Harrasteautot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teri
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Itsekin tiedän yhden 607cid Chargerin... :) Mutta en kommentoi mitään siihen onko se papruissa vai ei...

Tuo sun viimeinen kysymys tais olla huumoria jos asut suomessa........ :hyper:

Sama chargeri kyseessä, tuskin suomessa montaa 607 chargeria on, violetti.

Enemmän tai vähemmän huumorilla kyllä. Overdrivellä taisi olla joskus omavalmiste-hotrod projekti, mitä lie kuuluu nykyään sillekkin.

edit: jotain tämän tyylistä siis haaveissa: http://www.blocket.se/stockholm/Chevrolet_Impala_SS_65a_med_BB_540cui_725hp_39843597.htm?ca=11&w=3
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ja sieltä saa halvimmillaan noita V8 koneisia GT:eitä noin 20k€ rahalla, siihen sitten verot päälle mistä ei ole hajua paljon ne tekee tuon veromuutoksen tässä kuussa voimaan tultua. Aikasemmin olisi selvinnyt noin 6-8k€ verolla '05 mussen ollessa kyseessä, nyt varmaan lähempänä kymppiä nuo verot.

http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/tht/tiedotteet/04401012/index.html?bc=425 Tuolta löytyy muutoksesta tietoa ja aivan lopusta pdf -tiedosto verotaulukosta. Mussessa päästöt 321 g/km, joten vero on 48,3 % arvioidusta suomen hinnasta. Nousua verotukseen tullut käsitykseni mukaan 4%.
 
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/tht/tiedotteet/04401012/index.html?bc=425 Tuolta löytyy muutoksesta tietoa ja aivan lopusta pdf -tiedosto verotaulukosta. Mussessa päästöt 321 g/km, joten vero on 48,3 % arvioidusta suomen hinnasta. Nousua verotukseen tullut käsitykseni mukaan 4%.

Joku tuossa ei nyt täsmää... Nimittäin noita GT musseja on verotettu tuota 2005 alkupään laitoksia semmosella 7-10k€ veroilla ja suomessa hinnat kuitenkin +30k€ noilla. Tuohan ei oo kuin 25-30% Suomen myyntihinnasta ja jos nyt menee 48.3% niin onhan tuossa isompi nousu kuin 4%..? Jos tuo vajaan 50% vero pitää paikkansa niin kallista on musse hommata jos veroja tulee nykyään yli ~15k€ :(
 
Joku tuossa ei nyt täsmää... Nimittäin noita GT musseja on verotettu tuota 2005 alkupään laitoksia semmosella 7-10k€ veroilla ja suomessa hinnat kuitenkin +30k€ noilla. Tuohan ei oo kuin 25-30% Suomen myyntihinnasta ja jos nyt menee 48.3% niin onhan tuossa isompi nousu kuin 4%..? Jos tuo vajaan 50% vero pitää paikkansa niin kallista on musse hommata jos veroja tulee nykyään yli ~15k€ :(

Tuossa on se pointti, että nuo 7-10 keuron verot on jenkeistä tuoduissa musseissa, joissa verotus painon perusteella. Jenkki tuonneissa tule päälle vielä alv+tulli. Jos tuot Eu:n alueelta, vero päästön mukaan. Tästä juttelin tullin virkailijan kanssa ja hän sanoi, että noissa taulukoissa pitäisi olla selvyyden vuoksi onko auto tuotu eu:sta vai ei. Kovat on verot... :(
 
Teki miten teki, paljon menee rahaa :). Mitä isompi moottori sitä vähemmän raskii ajaa. Kyllä se ruiskun ruuvaus omaankin kotteroon kyllä alkaa vähän mietityttään, joutuukohan siihenkin tappelemaan inssisetien kanssa?
 
Zone-sarja -42%
Tuli Buick eilen sisustuksien teosta ja vimoiset pisteosat on löytyneet ameriikoista. Saadaan varmaan museorekisteriin parin kuukauden sisällä.
 
Teki miten teki, paljon menee rahaa :). Mitä isompi moottori sitä vähemmän raskii ajaa. Kyllä se ruiskun ruuvaus omaankin kotteroon kyllä alkaa vähän mietityttään, joutuukohan siihenkin tappelemaan inssisetien kanssa?

Toi ruiskun ruuvaaminen kaasariin menestyksekkäästi tuntuu olevan rahasta ja tuurista kiinni. Jos on vähän rahaa ja huonoa tuuria niin saa tehdä pariin kertaan tai sitten säädöt niin vituillaan että jotain hajoaa koneen sisältä. Rahalla ja taidolla voi sitten vaikka tilata summitilta tai jegsiltä jonkun valmiin fuel-injection kitin jonka käyttöönotto ainakin teoriassa pitäis olla kohtuu läpihuutojuttu. Noita TBI (throttle body injection) -kittejä saa tonnilla/parilla. Jos sulla olis 350 lohko niin siihen löytäis helpostikkin 3gen camaroista/firebirdeistä ihan TPI-osaakin, 402:sta en osaa sanoa.

http://www.summitracing.com/search/?keyword=ez-efi&dds=1 Noita Fast ez-efi itseoppivia ruiskusettejä on kovasti mainostettu ja hehkutettu. Pitäis todellakin olla itseoppiva eli säätää itse itseään, ei tarvis kikkailla millään softilla/dynovedoilla puolta vuotta ennenkuin löytyis sopivat säädöt. Teoriassa.

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=189840&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=a57bebae83315b6a795d35e643bc00f4

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=178154&highlight=fast+ezefi

Siinä pari keskustelua aiheeseen liittyen. OD:ltä varmaan löytyy lisääkin ja jos saat jostakin käsiisi v8 -lehtiä tai varsinkin jotain amerikan mantereen harrastelehtiä niin luulis löytyvän aika kattavia artikkeleita tollasen konversion tekemisestä.

edit: Lakien ja säädösten kanssa ei tule ongelmaa. Missään ajoneuvon tiedoissa kun ei ole määritelty onko se kaasari vai ruisku. Lain silmissä lienee ihan sama vaihdatko moottoriin oranssit venttiilikopat vai ruiskun, lopputulos (tehon nousu) on ainoa missä voi tulla ongelmia, teoriassa ;)
 
Toi ruiskun ruuvaaminen kaasariin menestyksekkäästi...

Lisäksi kannattaa ottaa huomioon auton jälleenmyyntiarvo. Jos on orkkis kaasari kone niin vois kuvitella että aika helposti saa noilla omilla modauksilla auton arvon vain laskemaan... ainakin jos ei kunnon kuitteja ja laittopaikkaa löydy.
 
Lisäksi kannattaa ottaa huomioon auton jälleenmyyntiarvo. Jos on orkkis kaasari kone niin vois kuvitella että aika helposti saa noilla omilla modauksilla auton arvon vain laskemaan... ainakin jos ei kunnon kuitteja ja laittopaikkaa löydy.

Tämä on totta, tosin Ilkka_83_:n tapauksessa kone vaihdettu jo valmiiksi. 2gen camarot ei ole vielä niin isossa arvossa että matching numbers -paketista sais paljoa jos yhtään lisähintaa. Riippuu muutenkin autosta ja ostajasta hyvin paljon, voisin nimittäin väittää että vain pieni osa ostajista haluaa nimenomaa "räpeltämättömän" 40vuotta vanhan auton, ja vielä vähemmän semmosia räpeltämättömiä on olemassa enää. Kannattaa tosiaan dokumentoida kaikki vähänkin isommat työt mitä autoon on tehty, ja jostakin maineikkaasta pajasta lopuksi dyno/päästökäyrät että voi osoittaa moottorin toimivan kunnolla. Usein näkee myynnissä juuri niitä teoriassa hyviä yksilöitä muttakun ilmoituksessa lukee "xxx -konversio tehty edellisen omistajan toimesta 10v sitten, sen jälkeen ajettu 1000km. Laatikko vahvistettu" ilman mainintaa/todisteita siitä että on tehty kunnolla niin aika kauan saavat olla myynnissä...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin, suomessahan noita matching numbereita ei niinkään arvosteta kuin jenkeissä. Täällä tuntuu että kun on museorekisterissä niin saa laittaa tuplahinna autolle, joku maksaa joku ei.

Itsellähän on juurikin tuollainen, "edellinen omistaja laittanut mitään papereita ei ole". Mutta aika paljonhan siitä selviää kun käy ajamassa miten vaihteet jysähtelee ja miten kone käyvä louskuttaa, ei ole tarvinut pettyä vaikka aika sika säkissä tulikin ostettua. Todella paljon kertoo kyllä auton yleiskunto.

Oli vaikka minkälainen mätsinnumberi niin mielummin itse otan isolohkon kuin pikkulohkon, mitä enemmän rouhiampaa hilpettä koneeseen/autoon vaihdettu sen parempi :) . Näitä 2gen 70-73 camaroita ei ainakaan haitaksi asti ole isolohkoina(etenkään suomessa), se yksi musta oli myynnissä ja silläkin oli se pyynti vaivaiset +40000ekeä...


Ostajiahan on monellaisia, jotkut haluavat mahdollisimman orginellin vauvanpaskan väristä huolimatta ja jotkut haluavat vain hienon ja isosti pörisevän. Jokaiselle varmasti aina auto löytyy ja siitähän maksetaan sitten se hinta minkä arvoiseksi itse sen näkee.

Itselläkin tarkoitus yli maalata auto jossakin välissä, halvemmaksi tulisi maalata tuolla dayttona yellow värillä joka autossa on ollut tehtaalta lähtiessä mutta se musta väri vähän polttelis. En kyllä tiedä kumpaan tulen sitten päätymään. Moni arvostaa tuota tehtaalta lähtenyttä väriä mutta aika monen muunmuuassa itseni mukaan ainoa oikea väri autossa on musta :)
 
Teki miten teki, paljon menee rahaa :). Mitä isompi moottori sitä vähemmän raskii ajaa. Kyllä se ruiskun ruuvaus omaankin kotteroon kyllä alkaa vähän mietityttään, joutuukohan siihenkin tappelemaan inssisetien kanssa?

Sanoisin että jos ei ole kokemusta/tietämystä noiden ruiskujen sielunelämästä, niin älä lähde siihen savottaan.

Hyvässä kunnossa/säädössä oleva kaasari on ihan soiva peli, ei ruisku niin valtavasti siihen polttoaineen kulutukseen vaikuta.
 
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/4741109

Siinois edullinen jenkki jollekki tämän kesän rientoihin

Blääh, tuollanen musse tolla perällä on susiruma :down: Pitäs olla se viistoperä niin sitte. Eikä kyllä oo halapakaan. Kaveri myi tollasen 8k€ joka oli todella siisti 350hv. Mutta ruma ku helevetti mun mielestä ton takapään takia.

Jälkiasennusruisku tuollainen "Bolt-on" malli ei sitten kyllä alenna auton hintaa vaikka ois muuten matching numbers. Sen pois ottaminenhan kestää noin 2h ja sitte se pelaaki jo kaasarilla. Tällä hetkellä helpoimmasta päästä bolt-on ruiskuja on tuo MSD Atomic EFi: http://www.atomicefi.com/

Tuo maksaa sen pari kiloa ja on helppo asentaa ja toimiva setti eikä tartte säätämistä juurikaan. Ite aion silti laittaa nekin rahat johonkin muuhun, saa Chargeri imiä tuon kaasarin läpi sitä soppaa, mitä vähemmän elektroniikkaa sen parempi :D
 
Sanoisin että jos ei ole kokemusta/tietämystä noiden ruiskujen sielunelämästä, niin älä lähde siihen savottaan.

Hyvässä kunnossa/säädössä oleva kaasari on ihan soiva peli, ei ruisku niin valtavasti siihen polttoaineen kulutukseen vaikuta.

Niin se suurin juttu taitaakin olla että ruiskut on yleensä säädöissä ja toimii, kun taas 40v vanhat kaasuttimet ei.

Juuri muutama viikko sitten yksi Jenkkimies kertoi että oli vaihtanut pariin Jenkkiin ruiskut kaasareiden tilalle ja bensankulutus
oli vähintäänkin puolittunut eli merkitystä on helvetisti, jos kyseessä on vanha motti alkuperäsellä kaasarilla.

Jos normi kauppakasseja ajettelee niin -80 luvun Corollat meni alta 6L maantiella ja ruiskullakaan ei alle viiden tainnu päästä joten
tuollasessa ei erot kovin suuria olleet.
 
Kyllä se on Ilkka niin että jos sä bensa kuluja lasket niin tuo jenkkiautoilu on väärä harrastus sulle :D

Meillä isompi moottoristen veneharrastajien piirissä päin vastoin syksyllä ynnäillään kuinka monta litraa on saatu kulumaan kauden aikana. Se kun tarkoittaa sitä ite harrastusta. Ei se motti tallissa tai remontin alla paljoa bensaa vie ;)

e: ei sillä etteikö sitä aina voi yrittää säästää siellä missä voi. Kulutusmittari on oman kokemuksen mukaan ihan tehokkain polttoaineen säästäjä eikä maksa kuin reilun satasen :)
 
Väärä harrastushan tämä on köyhälle duunarille se on selvä, eri se on kaikenmaailman insseille ja yrittäjillä kellä on rahhoo kaikkiin huvituksiin. Ei se auta kun keventää kaasujalkaa niin raskisi useamman kiekan kiertää kylällä, kulutus kyllä kasvaa melko julmetusti kun vähän jalkaa suoristaa.

Tuskin tuolla camarolla alle 16-17 l/100km ajaa mitenkää mutta epäilen että mitään ongelmaa ei olisi saada kulumaan yli 50l/100km jos niin haluaisi.
 
Väärä harrastusthan tämä on köyhälle duunarille se on selvä, eri se on kaikenmaailman insseille ja yrittäjillä kellä on rahhoo tämmöstä harrastaa ;). Ei se auta kun keventää kaasujalkaa niin raskisi useamman kiekan kiertää kylällä, kulutus kyllä kasvaa melko julmetusti kun vähän jalkaa suoristaa.

Tuskin tuolla camarolla alle 16-17 l/100km ajaa mitenkää mutta epäilen että mitään ongelmaa ei olisi saada kulumaan yli 50l/100km jos niin haluaisi.

Hyvin sille soppa maistuu kun väkisin vertaan sitä veneeseen jossa on about sama motti ja se hörppää juurikin tuon n. 50 l tunnissa kun kierroksia on 4000 ja moottori puskee 3000 tuhatta kiloa tavallaan ylämäkeen vedenpinnalla plaanissa... Luulisi että siinä kone on niin kovilla että tollaisen köykäisen kopan liikuttelu kumipyörillä ei vie paljoa mitään :)
 
Väärä harrastushan tämä on köyhälle duunarille se on selvä, eri se on kaikenmaailman insseille ja yrittäjillä kellä on rahhoo kaikkiin huvituksiin. Ei se auta kun keventää kaasujalkaa niin raskisi useamman kiekan kiertää kylällä, kulutus kyllä kasvaa melko julmetusti kun vähän jalkaa suoristaa.

Tuskin tuolla camarolla alle 16-17 l/100km ajaa mitenkää mutta epäilen että mitään ongelmaa ei olisi saada kulumaan yli 50l/100km jos niin haluaisi.


Siihen on syynsä minkä takia laitetut Jenkit monesti säilyttää kuntonsa, eipä noilla monestikkaan montaa tuhatta tule kesässä.

Itse pidän sinällään tuollasta autoa huonona hankintana juurikin siitä syystä että voipi pian alkaa housut huutamaan ei oota aika nopeasti.

Tukko rahaa kiinni kulkupelissä jolla ei välttämättä raaski ajella pidempiä reissuja, auto seisoo käytännössä muuten
paitsi kaupungilla käydään toki töräyttään viikonloppuna parit kumiviivat asfalttiin ja mennään sitten takasin kotia
katteleen Jenkkivideoita youtuubista.
 
Jos meikäläinen laittelis harrasteautoa, niin se ois pitkälti tässä:

audi_sport_quattro_1985_01_b.jpg


On vaan sikamaisen kalliita jo aihiotkin tätänykyä, joten ei näillä palkoilla :D

Tosta vaikkapa ois hyvä lähteä liikkeelle -> http://suchen.mobile.de/auto-insera...s-coupe-typ-85-ur-q-nordstemmen/39338780.html
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom