Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
varmasti aika monikin tietää. eihän se missään pimeessä kellarissa yksin ole reenannut.
Ite muistan että vedosta ei puhuttu mitään?
Olivat ottaneet jonkun toimittajan pyynnöstä jotain "Goldsin vahvin"-kisaa jossa mukana oli ollut pari huippu bodariakin (Flex/Cormier ehkä?) Mukana oli taljasoutu, mave, ja jotain muuta...en muista. Nyt joku apuun jolla on se kirja...
Antibodari on kyllä tunnettu kovasta päästään. Ei meinaa miehelle mennä jakeluun, että se harva jakoinen ei ole se ainut tie onneen, mutta suurimmalle osalle treenaajista parempi ja tehokkaampi (jota hulkkikin tossa sanoi).
Tottakai jos treeni on sitä, että haluaa vain pitää hauskaa (kuten esim minä) voi treenata ihan millälailla vain. Välillä päin persettä. Välillä kivasti. Välillä pumpisti ja välillä änkkärin hcsti. Mutta myös monet haluaa treenata mahdollisimman hyvin, jolloin useimmille se harva jakoinen on paras vaihtoehto.
Eli tämä TODISTAA aukottomasti sen, että monijakoiset ohjelmat ovat keskivertonaturaalille parempi ja tuloksekkaampi tapa treenata kuin vähäjakoiset perusohjelmat. Jepjep. :jahas:Teini-ikäinen jamppa selittelee täällä totuuksia trendeistä, vaikka ei tajua paskaakaan mistä puhuu. Niillä yksinkertaisilla perusohjelmilla on treenattu jo 100 vuotta sitten, 50 vuotta sitten ja 20 vuotta sitten, ei pelkästään nykypäivänä. Sen sijaan nuo ihannoimasi monijakoiset ohjelmat ovat yleistyneet vasta viimeisen 30 vuoden aikana, lähes käsi kädessä roinankäytön leviämisen kanssa.
Yksinkertaiset perusohjelmat olivat treenaamisen ns. kultastandardi 50 vuotta sitten, ennen anabolisten steroidien leviämistä urheilupiireihin. Ja jos katsotaan nimenomaan naturaalitreenaajien harjoitteluun keskittyneitä lehtiä (esim. Hardgainer ja aikoinaan Peary Raderin luotsaama Ironman Magazine ennen nykymuotoaan), on niissäkin suositeltu juuri niitä yksinkertaisia perusohjelmia koko senkin ajan kun Flexit yms. pro-bodarien ohjelmia täynnä olevat lehdet ovat popularisoineet monijakoista treeniä viimeiset 20-30 vuotta.
Olen selittänyt tämän treenikehityksen historian Antibodari-Bodaajallekin jo kertaalleen, mutta kaveri ei tunnu vain tajuavan pointtia, koska hän tuntee isoja äijiä jotka treenaavat monijakoisilla. Ja siksi monijakoiset ovat ainoa oikea tapa treenata - vähäjakoinen perustreeni kuuluu pelkille kynäniska-aloittelijoille. Jepjep.
Muistuttaisin antibodari-Bodaajaa edelleen siitä yksinkertaisesta faktasta, että et ole kovinkaan väittelykelpoisessa asemassa eri treenijakojen keskimmäistä paremmuutta spekuloitaessa, koska et ole koskaan treenannut millään muulla kuin niillä monijakoisilla pumppailuillasi. Vähäjakoisen perustreenin puoltajilla sen sijaan on lähes poikkeuksetta kokemusta niin moni- kuin vähäjakoisestakin treenistä.
nuo on kyllä ihan uskottavia tuloksia.
Niin no, mä tunnen monia isoja ja vahvoja kavereita, jotka on treenannu koko ikänsä moni splitti ohjelmilla, ja on tasan natuja. Nykyään nyt on vaan muodissa nämä matalajakoiset ohjelmat, ja varsinkin netin ansiosta trendit leviävät nopeasti, verrattuna 80-90 luvulle, jolloin tietolähteenä oli suomessakin vain Bodaus lehti, ja muutama hassu kirja, ja silloinkin oltiin isoja ja vahvoja. Kannattaa joskus kuunnella isojen miesten juttuja, eikä aina luottaa vain nettikeskusteluihin. Hulkki on omien metodiensa tuotos, ei kaikki totuus treenaamisesta voi olla yhden miehen kontolla, eikä parin aloittelijan, jotka on vuodessa saanut kehityksensä vaikka millä ohjelmalla.
Lainaus kirjasta Jumala armahtaa-minä en;
"Mä en yleensä jaksa pelleillä salilla, mutta joskus on pakko katsoa kuka on kuka. Kerran joku Muscle Magazinen toimittaja halusi järjestää kisan siitä kuka on Gold'sin vahvin.
Meitä oli siinä useampia kavereita, minä, Mike Christian, Don Smith ja pari muuta. Mä otin aluksi 10 toistoa 450 paunalla ylätaljassa, mitä ei ole kukaan muu Gold'silla tehnyt. Sitten alettiin ottaa 250 paunan käsipainolla yhden käden soutua. Mike veti 38 toistoa ja mä vedin 52. Sitten alataljasoutua koko pakkauksella. Mike veti 36 toistoa, mä vedin tuplat päälle ja kävin välillä yrjöömässä.
Sitten maastavetoa. Jätkät otti 250 kiloa kerran. Mä vedin 300 kilolla kutosen. Vinopenkillä mä otin smith-koneessa 180 kilolla kasin. Hauiskääntöä mä otin 140 kilolla kutosen. Päälle mä vedin kapeeta penkkiä 180 kilolla muutaman kympin sarjan. Jätkät vähän katteli, että hä?....."
Eli 113kgn kässärillä yhden käden kulmasoutua 52 toistoa. Ihan vitun varmasti ei.