Hauiskäännön maailmanennätys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu
Jos olisin halunnut olisin pystynyt nitkuttamaan nuorena satasella kääntöjä eikä mulla ollu sillloin ku 35 cm olkavarren paksuus. Tekniikka olisi tosin ollut aika kauhean näköinen ja vammoja tullut. 90 kilolla taisin kokeilla ja ai jai kuinka osui kaikkialle muualle kuin baiseppeihin!
mutta säähän ootkin aika "pieni" kaveri. yleensähän +1ookilon kaverit ovat kookkaita siis yleis kooltaan, en siis puhu lihaksista. jos n,165cm ja 70-80kilonen kaveri tekee 100 niin onhan se aivan eri asia. ainaki mun mielestä.

Jos olisin halunnut olisin pystynyt nitkuttamaan nuorena satasella kääntöjä eikä mulla ollu sillloin ku 35 cm olkavarren paksuus. Tekniikka olisi tosin ollut aika kauhean näköinen ja vammoja tullut. 90 kilolla taisin kokeilla ja ai jai kuinka osui kaikkialle muualle kuin baiseppeihin!

Itselleen ja tietysti netissä voi kusettaa mitä huvittaa, mutta 35cm olkavartesi kanssa et satasella hauista tee, et vaikka millasta rinnalle-vetoo olis. Se epäpuhdaskin tekniikka vaatii isoilla painoilla sen verran voimaa että ei noilla perussaleilla näe liki koskaan yli 80kg:n kääntöjä.

Itselleen ja tietysti netissä voi kusettaa mitä huvittaa, mutta 35cm olkavartesi kanssa et satasella hauista tee, et vaikka millasta rinnalle-vetoo olis. Se epäpuhdaskin tekniikka vaatii isoilla painoilla sen verran voimaa että ei noilla perussaleilla näe liki koskaan yli 80kg:n kääntöjä.

Kyllä varmaan sellaista urheilijan rive-hauiskääntöä voi tehdä millä olkavarrella vaan sadalla kilolla. Mutta edes tuollaista videolla nähtyä heijaria ei varmasti narukäsillä tehdä, vaikka olisi kuinka Nyyssölä.

Sopiva svingi, niin eipä se välttämättä paljoa voimaa vaadi, siis 100kiloa. Ja kyllä cheateilla tehden näkee varmasti paljonkin 80/+80kg kääntöjä.

Kyllä varmaan sellaista urheilijan rive-hauiskääntöä voi tehdä millä olkavarrella vaan sadalla kilolla. Mutta edes tuollaista videolla nähtyä heijaria ei varmasti narukäsillä tehdä, vaikka olisi kuinka Nyyssölä.

Tota just hainkin. Hyvä että joku tajus:)

En itse näe tuota videon suoritusta mitenkään täyspaskana. Vaikka heijaria on reippaasti niin silti paine näyttäisi pysyvän aika hyvin haukkareilla. Itse en pidä kovaakaan heijaria kovin huonona juttuna niin kauan kuin ei "sukelleta" sen tangon alle vaan tehdään haukkareilla mutta silti heijaten.

Olen itsekin tehnyt 105kg:llä kutosen ja uskoisin tekniikan olevan aika pitkälle samanlainen kuin tuolla videolla vaikken omaa suoritustani ole koskaan kuvannutkaan. Kaverit vaan vittuili, että kauheella heijarilla pistelet menemään. Mutta vaikka heijari oli kova, en kuitenkaan koskaan sukeltanut tangon alle ja hauiksissa tuntui niin perkeleesti. Itse asiassa ainoa tapa, jolla nykyään saan hauikset kipeiksi seuraavaksi päiväksi, on juuri hieman ylisuurien painojen käyttö ja heijari. Tuntuu menevän hyvin perille ja seuraavana päivänä on hauikset ja forkut oikeasti kipeinä.

Jos teen puhtaasti niin pumppi tulee muttei mitään lihasarkuutta ole seuraavana päivänä. Ei tietenään joka reenissä kannata heijarilla vetää mutta kerran pari kuussa on ok IMO. Kyllä siinä voima tarttuu paremmin kuin mitä jos reenailee aina selkä seinää vasten hyperpuhtaasti. Tietenkään tätä ei voi aloittelijoille suositella.

Olikohan se Neutraali vai kuka, joka jossain toisessa triidissä asian hyvin kiteytti eli vaikka heijari näyttäisi ulkopuolisen silmään karmeelta niin silti moni pystyy pitämään sen paineen hyvin hauiksissa ja jopa ihan kehittymään.

kannattaa nyt kuitenkin nää hauiksen paksuudet jollain muotoa suhteuttaa siihen ihmisen kokoon. nyyssiksellä on ainaki tällä hetkellä todella jytkyn näköiset lapaset vaikkei varmaan paljoa heitä jos sanon että mittaa on n,45cm. 180cm ihmisellä vastaavasti saa olla jo reippaasti yli 50cm hanska jotta näyttää edes jokseenkin samalta, jos taas nyyssiksellä olis reippaasti yli 50cm olisi ne luokkaa höberl.

tuosta olen kyllä täysin samaa mieltä että se runnomis tyylikin vaatii rutkasti voimaa toisin kuin moni luulee, liikkeessä kuin liikkeessä.
Olikohan se Neutraali vai kuka, joka jossain toisessa triidissä asian hyvin kiteytti eli vaikka heijari näyttäisi ulkopuolisen silmään karmeelta niin silti moni pystyy pitämään sen paineen hyvin hauiksissa ja jopa ihan kehittymään.
en muista missä olen puhunut mutta tuosta olen kyllä puhunut. fuskun ja puhtauden raja tosiaan on hyvin häilyvä yksilöstä riippuen. vaikka jonkun tyypin suoritustekniikka voi ulkopuolisen silmiin näyttää jopa karmealta voi itse reenaava henkilö kokea sen itselleen optimaaliseksi tavaksi reenata ja tuntee millä lihaksilla hän työtä tekee. sitten on taas toinen ääripää. voi olla että joku tekee kaikki liikkeet todella puhtaasti ulkopuolisen silmin, mutta ei oikein koskaan tiedä mihin sen tulisi ottaa. ajan kanssa se oma tyyli löytyy. aluksi tietysti ne puhtaat liikeradat ja siitä se sitten muokkautuu johonkin suuntaan jos on muokkautuakseen, yleensä jokainen löytää sen oman tyylinsä vuosien mittaan.

Hauis on n.45-46centtii. Hyvä Niutraal!! Äijällä on aika hyvä silmä ja arviokyky! Hauista kuitenkin teen levytangolla puhtaasti max noin 50 kilolla. Myös sen saman 50 saan scotissa ja kässäreillä teen max 30 kilolla puhdasta sarjaa. Ennen vanhaan tein istuen jopa 40 kilon kässäreillä ja käsi silloin vain 40 senttii. levytangolla meni heittäen 70 kilolla 10.... kasvoiko hauis silloin? ei...

Hauis on n.45-46centtii. Hyvä Niutraal!! Äijällä on aika hyvä silmä ja arviokyky! Hauista kuitenkin teen levytangolla puhtaasti max noin 50 kilolla. Myös sen saman 50 saan scotissa ja kässäreillä teen max 30 kilolla puhdasta sarjaa. Ennen vanhaan tein istuen jopa 40 kilon kässäreillä ja käsi silloin vain 40 senttii. levytangolla meni heittäen 70 kilolla 10.... kasvoiko hauis silloin? ei...

Eikä mikään muu tekijä ole vuosien varrella muuttunut? :jahas: Alkaa ärsyttämään tuo vänkääminen, kyllä tuollaisilla käsivarsilla pitäisi pystyä isommilla painoilla kääntelemään vaikka kuinka überpuhtaasti. Normaalisti lihaksen kasvu vaatii myös painojen kasvattamista, ei normaali-ihmisellä lihas kasva pelkällä tuntumapumppailulla. Tietenkin liikkeet pitää tehdä puhtaasti, mitään heijarikääntöjä en siis nyt puolustele. Muista nyt Bisley kuinka moni nuori jamppa sun sanomisia täällä kuuntelee ja seuraa/tottelee. Sori nyt mulkkuilusta, toivottavasti pointtini välittyy. :piis:

P.S. Mulla on aivan siimakädet. Ettei kenenkään tarvitse sitä arvuutella...

ei normaali-ihmisellä lihas kasva pelkällä tuntumapumppailulla..

Normaali-ihmisillä ja kemikaalipumpatuilla sustasonneilla on katsos eri treenimetodit. Näin kertoi pieni vihreä mies tuolta toiselta osiolta.

Mutta eikös se ole niin että jos tulosta tulee niin treenitavan täytyy olla hyvä :)

Normaali-ihmisillä ja kemikaalipumpatuilla sustasonneilla on katsos eri treenimetodit. Näin kertoi pieni vihreä mies tuolta toiselta osiolta.

Mutta eikös se ole niin että jos tulosta tulee niin treenitavan täytyy olla hyvä :)

Niin no, mä tunnen monia isoja ja vahvoja kavereita, jotka on treenannu koko ikänsä moni splitti ohjelmilla, ja on tasan natuja. Nykyään nyt on vaan muodissa nämä matalajakoiset ohjelmat, ja varsinkin netin ansiosta trendit leviävät nopeasti, verrattuna 80-90 luvulle, jolloin tietolähteenä oli suomessakin vain Bodaus lehti, ja muutama hassu kirja, ja silloinkin oltiin isoja ja vahvoja. Kannattaa joskus kuunnella isojen miesten juttuja, eikä aina luottaa vain nettikeskusteluihin. Hulkki on omien metodiensa tuotos, ei kaikki totuus treenaamisesta voi olla yhden miehen kontolla, eikä parin aloittelijan, jotka on vuodessa saanut kehityksensä vaikka millä ohjelmalla.

Niin no, mä tunnen monia isoja ja vahvoja kavereita, jotka on treenannu koko ikänsä moni splitti ohjelmilla, ja on tasan natuja.
Eli tämä TODISTAA aukottomasti sen, että monijakoiset ohjelmat ovat keskivertonaturaalille parempi ja tuloksekkaampi tapa treenata kuin vähäjakoiset perusohjelmat. Jepjep. :jahas:
Nykyään nyt on vaan muodissa nämä matalajakoiset ohjelmat, ja varsinkin netin ansiosta trendit leviävät nopeasti
Teini-ikäinen jamppa selittelee täällä totuuksia trendeistä, vaikka ei tajua paskaakaan mistä puhuu. Niillä yksinkertaisilla perusohjelmilla on treenattu jo 100 vuotta sitten, 50 vuotta sitten ja 20 vuotta sitten, ei pelkästään nykypäivänä. Sen sijaan nuo ihannoimasi monijakoiset ohjelmat ovat yleistyneet vasta viimeisen 30 vuoden aikana, lähes käsi kädessä roinankäytön leviämisen kanssa.
Yksinkertaiset perusohjelmat olivat treenaamisen ns. kultastandardi 50 vuotta sitten, ennen anabolisten steroidien leviämistä urheilupiireihin. Ja jos katsotaan nimenomaan naturaalitreenaajien harjoitteluun keskittyneitä lehtiä (esim. Hardgainer ja aikoinaan Peary Raderin luotsaama Ironman Magazine ennen nykymuotoaan), on niissäkin suositeltu juuri niitä yksinkertaisia perusohjelmia koko senkin ajan kun Flexit yms. pro-bodarien ohjelmia täynnä olevat lehdet ovat popularisoineet monijakoista treeniä viimeiset 20-30 vuotta.

Olen selittänyt tämän treenikehityksen historian Antibodari-Bodaajallekin jo kertaalleen, mutta kaveri ei tunnu vain tajuavan pointtia, koska hän tuntee isoja äijiä jotka treenaavat monijakoisilla. Ja siksi monijakoiset ovat ainoa oikea tapa treenata - vähäjakoinen perustreeni kuuluu pelkille kynäniska-aloittelijoille. Jepjep.

Muistuttaisin antibodari-Bodaajaa edelleen siitä yksinkertaisesta faktasta, että et ole kovinkaan väittelykelpoisessa asemassa eri treenijakojen keskimmäistä paremmuutta spekuloitaessa, koska et ole koskaan treenannut millään muulla kuin niillä monijakoisilla pumppailuillasi. Vähäjakoisen perustreenin puoltajilla sen sijaan on lähes poikkeuksetta kokemusta niin moni- kuin vähäjakoisestakin treenistä.

Eli tämä TODISTAA aukottomasti sen, että monijakoiset ohjelmat ovat keskivertonaturaalille parempi ja tuloksekkaampi tapa treenata kuin vähäjakoiset perusohjelmat. Jepjep. :jahas:Alle 20-vuotias jamppa selittelee täällä totuuksia trendeistä, vaikka ei tajua paskaakaan mistä puhuu. Niillä yksinkertaisilla perusohjelmilla on treenattu jo 100 vuotta sitten, 50 vuotta sitten ja 20 vuotta sitten, ei pelkästään nykypäivänä. Sen sijaan nuo ihannoimasi monijakoiset ohjelmat ovat yleistyneet vasta viimeisen 30 vuoden aikana, lähes käsi kädessä roinankäytön leviämisen ja yleistymisen kanssa.
Yksinkertaiset perusohjelmat olivat treenaamisen ns. kultastandardi 50 vuotta sitten, ennen anabolisten steroidien leviämistä urheilupiireihin. Ja jos katsotaan nimenomaan naturaalitreenaajien harjoitteluun keskittyneitä lehtiä (esim. Hardgainer ja aikoinaan Peary Raderin luotsaama Ironman Magazine ennen nykymuotoaan), on niissäkin suositeltu juuri niitä yksinkertaisia perusohjelmia koko senkin ajan kun Flexit yms. pro-bodarien ohjelmia täynnä olevat lehdet ovat popularisoineet monijakoista treeniä.

Olen selittänyt tämän treenikehityksen historian Antibodari-Bodaajallekin jo kertaalleen, mutta kaveri ei tunnu vain tajuavan pointtia, koska hän tuntee isoja äijiä jotka treenaavat monijakoisilla. Ja siksi monijakoiset ovat ainoa oikea tapa treenata, vähäjakoinen perustreeni kuuluu pelkille kynäniska-aloittelijoille. Jepjep.

Muistuttaisin antibodari-Bodaajaa edelleen siitä yksinkertaisesta faktasta, että et ole kovinkaan väittelykelpoisessa asemassa eri treenijakojen keskimmäisestä paremmuudesta, koska et ole koskaan treenannut millään muulla kuin niillä monijakoisilla pumppailuillasi. Vähäjakoisen perustreenin puoltajilla sen sijaan on lähes poikkeuksetta kokemusta niin moni- kuin vähäjakoisestakin treenistä.

Kiitos infosta!

Treenataan joukolla päin persettä:kippis1: En mä sun kanssa jaksa enää vängätä.

Argumentointisi on kyllä äärimmäisen vakuuttavaa ja eleganttia. Lähestulkoon taidetta.

Yhtä vakuuttavaa kuin palopuheet: monijakoisilla treenaa ja kehittyy vain sustasiat. Kumma kun netissä tämä on niin ilkeämielistä kyräilyä, mutta saleilla ei ketään kiinnosta millä kukin treenaa, vaan kaikki arvostaa toisiaan tasapuolisesti. Heti kun netissä keskustellaan, niin pumppaajat on homoja, ja kaikki muut HCta.

:piis:

Yhtä vakuuttavaa kuin palopuheet: monijakoisilla treenaa ja kehittyy vain sustasiat.
Olen sanonut ties kuinka monta kertaa, että myös monijakoinen treeni tuottaa tulosta - yksinkertainen perustreeni vain vielä hieman paremmin ja varmemmin. Lisäksi on olemassa porukkaa, joille monijakoinen treeni toimii paremmin, mutta nämä treenaajat muodostavat useiden huippuvalmentajienkin mukaan vain äärimmäisen pienen vähemmistön kaikista treenaajista - suurimmalle osalle toimii se perustreeni paremmin.

Sinä sen sijaan olet koko ajan väittämässä monijakoisen treenin olevan ylivertaista ja vähättelet aina vähäjakoisia ohjelmia, vaikka et omaa minkäänlaista kokemusta yksinkertaisesta vähäjakoisesta perustreenistä. Tämähän se vasta vakuuttavaa onkin. :thumbs:

Offtopic
ja kyllähän tony iso mies on tai siis oli vaikka moni siitäkin sanoi että läski se vaan on. +190cm ja 140kg reenaava kaveri ei voi olla pieni. vieressä seisoessa tuli sellanen olo ettei ole itse koskaan salilla käynytkään.
Halme kertoo ekassa kirjassaan ottaneensa Goldsilla mavea 6X300kg (jos vanhan muisti ei petä..)

Offtopic

Halme kertoo ekassa kirjassaan ottaneensa Goldsilla mavea 6X300kg (jos vanhan muisti ei petä..)

Ite muistan että vedosta ei puhuttu mitään?

Tosin ne muut tulokset kuulostaa hiukan ylisuurilta jos voi sanoa, mutta mistä sitä tietää, kun kukaan ei hänen tuloksiaan tiedä:) Paitsi Halme itse.

Back
Ylös Bottom