Hartiat.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Puma
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
37
bouaaa! Mulla ois pieni ongelma! Hartiat tahtoo lyyhistyä eteenpäin (näyttää dorkalta) ja muutenki varmaa jotenki haitallista. Mistähä mahtaa johtua , ja vaikuttaako jonkun tietyn lihaksen heikko kunto muihin nähden tähän , eli mitä treeniä lisää?!

Treenisi saattaa olla liiaksi etuolkapäille ja rintalihaksille painottuvaa, eli pidä huolta siitä, että treenaat riittävästi myös yläkehon vetäviä lihasryhmiä (selkä ja takaolkapäät).

Hmm , oon kyl ollu kyl sitämieltä et selkä on yks mun vahvimmista aluiesta , entäs oisko viparit taakse apukeino?

Täysipainoista selkätreeniä takaolkapäineen vaan kehiin, niin kuin tuossa jo mainittiinkin. Lisäksi rintaa kannattaa venytellä säännöllisesti, koska kireät rintalihakset saattavat vetää hartioita eteenpäin.

Puma sanoi:
Hmm , oon kyl ollu kyl sitämieltä et selkä on yks mun vahvimmista aluiesta , entäs oisko viparit taakse apukeino?
Vipareista on apua, koska ne ottavat takaolkapäihin. Kannattaa myös venytellä kunnolla niitä rintalihaksia, jotta se lihasten kireys vähenisi.

edit. Jamaha prkl :)

Jamaha sanoi:
Täysipainoista selkätreeniä takaolkapäineen vaan kehiin, niin kuin tuossa jo mainittiinkin. Lisäksi rintaa kannattaa venytellä säännöllisesti, koska kireät rintalihakset saattavat vetää hartioita eteenpäin.

Tässä tuli todella hyvä ohje tähän vaivaa. Jos treeni ei ole mitenkään penkkipainotteista ollut, niin tuosta venyttelystä luulisi olevan se suurin hyöty tähän vaivaan.

Vääränlainen työ- tai koulukyyhötys asento voi lyödä lukkoon vaikka mitä paikkoja. Kasvuiässä saattaa tulla huono ryhtikin. Hierojakin saattaa auttaa, ja muista myös istua ryhdikkäästi, tytötkin tykkää;)
Tuossa tulikin kyllä jo mainioita ohjeita, mutta huomioi tuokin.

Epekki sanoi:
Vääränlainen työ- tai koulukyyhötys asento voi lyödä lukkoon vaikka mitä paikkoja. Kasvuiässä saattaa tulla huono ryhtikin. Hierojakin saattaa auttaa, ja muista myös istua ryhdikkäästi, tytötkin tykkää;)
Tuossa tulikin kyllä jo mainioita ohjeita, mutta huomioi tuokin.
Tähän liittyen yksi juttu eli huomio myös vatsa- ja alaselänlihaksiin, koska hartioiden lysähtäminen eteen voi lähteä alhaalta lantion ja lannerangan huonosta asennosta (esim. lantion kallistuminen taakse ja lannerangan oikeneminen vaikuttaa siten, että hartiat usein työntyy eteen väkisinkin).

Inkeri sanoi:
Tähän liittyen yksi juttu eli huomio myös vatsa- ja alaselänlihaksiin, koska hartioiden lysähtäminen eteen voi lähteä alhaalta lantion ja lannerangan huonosta asennosta (esim. lantion kallistuminen taakse ja lannerangan oikeneminen vaikuttaa siten, että hartiat usein työntyy eteen väkisinkin).

Inkeri sanoikin jo mitä meinasin. Tässäpä vielä artikkeli koko ryhdin parantamisesta, tuon kun kahlaa läpi ajatuksella ja sitten vielä jaksaa säännöllisesti tehdä noita harjoitteita niin pitäisi alkaa ryhti parantua...

T-Mag: Heal that Hunchback!

Introo hieman...

"Correcting Kyphosis

Have you ever been mistaken for a malformed Parisian who lives in a Cathedral and rings bells? If so, you could suffer from kyphosis. Kyphosis is defined as an exaggerated forward curving of the thoracic portion of the vertebral column. In lay terms it's been called "hunchback" or "slumped shoulders."

Look around your gym (and perhaps in the mirror) and you'll see many weight trainers with this condition. Correcting it could improve your physique, make you stronger, and even decrease your chance of getting an injury. As an added bonus, people won't call you "Quasi" or Igor, which is always nice!
"

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom