Hauiskääntö tangolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PenttiK
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko perää semmoisella että, suora tanko olisi haukkaa tehdessä pahaksi tai vaarallinen käsille? Jos kyllä niin onko syytä sen takia alkaa ostamaan kotisalille myös mutkatankoa?

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No ainahan joku huomauttaa, että hauiskääntö suoralla tangolla tehtynä rikkoisi ranteet. Itse en tähän usko, koska liike ei oikein tehtynä satu ranteisiin lainkaan.

Oikein tehty = kyynärpäät paikoillaan ja kyljissä kiinni/lähes kiinni, hartioiden levyinen ote, ranteet ehdottomasti tiukkana myös yläasennossa ja kontrolloitu negatiivinen.

Rannesiteet antavat tarvittaessa lisätukea ranteille, joten osta mieluummin sellaiset kuin kallis mutkatanko. :)

Toihan on ihan perusteltu juttu anatomian takia, sillä mutkatangosta saa luonnollisemman otteen kuin suorasta. En nyt mene sanomaan, että suora tanko on täysin sopimaton liikkeeseen tai se välttämättä rikkoisi ranteet, mutta mutkatanko on kyllä parempi luonnollisemman otteen takia.

Minusta suoralla tangolla saa paremman tuntuman hauikseen, koska siinä tehdään isompi työ pelkällä hauiksella.Mutka tangolla tehdessä forkut (eli käsivarret) auttaa hieman. Omasta mielestä kannattaa välillä vaihdella tankoja.Välillä suoralla ja välillä mutkalla.Se on ainakin mulla toiminu :thumbs:

molemmilla saan tuntuman hauikseen, mutta mutkatanko on ergonimisempi käyttää, varsinki ranteet tykkää mutkasta enempi

samout sanoi:
molemmilla saan tuntuman hauikseen, mutta mutkatanko on ergonimisempi käyttää, varsinki ranteet tykkää mutkasta enempi

Näin se menee. Kannattaa siis kuunnella kehoaan ja tässä tapauksessa ranteitaa. Tämäkin on vähän sellainen juttu, että jos on mahdollisuus kääntää kulmatangolla, niin miksi tehdä suoralla? Lopputulos kun on hauiten kannalta varmasti ihan sama.

Ilmeisesti oon sit käsittänyt asian väärin.Kiitoksia korjaamisesta :worship:

Mutkatangolla itse olen ainakin huomannut saavani paremman pumpin ja tunteen hauikseen, suoralla tangolla olen itsekkin sen huomannut että mukavalta se ei tunnu aina välttämättä ranteisiin vaikka olisi rannetuetkin.

Timba79 sanoi:
Näin se menee. Kannattaa siis kuunnella kehoaan ja tässä tapauksessa ranteitaa. Tämäkin on vähän sellainen juttu, että jos on mahdollisuus kääntää kulmatangolla, niin miksi tehdä suoralla? Lopputulos kun on hauiten kannalta varmasti ihan sama.

Jaa.. Itse ainakin tykkään enemmän suorasta tangosta. Suurimmalla osalla mutkatangoista en saa mieleistä asentoa, kun mutkat on tasan väärässä kohti. Joko liian kapea tai liian leveä. Makuasia taitaa olla.. Muutaman vuoden suoralla olen vääntänyt ja ranteet on samat napsuranteet mitä ne on ollu viimeisen 10 vuotta.

Vichy_V sanoi:
Mutka tangolla tehdessä forkut (eli käsivarret) auttaa hieman.
:offtopic: mutta mä en ymmärrä ollenkaan tota, kun jotkut sanoo kyynärvarsia käsivarsiksi. Koko käsihän on käsivarsi olkapäästä lähtien. Käsivarsi jakautuu olkavarreksi ja kyynärvarreksi. Tästä joskus väännettiin kaverin kanssa, kun se väitti ettei ole kuullytkaan puhuttavan kyynärvarsista, vaan käsivarsista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ite tykkään tehä mutkatangolla koska ei käy ranteisiin ja saan paremman tuntuman. joskus vaihtelun vuoks kyl tehen suorallaki

en tee tangolla ollenkaan... menee pelkälle forkulle koko liike.. käsipainot ja talja on ainoot mitkä toimii mulla.

Mulle sopii suora tanko paremmin, koska mutkalla lahtee kyynarpaat helpommin leviamaan sivuille. Teen kuitenkin vaihtelevasti molemmilla.

kaNi- sanoi:
en tee tangolla ollenkaan... menee pelkälle forkulle koko liike.. käsipainot ja talja on ainoot mitkä toimii mulla.
meneekö mutkatangollakin forkuille? suoralla se menee kyllä forkuille todella paljon.

Itellä kyynärvarret kipeyty suoralla tangolla mutta siitä huolimatta totuttelin tekemään sillä ja nyt tuntuu jo ihan hyvältä jopa..

Itse lopetin suoralla tangolla tekemisen joku vuosi sitten, kun ranteet kipeytyivät liikaa. Mun rakenteelle ei vaan sovi tuo, ranteet pyrkii kääntymään liikaa ulos päin ja käy perkeleesti. Se pitää itellä testata että voiko suoralla tehdä.

Mä taas alottelin uudelleen tekee suoralla, alussa ekoissa treeneissä tuntui et "kädet hajoo" ja vaihdoin mutkaan. Nyt kuitenkin tuntui jo ihan hyvältäkin vääntää suoralla, kipu varmaan johtu kun vasta ekoja kertoja kääntelin:)

PenttiK sanoi:
Onko perää semmoisella että, suora tanko olisi haukkaa tehdessä pahaksi tai vaarallinen käsille? Jos kyllä niin onko syytä sen takia alkaa ostamaan kotisalille myös mutkatankoa?
Mul ainakin hajoo ranteet suoralla tangolla, oli sitten kuinka kapee ote tahansa. Olen kuiteski muutavan vuoden käyny salil jo ettei se ranteiden heikkoudest voi johtuu, sillä ei tartte pistää ku suoran(10kg)tangon päätyishin 2.5kg painot, ni ranteita vihloo. Kun taas vinoon tankoon voi huoletta heittää 10kg kiekot...

Back
Ylös Bottom