Muutama sana sarjasta ja vastauksia...
Mielenkiinnolla ja varsin avoimin mielin lueskelin ketjun läpi. Joukossa on paljon ihan asiaa ja sellaista, jota täytyy pohtia tulevaisuuden suhteen. Jokaisessa ohjelmassa on aina parannettavaa ja palautteet nettisivuilta, tai foorumeilta kyllä luetaan ja niiden sisältöjä pohditaan ihan oikeasti. On kaikkien etu, että kokonaisuudesta kehittyy - ei kaikkien mieluinen, koska sellaista ohjelmaa ei ole olemassa - vaan sellainen joka ärsyttäisi mahdollisimman harvoja.
Ohjelmatuotantojen suuntaaminen on aina yhtä vaikea juttu, teki millaista sarjaa tahansa. Kokonaisuudessa täytyy liikkua sellaisilla alueilla, ettei katsojakuntaa rajaa liian tiukasti. Mikäli ohjelmalla on viisi katsojaa, tuskin seuraavaa ohjelmaa kannattaa edes lähettää. Vaikeus on vetää raja aiheiden liialliselle "levittämiselle", kuten on kritisoitu ravinnon viimeistelyä ja rintatreeniä samassa jaksossa. Yhdistelmiä ja niiden toimivuutta eri katsojien kanssa on melko paljon. Välttämättä tämä ei ollut paras ratkaisu, mutta olisi varmasti huonompiakin ollut...
Paljon keskusteltu HC tarkoittaa tässä ohjelmassa vieraita, heidän treenitapojaan ym. Joukossa ON myös ihan tavalliselle treenarille sopivaa kauraa, josta ei kannata hermostua. Sitä ei ole suhteessa paljon, eikä se ole keltään pois. Ohjelma eroaa kuitenkin vahvasti kaunisoloelixirjumppapallo-ohjelmista....
Vaikka työnjakomme on tässä tuotannossa selkeästi niin, että KP vastaa sisällöstä ja minä teknisestä toteutuksesta, seison täysin KP:n ratkaisujen takana. Hänellä on hyviä visioita ja perusteluja, miksi mikäkin asia tehdään kuten tehdään. Hänen kokemuksensa bodymaailmasta on myös suhteellisen vahva.
Tulemme varmasti kehittämään sarjaa useampienkin toivomusten suuntaan, koska tietysti meitä kiinnostaa myös tämän foorumin mielipiteet. Musta on hyvä ratkaisu, että meillä on toimittajina henkilöitä, jotka ovat syvällä lajissa, kuten KP ja itsekin kilpaillut Ami. Hieman kokemattomampien tv-esiintyminen kyllä rentoutuu sarjan edetessä, eikä mielestäni toimittajien rentous ole tämän kaltaisessa se tärkein, vaan se, että asiasisältö olisi kohdallaan.
Mitä tulee halpistuotantoon..... haluan lausua jotain...
Tämä ohjelmasarja on toteutettu poikkeuksellisen hyvällä tekniikalla ja ihan oikeilla ammattilaisilla, jotka ovat kalliita käyttää. Kaikki on silti suhteellista ja toki teknisen puolen voisi aina tehdä vielä hieman paremmin. Suomen mittakaavassa ei kertakaikkiaan ole mahdollista tehdä body- ja fitnessohjelmaa samalla rahalla, kuin muut päivittäiset "koko kansan" sarjat, joihin silmä helposti vertaa. Tästä tuotannosta ei jää latiakaan voittoa. Ei kellekään. Se täytyy muistaa.
Tämän sarjan toteutuksessa on lisäksi lukemattomia ihmisiä, jotka tekevät työtä ILMAISEKSI, jotta lajit menisivät eteenpäin. Sen eteen, että lajit on saatu televisioon, on tehty järjetön määrä duunia, istuttu palavereja, tehty powerpointteja ja exeleitä, sekä koitettu vakuuttaa, että punttikansa on hyvää jengiä. Ja onhan se.
Omalta osaltani toivon, että mahdollisimman moni yrittäisi nähdä tämän kaiken positiivisena kehityksenä, vaikka parannettavaakin olisi. Liika kriittisyys voi pahimmillaan tappaa koko touhun ja taas mennään vuosia takapakkia. Olen henkilökohtaisesti saanut skeidaa niskaan, milloin naisbodareilta ja milloin mistäkin, jos olen "unohtanut" heidät ohjelmista, (jotka olen tehnyt omalla rahallani...) mutta mä teen näitä duuneja, koska arvostan kovaa treenaavia ihmisiä helvetisti ja mulla on edes pieni mahdollisuus jeesata lajien televisioitumisessa. Jokainen voi kantaa kortensa siihen kekoon funtsimalla asiaa niin päin, että onpahan edes tämä ohjelma, jossa lajit näkyvät. Aamen...
Päätän romaanini positiivisilla asioilla toteamalla että ensimmäisen jakson luvut ylittivät odotukset ja olivat samalla varsin korkeat, verraten kanavan muihin katsojalukuihin. Homma kehittyy ja ohjelmaa on talouspolitiikan kannalta mahdollista parantaa, kun sillä on katsojia, joten katsokaa ihmeessä, vaikka väkisin.... :D
Syksyä ja hyviä reenejä koko jengille tänne. :thumbs: