Hattrick-turnaus?

En tuota itse järjestettyä cuppia koskaan pelannut. Milloin nuo matsit järjestetään? Ylimääräinen matsi vai ystävyysottelun tilalla? Niin ja kai niistä siinä tapauksessa tulee treenit?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos kukaan muu huomannut, että HT on joutunut eilen palaamaan backuppiin, ja pakkiscupin finaali on jostain syystä pelattu uusiksi? Ja sandelit voitti 2-3, tietty :D (ensimmäinen peli meni 2-1). Mitäköhän tästä pitäis ajatella? Ainakin naurattaa ihan pirusti :lol2:. Onnea vaan sandeleille! ;)

EDIT: jaa, tulos onkin muuttunut vain "ottelut"-listaukseen, mutta itse raporttia katsottaessa vanha TULOS löytyy, peli on kyllä pelattu uusiksi...... no huhhuh. Onko sandeleilla sama homma?

Juu meni pelimoottori hieman sekaisin :D

Tietääkö muuten kukaan, mistä tuohon joukkueen etusivulle saisi sen lippukokoelman, josta näkee missä päin maailmaa on pelaillut?

Juu meni pelimoottori hieman sekaisin :D

Tietääkö muuten kukaan, mistä tuohon joukkueen etusivulle saisi sen lippukokoelman, josta näkee missä päin maailmaa on pelaillut?
Pelimoottoreista en tiiä mutta multa katos vieraskirjasta noin 200 viestiä sillä aikaa kun HT oli alhaalla.
Ja mun käsityksen mukaan sen voi ladata Flag Chasers Community -järjestöltä kun sinne on liittynyt..

Nonii, kausi on taas jälleen kerran lopuillaan. Houmpoissit otti ja nousi vitoseen, jossa taistellaan koko kausi sarjapaikasta. Toisaalta hyvä, että nousin vihdoinkin tuosta kutosen lohkosta pois kun siellä on tullut jo 4(?) kautta potkittua. Ainut vastus oli aina vain se, joka tippui vitosesta. Nyt ainakin haastetta riittää, saa vain nähdä mitä saan aikaan uudella valkulla ja, talouden antaessa periksi, myös uudellä hyökillä. Puolustus on ihan retuperällä ja siihen oon ajatellu panostaa sitten kerralla kunnolla, koska omasta mielestä jollain kelvollinen-hyvä puolustuksella ei tee mitään jos vastustajalla on esim. kelvollinen hyökkäys.
Eli ens kausi lähetään vetämään keskikentän ja hyökkäyksen voimalla. Toivotaan että nuo riittää voittamaan edes jokusen pelin. Mites muiden kausi on pääpiirteittäin kulkenut?

PS. ht:n talous vituttaa tällä hetkellä aika hyvin, kun 3-4 kautta treenatuista äijistä ei saa oikeastaan minkäänlaista voittoa. :curs:

PS. ht:n talous vituttaa tällä hetkellä aika hyvin, kun 3-4 kautta treenatuista äijistä ei saa oikeastaan minkäänlaista voittoa. :curs:

Minkäs sille mahtaa, kun kellään ei ole varaa maksaa. No onneksi ne vahvistuksetkaan ei maksa juuri mitään.
Esim titaanisen pakin saa vähän reiluun 2miljoonaan. Harmi, että ei ole kuin tuo vajaa 2miljoonaa tilillä rahaa. Nyt kun saisi halvalla hyvän joukkueen.

joops, tuo on paha onglema. Olen tässä jo useamman kauden maalivahteja treenannu ja joka kausi saa vähemmän ja vähemmän rahaa. Mutta jossain vaiheessahan tuo HT 7.0 on tulossa, toivottavasti siihen ovat muuttaneet tuota talousjärjestelmää. En tiedä mitä sille vois tehdä, mutta joku conffeissa ehdotti että jos siihen otettais mukaan inflaatio. No samapa tuo mitä tekevät kunhan saavat sen vain toimimaan.

Saas nähä miten käy. Viime kausi meni rimpuillessa että pysyin 6. divarissa, nyt olis tarkotus pyrkiä voittamaan tuo ja nousta 5. divariin

olen huomannu saman:curs: Mistä se oikein johtuu,että pelaajien hinnat ovat tippuneet nyt koko ajan?Ei pelkästään kauden lopun lähestyessä,mutta nuin yleisesti on hinnat tullu alas.

MP-79 nousi lopulta kuutoseen,ja hyvä niin.Hyökkäyksen ja keskikentän nimeen tälläkin vannotaan.puolustus on mitä on.3-4-3 taktiikalla pelatessa voittaa kyllä 99% varmasti ottelun,jos vaan voittaa keskikentän.Eli keskikenttää olis vielä tarkoitus vahvistaa,kuhan vaan saan pari hyökkiä pikaisesti myntiin:D

Palataan...

T.MP-79:n manageri Sinkkonen

olen huomannu saman:curs: Mistä se oikein johtuu,että pelaajien hinnat ovat tippuneet nyt koko ajan?Ei pelkästään kauden lopun lähestyessä,mutta nuin yleisesti on hinnat tullu alas.

Ihan normaali markkinataloudenlaki on tapahtunut. Tarjontaa on enemmän kuin kysyntää.
Vaikka joukkueita onkin paljon, niin suurimmalla osalla, ei ole varaa ostaa suht pitkälle treenattuja pelaajia.
Ja kun melkein kaikilla about V divarista ylöspäin alkaa olla joukkueet suht ok, niin about unohtumattoman tason pelaajat eivät vain mene kaupaksi oikealla hintaa kun ei ole markkinoita.

Ongelma on siis siinä, että uudet joukkueet eivät saa tarpeeksi rahaa alussa. Ja siihen, että joukkue rupeaa tuottamaan kunnolla menee useampia kausia.
Tällä hetkellä on tosi vittumaista aloittaa aladivarista, kun faneja on vain muutama, stadioni on pieni, ja sen laajentaminen maksaa vitusti (itse esim laajensi stadikkani juuri ennen hintojen nostamista). Kun alku pääomakin on pieni, niin uusi joukkue ajautuu helposti velkakierteeseen, josta ei ikinä pääse pois.
Jotain tarttis siis tehdä.

Mä näkisin "ongelman" syntyneen ja kasvaneen osin tuosta repen mainitsemasta stadionien laajentamisen kalleudesta aiempaan verrattuna. Vieläkin suurempi syy on mielestäni stadionien kallistumista ennen syntynyt kulttuuri, jossa kaikille aloittelijoille toitotetaan, että "keskity vaan treenaamiseen, ostat muutaman junnun ja vedät treeniä muutaman kauden, ja alat sitten vasta panostaa muuhun". Jos suurin osa tekee noin, niin mistä peliin tulee rahaa sisään? Treeni ei tuota rahaa vaan siirtää sitä markkinoiden sisällä! VAIN stadionilla pelatut pelit ja sponsorit tuottavat rahaa sisään markkinoille. Lisäksi treenaaminen kasvattaa palkkoja, joka poistaa rahaa markkinoilta. Liian monet luulevat pärjäävänsä pelkillä treenituloilla, ja koko muu talous on suunniteltu tuottamaan +/-0 tai jopa tappiota!

Loppujen lopuksi kaikilla on sama tilanne, joten voittajia ovat ne jotka häviävät vähiten. ;)

Just my 0.02$

Jotain tarttis siis tehdä.

HT:n kehitystiimi tarvii vissiin jokusen kansantaloustieteilijän kehittämään taloussysteemin kohdilleen..:D

Arvid sanoi:
Just my 0.02$

Jep, itekin huomasin vasta myöhemmin miten tärkeää on saada talous(tai lähinnä stadion) sellaiseen kuntoon että pulju tuottaa voittoa vaikka pelaajamyyntejä ei tulekaan, siinä menee potentiaalista tuloa ihan hirvittävästi hukkaan jos pitää stadionin pienempänä kuin mitä yleisöä riittäisi.

Mielestäni talouksen huono kunto johtuu paljolti sponsoreilta tuloista. Esimerkiksi itseni: Saan sponsoreilta kuussa noin 100000 ja palkkoihin menee 250000. niin siinä on 150000 tuhannen miinus puolinen luku. Tällä kaudella en menestynyt, mutta muina kausina vaikka menestyi, niin silti ei sponsoreilta tullut rahaa sen enempää.

Pelaan siis vitosdivaria. Taas ensi kaudeksi joukkueen palkat nousevat, kun ovat treenattavat kehittyneet. Mutta ei sponssitulot nouse yhtään samassa tahdissa. Ja sitten kun on kotipeli, niin just saa viikon plussan puolelle, mutta aina vieraspeli viikkoina joukkue tekee melkein 200000 tappiota.

Olen myös huomannut että ei treenattavista saa enää juuri mitään. Mutta harvalla on varaa ostaa jumalaista taitoa omaavaa pelaajaa, vaikka se ei maksa kuin 3 miljoonaa, koska palkka on ihan järkyttävä.

Ovatko muut huomanneet saman epäkohdan sponssituloissa. Mitä muille maksetaan? Etenkin ylemmissä divareissa?

Ovatko muut huomanneet saman epäkohdan sponssituloissa. Mitä muille maksetaan? Etenkin ylemmissä divareissa?

Mulla taitaa olla sponssitulot jotain 110k vitosessa. Voishan se enemmänkin olla, mutta en pidä sitä minään ongelmana. Tosin itselläni menee vain reilut 86k pelaajien palkkoihin. No summa noussee jonkun verran ensi kaudeksi, mutta sen ei pitäisi vielä aiheuttaa verenpaineen nousua.
Itse teen vieraspeli viikoilla noin 80k tappiota ja kotipeliviikoilla 150 - 300k voittoa. Elikkä kahden viikon sykleissä pysyn kivasti voitolla koko ajan.
Stadikan kokohan minulla on hulppeat 61350, ja vitosessa siis pelailen.

HT on kyllä talouden kannalta ongelmallinen tapaus. Melkein pitäisi junnulotosta tulla säännöllisesti hyviä nostoja, että pystyy pitämään kilpailukykyistä joukkuetta jalkeilla.

Suurin ongelmahan tuossa taitaa olla se että rahan hinta on aina vakio. Eli talous toimii siinä tavallaan niinkuin vapaankaupan periaatteella. Ja kun raha on kokoajan vakio, niin silloin ostettavien eli pelaajien hintojen on pakko pudota koko ajan (koska joukkueita ei ole loputtomasti ja treenattavia periaatteessa on eli on ylitarjonta). Sitä pitäisi kompensoida inflaatiolla, kuten meillä oikeassakin maailmassa. Mutta ongelmaksi sitten muodostuu se että millä estetään se että inflaatio ei ole esimerkiksi 20% tai enemmän ettei käy samalla tavalla kuin saksalla (oliko se nyt ekassa vai tokassa maailmansodassa). Eli sitten pitäisi periaatteessa tehdä "valtion" pankki jolla on joku tietty summa rahaa eikä olisi niinkuin nyt että on loputtomasti rahaa.

Eli tosiaan tuohon pitäisi palkata taloustieteilijöitä kehittämään taloutta. Ainakin pääsisivät kokeilemaan omia teorioitaan rajoitetussa maailmassa :)

Vieläkin suurempi syy on mielestäni stadionien kallistumista ennen syntynyt kulttuuri, jossa kaikille aloittelijoille toitotetaan, että "keskity vaan treenaamiseen, ostat muutaman junnun ja vedät treeniä muutaman kauden, ja alat sitten vasta panostaa muuhun". Jos suurin osa tekee noin, niin mistä peliin tulee rahaa sisään? Treeni ei tuota rahaa vaan siirtää sitä markkinoiden sisällä! VAIN stadionilla pelatut pelit ja sponsorit tuottavat rahaa sisään markkinoille.
Kyllä tuo nyt kuulostaa ihan fiksulta, tosin itsellä vasta puoli kautta takana joten siinä mielessä huono kommentoida, mutta kyllähän treenaaminen ja treidaus on ne millä alussa rahaa saa (ainakin nykyään). Pelejä voittamalla kannattajien määrä kasvaa nopeemmin ja siten myös kävijöiden määrä ottelussa. VIP-katsomoa olen laajentanut, mutta turha muuta edes miettiä kun on niin monta tuhatta tyhjää tuolia vielä. Sponsorituloja tulee sen verran, että saan pelaajien palkat ja stadionin ylläpidon maksettua, henkilökunnan palkat pitää sitten maksaa peleistä tulevista rahoista (junioripanostus 0€).

Toki mielelläni kaksinkertaistaisin tuloni peleistä tai sponsoritulot, mutta eihän se ole tässä mitenkään mahdollista nopeassa ajassa. Fanien määrähän taitaa ratkaista kävijöiden määrän, mutta se ei ole vielä selvinnyt miten sponsorituloja on kätevä kasvattaa. Ainakin laskurien mukaan markkinamiehiä on turha tässä vaiheessa olla enempää kuin 1-2.

Treidauksella ja treenauksella olen tehnyt voittoa vajaa 300 000€. Ensi kaudella menee toivottavasti miljoona rikki, en kyllä tajua miten tälläisiä summia voisi muuten hankkia 8 divarissa.

Kyllä tuo nyt kuulostaa ihan fiksulta, tosin itsellä vasta puoli kautta takana joten siinä mielessä huono kommentoida, mutta kyllähän treenaaminen ja treidaus on ne millä alussa rahaa saa (ainakin nykyään).
Näinhän se on, että yksittäisen joukkueen kannalta oikein suunniteltu treeni edelleen tuottaa enemmän kuin lippu- ja sponsoritulot, alusta todella pitkällekin.

Tarkoitin kommentillani pelkkään treenaukseen panostamisen vaikutusta makrotalouteen.

Aika moni laskee sponsori- ja lipputulot kattamaan vain kustannukset (palkat + apuvalmentajat & muu staff). Nyt kuitenkin on niin, että nämä tulot ovat yhdessä pienten voittopalkkioiden ja starttirahan kanssa ainoita tuloja, jotka tulevat pelaajamarkkinoiden ulkopuolelta. Treenaamalla/treidaamalla hankittu raha on oikeastaan jonkun muun hankkimaa sponsori- tai lipputuloa (ja jos useimmat tuottavat +/-0, niin...)!

Eli se, mikä on tehokkain tapa suunnitella joukkueen talous, muuttaa samalla yleistä taloutta.

Pitäiskö meidän laittaa uus pakkis-cup käyntiin? Joku joka osaa sen tehdä niin tehköön? :)

Ensi kaudella FC KuivaKivet nousee selvänä ykkösenä seiskaan ja cupissa ainaki toiselle kierrokselle.

Mitenkäs muiden tavoitteet kaudelle 30?

Pitäiskö meidän laittaa uus pakkis-cup käyntiin? Joku joka osaa sen tehdä niin tehköön? :)

Ensi kaudella FC KuivaKivet nousee selvänä ykkösenä seiskaan ja cupissa ainaki toiselle kierrokselle.

Mitenkäs muiden tavoitteet kaudelle 30?

Juu, laitetaan pystyyn vaan, mä laittelen tossa kohtsillään vaikka cupin pystyyn, pitää vaan kattoo alkamisajankohta kohdilleen. Ja FC Turilaat lähtee hakemaan ainakin kakkossijaa VI-divarissa, mielellään toki nousutaistossa ollaan mukana.

http://www.cupmanager.org/files/index.php?nCupId=40750
Siinäpä ois, alkamisajankohta alustavasti 5.9.06, siirretään tarvittaessa, 16 joukkuetta ja tarvittaessa muutetaan määrää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom