Hartia treeni.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Originally posted by tommih
Kuinkas monta sarjaa vedätte okapäille?:confused:

Onkos 6 sarjaa liikaa jos vetää ne veren:evil: maku suussa?

Mä vedän aina verenmaku suussa mutta mulla onkin ientulehdus.:hmmm:

Olkapäille tulee vedettyä aina noin 9 sarjaa. Takaolkapäille kolme ja eteen/keskelle min 6. Takaolkapäät taljassa ja sitten kolme punnerrusta ja kolme vipunostoo on aika tyypillinen.

Mun mielestä alle kuus sarjaa on liian vähän mille tahansa lihasryhmälle ellei vedä jotain superitiputusmegamassdutyohjelmaa.

-K

Olkapäät

Treenaan nykyään kovin voima painotteisesti, joten tulee enemmän sarjoja hurjat 10-14 apinan raivolla, mutta sarjapituudet ovatkin pienemmät. Suosittelisin tekemään alle kymmenen jos meinaat massaa treenata! Menee muuten vähän pumppailuksi. Joku 3sarjaa punnerrusta, 3 vipareita sivulle ja takaolkapäille 3sarjaa niin tuo on aika hyvä ja jaksaa juuri ja juuri tehdä maksimi romuilla. Tosin noinkaan montaa ei tarvitse tehdä jo tehoaa vähemmällä!

PS. älä tee alle 5 sarjaa Olkapäille!!!

Re: Olkapäät

Originally posted by Wanger

PS. älä tee alle 5 sarjaa Olkapäille!!!

Miksei? Onko tämä joku olkapäätreenien kultainen sääntö? Faktahan on että olkapäätreenejä voi usein jopa vähentää koska niiden ylitreenaus johtaa aika huonoon menestykseen muissa liikkeissä. Plus jos ne hajottaa (siellähän usein paukahtaa) niin voi sanoa terve treenaamiselle vähäksi aikaa. Musta 4-5 sarjaa on ihan ok, jollekin voi toimia enemmänkin tietysti. Mut mä teenkin 3-6 sarjaa kaikille lihasryhmille.

Hyvin nuo olkapäät on kehittyny vaikka oon tehny 4 sarjaa niille (2 x pystypunnerrus + 2 x viparit sivulle, takaolkapäät sitten eri päivänä). Nyt tosin aattelin lisätä sarjat viiteen, eli lopuksi vielä kevyt pumppisarja vipareissa.

Originally posted by slade
Hyvin nuo olkapäät on kehittyny vaikka oon tehny 4 sarjaa niille (2 x pystypunnerrus + 2 x viparit sivulle, takaolkapäät sitten eri päivänä).

Just näin mä teen, tosin viparit ensin. Epäkkäät lyödään tukkoon maastavedolla.

Originally posted by slade
Hyvin nuo olkapäät on kehittyny vaikka oon tehny 4 sarjaa niille (2 x pystypunnerrus + 2 x viparit sivulle, takaolkapäät sitten eri päivänä). Nyt tosin aattelin lisätä sarjat viiteen, eli lopuksi vielä kevyt pumppisarja vipareissa.

Teet varmaan sitten pakotettuja toistoja? Aika pirun vähältä kuulostaa. Monenkos päivän kierto sulla on? Sehän on oikeestaan aika oleellinen asia kun puhutaan sarjojen määristä.

Originally posted by kiewi
Teet varmaan sitten pakotettuja toistoja? Aika pirun vähältä kuulostaa. Monenkos päivän kierto sulla on? Sehän on oikeestaan aika oleellinen asia kun puhutaan sarjojen määristä.

Otan pakkotoistoja jos siltä tuntuu. Teen olkapäät rinnan kanssa, joten ne saa rasitusta siinäkin. 7 päivän kierrolla treenaan.

Tässä minun olkapäätreeni (rinta+olkapäät)
penkki 2x
vinopenkki 2x
pystypunnerrus 2x
viparit svulle 2x
takaolkapäät selkäpäivänä, ja hyvin olen tällä kehittyny.

Olkapäät saa paljon epäsuoraa ja jopa suoraa rasitusta selkä- ja rintatreenien yhteydessä, joten aika moni natu reenaa niitä liikaa suorilla liikkeillä.

Itselläni ainakin pieni volyymi toimii.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Originally posted by kiewi

Eihän niitä sarjoja tarvi vetää niin saatanasti tai käyttää erikoistekniikoita saadakseen maksimaalisen lihasärsykkeen. Neljä kovaa sarjaa ilman mitään pakkotoistoja tai muita erikoistekniikoita riittää. Haluaisin kyllä nähä kun joku vetää 9 sarjaa olkapäätreenissään maksimiteholla. Et taida olla Mega Duty fani
:D
T: Vihaisia kommentteja odotellen.

ite teen 3 sarjaa pystypunnerrusta käsipainoilla tai tangolla, toistot 5-8. päälle viparit sivuille 3 sarjaa toistot 8-12. en siis treenaa yhtään liikaa. pystypunnerrusta mun ei välttämättä kannattais tehdä, sen verran on se penkki mielessä, mutta viparit eteen on niin vittumaisia ettei niitäkään jaksa vääntää

Kerran vielä

Originally posted by meitsi
Miksei? Onko tämä joku olkapäätreenien kultainen sääntö?

No, kun mä sanon! Ei vaan leikki sikseen. En halua väitellä, mutta tykkään itse tehdä ¨paljon¨ ja tämän takia annoin vinkin sen mukaan. Ja, kun kysyit onko kultainen sääntö niin vastaus: EI!

Jokainen on erilainen, joten jos kehittyy vähällä tekemisellä niin sitten kannattaa tehdä niin, mutta tämän kysyjänä oli tietoni mukaan aloitteleva kaveri, joten voisi olla nuo suuremmat sarjamäärät ihan hyvät. Siinä tulee opittua liikkeet paremmin ja alussa ei saa kaikkea muutenkaan irti itsestään niin ajattelin näin. Mut vaan mun mielipide.:kippis1:

Hola,

oli jossain "penkki"-keskustelussa juttua, mutta teen siis yleensä olkapäille VAIN muutamat sarjat vipunostoja. Pari sarjaa max. painoilla ja sit yhden "siistimmän".
Hyvin on toiminut.

Maastaveto ottaa mulla olkapihin aikas runsaasti + penkki, vinopenkki etc.

Nyt kun aloin käymään kaupallisella salilla oon vääntänyt parit sarjat tollasen DAVID:n vipuvarsi-pystypunnerrussydeemin kaa. Toimii mukavasti, mutta hetimiten tuntuu olkapäissä ylirasitusta.

Eli mulla on siis pikkasen probleemia olkapäiden kaa. Huvittavaa sinänsä, koska olkapäät on mun about kehttynein lihasryhmä ja suhteellisesti aikas vahva. Esim pystypunnerrus tangolla (istuen) huomattavasti enemmän kuin vinopenkki jne..
höh.

Taidan siis siirtyä takaisin tuohon "vain vipunostoja" olkapäätreeniin. Mulle se toimii, muille ehkä ei..

Re: Kerran vielä

Originally posted by Wanger

Jokainen on erilainen, joten jos kehittyy vähällä tekemisellä niin sitten kannattaa tehdä niin, mutta tämän kysyjänä oli tietoni mukaan aloitteleva kaveri, joten voisi olla nuo suuremmat sarjamäärät ihan hyvät. Siinä tulee opittua liikkeet paremmin ja alussa ei saa kaikkea muutenkaan irti itsestään niin ajattelin näin. Mut vaan mun mielipide.:kippis1:

No jaa, toisaalta useimmat aloittaa liian suurilla sarjamäärillä (ainakin itse). Jos saisin aloittaa uudestaan alottaisin pienillä sarjamäärillä ja sitten tarpeen mukaan niitä lisäilisin.

Mielipiteitähän nämä kaikki ovat :)

Mä ku ite alotin, niin olkapäätreenissä oli 5-6 liikettä, 4-2 sarjaa/liike. Voi, kun saisi aloittaa uudestaan...

Nykyäänkin tilanne on sellainen, että traps-osasto on ihan kohtuullinen, mutta, perkele, olkapäitä mulla ei tahdo olla lainkaan. :mad: Joka vitun rinta-hauis-pellekin menee olkapäissä melkein mun ohi!

Pitäiskö sitä vaan alkaa penkkaamaan enemmän, ottaa mallia noilta paikallisilta mopopojilta... :evil:

Hitto, mun hartia treenit ovat olleet pelkkiä vipunostoja jo viime keväästä saakka. Tähän syy on olkapääni loukkaantuminen. Sitä ennen pääliikkenä oli pystypunnerrus (tangolla tahi käsipainoilla) joka olikin aina mun 'vahva' liike. Nyt on tavoitteena saada se joskus ohjelmaan mukaan.

Olkapäätreenistä ja sarjoista.

Ennen treenasin olkapäät ojentajien kanssa. Silloin tuli tehtyä hieman enemmän sarjoja olkapäille, koska treenasin ne ekana. Olkapäätreeni oli esim.
- 2 x 10-6 olkapääpunnerrus käsipainoilla,
- 2 x 12 Käsipainoilla sivuolkapäät
- 2 x 12 Takaolkapäät koneessa
- 2 x 12-8 Pystysoutu taljassa / tangolla
- 1 x Max Kohatukset käsipainoilla / tangolla

Nykyään treenaan olkapäät rinnan jälkeen ja sarjamäärät on pienentynyt. Eli ennen tein esim. 9 sarjaa ja nykyään tulee max 6 sarjaa, ja tietenkin kaikki kovaa ja loppuun asti.

Hyvin tuli kehitystä vanhalla ohjelmalla, vaihdoin vain treeniohjelmaa vaihtelun vuoksi.

Originally posted by Tohveli
Eihän niitä sarjoja tarvi vetää niin saatanasti tai käyttää erikoistekniikoita saadakseen maksimaalisen lihasärsykkeen. Neljä kovaa sarjaa ilman mitään pakkotoistoja tai muita erikoistekniikoita riittää. Haluaisin kyllä nähä kun joku vetää 9 sarjaa olkapäätreenissään maksimiteholla. Et taida olla Mega Duty fani
:D
T: Vihaisia kommentteja odotellen.

Ok u asked for it =).

Voisin väittää ihan sellaisksi "kultaiseksi säännöksi", että neljä sarjaa on ihan minimi mille tahansa lihasryhmälle. Toi yheksän sarjaa tulee siitä, että niistä on takaolkapäille kolme. Vedän aina alkuun takaolkapäät jotta saan niihin tuntuman...takaolkapäät on ihan eri lihakset kuin etuolkapäät(ja kohta joku varmaan älähtää tosta mutta en jaksa tarkentaa)...esmes pystypunnerrukseen takaolkapäitteen pumppiin saattaminen ei ainakaan mulla vaikuta yhtään heikentävästi. Gorilla-lookia näkyy ihan liikaa ja mun mielestä hartiaseutu ja yläselän yläosa(joo tyhmästi sanottu) on sellainen alue mikä jää tosi monilta liian vähälle huomiolle. Selkäpäivänä vedetään sitä ylätaljaa kyllä niin saatanasti että selkä leviää ja hartiapäivänä punnerusta ja sitten vipareita peukut kohti kattoa sojottaen..siinähän oot sitten gorilla tana.

Niin ja lopuksi vielä: Alunperin kommentoin siis kaverin tyyliä vetää 3-6 sarjaa lihasryhmälle...vetäseppä kyssäri jollekkin Mtmm:lle tai muulle ilmeisesti useamman vuoden nostaneelle niin kyllä mä uskon että tuo kolme sarjaa ei saa kannatusta sieltäkään suunnalta.

-K

Ei perskules kannata ruveta vetämään liikaa. Itse vedin kolme HC treeniä olkapäille 1½ viikon sisään kun ei meinannut saada kipeeksi ja seurauksena tuli täydellinen junttura. Niin täydellinen että nyt on rahaa palanut ihan vitusti alan asiantuntijan hoidossa.
Epäkkäät ja niskaranka aivan tahmeessa jo toista viikkoa. Vittu saatana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom