Näinhän se menee, yhtään muutoskatsastettua 572:sta en muista nähneeni suomessa myynnissä, tai sitten sellaiset on niin kovaa valuuttaa ettei paljon myynnistä tarvitse ilmotella. Suurimmat tosiaan 454/440 jotka porattu/stroukattu isommaksi. yhden 607cidin tiedän mutten siitä tiedä onko papereissa. juuri tästä syystä yritänkin kaivella tietoa jos sen ulkomailla asennetun megamoottorin saa täällä kilpiin jollain eu-kikkailulla. Poikkeuslupaakaan ei nykyään tollaselle saa yhtään mitenkään, ellei sitten lupahakemuksen käsittelijä ole sekaisin / kaveri. eikai sillä loppupeleissä väliä onko 572 vai 454 vai 427, muttakun se pikkupoika sisällä huutaa että jos ottaa jonkun niin sitten sen isoimman, tehokkaimman ja äänekkäimmän :D Joissakin aikoja sitten muutoskatsasteuissa autoissa on kilowattiluokkana A niinkuin ahdettu, eli ei tehorajaa, mutta mun ymmärtääkseni se koskee vain sitä kyseistä moottoria, eli vaihdon yhteydessä sekin "poikkeusluokka" poistuu. Jos tommonen tehorajaton isolohko joskus pamahtaa myyntiin niin se todennäköisesti on 1. törkeen ylihintainen 2. ei kilvissä/ei saa kilpiin 3. totaalinen projekti joka syö kaikki rahat ja voimavarat seuraavat 5 vuotta.
Entäs auton rekisteröiminen omavalmisteeksi? ;) noh, ok, se lienee vieläkin syvempi suo...