, Jani Rainela, Deat ja tikkuniska.

Historiasta kannattaa etsiä semmoinen tyyppi kuin Paul Anderson. Omasi "kohtalaisen" kyykyn.

Jos on lahjoja ja treenaa oikein, 200 kg penkistä ei pitäisi olla mikään ongelma. Tai 300 maastavedossa. Tai 250 raakakyykyssä. 120 kg pystypunnerrus? Battleaxe teki 6*55 kg _kässäreillä_.

:thumbs:

Lähtökohdistakin näkee varmaan aika hyvin suhteellisuutta tuon ranteiden lisäksi. Itselläni on geenit sellaiset että kaikki rasva kehosta menee mahaan--> ennen treeniä käsi alle 30cm, ja ranne edelleen jotain 16cm.

Suositut

Back
Ylös Bottom