Hauis ja takareisi samana päivänä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko kukaan treenannut sellaisella ohjelmalla, jossa samana päivänä treenataan hauista ja takareittä.

Jos niin mikä on muuten ollut treenijako.

Eräs treenari sanoi:
Onko kukaan treenannut sellaisella ohjelmalla, jossa samana päivänä treenataan hauista ja takareittä.

Jos niin mikä on muuten ollut treenijako.

Tällä hetkellä treenaan juuri niin, että takareisi ja hauis osuvat samalle päivää.

Treenaan 2-jakoisella:
1.päivä: etureidet, rinta, etu- ja sivuolkapäät sekä ojentajat
2.päivä: takareidet, selkä, takaolkapäät, hauikset sekä pohkeet

mattibodari sanoi:
Treenaan 2-jakoisella:
1.päivä: etureidet, rinta, etu- ja sivuolkapäät sekä ojentajat
2.päivä: takareidet, selkä, takaolkapäät, hauikset sekä pohkeet

Tällä 2-jakoisella olen itsekin treenannut ja tulen varmasti jatkossakin vielä treenaamaan. Ainostaan erona se, että kaikki olkapääliikkeet olivat ykköspäivässä.

Oon tehny noin nelijakoisella ohjelmalla. Jako on:

Päivä1.
Selkä, olkapäät, kyynärvarret
Päivä2.
Etureidet, pohkeet, vatsat
Päivä3.
Rinta, ojentaja, epäkkäät
Päivä4
Takareidet, hauikset, pohkeet, vatsat

Aika ovela juttu, mutta saattaa olla tehokasta, että hauisreenissä on mukana ennen tätä joku ison lihasmassan liike. Takareiskat ei ehkä ihan täytä tätä kriteeriä. Kehittyminen saattaa olla tehokkaampaa = isommat hormonaaliset vasteet (pelkkä käsihaba kun ei yksinääntosto- ja GH-tasoja oikein nosta): http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=11782267

Eli testotasoja ylös muutamalla kyykyllä tms. (neljä sarjaa lyhyillä palautuksilla riittää) ja sen perään habaa. Kehittynee haba ja muut pienet lihakset näin parhaiten. Mutta tämä siis vasta yhden tutkimuksen varassa tämä hypoteesi...

Mullakin on hauis ja takareisi samana päivänä. Tämän näköinen jaottelu, ja olen toistaiseksi olluna tyytyväinen:

1. pvä: rinta, olkapäät, vatsa
2. pvä: selkä, etureidet, pohkeet, vatsa
3. pvä: takareidet, pohkeet, ojentajat, hauis

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom