Hauiskäännöllä täyteen tuskaan

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tein eilen taas haukkaria suoralla tangolla, vaikka tiesin seuraamukset. Eli vasen olkapää/hartia-seutu oli eilen illalla siinä kunnossa, että panacod&burana -coctail oli välttämätön.

Tangon päissä oli vain vitosen limput, koska hain kaikessa rauhassa hyvää tuntumaa. Selkää en heivannut ja heilutellut myöskään. Liike tuntui hyvältä.

Mitä helvettiä mä teen väärin tuossa liikkeessä? Käsipainoilla tai taljassa reenatessa tuo vasen olkapää/hartia-seutu ei kipeydy yhtään.

Vituttaa, kun tuo suoralla tangolla tehtävä liike on kuitenkin erittäin tehokas - kohta toimivakin?

Tein eilen taas haukkaria suoralla tangolla, vaikka tiesin seuraamukset. Eli vasen olkapää/hartia-seutu oli eilen illalla siinä kunnossa, että panacod&burana -coctail oli välttämätön.

Tangon päissä oli vain vitosen limput, koska hain kaikessa rauhassa hyvää tuntumaa. Selkää en heivannut ja heilutellut myöskään. Liike tuntui hyvältä.

Mitä helvettiä mä teen väärin tuossa liikkeessä? Käsipainoilla tai taljassa reenatessa tuo vasen olkapää/hartia-seutu ei kipeydy yhtään.

Vituttaa, kun tuo suoralla tangolla tehtävä liike on kuitenkin erittäin tehokas - kohta toimivakin?

Mulla sama vaiva, tosin ei läheskään yhtä vakava. Mulle jeesaa kun vetää lapaluut/hartiat alas ja taakse, niin ei tunnu ikävältä nivelissä (olettaen et sun kipu on nivelissä?)

Tuotko liikaa kyynärpäitä eteen? sillon vois tuntua olkapäissä.

Kumarru hiukan eteenpäin. Keskity vielä paremmin siihen liikkeeseen ja hae sinulle oikea tekniikka. Kapeempi tai leveempi ote?

Minulla tuntuu myös olkapäissä jos teen leveällä otteella, mutta kapealla otteella ei ole ongelmia.

Onko olkapäissä jotain vikaa? Mulla nimittäin on sen sortin olkapäät että ne saattaa mennä ihan vituralleen treenatessa. Siis teknisesti suoritan oikein liikkeet mutta itku meinaa silti välillä tulla kun on olkapäät tulessa. Mulla kipu on sekä lihaksissa että nivelissä. Lekurillakin niitä on näytetty ja jotain vikaa sieltä löytyikin.
Mulla autto se että pakkas vaan paljon lihasta olkapäähän ja näin ollen niistä tuli tiukemmat.

No jos tuo on jo aiemmin koettu juttu niin sinuna uskoisin asian ja
treenaisin haukkarit muilla liikkeillä (kyllähän niitä riittää).
Onko se nyt sen tehokkaampi kuin XX muuta hauisliikettä ? tuskinpa,
mutta se, että käsitreenissä olkapääsi kipeytyvät voi vaikuttaa negatiivisesti kehitykseesi ennemmin tai myöhemmin.

ksiitti hauiskääntö ottaa itellä ainakin etuolkapäihin, mimmosseella vipillä otat oikeen?

Itse en tee ollenkaan hauiskääntöä tangolla. En toki minkään ideologisten syiden takia :D vaan sen takia että mulla kipeyty aikanaa forkut pitemmäksi aikaa tuon liikkeen johdosta. Pidin muutaman kuukauden tauon ja koitin, mutta taas oli sama homma. Tangolla tehtäessä forkkuun kohdistuu jotenkin liian kova rasitus ja suosiolla olen siirtynyt muihin liikkeisiin. Ihan hyvin olen omasta mielestäni pärjännyt ilmankin. Ja siis mitään forkkuongelmia ei ole enää ollut.

Käsipainoilla ja taljoissa (köysillä) kannattaa tietenkin koittaa, mutta loistavia hauisliikkeitä on myös leuanveto ja ylätalja kapealla vastaotteella.

Joo, kyllä ottaa niveliin kivut sekä ihan tuohon olkapään "kärkeen". Tänään kivut jo poissa, mutta suora tanko on osaltani historiaa. Kuten esille muiden postauksistakin tuli, niin muitakin haukkariliikkeitä on olemassa. Onneksi.

Voisihan sitä tietysti kerran vielä kokeilla noilla ohjeilla mitä tässä tuli esille, mutta täytyy nyt katsoa. Eilinen ilta oli kivun puolesta aika helvettiä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
ksiitti hauiskääntö ottaa itellä ainakin etuolkapäihin, mimmosseella vipillä otat oikeen?

itellä on just toisin päin. jos otan ihan tikkusuorana niin ei tunnu menevän hauiksille ollenkaan ja olkapäihin sattuu. siks teen aina niin että liike on luonnollinen ja kroppa liikkuu jonkin verran.

Juu kyllä vähäsen pitää liikettä olla. hauiskin on semmonen lihas mitä kannattaa treenata mahollisimman "monipuolisesti" välillä vippiä, välillä hitaita negatiivisia, välillä puhtaasti välillä ksiittiä.

ja hauiskääntö tangolla on eniten se hauisliike jota ei kannata aivan puhtaasti tehä, vaan vähän liikettä mukana.

meijjän salilla yks ex voimanostaja jonka kaveri pasko alaselkänsä hauiskääntöä tehdessä, joutu leikkaukseen, siinä oli vippiä sitten liikaa.

"Hakkasin päätäni eilen seinään, vaikka tiesin seuraamukset. Mikä avuksi?" :D

Joo, kyllä ottaa niveliin kivut sekä ihan tuohon olkapään "kärkeen".

Täydellistä mutuilua: Niin siis eli siihen hauiksen ja olkapään väliseen kiinnityskohtaan / hauiksen pitkään jänteeseen / etuolkapäähän / kiertäjäkalvosimeen (?). Sanomattakin lienee selvää, että kipua vastaan noita liikkeitä ei tehdä, eli jos nyt kipu alkoi vasta illalla, mutta ensi kerralla se luultavasti sattuu sitten jo liikettä tehdessäkin eli jätät sen nyt suosiolla pois. Se mihin itse kiinnittäisin huomiota on olkapäiden ja kiertäjäkalvosimien kuntoon sekä hartioiden ryhtiin. Olkapäille ja kiertäjäkalvosimille toisin sanoen jokaisen treenin alkuun/päätteeksi loputonta jumppaa ja vatkausta ja sitten vetääkö rinta ja etuolkapääosasto ryhtiä huonoksi? ==> selälle ryhtiä parantavia liikkeitä, takaolkapäiden vatkausta lihasepätasapainon parantamiseksi ym. ym. Niin ja tietenkin entistä perusteellisempia alkulämmittelyitä vatkaimissa ja painoilla, lihashuoltoa ja hierontaa. Iltaisin sitten telkkaria katsellessa kylmäpussi möllöttämään siihen olkapään päälle, auttaa ainakin mulle ihan uskomattoman hyvin.

No jos tuo on jo aiemmin koettu juttu niin sinuna uskoisin asian ja
treenaisin haukkarit muilla liikkeillä (kyllähän niitä riittää).
Onko se nyt sen tehokkaampi kuin XX muuta hauisliikettä ? tuskinpa,
mutta se, että käsitreenissä olkapääsi kipeytyvät voi vaikuttaa negatiivisesti kehitykseesi ennemmin tai myöhemmin.

Olen ihan samaa mieltä hardenin kanssa. Varsinkaan jos et ole kilpatasolla siinä, mitä sitten teetkin, ei paikkoja mitenkään kannata hajottaa yhden liikkeen takia. Mielestäni sellaista yksittäistä liikettä ei ole, mistä ei voisi luopua. Useinhan se tietysti menee niin, että esim. vain kyykyn lopettaminen ei tuo vapautusta selkäkivuista, vaan samalla menee askelkyykky, hack, maastaveto jne.. Muta tuo habakääntö tangolla ei kuulu samaan sarjaan esim. kyykyn tai maven kanssa.

kyynärpäät kyljissä kiinni ja ylävartalo jännityksessä. näin mä ainakin saan haukkarit tehostumaan ja mikään paikka ei tunne kipua.

Itellä kipua forkuissa haukkaa levytangolla treenatessa, tiedä sitten että johtuuko vain harjotuksen puutteesta, mutkatangolla menee nätisti, samoin keskitetyt, hammerit, 1-k taljassa jne. Yksi vaihtotehto on, että forkut ovat ottaneet osumaa muissa treeneissä aikaisemmin samalla viikolla. Anyway, jos mulla joku liike kipuilee liikaa, niin teen sutena vaan jotain muuta, ;). Eipä se haukka tiedä, millä sitä kuritetaan, :)

oletko kokeillu scott-tankoa?

En muuten ole.:eek: Siitä huolimatta taitaa olla parempi, että jätät tangot niiden kanssa pärjääville.:( Ironlife, vaikka olenkin sinulle katkera helikopteri-pelin tuloksestasi, niin tuo postauksesi oli oikein asiantunteva. Noin se juuri kohdallani menee.:rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom