Hauikset kasvuun!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kertokaas joku kuinka hauikset sais kasvuun ja lisää painoo tankoon? Olen 8-10 kuukautta veivannu samoilla painoilla. Ensin suoralla tangolla, joskus sen jälkeen käyrällä tangolla myötäotteella ja lopuksi käsipainoilla Hammer käännöt. Jokaisella olen tehnyt 3x10-6 sarjoja, riippuen treeni viikosta. Tankoon ei ole tullut yhtään rautaa lisää, vaikka tyyli on puhdas eikä mitään heijautuksia ole.

No mites muut liikkeet? Onko niissä treenipainot noussut tai muut lihakset kasvanu hyvin? Voi olla että safka ei oo kuosis tai se vaa sattuu olemaan heikoin lihaksesi. Esim. minulla ei meinaa ne olkapäät kasvaa. Myös vaihtelu virkistää, eli vedä joskus vaikka pidempiä sarjoja tai vaihda liikkeitä tms.

Tankoon ei ole tullut yhtään rautaa lisää, vaikka tyyli on puhdas eikä mitään heijautuksia ole.

Nimenomaan habakäännöissä kannattaa joskus cheatailla ;) Kun otat cheatilla kunnon romuja, niin seuraavassa reenissä ne skidit painot, joilla kykenet tekemään samanlaisia sarjoja puhtaasti tuntuvat kevyiltä. Ei tietenkään liitoilella sitä cheattia, vaikka saa sitä ronskistikkin välillä ottaa.

Juu laita vaan päivän syömisiä ylös, jos vaikka sitäkautta jotain selviäisi. Liikkeiden kierrättäminenkään tuskin on pahasta.

Itellä auttoi ainakin tekniikan puhtaammaksi muuttaminen ja hitaat negatiiviset. Lisäksi tein viikossa kerran pari supersarjat hauis-ojentaja niin se auttoi kans varmasti.

Koita tehdä paljon sarjoja eri liikkeillä, 2-4sarjaa/liike. Ja kannattaa myös testata auttaako sarjojen loppuun vetäminen. Hauikset ainakin itselläni palautuu erittäin nopeasti vaikka vedän sarjat failureen.

Eli kovaa, paljon ja usein. :whip: Toimi ainakin mulla. Muut lihasryhmät sitten asia erikseen.

Itellä auttoi ainakin tekniikan puhtaammaksi muuttaminen ja hitaat negatiiviset. Lisäksi tein viikossa kerran pari supersarjat hauis-ojentaja niin se auttoi kans varmasti.

Mitä siis meinaa "hitaat negatiiviset"? Enta supersarjat? Tehdään todella pitkät sarjat, vai?

mulla lähti painot nouseen suoralla tangolla kun tein pari treeniä negatiivisia, olikohan 4 x 2 jollakin painolla. parin nega treenin jälkeen tuli suht helppo seiska entisellä vitos maksimilla... ja vastaavasti kun sitten tein joitakin treenejä muistaakseni kymppejä, niin taas sen jälkeen ei liikkunut edes ne vanhat vitos maksimit... :)

Kertokaas joku kuinka hauikset sais kasvuun ja lisää painoo tankoon? Olen 8-10 kuukautta veivannu samoilla painoilla. Ensin suoralla tangolla, joskus sen jälkeen käyrällä tangolla myötäotteella ja lopuksi käsipainoilla Hammer käännöt. Jokaisella olen tehnyt 3x10-6 sarjoja, riippuen treeni viikosta. Tankoon ei ole tullut yhtään rautaa lisää, vaikka tyyli on puhdas eikä mitään heijautuksia ole.

Ensinnäkin, suosittelen treenaamaan hauikset kahdesti viikkoon. Tee toinen treeni voimapainotteisesti toistoalueella 4-6, esim. Tankokääntö 3x6 + Hammerkääntö kässäreillä 2x6. Aloita suht helpoilla painoilla, ja lisää rautaa joka treeniin esim. 2.5kg. Pidä sarjamäärät vakiona. Noin neljän viikon jälkeen aloita niillä painoilla, joita käytit toisella viikolla.
Toisella kertaa jälleen pari liikettä, esim. kässärikääntö ja taljahauis. Tällä kertaa hiukan pidempää sarjaa, toistoalue 10-12 on ihan ok. Aloita 2-3 sarjalla per liike, ja lisää yksi sarja kumpaankin liikkeeseen aina seuraavalla treenikerralla pitäen sarjapainot samana. Kevyen viikon jälkeen, eli n. neljän viikon treenijakson jälkeen, palauta volyymi alkutasolle, mutta lisää sarjapainoja.

Esimerkki:

Voimapainotteinen
Hauiskääntö tangolla vk.1: 35kg 3x6 vk.2: 37.5kg 3x6 vk.3: 40kg 3x6 vk.4: 42.5kg 3x6 vk.5**kevyt viikko** vk.6: 37.5kg 3x6 jne...

Hypertrofia
Hauikset käsipainoilla vk.1: 15kg 2x10 vk.2: 15kg 3x10 vk.3: 15kg 4x10 vk.4: 15kg 5x10 vk.5 **kevyt viikko** vk.6: 17.5kg 2x10 jne...

Vinkkinä vielä: Älä tee sarjoja failureen (1-2 toistoa varastoon), ja muista aloittaa riittävän keveillä painoilla, ettei seinä nouse heti vastaan. Viimeisessä treenissä ennen kevyttä viikkoa voit sitten ottaa kaiken irti, ja käyttää vaikka pakkotoistoja tai muita erikoistekniikoita, jos siltä tuntuu.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mitä siis meinaa "hitaat negatiiviset"? Enta supersarjat? Tehdään todella pitkät sarjat, vai?
Hitaat negatiiviset = Hidas alaslaskuvaihe
Supersarjat = Tehdään vuorotellen hauis- ja ojentajasarjat. Eli yksi sarja hauista, jonka perään heti yksi sarja ojentajia. Näiden jälkeen tauko ja sitten taas molempia uus sarja.

Koitappa tätä treeniä " http://www.websaitti.com/treeni/ttt.html " Itellä ainaki toimi kun koitin! :kippis1:

Lyhennä toistoaluetta. Tee tangolla vaikka 3x4-6, ja kunnon romuilla niin, että joudut vähän huijaamaan, sit siihen päälle jotain pumppia vähän:) Koita lisätä tankoon 2,5 kiloa lisää niin usein kuin pystyt ja toistoalueen sen salliessa.

Mä en ole nähnyt yhdenkään isohauiksisen kaverin tekevän puhtaasti liikkeitä hauiksille. Yksinkertaisesti puhtaus ei ole se tehokkain tapa.

negatiiviset on itsellä ainakin auttanut, kannattaa myös kokeilla maksimia tai 3x3 sarjoja, pikkuhiljaa en isommatki romut alkaa nouseen niinku mummo lumesta ;)

saattaa olla vähän tyhmä kysymys, mutta itse en ainakaan tajua että miten nuo supersarjat (hauis+ojentaja) niin ihmeellisiä ovat..
saahan niillä kädet kokonaan pumppiin, mutta miten niistä erityistä hyötyä saadaan?

(uskon kyllä että toimii, kun kaikki niitä suosittelevat. selvennystä siis kaipaisin)

saattaa olla vähän tyhmä kysymys, mutta itse en ainakaan tajua että miten nuo supersarjat (hauis+ojentaja) niin ihmeellisiä ovat..
saahan niillä kädet kokonaan pumppiin, mutta miten niistä erityistä hyötyä saadaan?

(uskon kyllä että toimii, kun kaikki niitä suosittelevat. selvennystä siis kaipaisin)
Itse en ole muuta hyötyä huomannut, kuin ajansäästön.

"Tankoon ei ole tullut yhtään rautaa lisää, vaikka tyyli on puhdas eikä mitään heijautuksia ole." <----- Tankoon ei tule rautaa lisää jos sitä ei laita sinne lisää :thumbs:

Hypertrofia
Hauikset käsipainoilla vk.1: 15kg 2x10 vk.2: 15kg 3x10 vk.3: 15kg 4x10 vk.4: 15kg 5x10 vk.5 **kevyt viikko** vk.6: 17.5kg 2x10 jne...

Alotin ite just tän tyyppisen treenin ku ei meinaa tulosta tulla...eroa sen verran että teen 2-jakoisella kropan 2kertaa viikos läpi ja kevyt viikko jo kolmen viikon jälkee...
juu ja sarja määrä lähtee kolmesta ja päättyy siihen viitee.

Mä unohtaisin yksinkertaisesti kaikki hitaan negatiiviset, pakkotoistot yms. kikkailut ja erikoistekniikat.

Kunnolla romua tankoon (tai missä sitten tekeekin) ja toistot johonkin 6-8 väliin. Lyhyemmissä sarjoissa on huomattavasti helpompi saada treenipainot nousuun kuin jossain 12 toiston sarjoissa.

Eli etenkin treenin alkuun ihan kunnon runttausta (järki päässä tietenkin) kunnon romuilla ja unohtaen se pilkunviilaus tekniikan ja pumppien suhteen. Lopussa voi sitten hieroa vielä pikkuhiluilla sitä pumppia jos haluaa.

Isot painot = isot hauikset. Ei ne millään kilon käsipainoilla tuntumaa hakien kasva...ainakaan meikäläisellä.

ittellä vähän samoja ongelmia ton haban kanssa ja oloen aatellu, että aina sanotaan että tee ensin suuret lihasryhmät ja sitten jotku kädet(pienet lihasryhmät). Kannattaiskos kokeilla tehä haukka vaikka ekaks ja sit vast muut...tää on vaan tällästä mutuilua. vai miksä sitä sanotaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom