Hei!
Olen uusi täällä, ja myös melko uusi punttis-harrastaja. Olen käynyt epäsäännöllisesti salilla ja tehnyt kotitreeniä, joten ei tarvitse aivan tyhjän päältä aloittaa :D
Olen melko tietämätön, mutta kiinnostusta massan kasvattamiseen on Tarkoitus olisikin saada lähinnä lihasmassaa ja rintaa, yläkroppaa, käsiä kasvatettua. Alakroppaa kuitenkin unohtamatta.
Tällä hetkellä käyn salilla 3 kertaa viikossa, ja tämän lisäksi lenkillä 2 kertaa viikossa. En käy salilla & lenkilllä samana päivänä, jotta ei liikaa rasitusta samalle päivälle(?)
Ja tiedoksi, että penkistä ei nouse (vielä) paskaakaan. Teen penkkiä (5 x 10) 5kg painoilla (eli siis: 10kg + tanko) :D Olen melko kapea rakenteeltani, mutta näytän kuulemma lihaksikkaalta, vaikken sitä ainakaan penkin perusteella ole :D
Harjoitusohjelmani on tällä hetkellä tälläinen (kuntosalin pitäjä laatinut):
maanantai:
vatsa: 3 x 10-
alavatsalauta: 3 x 10-
penkki: 5 x 10
peck deck (rintaprässi): 3 x 10-12
ristitalja: 3 x 10-12
pystysoutu: 3 x 10-12
olkapäät (vipuvarsilaite): 3 x 10-12
takaolkapäät (taljassa): 3 x 10-12
vipunostot (käsipainot eteen): 3 x 10-12
rotaatiokone (kyljet): 3 x 15
keskiviikko:
hack-kyykky: 3 x 10-12
jalkaprässi: 3 x 10-12
reiden ojentajat: 3 x 10-12
reiden koukistajat: 3 x 10-12
reiden lähentäjät: 2 x 20
reiden loitontajat: 2 x 20
pohkeet: 3 x 15
perjantai:
penkki (kapealla): 3 x 10
ylätalja: 3 x 10-12
alatalja: 3 x 10-12
selänojennus: 3 x 10-
hauis (käsipainoilla): 3 x 10-12
hauis (taljassa): 3 x 10-12
ojentajat (ranskalainenp.): 3 x 10-12
ojentajat (taljassa): 3 x 10-12
aerobista alussa ja lopussa 10-15 min.
Eli vinkkejä & parannusehdotuksia treeniohjelmaan? Miten saan massan kasvamaan hyvin? Alakroppaa ei kuulemma kannata unohtaa, vaikkei alakropan treenaus kauheasti kiihota :-D En ole ruennut (ainakaan toistaiseksi) laittamaan rahaa lisäravinteisiin, koska syön muutenkin todella paljon ja monipuolisesti, joten luulisin saavani tarpeeksi protskuja jne. normaali syömisistäni.
Haluan kuitenkin aloitella melko varovasti, ettei mene paikat paskaksi.. Ettei sitten vanhana tarvii kirota, että nuorena piti rehkiä.. Ikää on 17, paino 69kg, pituus 176cm. Sukupuoli: mies
Kiitos jo etukäteen! Aloittelijalle kaikki vinkit plussaa!
Olen uusi täällä, ja myös melko uusi punttis-harrastaja. Olen käynyt epäsäännöllisesti salilla ja tehnyt kotitreeniä, joten ei tarvitse aivan tyhjän päältä aloittaa :D
Olen melko tietämätön, mutta kiinnostusta massan kasvattamiseen on Tarkoitus olisikin saada lähinnä lihasmassaa ja rintaa, yläkroppaa, käsiä kasvatettua. Alakroppaa kuitenkin unohtamatta.
Tällä hetkellä käyn salilla 3 kertaa viikossa, ja tämän lisäksi lenkillä 2 kertaa viikossa. En käy salilla & lenkilllä samana päivänä, jotta ei liikaa rasitusta samalle päivälle(?)
Ja tiedoksi, että penkistä ei nouse (vielä) paskaakaan. Teen penkkiä (5 x 10) 5kg painoilla (eli siis: 10kg + tanko) :D Olen melko kapea rakenteeltani, mutta näytän kuulemma lihaksikkaalta, vaikken sitä ainakaan penkin perusteella ole :D
Harjoitusohjelmani on tällä hetkellä tälläinen (kuntosalin pitäjä laatinut):
maanantai:
alavatsalauta: 3 x 10-
penkki: 5 x 10
peck deck (rintaprässi): 3 x 10-12
ristitalja: 3 x 10-12
pystysoutu: 3 x 10-12
olkapäät (vipuvarsilaite): 3 x 10-12
takaolkapäät (taljassa): 3 x 10-12
vipunostot (käsipainot eteen): 3 x 10-12
keskiviikko:
hack-kyykky: 3 x 10-12
jalkaprässi: 3 x 10-12
reiden ojentajat: 3 x 10-12
reiden koukistajat: 3 x 10-12
reiden lähentäjät: 2 x 20
reiden loitontajat: 2 x 20
pohkeet: 3 x 15
perjantai:
penkki (kapealla): 3 x 10
ylätalja: 3 x 10-12
alatalja: 3 x 10-12
selänojennus: 3 x 10-
hauis (käsipainoilla): 3 x 10-12
hauis (taljassa): 3 x 10-12
ojentajat (ranskalainenp.): 3 x 10-12
ojentajat (taljassa): 3 x 10-12
aerobista alussa ja lopussa 10-15 min.
Eli vinkkejä & parannusehdotuksia treeniohjelmaan? Miten saan massan kasvamaan hyvin? Alakroppaa ei kuulemma kannata unohtaa, vaikkei alakropan treenaus kauheasti kiihota :-D En ole ruennut (ainakaan toistaiseksi) laittamaan rahaa lisäravinteisiin, koska syön muutenkin todella paljon ja monipuolisesti, joten luulisin saavani tarpeeksi protskuja jne. normaali syömisistäni.
Haluan kuitenkin aloitella melko varovasti, ettei mene paikat paskaksi.. Ettei sitten vanhana tarvii kirota, että nuorena piti rehkiä.. Ikää on 17, paino 69kg, pituus 176cm. Sukupuoli: mies
Kiitos jo etukäteen! Aloittelijalle kaikki vinkit plussaa!