lihasperuna
Banned
- Ikä
- 28
Otan tähän ihan järkevän lähtökohdan nyt.Minulla revähtikin jotkut hartiat tässä jokin aika sitten,mahdollisesti vipunostojen yms.tuloksena,niin siitä tuli jo vähintääkin mieleeni,että:Kannattaisiko tuo hartioiden reenaus,hoitaa pääosin punnertelemalla(penkki[takaolkapäät,rinta ja jopa ojentajatkin samassa jee],pystypunnerrukset),sillä eivätkös ne varsinkin tällöin aloittelijoilla olisi jotenkin varmempiakin?Ja kun sitä toitotellaankin useissa paikoissa,että punnerrusta vaan,sillä se on paljon hyödyllisempää/mekaanisesti terveellisempää kuin täysin eristävät liikkeet.Sitten luin sitäkin,että kun taka ja etuolkapäät pitäisivät hartioiden lihastasapainon yms.kunnossa muutenkin,niin kyllähän minä sen ymmärrän,ellei ihan tangolla punnertaessa saa helposti etuolkpäitä reenattua,niin niitä voi vähän väännellä eteenpäin.Tokihan vipareita on hyvä tehdä yleisesti,mutta eivätkös nämä punnerrukset ole jo sellaisen varmuuden,tekniikan ja lihastapainon vuoksi tosi tärkeitä,varsinkin nämä penkit!?Ps.Monet punnertajat sanovatkin,että ei mitänä vipunostoja tekemällä kovin helposti edes saakaan noita punnerrustasoja paremmiksi,että ne ovat vain sellaisia "nippeleitä",joita vähän välissä vähän tehdään,mutta itse punnerrusvoima ja punnerrukset yleisesti ovat tosi hyödyllisiä voimaharjoitteita.Ja sehän on itsestäänselvyyksin,etteo "puhtaasti" pysty oikein mitään herkulesmaisia painoja heitellä tekemällä vipareita.Meinaa jos aloittelijoilla yms.on muutenkin vähän nostoissa tekniikanhakua,tai sitten se vain on jostakin syystä hankalampaa saada lähes melkein pelkästään vipunostoja yms.tekemällä sitä lihasta ja voimaa?Oletteko tekin samaa mieltä,ja miten itse olette näitä hartiareenejänne toteutelleet?Koska eikös se olekin itsestäänselvyys että itse eristävät liikkeet usein johtavatkin pelkkiin revähdyksiin yms.vammoihin jos koittaa vähän kovemmin mennä/lisätä painoa? ;DDD kiitos jos vastailette