Harrasteautot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teri
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Siinä se on ny pestynä ja kahteen kertaan vahattuna. Oli kiva ilma tehä ihan ulkosalla tänään ja ku on talvilomakin vielä niin mikäpäs tuossa kiillotellessa :) Niin se matkakulutus oli tällä siinä vajaan kympin huiteilla ettei kyllä mitenkään mahoton mielestäni näin talvikelillä vielä, tosin kesärenkaat tuossa on alla mutta kuitenki.

IMG_1857.webp
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Kyllä tuo hyvältä näyttää. Mikä oli hp ?

On tuossa paljo semmosta kulumaa jo maalipinnassa varsinki keulassa mikä ei kuvissa näy mutta ei mitään normaalista poikkeavaa.. Hintapyynti oli suurinpiirtein puolet siitä minkä ite linkkasit tuonne edelliselle sivulle ja totesit että sen kuntoinen sen pitäs olla että kehtais ostaa :) Meikäläiselle kuitenki ihan tarpeeksi arvokas käyttöautoksi kun käyttikseen ei yleensä ole tullut panostettua.
 
On kai se omakin auto tänne pistettävä näytille. Pontiac Firebird Trans Am 1991 305ci v8 TPi
DSC00262.webp
Oliskohan jo neljä vuotta vanha välimallin kännykkäkameralla otettu kuva mutta eipä se oo ulkonäkö mihinkään muuttunu. Kesäisin ollu vaan liikenteessä ja toistaseks seisoo vielä talviteloilla. Jos nyt ennen vappua ottais taas liikenteeseen... ehkäpä myyntiin menee :(
 
Hintapyynti oli suurinpiirtein puolet siitä minkä ite linkkasit tuonne edelliselle sivulle ja totesit että sen kuntoinen sen pitäs olla että kehtais ostaa :)

En kait nyt ihan tuollasta oo menny sanomaan. Kyllä tuo sun auto ainakin kuvissa herättää pientä omistamisen halua joten ei voi kovin huono olla:)

Kunhan tuollaseen ei mene mitään halpoja vanteita laittaan taikka tekeen mitään amis-tuunauksia niin ollaan oikeella tiellä.
 
En kait nyt ihan tuollasta oo menny sanomaan. Kyllä tuo sun auto ainakin kuvissa herättää pientä omistamisen halua joten ei voi kovin huono olla:)

Kunhan tuollaseen ei mene mitään halpoja vanteita laittaan taikka tekeen mitään amis-tuunauksia niin ollaan oikeella tiellä.

No et ihan noin tainnut sanoakaan mutta parista viestistä sain sen käsityksen että pitäisi olla vastaavassa kunnossa kuin se punainen yksilö :D Eikä siinä mitään, olen kanssasi ihan samaa mieltä että ei tällaista romua kannata ostaa. Ei tällanenkaan niin hieno oo että se paskassa kunnossa teinituuninkina näyttäs enää muuta kuin romukasalta :jahas: Ei näitä nyt onneksi näekään kovin paljoa totaalisesti pilattuna :) Isin pikkupojat ei oo vielä onnistuneet löytämään näitä.
 
Tuo on mun kaverin auto. Se oli kalliimpi vähän aikaa sitten. Ja tuo on täysin rakennettu ja suht nopea (vartti 12.8s). Matka-ajossa hieman äänekäs koska on niin tiheällä perällä (välitys muistaakseni 4.11 tai jotaki sellaista). Välityksenhän voi vaihtaa harvempaan jos ei miellytä. Tuo on HALPA, koska on ihan viimesen päälle kunnossa ja rakennettu. Joku saa tuosta sairaan siistin auton varsin kohtuurahalla, oletko se Ilkka sinä ;)

Jami: Tankin voi vaihtaa aina helposti isompaan jos toimintasäde ei riitä :D En kyllä tiiä kuin pitkästi tuolla ajaa, kai ny ainaki sen 100km....

Kaverisi varmaan myynyt jo tämän? Paljonko tällä oli hinta tuossa nettiauto.comissa?
 
Kaverisi varmaan myynyt jo tämän? Paljonko tällä oli hinta tuossa nettiauto.comissa?

Joo tais se kaupan mennä ku poistunu nettiautosta, ei oo soiteltu tässä viime viikkoina niin en varmalla tiiä. Oliko sillä vajaa 13k€ pyynti, siinä sai joku rahalle vastinetta!!! :thumbs:
 
Joo tais se kaupan mennä ku poistunu nettiautosta, ei oo soiteltu tässä viime viikkoina niin en varmalla tiiä. Oliko sillä vajaa 13k€ pyynti, siinä sai joku rahalle vastinetta!!! :thumbs:

OK, no pitää jatkaa rahan tienaamista ja säästämistä GT Musseen 05-08. Mitähän muutoksia jenkeistä tuotuihin mustangeihin tarttee tehdä Suomen katsastusta varten? Nykyisin kannattanee tuoda mustang ennemmin jenkeistä kuin saksasta, vai? Soittelin tuossa pari viikkoa sitten tulliin ja V8 mussen päästöllä vero on 47 % Suomen arvioidusta auton myyntihinnasta, kun jenkeistä tuotuna verotus perustuu painoon, jos verotus siten edullisempi kuin päästöperusteisella verotuksella.
 
^^^ Punisherin merssu on hiano! Ja kun on vielä kovakatto messissä, niin huomattavasti käyttökelpoisempi, kuin pelkällä rätillä...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
OK, no pitää jatkaa rahan tienaamista ja säästämistä GT Musseen 05-08. Mitähän muutoksia jenkeistä tuotuihin mustangeihin tarttee tehdä Suomen katsastusta varten? Nykyisin kannattanee tuoda mustang ennemmin jenkeistä kuin saksasta, vai? Soittelin tuossa pari viikkoa sitten tulliin ja V8 mussen päästöllä vero on 47 % Suomen arvioidusta auton myyntihinnasta, kun jenkeistä tuotuna verotus perustuu painoon, jos verotus siten edullisempi kuin päästöperusteisella verotuksella.

Itelläki oli käyttikseksi haaveina tuollanen GT musse 2005-> mutta nyt kun tuo autoverotus nousi niin kiinnostus katosi hommaan vähäksi aikaa ja laitoin siksi tuon SL:n. Itsellä oli tarkoitus hommata tuo ruotsin puolelta, niihin ei tarvitse tehdä mitään muutoksia vaan menee kilpiin sellaisenaan Suomessakin jos ollut ruotsissa kilvissä. Ruotsista on vielä helppo itse käydä katsomassa auto ja sen voi ajaa sieltä Suomeen. Ja sieltä saa halvimmillaan noita V8 koneisia GT:eitä noin 20k€ rahalla, siihen sitten verot päälle mistä ei ole hajua paljon ne tekee tuon veromuutoksen tässä kuussa voimaan tultua. Aikasemmin olisi selvinnyt noin 6-8k€ verolla '05 mussen ollessa kyseessä, nyt varmaan lähempänä kymppiä nuo verot. Suomessahan nuo tahtoo maksaa halvimmillaan +30k€, nytkin halvin 4.6GT Musse 32k€ Nettiautossa.


^^^ Punisherin merssu on hiano! Ja kun on vielä kovakatto messissä, niin huomattavasti käyttökelpoisempi, kuin pelkällä rätillä...

Kiitos kiitos, on kai se semmonen puutarhajyrsin :D Itellä oli tuo kovakatto ehdoton vaatimus kun tällä on tarkotus alkaa ajelee ympäri vuoden. Muutenki nuo on aika rumia sillä pelkällä rätillä, mutta kai se on kuumin kesä "kärsittävä" rätin ollessa vaan paikallaan että voi ajella helposti avonakin sen 2 päivää kesän aikana kun Suomen "kesäsäät" antaa myöten ;) Pitäs alkaa tässä suunnittelee Webaston/Eberin hankintaa että saa tuon mikkihiirimoottorin sitten -30 asteen pakkasillakin lämpimäksi :)
 
Itsellä oli tarkoitus hommata tuo ruotsin puolelta, niihin ei tarvitse tehdä mitään muutoksia vaan menee kilpiin sellaisenaan Suomessakin jos ollut ruotsissa kilvissä. Ruotsista on vielä helppo itse käydä katsomassa auto ja sen voi ajaa sieltä Suomeen.

Onko sulla antaa jotain trafin linkkiä tuohon? Ja koskeeko toi kaiken ikäisiä ja tyyppisiä autoja ideana "kilvissä yhdessä EU-maassa, kilvissä kaikissa" -?. Onko tilanne eri jos auto ei ole alkuperäisessä kunnossa ruotsin rekisterissä? Kiinnostaa lähinnä siksi että haavena olis aloittaa vuonna 2014, jos budjetti antaa myöten, etsinnä ruotsin puolelta 65-71 vuosimallin chevrolet impala/nova/camaro 454-572 koneella (remmi olis kiva) hyvällä korilla ja modernilla alustalla. 572-kuutiotuumaista konetta ei suomeen rekisteröityyn autoon voi laillisesti laittaa koska prosentit menee yli, mutta saako sen auton rekisteriin jos siinä on valmiina kyseinen mylly ja se on ruotsin puolella ollut ok?
 
Tuleeko isommat prosentit mitä isompi kone???? Minulla taitaa lukea 13% rekkarissa kun 350 tilalle in ruuvittu tuo 402,

Ei, koneen vaihdosta tulee mun ymmärtääkseni aina sama prosenttilisäys. Mutta et saa kasvattaa vertailumoottorista konekokoa kuin 25% ja tehoja 20% (vai prosentit toisinpäin, en muista). Vertailumoottorina käytetään isointa/tehokkainta moottoria jonka mallisarjaan on alkuperäisenä saanut. Eli 454kuutiotuuman motti useimmissa tapauksissa. Rajoittavat tekiät moottorin vaihdossa on tehon ja tilavuuden kasvu, eikä auton teho/painosuhde saa olla moottorivaihdon jälkeen parempi kuin 7kg/kw. Vaikka noille vanhoille muskeleille on ilmoitettu kivoja 400hevosvoiman vakiotehoja niin ne on mitattu aikanaan ilman mitään apulaitteita kiinni moottorissa yms, joten ovat virheelliset. Näihin tehoihin käytetään muuntokerrointa 0.7. Koetappa hommata valmiina crate-isolohkoa jossa on sopivan vähän tehoa paperilla, pitää siis laittaa vaikka oma ilmanputsari jolloin moottorista tulee "omavalmiste", sitten virittää miedommaksi, dynottaa, katsastaa ja virittää takaisin normaaliksi jos haluaa sen papereihin. Hirvee homma toisinsanoen ;)

Edit: Riippuu paljon myös katsastajasta miten homma toimii, parhaassa tapauksessa mies toteaa ettei kiinnosta mitä pellin alla on kunhan ei oo mikään tähtimoottori lentokoneesta. Pahimmassa tapauksessa syynätään ihan kaikki osat ja vaaditaan toidisteet asioista X ja Y. Eikä kukaan täyspäinen katsastusmies usko että uudesta 572-koneesta on saatu vain 200kw, eri asia sitten jaksaako kukaan katsari siihen puuttua jos on esittää dynopaperit että näin oikeasti on.

Ja toi vertailumoottorin todistaminenkin on joskus vähän häilyvä juttu. Esim tohon sun 2gen camaroon ei oo tuotantolinjalta tullu 454-moottoria, mutta joissakin ensimmäisissä esitteissä sellainen on ollut olemassa. Eli hyväksyykö katsastaja jonkun vanhan 70-luvun esitteen missä on mainostettu 2gen camaroa 454 moottorilla todisteeksi että sellainen on siinä ollut, vai vaatiiko esim joltakin viralliselta maahantuojalta virallista selvityslappua minkälaisilla koneilla tuota on joskus tuotettu.

Voi vähän vituttaa upottaa muutama kymppitonni vehkeeseen jota ei sitten saakkaan kilpiin kuin ihan vitullisen pitkällä ja kalliilla kikkailulla jos sillonkaan.
 
Onko sulla antaa jotain trafin linkkiä tuohon? Ja koskeeko toi kaiken ikäisiä ja tyyppisiä autoja ideana "kilvissä yhdessä EU-maassa, kilvissä kaikissa" -?. Onko tilanne eri jos auto ei ole alkuperäisessä kunnossa ruotsin rekisterissä? Kiinnostaa lähinnä siksi että haavena olis aloittaa vuonna 2014, jos budjetti antaa myöten, etsinnä ruotsin puolelta 65-71 vuosimallin chevrolet impala/nova/camaro 454-572 koneella (remmi olis kiva) hyvällä korilla ja modernilla alustalla. 572-kuutiotuumaista konetta ei suomeen rekisteröityyn autoon voi laillisesti laittaa koska prosentit menee yli, mutta saako sen auton rekisteriin jos siinä on valmiina kyseinen mylly ja se on ruotsin puolella ollut ok?

Ei oo mitään Trafin linkkiä, keskustelin tästä katsastusasemalla ja sanovat että valomuutoksia jne. ei tarvi tehdä EU-vehjeksiin jos ruotsista tuo, koska ne täytyy jo täyttää EU määräykset (jos katsastettu kilpiin oikeaoppisesti Ruotsissa). Nuo isommat koneet jne. niin niitä mahtaa koskea ne säännöt mitä Suomessa sanotaan, ei auta vaikka se ois jenkeissä tai ruotsissa jo asennettu etukäteen. Mutta nuo isot moottorithan on tehty yleensä johonkin peruslohkoon, eli päällisinpuolinhan ne mene "pienempänä" moottorina paperille. Eri asia jos et kykene elämään sen asian kanssa että papereissa on esim. 7.2 litrainen kone kun itse tiedät että sisukaluilla se onkin vaikka 9.5 litrainen ;)


Tuleeko isommat prosentit mitä isompi kone???? Minulla taitaa lukea 13% rekkarissa kun 350 tilalle in ruuvittu tuo 402,

Ei tietenkään. Sama vaikka vaihat sinne 1.3 litrasen isolohkon niin sun prossat pysyy samana :D Ulkomailta tuotuihin autoihin ei tule edes prosentteja jos moottorivaihdos tehty jo ulkomailla.


Voi vähän vituttaa upottaa muutama kymppitonni vehkeeseen jota ei sitten saakkaan kilpiin kuin ihan vitullisen pitkällä ja kalliilla kikkailulla jos sillonkaan.

Kikkaillahan ei tarvi, kun katsastaa auton vaan sen lohkon perusteella mikä nyt sattuu keulilla olemaan :) Ahdetut vehkeet on eri asia jos ahdin jälkikäteen asennettu, siitä pitää pystyä esittämään tehopaprut ettei ylitä max tehoa mikä kyseiselle automallille on prosenttikertoimilla suotu.
 
Voi vähän vituttaa upottaa muutama kymppitonni vehkeeseen jota ei sitten saakkaan kilpiin kuin ihan vitullisen pitkällä ja kalliilla kikkailulla jos sillonkaan.

+ kannattaa muistaa että jos on kikkailtu ajaa vaikkapa kunnon mällin niin saattaa vakuutusyhtiön kanssa alkaa itkettämään :)
 
+ kannattaa muistaa että jos on kikkailtu ajaa vaikkapa kunnon mällin niin saattaa vakuutusyhtiön kanssa alkaa itkettämään :)

Juuri tästä syystä haluaisin sen oikean moottorin sinne papereihin, varsinkin kun tommonen uudehko isolohkomoottori on helposti 5-numeroinen euroarvoltaan. tehot voi sitten olla mitä on, tuskimpa vakuutusyhtiö alkaa moottoria dynottamaan mahdollisen mällin jälkeen. Mulla ei oo tarkoituksena ajella 572:lla vaikka papereissa on 350, vaan papereissa pitää olla just se bigblockki mikä keulillakin, oli sitten 427, 454, 502 tai 572, juurikin ton oman perseen turvaamisen takia mahdollisessa ongelmatilanteessa. Mitenhän ruiskukone? läppärillä vaihtaa softan asetuksia siten että on katusäädöt ja strippisäädöt. Jos irrotan kadulle siitä vain 300hv ja se on sillä katsastettu, mutta toisilla säädöillä lähteekin 700hv niin onko mun perseeni kusessa koska ON OLLUT MAHDOLLISTA että olen ajanut kadulla 700hv:lla vaikka olisinkin oikeesti ajanut kolaritilanteessa 300hv:n asetuksilla. Eli pitääkö tommonen vaihtoehto toteuttaa siten että "se ei ole helposti muutettavissa?".

edit: Hyvissä hinnoissa ruiskut kyllä, vetten z06:sta tuttu LS7 427 (yhyy pikkulohko, ei kasva muna tarpeeks ;) ) maksaa jegsillä 13.6k$ kun 572 maksaa 13.3k$
 
Tuurilla ne laivatkin seilaa :D

Ei vaan tosissaanhan tilanne on se, että jos haluaa sen todellisen moottorikoon papereihin niin sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tyytyä menemään suomalaisten katsastuspykälien ja säännösten mukaan :( Eli voin kertoa että voi lopettaa siitä 572cid moottorista haaveilemisen suurimman osan automallien kohdalla kun se on jo niin iso ettei mene papruihin tuosta vaan. Erityisluvalla voi hakea lupaa isommalle ja tehokkaammalle moottorille mutta mun käsitys kyllä on että ei tuu onnistumaan enää nykypäivänä. Helpoin on metsästää Suomesta semmonen kampe mihin tuollanen iso mjoottori on joskus vanhoina hyvinä aikoina erikoisluvalla saatu keulille.
 
Tuurilla ne laivatkin seilaa :D

Ei vaan tosissaanhan tilanne on se, että jos haluaa sen todellisen moottorikoon papereihin niin sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tyytyä menemään suomalaisten katsastuspykälien ja säännösten mukaan :( Eli voin kertoa että voi lopettaa siitä 572cid moottorista haaveilemisen suurimman osan automallien kohdalla kun se on jo niin iso ettei mene papruihin tuosta vaan. Erityisluvalla voi hakea lupaa isommalle ja tehokkaammalle moottorille mutta mun käsitys kyllä on että ei tuu onnistumaan enää nykypäivänä. Helpoin on metsästää Suomesta semmonen kampe mihin tuollanen iso mjoottori on joskus vanhoina hyvinä aikoina erikoisluvalla saatu keulille.

Näinhän se menee, yhtään muutoskatsastettua 572:sta en muista nähneeni suomessa myynnissä, tai sitten sellaiset on niin kovaa valuuttaa ettei paljon myynnistä tarvitse ilmotella. Suurimmat tosiaan 454/440 jotka porattu/stroukattu isommaksi. yhden 607cidin tiedän mutten siitä tiedä onko papereissa. juuri tästä syystä yritänkin kaivella tietoa jos sen ulkomailla asennetun megamoottorin saa täällä kilpiin jollain eu-kikkailulla. Poikkeuslupaakaan ei nykyään tollaselle saa yhtään mitenkään, ellei sitten lupahakemuksen käsittelijä ole sekaisin / kaveri. eikai sillä loppupeleissä väliä onko 572 vai 454 vai 427, muttakun se pikkupoika sisällä huutaa että jos ottaa jonkun niin sitten sen isoimman, tehokkaimman ja äänekkäimmän :D Joissakin aikoja sitten muutoskatsasteuissa autoissa on kilowattiluokkana A niinkuin ahdettu, eli ei tehorajaa, mutta mun ymmärtääkseni se koskee vain sitä kyseistä moottoria, eli vaihdon yhteydessä sekin "poikkeusluokka" poistuu. Jos tommonen tehorajaton isolohko joskus pamahtaa myyntiin niin se todennäköisesti on 1. törkeen ylihintainen 2. ei kilvissä/ei saa kilpiin 3. totaalinen projekti joka syö kaikki rahat ja voimavarat seuraavat 5 vuotta.

Entäs auton rekisteröiminen omavalmisteeksi? ;) noh, ok, se lienee vieläkin syvempi suo...
 
Näinhän se menee, yhtään muutoskatsastettua 572:sta en muista nähneeni suomessa myynnissä, tai sitten sellaiset on niin kovaa valuuttaa ettei paljon myynnistä tarvitse ilmotella. Suurimmat tosiaan 454/440 jotka porattu/stroukattu isommaksi. yhden 607cidin tiedän mutten siitä tiedä onko papereissa. juuri tästä syystä yritänkin kaivella tietoa jos sen ulkomailla asennetun megamoottorin saa täällä kilpiin jollain eu-kikkailulla. Poikkeuslupaakaan ei nykyään tollaselle saa yhtään mitenkään, ellei sitten lupahakemuksen käsittelijä ole sekaisin / kaveri. eikai sillä loppupeleissä väliä onko 572 vai 454 vai 427, muttakun se pikkupoika sisällä huutaa että jos ottaa jonkun niin sitten sen isoimman, tehokkaimman ja äänekkäimmän :D Joissakin aikoja sitten muutoskatsasteuissa autoissa on kilowattiluokkana A niinkuin ahdettu, eli ei tehorajaa, mutta mun ymmärtääkseni se koskee vain sitä kyseistä moottoria, eli vaihdon yhteydessä sekin "poikkeusluokka" poistuu. Jos tommonen tehorajaton isolohko joskus pamahtaa myyntiin niin se todennäköisesti on 1. törkeen ylihintainen 2. ei kilvissä/ei saa kilpiin 3. totaalinen projekti joka syö kaikki rahat ja voimavarat seuraavat 5 vuotta.

Entäs auton rekisteröiminen omavalmisteeksi? ;) noh, ok, se lienee vieläkin syvempi suo...

Itsekin tiedän yhden 607cid Chargerin... :) Mutta en kommentoi mitään siihen onko se papruissa vai ei...

Tuo sun viimeinen kysymys tais olla huumoria jos asut suomessa........ :hyper:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom