Hauiskääntö tangolla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eilen meni mutkatangolla scotissa 8x45 kg, sitten kun saa kympin 50 kg:lla niin alkaa oleen ihan hyvä voimataso hauiksissa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minkälaisella otteella teette tuossa scotissa mutkatangolla? eli pidättekö käsiä lähekkäin siinä tangon keskellä vai leveämmällä?

Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin. Mutta kysyin tätä siksi että itse saan tehtyä isommilla painoilla kun kädet on lähekkäin siinä muttatangossa, eikä niin leveästi.

Mä pidän ainakin kohtuu lähekkäin, eli siitä sisemmästä mutkasta, menee paljon paremmin perille. Leveämmällä saa enemmän rautaa liikkeelle, mutta jotenkin ainakin mulle se liike on vähän outo.

heheee... mä en juuri hauiksia koskaan treenaa/oo treenannu, kun ne saa siipeensä kiipeilyssä niin häjysti, mutta pakkohan se on hauis-threadiin liittyä :D :D . tangolla en juuri väännä, mutta käsipainoilla on menny 7*40kg nätisti (hyvin lievä yläkropan liike lähinnä tasapainottamaan hanttelin liikettä). ylhäällä ei oikein mahdu/pysty vääntään hanttelia suoraan, joten se jää semmoseksi puolittaiseksi vasarakäännöksi.

how is your hauis?
biceps rules :D

Varmaan joku kymppi menee 35:llä mutkalla scottissa eli tosi surkeesti. Mulla pullistuu forkut aina ihan sikana hauisliikkeissä muutenkin ja se niistä isoista painoista. :(

Sarjapainot jääköön mainitsematta, mutta haluan pienenä :offtopic: :ina sanoa että mulla tulokset on noussu n.3kk aikana 10 kg (hauiskääntö tangolla siis), ku en oo rankassu tuota pientä lihasta samalla tavalla ku ennen. Leuanvetoo, kulmasoutuja, ylätaljaa tulee tehtyä ja näissäkin hauberi saa varmasti osansa. Nykyään hauiskääntö tangolla on ainoo hauisliike ja tuota tulee tehtyä 2-3 krt/kk.

sarjapainoni eivät ole mainitsemisen arvoisia tässä seurassa...

jotenkin vaan hauiksen treenaaminen on mulle yhtä tuskaa,ei kasva pala eikä sarjapainot(tangolla,käsipainot kyllä suurenee jatkuvasti...)

EDIT toisaalta mua ihmetyttää kuka kehtaa testata ykköstä tai kakkosta hauiskäännöstä,musta on älytöntä tehdä siinä edes vitosia(HST:ssä)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
alec:
käsipainoja on helpompaa viskoa. niissä pitää olla nöyrempi. ite saisin kovemmalla heijarilla kympin lisää per mötikkä. rinnalleveto vastaotteella on eri liike :D

pala kasvaa, kun hieman fiksaa treenejä. mikäs on sun max sarja välillä 6-10 ja miten treenaat?

10kg painoa tangon kummassakin päässä 3x10 on se perustreeni. Maximeista ei ole hajuakaan. Voisi joskus kokeilla.

jto sanoi:
alec:
käsipainoja on helpompaa viskoa. niissä pitää olla nöyrempi. ite saisin kovemmalla heijarilla kympin lisää per mötikkä. rinnalleveto vastaotteella on eri liike :D

pala kasvaa, kun hieman fiksaa treenejä. mikäs on sun max sarja välillä 6-10 ja miten treenaat?

kyllä sitä koitetaan tehdä siististi sekä käsipainoilla että tangolla..
heikkonapeikkona tangolla tulee 35kg kasi,40kg vitonen,mutkatangolla 30kg+tanko viisi toistoa,tykkään enempi tehdä mutkatangolla ja olenkin sitä tehny enemmän
bodytyylillä treenataan,just oon HST:stä vaihtamassa 2-jakoseen

Alec sanoi:
sarjapainoni eivät ole mainitsemisen arvoisia tässä seurassa...

jotenkin vaan hauiksen treenaaminen on mulle yhtä tuskaa,ei kasva pala eikä sarjapainot(tangolla,käsipainot kyllä suurenee jatkuvasti...)

EDIT toisaalta mua ihmetyttää kuka kehtaa testata ykköstä tai kakkosta hauiskäännöstä,musta on älytöntä tehdä siinä edes vitosia(HST:ssä)

Kokeilemisen arvoinen on, että teet 4*12 scotissa tai mutkatangolla. Sarjoissa sama paino ja sarjojen välissä 30-1min tauot. Itku meinaa päästä viimosessa sarjassa ja sarjan jälkeen. Pieni avustus kropalla, jos ei meinaa tulla loppuun asti.
Sen jälkeen vielä 1 sarja käsipainoilla kääntöä ja saa olla niin isot, millä luulee saavansa sen 10toistoo, tässä väännetään asenteella, eikä tyyli tarvi olla niin puhdas. Sen jälkeen vielä 1 sarja vasaraa käsi kropan edessä.
ei vie paljon aikaa tehdä ja kyllä on toiminut, ainakin itselleni.
Tuossa 4*12 saa olla todella maltilline painojen kanssa, vaikka ne muutamat pari sarjaa tulee todella helposti, niin se viimenen kyllä sitten muistuttaa. Käsipainoissa saa sitten olla suurudenhullu.

(mutkatanko lienee ~10kg)

kokeilepas seuraavaa voimakestävyysleikkiä:

1. vko: kolme treeniä hanskalle:
ma: tangolla 5*8 melko leveä ote.
ke: vasarakääntö käsipainoilla 5*10 selkä ja persus seinää vasten.
pe: alataljassa kyynärpäät polviin tuettuina 5*15

2. vko: kaksi treeniä hanskalle:
ma: tangolla 6*10 melko leveä ote.
pe: vasarakääntö käsipainoilla 6*12 selkä ja persus seinää vasten.

3. vko: yksi treeni hanskalle:
ke: alataljassa kyynärpäät polviin tuettuina 5*15

kaikissa liikkeissä sekunnin parin pysäytys ylhäällä ja hyvin hidas (5 sekkaa) lasku. nosto reipas, mutta hallittu. kyynärpäät pysyy paikallaan, paitsi ihan lopussa ne liikkuu pikkusen eteenpäin.

painot sellaset, että pystyt tekeen sillä samalla koko treenin. hieman saa laskea kyllä. ihan ok myös, jos vipa sarja jää kesken. sen saa tehdä tappiin asti. pyri pitämään tauot lyhyinä (1-1½minuuttia). pari kolme tollasta kiertoa ja pyrit lyhentään sarjataukoa alle minuutin. sen jälkeen jatkat tyyliin 1-2 sarjaa loppuun asti, 1 liikettä per treeni, kaks treeniä viikossa. joka kolmas viikko ilman hauistreeniä.

voimakestävyystreenit tyhjää paikkoja aika hyvin, joten huolehdi siitä, että hiilareita, vitamiineja ja vettä tulee naamariin paljon. proteiinitkin saa nostaa hetkeksi.

lisäks suosittelisin ottamaan ton 6-9 vkon intensiivijakson jälkeen leuanvedon mukaan ohjelmaan :D

tolla tulee 3,6cm lisää hanskoihin :D maksu tilille hehehee

Zone-sarja -42%
samankaltainen liike kuin scott eli käytät polvia scott-telineenä. ton voi tehdä scottissakin, mutta toi on kiva variaatio. JOS alec tai joku muu tekee sen scottissa, kyynärvarsi ei saa olla yläasennossa pystysuorassa, vaan pitää jäädä pikkusen eteen, että rasitus pysyy. kaverikin voi yläasennossa kevyesti vetää tankoa takasinpäin, niin saa sen negaosan hyödynnettyä.

alec: mitään en lupaa, mutta ellet kokeile, et koskaan saa tietää, miten isot sun hanskat voi olla :D

Täytyypä kokeilla tota jto:n ohjelmaa.
Mä ainaskin siirrän huomattavan summan sinne sun tilille, jos tulee toi 3,6cm hanskaan lisää!:D
No ehkä ei ole ihan noin paljon odotettavissa, mutta kaikki millitkin on aina pelkkää plussaa ja kaikkea uutta on hyvä kokeilla vaikka ihan vaihteluksi.

mä suosittelisin samaan special-jaksoon ojentajien priorisointia hanskojen ohella. sama treenitiheys ja liikkeinä kapea penkki, ranskalainen pään takaa vinopenkillä ja ojentajapunnerrus taljassa. toistot samat, samoin tauot ja muut periaatteet.

kapeessa penkissä se stoppi ylhäällä siten, että pyrit painamaan käsiä eroon toisistaan eli jännitys pysyy. tanko lasketaan siten, että sivulta katsottuna kyynärvarret kaataa hieman kasvoja kohti. eli ojentajille eikä hartioille se vaikutus.

ranskalaisessa kaveri voi vastustaa kevyesti yläosassa. ojentajataljassa alhaalla painetaan tankoa sekä alas että reisiä vasten. uskosin, että kolmannen viikon jälkeen saa parhaat mittaustulokset, ku kroppa on hieman palautunut. ilmotelkaas kehityksestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom