Hartia treeni.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Originally posted by kiewi
Ok u asked for it =).

Voisin väittää ihan sellaisksi "kultaiseksi säännöksi", että neljä sarjaa on ihan minimi mille tahansa lihasryhmälle. Toi yheksän sarjaa tulee siitä, että niistä on takaolkapäille kolme. Vedän aina alkuun takaolkapäät jotta saan niihin tuntuman...takaolkapäät on ihan eri lihakset kuin etuolkapäät(ja kohta joku varmaan älähtää tosta mutta en jaksa tarkentaa)...esmes pystypunnerrukseen takaolkapäitteen pumppiin saattaminen ei ainakaan mulla vaikuta yhtään heikentävästi. Gorilla-lookia näkyy ihan liikaa ja mun mielestä hartiaseutu ja yläselän yläosa(joo tyhmästi sanottu) on sellainen alue mikä jää tosi monilta liian vähälle huomiolle. Selkäpäivänä vedetään sitä ylätaljaa kyllä niin saatanasti että selkä leviää ja hartiapäivänä punnerusta ja sitten vipareita peukut kohti kattoa sojottaen..siinähän oot sitten gorilla tana.

Niin ja lopuksi vielä: Alunperin kommentoin siis kaverin tyyliä vetää 3-6 sarjaa lihasryhmälle...vetäseppä kyssäri jollekkin Mtmm:lle tai muulle ilmeisesti useamman vuoden nostaneelle niin kyllä mä uskon että tuo kolme sarjaa ei saa kannatusta sieltäkään suunnalta.

-K

Mä sanoisin että kultainen sääntö on että vähintään 1 kova sarja pitää vetää mahdollistaakseen lihaskasvun. Ite vedän yleensä haukkaritreenissä 3 sarjaa. Viimeksi 2 sarjaa tangolla seisten ja 1 sarja keskitettyä haukkarikääntöä. Ja siinä oli sarjoja ihan tarpeeks mulle. Mutta jos se hyvältä tuntuu jollekin vetää vaikka 20 sarjaa hauiskääntöä niin antakoon hänen niin tehdä, luulenpa vaan että 20 sarjaa tekevä kaveri kehittyisi paljon paremmin jos hän ottaisi 4/5 sarjoistaan veks.

Originally posted by subotai
Hola,

oli jossain "penkki"-keskustelussa juttua, mutta teen siis yleensä olkapäille VAIN muutamat sarjat vipunostoja. Pari sarjaa max. painoilla ja sit yhden "siistimmän".
Hyvin on toiminut.

Maastaveto ottaa mulla olkapihin aikas runsaasti + penkki, vinopenkki etc.

Nyt kun aloin käymään kaupallisella salilla oon vääntänyt parit sarjat tollasen DAVID:n vipuvarsi-pystypunnerrussydeemin kaa. Toimii mukavasti, mutta hetimiten tuntuu olkapäissä ylirasitusta.

Eli mulla on siis pikkasen probleemia olkapäiden kaa. Huvittavaa sinänsä, koska olkapäät on mun about kehttynein lihasryhmä ja suhteellisesti aikas vahva. Esim pystypunnerrus tangolla (istuen) huomattavasti enemmän kuin vinopenkki jne..
höh.

Taidan siis siirtyä takaisin tuohon "vain vipunostoja" olkapäätreeniin. Mulle se toimii, muille ehkä ei..

Perustuuko toi väite, että "olkapäitä ei saa treenata kovaa prässeillä jos haluaa penkin nousevan" pelkästään siihen, että olkapäiden oletetaan menevän ylikuntoon esim. 4 settiä rinnalle + 3 settiä olkapäillä ohjelmalla. Vai liityykö tähän kenties jotain syvällisempää anatomista/henkistä/placebo-vaikutusta, jota minä en nyt ymmärrä?

Juttuhan on niin, että kaikista suurimpia ongelmia salilla minulle tuottaa juuri penkkituloksen nostaminen, joten jos olkapäätreenin poisjättö todellakin auttaa niin sitä kannattaisi ehdottomasti kokeilla jatkossa.

Originally posted by Jonksu
Perustuuko toi väite, että "olkapäitä ei saa treenata kovaa prässeillä jos haluaa penkin nousevan" pelkästään siihen, että olkapäiden oletetaan menevän ylikuntoon esim. 4 settiä rinnalle + 3 settiä olkapäillä ohjelmalla. Vai liityykö tähän kenties jotain syvällisempää anatomista/henkistä/placebo-vaikutusta, jota minä en nyt ymmärrä?

Juttuhan on niin, että kaikista suurimpia ongelmia salilla minulle tuottaa juuri penkkituloksen nostaminen, joten jos olkapäätreenin poisjättö todellakin auttaa niin sitä kannattaisi ehdottomasti kokeilla jatkossa.
ei koko olkapäätreeniä kannata missään nimessä jättää pois. jos haluat penkin kehittyvän, jätä pystypunnerrus kokonaan pois ohjelmasta (olettaen että se siellä on), mutta tee vaikkapa 3 sarjaa sivuolkapäille ja 3 sarjaa takaolkapäille. tosin tämäkään ei TAKAA penkkituloksen nousua, mutta voi edesauttaa sitä. kokeile kuitenkin

pystypunnerrus käsipainoilla x3 sarjaa, viparit sivuille x2, takaolkapäille x2 ja loppuu olankohautukset..näillä mennää!

Oma olkapäätreeni:
Pystypunnerrus 3x8
Pystysoutu 3x8
Viparit sivuille 3x8
Pull over 3x12-15
Kevyt viparit istuen! 2x10

Ohan täs aika paljon, mut tällä tulee yleensä tehtyy!!

toi nyt on aika harhaanjohtava lausahdus. Lihassolujakauma vaikuttaa aika paljon. Olkapäis on aika paljon hitaita lihassoluja ja ne palautuu melko nopeasti.

Vaikka ne olkapäät palautuisivat kuinka nopeasti tahansa, niin ei se mikään syy ole hinkata niitä sen enempää kuin muitakaan lihasryhmiä. Selkä ja olkapäät taitaa olla yleisimmät paikat mitkä menevät ekana remonttiin kun jumppaa puntilla vähän pidempään. Eikä varmaan vähiten sen takia, että etenkin olkapäät saa niin monen muunkin treenin yhteydessä rutkasti epäsuoraa ärsykettä. Less is more sanon minä!

no ite teen olkapää päivänä teen 11 sarjaa:)

Etu/taka olkapäät ja epäkkäille tulee tehtyä noin 20 sarjaa:rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Hmmm, mielenkiintoista. Itsellä lähinnä tuo pystypunnerrus on toiminut penkkiäkin vahvistavana liikkeenä.

Itekään en vois kuvitella treeniohjelmaa ilman pystypunnerrusta, meinaan suosikkiliike, samalla viikolla tulee tehtyä penkki, kapea penkki ja pystypunnerrus, modatulla yksjakosella mennään eikä mitään ongelmaa ole ollut. Muita olkapääliikkeitä ei sitten kyllä tulekaan tehtyä.

Jaa a.. Ite oon tottunu tekeen ensimmäiseks pystypunerruksen 3x10, sen jälkeen viparit sivuille 3x10, sit viparit eteen 2x10 (vittumain liike ni teen vaan 2 sarjaa.) ja tän jälkeen teen vielä kevyen 1x20 vipareita sivuille ja ainakin on hyvin mulla toiminu.. Ehkä liianki hyvin ku hartiat tuntuis kasvavan nopeiten koko kehosta :D

Ja minuutin huili per sarja

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom