Hauiskäännön maailmanennätys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aika mysteerinen mies, ei löydy wikipediasta mitään ja etunimi oli pelkkä O.D.
Nuorena lähti tuokin sälli.

Aika mysteerinen mies, ei löydy wikipediasta mitään ja etunimi oli pelkkä O.D.
Nuorena lähti tuokin sälli.

O.D Wilsonin kokonimi on Oders Wilson.
Siitä vain sitten näppärästi lyhennetty O.D:ksi.
Voitti IPF:n voimanoston MM-kultaa superissa joskus...ööh,olikohan 1989, tai 1988?

Itse kyllä muistan, että kaverilta kysyttäessä mistä nimistä lyhenne O.D. tulee, hän vastasi ettei mistään, että isänsä oli antanut todella nimeksi O.D.

Itse kyllä muistan, että kaverilta kysyttäessä mistä nimistä lyhenne O.D. tulee, hän vastasi ettei mistään, että isänsä oli antanut todella nimeksi O.D.

No ihan miten vain, mutta miehen oikea nimi on Oders Wilson.
Ei ainakaan IPF:n MM-kisoissa esiintynyt nimellä O.D.

Edit: esiintyi se sittenkin, mutta jossain vanhassa voimanostolehdessä nimi on Oders...Noh, liekkö väliä?

kyseessä ei ole uskon-asia. vaan ikävä tosi asia menneisyydestä.

Siis miten tehnyt niillä? Miten vitussa joku voi tehdä 100 kilosilla hauiksia, jos ei kukaan tänhetkinenkään Zydrunas, Samuelsson jne. pysty LÄHELLEKÄÄN samaan? 100 kiloset vielä uskon penkissä, mutta tän on pakko olla jotain legendaa, tai painot on jälkeenpäin kusetettu isommiksi. Ei varmasti ole sadan kilon punteilla hauista tehnyt.

Zone-sarja -42%
Siis miten tehnyt niillä? Miten vitussa joku voi tehdä 100 kilosilla hauiksia, jos ei kukaan tänhetkinenkään Zydrunas jne. pysty LÄHELLEKÄÄN samaan? 100 kiloset vielä uskon penkissä, mutta tän on pakko olla jotain legendaa, tai painot on jälkeenpäin kusetettu isommiksi. Ei varmasti ole sadan kilon punteilla hauista tehnyt.

No ei varmasti ole tehnyt 97.5kg kässäreillä hauista, ellei taas ole näitä yhden käden rinnallevetoja
:)..mikä tosin sekin olisi aika kova suoritus.

Pakkiksella joskus kyllä sepitetään ihan kauheaa paskaa, yleensä vielä samat tyypit on aina toitottomassa että "totta se on".

Ei puutu enää kuin Dikuli venyttämään kahvakuulilla kikuliaan, niin perus pakkiksen voimailupuolen juupas eipäs-vääntö on taas valmis:rock:

O.D:n haaberi painoista en osaa sanoa mitään, mutta olihan tuolla O.D:llä ihan valtavat nuo käsi ja selkä voimat kun muistelee miten mies veti (muistaakseni) tukkinippua vedessä nuissa vahvin mies karkeloissa, en muista vuotta. Liikkui se nippu niinkuin pulkka lumessa, eikä ukko paljoa jalkojaan hyväksi käyttänyt :)

Siis eikai joku ihan aikuisten oikeesti usko että 100kg:n käsipainoilla kukaan tekee hauista?:wtf:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ehkä ollut tohon aikaan isoimmat murkulat vähemmän kuin 97.5. Itse olen nähnyt 50-kiloisilla veivattavan suht. puhtaasti, ja itsekin mokomilla heijarihauista tehnyt, että en minä 100 kilon sikarinnallevetohauistakaan mahdottomana pitäisi 180-kiloiselta voimamieheltä.

Mutta tottahan se on että samat miehet tota totena toitottaa ketkä Dikuliin heti uskoivat. Muttamutta, myöhemmin tuli ko. miehestäkin aika vakuuttavaa videota.

Mene ja tiedä :)

90kiloiset kässärit on isoimmat mitä itse olen nähnyt.

minusta tuossa ei ole mitään kummallista muuta kuin se että vitun riski ukko. eihän tuota nyt millään supinaatio tekiniikalla ole tehty, aika hankalaa isoilla kässäreillä. käspit kokoajan hammeri asennossa sivuilla ja vuorotahtiin, niin iso/ painava ja helkkarin riski mies kyllä liikuttelee uskomattomia romuja ja kun tekniikka on hallussa niin aika helponnäköisestikin. lisäksi kun keskikroppa on kovassa iskussa niin sepä on siinä. samuelssoniki kääntelis aika nättiin about 70-75 halutessaan. se vaatii aikalailla tekniikkaakin hirveiden voimien lisäksi.

Ei sitä tosiaan tiedä, vaikka Wilson olisi nuljauttanut toiston pari hauiskääntöä lähes sadan kilon mötiköillä. Jos katsoitte aikoinaan vahvamieskisoja, niin kyseinen kaskelotti oli kyllä aivan saamarin vahva ja järkyttävän kokoinen ja potra urheilijanuorukainen. Yksi ihmiskunnan epäterveimmän oloisista sportti-jampoista! Terveystarkastajan ei tarvinnut hetkeäkään olla uskomatta mitä teurasvaaka näytti. Kaikki kunnia miehen muistolle kuitenkin, friikit ovat niitä, joiden avulla elämä on mielenkiintoisempaa, eiks jees.

Miehen vahvuus oli tietysti älytön raakavoimaisuus ja heikkous, että jo muutaman sekunnin suorituksen jälkeen äijä teki niin valtavia happiryystöjä, että edes suurimmat rantautuneet kalatkaan eivät olisi pystyneet moisiin. Vähän sama ongelma siis kuin Tank Abbotilla vapaaotteluiden puolella eli ekat sekunnit menee pirun hyvin, mutta sitten ei todellakaan enää mistään tule mitään. Jotenkin muistaisin, että Wilson olisi kyllä taapertanut urheilukentän ympäri joku pumpulisäkki selässä. Silloin saattoi lajeina olla vielä tuollaisia hieman eukonkantoa ja kaljakorinnostoa.

Jostain olisi kiva saada youtubematskua, siellä lienee kyseisestä hemmosta sitä kummiskin vähän. Mies olikin ainakin suomessa mvm-kisoissa, kun tuli mieleen se tukkilautan veto. Tarttee mennä tonkimaan, sanoi sika pienenä........

Juuri samoja kisoja muistelen, tuo oli joku parin sadan (400m?) metrin hiekkasäkin (100-120kg) kanto, jossa nopeus ratkasi. Ei O.D montaa juoksuaskelta kyllä ottanut ennen kun alkoi vaikeiroiva taaperrus, eikä kovinkaan pitkälle sitä säkkiä muistaakseni kantanut. Nuissa kisoissa oli se tukkinipun vetokin, mitä muut sai hädin tuskin liikkeelle ja O.D oli siinä ylivoimanen.

"Jotenkin muistaisin, että Wilson olisi kyllä taapertanut urheilukentän ympäri joku pumpulisäkki selässä"

edit. perkeles ku ei näyttäs ainakaan 1990-91 wsm kisoisa olleen moisia lajeja, mitkähän kisat nuo oli? enka googelilla löytäny, yritin kyllä... amatööri :)
edit2. jaahanssia, oliskahan se nuo suomen kisat mitä muistelen ja tuo boat bull ja tiilinipun kanto... muisti vaan pettää mitä vedettiin ja kannettin. Eikä näyttäs O.D olleen voittaja tuossa veneen vedossakaan, joten kaiketi jäänyt vain se helpon näkönen tyyli mieleen. Pitäis pysyä hiljaa ku ei mistään enää mitään muistakaan :)

Oli suomen kisat. Lajit oli räätälöity Nummistolle sopiviksi. Esim. "selkänosto?" Piti nostaa muisttakseni pukilla oleva vene ilmaan sen alta. Se oli just Nummiston mittojen mukaan tehty. Taisi voittaa vielä lajin.

Olen itse tehnyt rumia nostoja 70 kilon käsipainojen kanssa.
Ja 9x101kg Z-tangolla rumalla tekniikkalla ja 2x81kg bodari-tyylillä. Ja treenan hauikset todella harvoin, ehkä 5-6 kertaa vuodessa.
Eli varmast ilöytyy sellaisia jotka tekee 100+ bodari tyylillä!!!!

Suositut

Back
Ylös Bottom