Hartioiden reenaamisesta eritoten aloittelijoille

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

lihasperuna

Banned
Ikä
28
Otan tähän ihan järkevän lähtökohdan nyt.Minulla revähtikin jotkut hartiat tässä jokin aika sitten,mahdollisesti vipunostojen yms.tuloksena,niin siitä tuli jo vähintääkin mieleeni,että:Kannattaisiko tuo hartioiden reenaus,hoitaa pääosin punnertelemalla(penkki[takaolkapäät,rinta ja jopa ojentajatkin samassa jee],pystypunnerrukset),sillä eivätkös ne varsinkin tällöin aloittelijoilla olisi jotenkin varmempiakin?Ja kun sitä toitotellaankin useissa paikoissa,että punnerrusta vaan,sillä se on paljon hyödyllisempää/mekaanisesti terveellisempää kuin täysin eristävät liikkeet.Sitten luin sitäkin,että kun taka ja etuolkapäät pitäisivät hartioiden lihastasapainon yms.kunnossa muutenkin,niin kyllähän minä sen ymmärrän,ellei ihan tangolla punnertaessa saa helposti etuolkpäitä reenattua,niin niitä voi vähän väännellä eteenpäin.Tokihan vipareita on hyvä tehdä yleisesti,mutta eivätkös nämä punnerrukset ole jo sellaisen varmuuden,tekniikan ja lihastapainon vuoksi tosi tärkeitä,varsinkin nämä penkit!?Ps.Monet punnertajat sanovatkin,että ei mitänä vipunostoja tekemällä kovin helposti edes saakaan noita punnerrustasoja paremmiksi,että ne ovat vain sellaisia "nippeleitä",joita vähän välissä vähän tehdään,mutta itse punnerrusvoima ja punnerrukset yleisesti ovat tosi hyödyllisiä voimaharjoitteita.Ja sehän on itsestäänselvyyksin,etteo "puhtaasti" pysty oikein mitään herkulesmaisia painoja heitellä tekemällä vipareita.Meinaa jos aloittelijoilla yms.on muutenkin vähän nostoissa tekniikanhakua,tai sitten se vain on jostakin syystä hankalampaa saada lähes melkein pelkästään vipunostoja yms.tekemällä sitä lihasta ja voimaa?Oletteko tekin samaa mieltä,ja miten itse olette näitä hartiareenejänne toteutelleet?Koska eikös se olekin itsestäänselvyys että itse eristävät liikkeet usein johtavatkin pelkkiin revähdyksiin yms.vammoihin jos koittaa vähän kovemmin mennä/lisätä painoa? ;DDD kiitos jos vastailette

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Yritäs nyt herranjumala hiukan selventää tuota sun postias. Ei tosta ota mitään selvää... Mm. kappalejako tai vastaava tekisi ihmeitä. Ja välilyönnin käyttäminen.

LIHASPERUNA IS BACK

68075d1310587917t-kuvitteellisia-kuvia-pakkislaisista-cartoon_330.gif

Just joo,parasta nämäkin kirjoittaa jonnekin ei-bodailuun erikoistuneeseen sivustoon,ellei täällä mitään tajuta...

Kirjoita hyvä mies selkeämmin ei tosta saa vittuakaan selvää.
Kyllä saat rikottua paikan kun paikan liian isoilla romuilla. Keskity enemmän tekniikkaan.

Itse teen näin

Pystypunnerrusta tangolla (moninivel liikkeet ftw)
viparit sivuille istuen.
viparit taakse.
Sitten ehkä tärkeimpänä kiertäjäkalvosin jumppaa, kuminauhalla tai hyvin pienillä painoilla. pitkiä sarjoja, näiden tarkoituksena ei ole kasvattaa pihviä vaan estää loukkaantumisia. Myös venyttely on suotavaa

Vitut mistää vipareista, mene vaan nosteleen niitä raskaita siivouskoneitas ja sadan kilon arkkuja yhdellä kädellä

Mike voisi potkia porukkaa pakkikselta pois esim. 3:n tarkoituksella vitun typerän ja turhan postin jälkeen. Ekasta ja tokasta varoitus, kolmannesta tervemenoa suomi24:lle.

Vai mitä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yhdyn kyllä edellisiin että threadin aloittajan ois syytä jakaa vähän tota tekstiä. Eihän tosta saa mitää selvää että mikä oli jutun pointti ???

"Minulla revähtikin jotkut hartiat tässä jokin aika sitten..". Etkö sä käynyt minkäänlaiselle lääkärille näyttämässä vammaasi,että olisit saanut hieman selkeemmän kuvan vammastasi? Jos kävit niin etkö sä muista minkä paikan se sanoi menneen rikki ja jos taas et käynyt niin mistä yleensä tiedät vamman olevan just revähdys?

No mä kyl veikkaan että kysessä oli enemmänkin venähdys ku revähdys. Itselläni repes olkapäästä nivelside ja voin kertoo että pelkkä käden käyttö siinä kohtaa on niin tuskaista. Ei ole muuta vaihtoehtoa ku mennä lekuriin.

Kävin terveydenhoitajalla,siksi tiedän.Joo,kiitos vain kaikille.Äsken vähän punnertelin ja hyvin oli parantunut kun ei saatanasti sattunut enää ja voimatkin vähän paranemaan päin. ;DD

Just joo,parasta nämäkin kirjoittaa jonnekin ei-bodailuun erikoistuneeseen sivustoon,ellei täällä mitään tajuta...

Suosittelen äidinkielellisesti oikeaoppista kieliasua käyttävään sivustoon. Esimerkkejä ei minulla ole antaa, mutta Internet on siitä hupaisa laitos, että täältä löydät ihan mitä vaan muutaman napin painalluksella.

Zone-sarja -42%
Jos ollaan niin hyvin tietoisia yläasteen nykyisestä opintosuunnitelmasta että voidaan vaatia täydellistä suomea, niin siitä vaan. Toki tekstiä voi lukea 14-vuotiaan kirjoittamana ja yrittää auttaa kaveria.

Asiaan: Mikäli tukevat lihakset (mm. aiemmin mainitut kiertäjät) eivät ole tarpeeksi vahvat, loukkaantumisen saanee aikaan millä tahansa epäpuhtaalla liikkeellä, toki helpoimmin ehkä punnerruksilla painojen suuruudesta johtuen. Aloittelijan olisikin syytä keskittyä tekemään KAIKKI liikkeet mahdollisimman puhtaasti ja rauhallisesti, jotta tukilihakset pääsevät kehittymään. Juuri niiden käyttö tekee vapailla painoilla tehtävistä, raskaista liikkeistä haasteellisia. Heijaukset sun muut vippaskonstit voi ottaa sitten myöhemmin käyttöön, mikäli kokee tarpeelliseksi, toki silloinkin mahdollisimman turvallisesti.

Myös sarjat kannattaa pitää suht pitkinä (keskiraskaat painot), jotta lihastuntuma kehittyy.

Itse en nykyään ole kokeneempanakaan treenaajana mikään eristävien liikkeiden fani, joten suosittelen raskaita perusliikkeitä ilman muuta treenin perustaksi kaikille lihasryhmille.

että sellasta tällä kertaa

Miten ois irtoisko aloittelijalle neuvvoja hartijoiden tekoon. Tekniikkaa, liikkeitä ja sen sellasta jne... :puntti:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom