Lortto sanoi:Kannattaako tässä vaiheessa jo vaihtaa valmentajaa, vai onko paree odotella, jos sieltä tulis vaikka voittoja? Vai syydänkö rahat uusiin pelaajiin?
Itse olen sitä mieltä, että heti alkuun kannattaa hommata hyvä valmentaja kehnolla johtajuudella (hinta 268 700e) tai vähintään kelvollinen valmentaja kehnolla johtajuudella (hinta 79 600e).
Tämän jälkeen jäljellä olevilla rahoilla kannattaa ostaa junnujatreeniin (17-19v, koska tuota vanhemmat ovat jo liian vanhoja aloittamaan treenin).
Nuo hommat kun on tehnyt, niin perusta on kunnossa, ja sen jälkeen alkaa itse pelaaminen.
Treenista vielä sen verran, että kannattaa tehdä itselleen pitkäntähtäimen suunnitelma sen suhteen. Viikko sitä, toinen tätä ei toimi.
Uusille joukkueille maalivahtitreeni on halpa tapa aloittaa, joten sitä kannattaa harkita.
Treeni on kuitenkin pelin kannalta tärkein asia, ja mitä parempi valmentaja sitä tehokkaampaa on treeni. Joten valmentajaan kannattaa sijoittaa heti alussa. Ja nimen omaan valmentajan taitoon ei johtajuuteen. Myöhemmin kerkeää sijoittamaan siihen johtajuuteenkin.