Hanskat ei kasva

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten saan käden "lepokoko kasvuun? Tulokset nousee ja lihasta on kertynyt hyvin mutta se ei näy ennenku jännittää. Hanskan ympärys abouttia 40cm, mutta levossa vaivaset 33cm. Säälittävää vaan kun kädet näyttää tikuilta muun kehon rinnalla varsinkin kun on paksu rintakehä.

Haukkaa tulee tehtyä kaks kertaa viikossa: 1a hauista kp 4*10 (21,5)
1b hauistanko 4*10 ( 42,5kg)

Ojentajia myös kaks kertaa viikossa 2a ranskalainen 4*10
2b pushdown 4*10

Saako jollain liikkeillä lihaksen lepokokoa suuremmaksi vai onko se vain pitkän työn tulos (synthol?) ? Kannattaako tehä jotai eristäviä liikkeitä? esim keskitetty hauberi (auttaako asiaan?)

Useimmiten hauis on kasvanut (natuilla) parhaiten kun sitä ei veivaa hillittömiä määriä sarjoja ja toistoja, vaan vaikkapa 2 liikettä.. 2 liikettä esim. eri "kulmista" rasitettuina, esim. hauiskääntö suoralla tangolla + hammerkäännöt KP.. Myös tekniikkaan kannattaa panostaa, ettei puristus mene liikaa forkuille.. Useat on myös ollu sitä mieltä että hauista ei saa (natuna) oikein kasvamaan ilman kunnon bulkkausta..

Itse en tiedä auttaako kyseiseen asiaan mikään, luulisin ettei ainakaan hyvin. Muutenkin aika turhaa ruveta edes yrittämään kasvattaa erikseen lepokokoa, koska kyllä se siinä normaalisti treenatessa kasvaa.

(synthol?), mitä tarkoitat tuolla?

Useimmiten hauis on kasvanut (natuilla) parhaiten kun sitä ei veivaa hillittömiä määriä sarjoja ja toistoja, vaan vaikkapa 2 liikettä.. 2 liikettä esim. eri "kulmista" rasitettuina, esim. hauiskääntö suoralla tangolla + hammerkäännöt KP.. Myös tekniikkaan kannattaa panostaa, ettei puristus mene liikaa forkuille.. Useat on myös ollu sitä mieltä että hauista ei saa (natuna) oikein kasvamaan ilman kunnon bulkkausta..

Tätä on itekki kompattava oman kokemuksen pohjalta. Paras jakso olkavarren kehityksessä oli itellä voimapainotteisessa 1-jakoisessa kunnon plussakaloreilla. Kyykkyä, penkkiä, maastavetoa ja satunnaista käsijumppaa pari kertaa viikossa tyyliin 3 sarjaa scottia tai käsipainokääntöjä. Ei mitään kikkailua. Itse asiassa tuolleen treenatessa aattelin että jos sen verran käsiä reenais vain etteivät kokonaan kuihtuisi, mutta kävikin niin että ne kasvoivat paremmin kuin ikinä.

(synthol?), mitä tarkoitat tuolla? <---- laita googlen kuvahakuun ^^

Lähdetään kokeilemaan tangolla + hammerkäännöt katsotaan josko edes hitusen sais hilattua risuja paksummiksi!

Ei ojentajiakaan kannata unohtaa, tuovat paljon käden paksuuteen. Itsellä alussa tehty pelkkä kapea penkki kasvatti kädet "ohi" muista lihaksista

(synthol?), mitä tarkoitat tuolla? <---- laita googlen kuvahakuun ^^

Lähdetään kokeilemaan tangolla + hammerkäännöt katsotaan josko edes hitusen sais hilattua risuja paksummiksi!

Joo, ilman syntholia on tommoisista käsistä turha unelmoida:david:

Ilman syntholia ei oo mitäää! No eivais.

Ite joskus isompana poikana aikoinaan :D sain käsiin kokoa just 3-jakosella ja 2 liikettä. rinta-hauis ja selkäpäivänä kans sit viellä työssä.

Tein Seisten mutkatangolla ja Vinopenkissä Kässäreillä ( kyynärpäät ihan kyljissä kiinni sai ihan hullun punpin). Pieni koodaus on myös välillä ihan suotavaa, jos haluaa vähän isompiiinki rautoihin IMO.

Itse teen 2-jakoisella vetävät/työntävät liikkeet, kannattaisko ottaa mukaan noihin päiviin kun vetää esim hauistanko niin pari pidempää sarjaa esim keskitettyä että saa mega pumpin?
Ja sama ojentajissa joku eristävä liike mega pumpin aikaansaamiseksi.

Itse teen 2-jakoisella vetävät/työntävät liikkeet, kannattaisko ottaa mukaan noihin päiviin kun vetää esim hauistanko niin pari pidempää sarjaa esim keskitettyä että saa mega pumpin?
Ja sama ojentajissa joku eristävä liike mega pumpin aikaansaamiseksi.

Runkkaa 10min ni forkut menee pumppiin, eli jättiforkut!!!... Eli se pumppi ei suoraan kerro kauheasti lihaksen kasvamisen kannalta, ennemmin ottaisin pari pidempää sarjaa kevyillä painoilla alkuun (="alulämmittely"/etukäteisväsytys, eli verta lihakseen) ja tekisin 2 KOVAA, KUOLEMA-KUOLEMA-666-sarjaa!!!

2jakosella tulee paljon epäsuoraa rasitusta käsille, mm punnerrusliikkeistä ojentajille, että ne eivät tarvi mitään 666ta sarjaa enään sen jälkeen.. Muutenkin oma teoriani on, että ennemmin rankasee sitä lihasta kunnolla 1 kovalla sarjalla, kuin joka suunnasta 25 eri liikkeellä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
... Muutenkin oma teoriani on, että ennemmin rankasee sitä lihasta kunnolla 1 kovalla sarjalla, kuin joka suunnasta 25 eri liikkeellä..

Komp komp. Olin viime su kuuntelemassa Jerry Ossin luentoa treenistä ja ravinnosta. Tuli siinä sit puheeksi juuri hauberin kasvatus ja myös Jerryn mielestä on parempi valita hauikselle pari liikettä ja ja 1-2 kovaa sarjaa per liike. Jerry treenannu ite sellaset 15 vuotta ni luulis silläkin kokemusta olevan enemmän ku tarpeeks. Haba on pieni lihas, joten kuten Hra Kivakaveri tos yllä sanoi ni ei kande veivata suotta miljoonalla eri liikkeellä treenikertaa kohden. Vähempikin ärsyke riittää kunhan se on tarpeeksi tehokasta. Kannattaa silloin tällöin kokeilla myös negatiivisia toistoja, ainakin itse olen saanut hauiksiin sillä tavoin kokoa. Toisaalta hauis palautuu nopeasti, joten sitä voi treenata useamman kerran vkossa. Ja aina kannattaa muistaa et se mikä tehoaa toisella, ei välttämättä toimi itsellä. Kokeilemalla sen vaan tietää. :puntti:

Hauis kerran viikossa, toisen kerran pitäisi tulla selkätreenin yhteydessä, jossa hauis yleensä joutuu aika kovalle rasitukselle. Itse olen tehnyt kolme liikettä hauikselle ja 2 x max toistoa eli niin monta kuin irtoaa, mutta jos alkaa menemään yli 20 niin lisää painoja.

Itse minkä olen huomannut hyväksi liikkeeksi hauisten kasvamiseks on hauikset vinopenkis.. mutta joo jos haluat että käsi lepoasennossa näyttää paksummalta niin varmaan kannattaa enemmän keskittyä ojentajiin, sen verran näkyvämpi lihas käsi normiasennos.. yks varma tapa on tietty että teet vaan pari kovaa sarjaa sille ja vedät kunnon bulkin päälle... :puntti:

Itse hakkaan käsipäivänä hauiksia ja ojentajia oikein urakalla. Hauiksia tulee treenattua 5 eri liiketta 6x12 ja sama homma ojentajille. Lopuks teen kolmesta neljään liikettä olkapäille 4x10-12 (Teen olkapäät pari päivää aikasemmin erikseen, joten siks vähemmän liikkeita nyt.). Käsiin on tullu todella hyvin muotoa ja kokoa eikä ainakaan mulla palautumisen suhteen ole yhtään mitään ongelmia; seuraavana päivänä vois tehä koko homman uusiks. Natuna treenailen.

Jos käsiin nopeasti haluaa kokoa, niin parhaiten se tapahtuu syömällä, odotellen läskin kertymistä.

Unohtakaa ne hyvät ja huonot liikkeet, kunhan teette. Ei ole niin tärkeää millä liikkeellä rasitus annetaan, kunhan se vain annetaan. Vaihtelun vuoksi sitten eriliikkeitä pidemmällä aikajaksolla. Pumppia tulee aina kun syntyy maitohappoa, se on myös tärkeä tekijä lihaksen kasvatuksessa mm. lihaskalvojen venyttäjänä, mutta on myös tärkeää aiheuttaa mikrovaurioita lihassoluihin ja se harvoin tapahtuu pumppaamalla.

Nousujohteisuutta sarjapainoissa pidän myös tärkeänä. Jossei hanskat kasva sinneppäin huitomalla (itse kuulun näihin), niin järkeä treeniin ja pyrkikää vaikka kasvattamaan niitä sarjapainoja. Väkisinkin tulee lihaa, kun treenipainot nousevat ja ollaan plussakaloreilla.

Myös luusto sanelee paljon, paksut luut omaavan on paljon helpompaa saada massiiviset kädet, kuin hentorakenteisen.

Itsellä hanskat vastaavat tosi heikosti treeniin. Pitkään aikaan eivät kehittyneet mihinkään. Viimeisen 4kk jakson aikana olen kuitenkin saanut hanskoihini yli 5cm lisää, enemmän kuin koko treeniurallani aiemmin. Kokeilin kaikkea läpi: vähän rasitusta -- paljon rasitusta ja itsellä näyttää toimivan se paljon rasitusta :) Tuntumaa myös lisäsin paljon vanhoista treeneistä.

Loppujen lopuksi kuitenkin vaan kyse lihaksen rasittamisesta ja syöttämisestä - Jay Cutler Jotenkin näin ;)

Tässä on nyt kaikki puhuneet melkein pelkistä haukkareista, muistetaan nyt kuitenkin että ojentaja on 2/3 osa käden koosta. Eli itse pitäisin paljon tärkeämpänä reenata niitä ojentajia jos hanskan koon suureneminen on tavoitteena. Itse olen huomannut parhaiksi massaliikkeiksi ojentajille ranskalaisen punnerruksen ja pushdownin + sitten kapeeta penkkiä, mutta imo se on sitten enemmän voimaliike. Mutta tässäkin varmasti tärkeintä on se vaihtelu ettei niitä samoja liikkeitä ja sarjoja hinkata koko ajan.

Ojentaja on kehon nopein lihas niin sille on hyvä olla raskaita punnerrusliikkeitä pääliikkeenä ja lisäksi sitten vaikka joku ojennus, esim kolmijakoisessa dippiä ja niskantakaa ojennuksia. Tosin kaikki ovat yksilöitä.

Eikös se mene niin, että jos halutaan tuuma (2,54cm) paksuutta käsivarteen täytyy kehonpainon nousta 15 paunaa (6,8 kg).

Niin, en tiedä mitä osaa kehosta "hanska" kuvaa, onko se sitten kämmenen lihaksistoa vai mitä.. Päläpääääplääplää..

BTW: Näyttää helvetin tyhmältä jos ojentajat on jääny selvästi kehityksessä jälkeen, eli laiminlyöty niitä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom