Hauis napsaa?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

rahkanaama

Banned
Vetelin tuossa pari kuukautta takaperin sikabulkkia yhdistettynä kovaan käsitreeniin. Tulosta tuli ihan kivasti (raskausarvista päätellen), mutta sikailun lopetti jonkinmoinen 'revähdys' tms hauislihaksessa. Eli olin tekemässä scott hauiskääntöä käsipainolla, kun kuului napsaus hauiksesta koukistaessa. Kovin suurta kipua en tuntenut vaikka käsi oli hieman arka pari viikkoa leukoja vedettäessä tai scott-hk:ta tehdessä. Siitä lähtien hauis on pitänyt tätä samaa napsetta ei tosin yhtä selvästi kuin silloin tapaturman jälkeen.

Onko kyseessä joku revähdys vai mitähän ihmettä oikein tapahtui. Voimatasoja tämä ei ole puottanut eikä käsi edes kipeydy treenattaessa, mutta silti jotenkin inhottaa tuo "lihaksen ainainen napsahtelu"?

Onko muilla vastaavaa tapahtunut, että tietäisi mitä kädelle on oikein tapahtunut? :(

Mulla kävi jotain vastaavanlaista scottia (tangolla) tehdessäni tossa parisen kuukautta takaperin. Nyt on tossa hauiksen olkapäänpuoleissa päässä sellanen tarkasti katsomalla havaittavissa oleva epätasainen ja rosoinen kyhmy. Oma tulkintani tapahtuneesta on se, että meni joku pieni jänne poikki hauiksesta ja nyt siihen on sitten jäänyt joku pieni arpikudos tai vastaava. En ole mennyt mihinkään näyttämäänkään tuota, koska esteettinen haitta on sangen minimaalinen ja treenatessa ei esiinny minkäälaista kipua, enää.

Ehkä sultakin joku pikkuinen jänne paukkui sieltä päreiksi? Kipu on aika hyvä huoli-indikaattori tämän tyyppisissä asioissa, eli en usko että sun kannattaa tapahtunutta sen kummemmin miettiä, mikäli hauista ei särje tän napsahtelun yhteydessä. Voihan olla myös, että napsahtelu kuuluu vaikka kyynärpäistäsi? Mulla ainakin polvet, kyynärpäät ja olkapäätkin napsahtelee välillä sarjojen keskellä. Jonkun teorian mukaan nivelistä pääsee ilmaa ulos, joka sitten aiheuttaa tämän napsauttelun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom