Hauiskääntö tangolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PenttiK
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ranteet ei kestä yhtään suoralla tangolla pumppaamista. Joskus tein muutaman viikon suoralla niin oli koko ajan ranteet aika herkkänä. Itellä ei ez-tangolla tunnu forkuissa paljon yhtään vaan koko työn saa tehtyä haukkareilla. Ei sitä tankoa tarvi niin pirusti puristaa, riittää, että se pysyy matkassa mukana;)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla ei vasen ranne tykänny mutkatangosta scott-penkissä mutta suora tanko kelpas paljon paremmin. Siinä on jonkinlainen rasitusvamma jääkiekko ajoilta eikä tarvii olla kovinkaan erikoinen rasitus että se kiukuttelee. Toivottavasti rannesiteet auttaa asiaan. Seisaalleen tehty hauiskääntö menee kyllä ihan hyvin mutkatangolla. Sitä en oo suoralla edes kokeillu.

Mä en voi kunnolla tehdä edes mutkatangolla, kun ei ole semmoista kunnon mutkatankoa (45 astetta?) salilla. Täytyy tehdä hauiskäännöt käsipainoilla. Suoralla tangolla oon kyllä koittanut, mutta kämmeniin ja ranteisiin sattuu, asento on todella luonnoton.

Omat ranteet ei siedä hauiskääntöä suoralla tangolla ollenkaan, kipu on niin sietämätöntä. Mutkatanko :thumbs:

Yllättävää miten moni täällä ei pysty tekemään suoralla tangolla. Mulla ei mitään ongelmia. Ovathan kaikki koittaneet liikettä apinaotteella? Kun peukaloa ei vie tangon ympärille, ranteet hakevat itsensä luonnollisempaan asentoon. Itse en tee koskaan millään muulla kuin apinaotteella.

Mä teen aina vinotangolla, tuntuu sillä jotenkin luontevammalta ja ei ota ranteisiin. Ja pidän myös kyynärpäät lähes kiinni kyljissä, tosin paljon olen nähnyt että tehdään niin että tanko vedetään otsan korkeudelle. Silloin kyynärpäät irtoaa väägisinkin kyljistä, ellei sitten omista -tun pitkiä käsiä.

Zone-sarja -42%
Suoralla tangolla menee aina jossain vaiheessa ranteet paskaksi ja sitten ei pysty tekemään koko liikettä pariin viikkoon. Lähinnä kipu tuntuu kyynärvarressa. Voisko olla jokin rasitusvamma.

Itselläni alkuaikoina oli ongelmana että suoralla tangolla tehtäessä sattui ranteisiin, no sittemmin ostin rannetuet niin ongelma lieveni jonkin verran mutta suosiolla hankin itselleni mutkatangon niin eipähän ole pelkoa ranteiden suhteen ja eivät ole kipeytyneet enään ollenkaan. itselläni tosin nuo ranteet aina olleet heikko kohta, joten tuet pelissä melkein joka liikkeessä =\

Kandee kuunnella omaa kehoa mitä se sanoo. Kuten nyt niitä ranteitakin tässä tapauksessa, toisilla ne ei kipeydy niin herkästi tai sitten eivät ollenkaan.

itse olen aina saanut parhaan "pumpin" hauikseen suoralla tangolla. kipua en suoralla tangolla ole koskaan saanut ranteisiin joten en näe syytä vaihtaa tyyliä.

Mulla meni vissiin tosta suorastatangosta ranteet kipeäksi, vaikka treenissä ei tuntunut pahalta tehdä sillä. 2 viikkoon ei voinut tehä hauis kääntöä millään vempeleellä, mutta sitten ranteet parani levolla ja ice geelillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minä taas tekisin suoralla tangolla jos kyynärvarret kestäisivät. kunnon treenin päätteeksi kun tuppaa saamaan lihastulehduksen ja se sitten taas kestää.
Muuten kyllä saan hyvän tuntuman habaan.

Oon tehny pari vuotta suoralla tangolla, mutkatangolla joskus väännä myötäotteella. Mutta mulla suora tanko ottaa ylivoimaisesti eniten hauiksiin, aivan hirveä liike :D ranteisiin ei satu yhtään :)

Nyt on kyllä pakko vastata tähän threadiin :dance2:
Itse olen tehnyt hauista tähän mennessä pelkästään mutkatangolla ja käsipainoilla. Noh, Nyyssiksen gymlogin ansiosta innostuin sitten kokeilemaan suoralla tangolla ja pakko sanoa että todella hyvältä tuntui ja hyvää vaihtelua hauiksen treenaamiseen! Eikä ainakaan itselläni ranteet kipeytyneet yhtään vaikken mitään tukia käytäkkään. Totuus varmaan tässäkin sama kuin monessa muussakin; kannattaa vaihdella silloin tällöin treeniliikkeitä :D

No, en oo kyllä henkilökohtaisesti ikinä onnistunu ranteita (ainakaan tuntuvasti) rasittamaan suoralla tangolla käänneltäessä. Raudat nyt ei tosin oo ku 50 kilossa, mut kuitenkin.

Suoralla tangolla saan paremmin keskitettyä liikkeen hauikseen. Eikä ikinä ole mitään kipuilua tullut ranteeseen, siteet päällä ja apinaotteella hallitusti.

Itsekkin kyllä olen suoran tangon puolesta puhuja. Ensimmäiset kerrat tuntui ilkeältä ranteissa, mutta kun oppi pitämään ranteet jäykkänä, niin saa todella hyvän pumpin hauikseen ja forkkuihin. Ainoastaan toistopainot tippui mutka tangolla väännetyistä, mutta nyt ei tule tehtyä heiluri tyylillä.;D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom