BB Hans Fell

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makew
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^Jep :D. Hieno homma Hans, että tulit tänne kertomaan kuulumisiasi pitkän tauon jälkeen! :)

Aivan mahtava homma, että jaat pitkän bodaushistoriasi aikana oppimia asioita nuoremmille (ja miksei myös vanhemmille)! Iso kiitos tästä jo tässä vaiheessa! On se hienoa, että Seinäjoen seudulla asuu edes yksi ihminen, jota voi pitää jopa idolinaan. :) Jatka samaa rataa ja toivottavasti törmäillään salilla! :D
 
^Jep :D. Hieno homma Hans, että tulit tänne kertomaan kuulumisiasi pitkän tauon jälkeen! :)

Aivan mahtava homma, että jaat pitkän bodaushistoriasi aikana oppimia asioita nuoremmille (ja miksei myös vanhemmille)! Iso kiitos tästä jo tässä vaiheessa! On se hienoa, että Seinäjoen seudulla asuu edes yksi ihminen, jota voi pitää jopa idolinaan. :) Jatka samaa rataa ja toivottavasti törmäillään salilla! :D

Thanks teco. Ihan jees juttu jos oma esimerkkini innostaa edes jotakuta. Mä joudun edelleen yllättymään niistä kommenteista mitä aina sillon tällön saan kun tapaan ihmisiä eri paikoissa. On sentään ne aktiivisimmat vuodet ja kilot takanapäin. Edelleenkin vain tuntuu olevan niin etten sulaudu tuohon massaan mitä kaupungilla liikkuu mut väliäkös sillä.

Mutta itse tähän salisceneen niin aivan mahtava todeta että porukka treenaa enemmän vuosi vuodelta. Nykyään jopa naiset uskaltaa kyykkiä kunnolla ja tehdä muutenkin kovia treenejä. Ihan sama äijäpuolella. Oma ideani onkin viedä näitä tavis treenejä astetta eteenpäin. Vaikka salilla treenataan yhä enemmän ja tunnollisemmin niin silti taustalta näyttää usein puuttuvan ajatus ja tähtäin. Kinastellaan eri liikkeiden oikeista suoritustavoista tai sarjojen pituuksista kun samalla unohdetaan mikä on tavoite. Liikkeet on vain apuvälineitä joilla lihasta ärsytetään ja ne eivät tiedä mitä siinä tangossa on. Kyse on fiiliksestä ja oikeasta suhteesta sen kanssa. Näitä asioita ja niitä syvempiä totuuksia haluankin jakaa niille jotka tulevat omaan valmennukseen. Olis mahtava valmentaa joku classic sarjalainen tykkikuntoon. Mutta ihan muutenkin haluan auttaa ihmisiä salilla niin ettei se hihojen heiluttelu olis ihan turhaa puuhaa. Kun salille mennään 100 lasissa niin olishan se kiva myös saada 100% vastinettakin eikä niin että 50% oli tehokasta ja loppu muu menee hukkaan ja kehitys hidastuu vuosilla. Näistä asioista vois puhua vaikka kuin paljon. Itse olen kokeillut paljon erilaisia jippoja ja treenimetodeja. Kehittelinpä niistä sitten lopuksi ihan oman metodin joka toimii ittellä kaikista parhaiten. Mutta tällaset läpsyt tänään.
 
Kyllä mua ainaki on motivoinut Hanssin esimerkki reenaamisessa, ihan vaan sen takia että kukapa ei haluaisi olla iso ja vahva. ja Hans on sitä. ehkä itekki vielä jonain päivänä. raato että sitei unohda koskaan kun Hanssin salilla alottelin reenailemaan junnuna kyllä sitä tunsi itten ihan menninkäiseksi ku Hans tuli viereen seisoon/käveli ohi ku tuli auttamaan alottelijaa alkuun. harmi että se sali sitte loppu niin nopeesti Hanssin pitämänä niin nopeesti niin sitä jäi sitte oman onnensa nojaan ku en ny niin hirveen kauaa siinä kereenny reenaileen ku Hans lähti sitte toisaalle.
 
Kyllä mua ainaki on motivoinut Hanssin esimerkki reenaamisessa, ihan vaan sen takia että kukapa ei haluaisi olla iso ja vahva. ja Hans on sitä. ehkä itekki vielä jonain päivänä. raato että sitei unohda koskaan kun Hanssin salilla alottelin reenailemaan junnuna kyllä sitä tunsi itten ihan menninkäiseksi ku Hans tuli viereen seisoon/käveli ohi ku tuli auttamaan alottelijaa alkuun. harmi että se sali sitte loppu niin nopeesti Hanssin pitämänä niin nopeesti niin sitä jäi sitte oman onnensa nojaan ku en ny niin hirveen kauaa siinä kereenny reenaileen ku Hans lähti sitte toisaalle.

Mukava että oot saanu motivaatiota (raakaavoimaa). Vähän liian fanaattisestihan sitä tuli tuijotettua niihin rautoihin nuorena. Tärkeintä vain oli että sitä oli paljon. Olihan siitä tosin se hyöty että niillä isoilla raudoilla sai paksuutta nopeasti lihaksiin mutta mallin treenaaminen kärsi vastaavasti. Mutta on mukava oppia edelleen lisää treenaamisesta ja sehän tässä kaiken suola onkin. Ei mua ne peltipotat niin paljoa ole ikinä kiinnostanu vaan se että sai rakentaa lisää lihaa tähän pitkähköön varteen. Ehkä tuo kilpailuvietti sitten puuttuu. Nuorena seurasin paljon Victor Richardsin treenejä ja löysin sieltä paljon motivaatiota. Tajusin aika pian ettei lehtiä lukemalla ja niistä löytyvillä treeniohjelmilla päästä kovinkaan pitkälle. Siitä alkoikin loputon yritttämisen ja erehtymisen tie.
Lopulta päädyin treenisysteemiin jossa kierrot olivat pitkiä ja esim penkkiä tein vain kerran kuukaudessa. Samaten pystypunnerruksia tai maastavetoja. Olihan se toki mukavaa pumpata pystypunnerruksia niillä raudoilla joita salin vahvimmat punnersi ykkösenä penkiltä. Summa summarium kuitenkin on että kannattaa kiinnittää sitä huomiota siihen miten ja missä se treeni tuntuu ja voima on vain mukava sivutuote kaiken jälkeen. Senverran paljon kuitenkin opin että tiedän vieläkin että paljon jäi potentiaalia koska en ole milloinkaan sijottanut tähän taloudellisesti paljoa.

Linkki Victorista koska monikaan ei häntä tiedä: http://www.bodybuilders.com/victor.htm

Vedin tän härän kanssa pienet treenit 90 luvun alussa :)
 
Kasvut, syntholit ja insuliinit oli asioita joista ei kauheasti näillä kulmilla kuullu kun minä kilpailin (90 luvun alussa). Jossain jenkkilehdessä puhuttiin Tim Belknap nimisestä kaverista jolla kuulemma oli sokeritauti ja miten mies kilpaili. En tiedä oliko tämän miehen tekosilla sitten jotain tekemistä kun insuliinistä tuli niin suosittua. Esiclenestä olin kuullut kyllä juttuja. Kerran olen myös livenä nähnyt vaikutukset sille. Aika uskomatonta värkkiä vaan kun se on feikkiä niin ei kiitos. Kyllähän se viehätys on siinä että keksii omiin treeneihinsä juttuja jotka vaan toimii. Useimmat ongelmat johtuu siitä että liikeradat on vain niin pielessä että ei toimi. Oma käsitykseni on kyllä että vielä 92 ei kukaan käyttänyt näitä edellämainittuja lisukkeita. Tai ainakin se on ollut hyvin pientä. Tosin minähän olen täällä "syrjässä" hiihdellyt omia latuja :) Omasta kunnosta sen verran että en ole koskaan ollut kovinkaan tyytyväinen siihen.

Nykysuuntaukseen sen verran että homma on mennyt ihan liian "tieteelliseksi" ja tällä tarkoitan näitä muita juttuja kuin treenimetodien kehittämistä.
 
Moikka Hanssi! Mukava lukea kuulumisiasi pitkästä aikaa :) Joskus taannoin oli tällä palstalla puhetta Alavuden karpaaseista, Kari Rannasta ja Jouni Salosesta. Olikos sinulla jotain materiaalia ko. kavereista, ja jos niin saisitko sitä millään sähköiseen jakoon?
 
Body sm 92 +90 (Hanssi Fell) - YouTube

Top-5 alltime kunto tässä maassa.

Hans, miten suhtaudut nykyisin kehonrakennuksessa vallalla oleviin ilmiöihin: synthol, kasvuhormoni+insuliini?? Tuossa kisassa ei tainnut kenenkään kilpailijan vatsa pömpöttää. Kova oli taso top 3 osalta.

Mitähän tuomarit on tuolloin -92 arvostellu?
Hieman herätti ihmetystä nuo kärkikolmikon sijoitukset....
Olihan suhteellisen pehmeitä kuntoja (ja tällä en tarkoittanut Hanssia)
 
Eikös Vic tehnyt 100 kilon kässäreillä penkkiä? :)

Hanssi isoimmat raudat tänne ja sarjapainot!

mää muistelen että olis Hanssilla menny hulluimmillaan +200 kilolla kaikis punnerrusliikkeis sarjaa..eli penkit, vinopenat, pystypunnerrukset, kapeat penkit.. kiva ois kyl kuulla, on ne saatettu täs threadis mainita mutta ei ny pienellä selailulla osu silmään.
 
Hanssi isoimmat raudat tänne ja sarjapainot!

Tuosta

Missään liikkeessä en ole ennätyksiä kokeillut. Miksi... keskityn aina täysin lihasten harjoitteluun enkä halua haaskata aikaa siihen että tietäisin miten vahva olen.

Harjoittelupainot vaihtelevat paljon mutta aikanani nuorempana menin 200kg ja yli penkkipunnerruksessa , vinopenkissä ja kapeassa penkissä.

pystypunnerruksessa istuaaltaan treenipainot ovat olleet parhaimmillaan 180kg. Siinä olisi tehnyt mieli kokeilla ykköstä 200kg.lla. (pysäyttämällä rinnalta punnerrus ylös). Lähdin kuitenkin ulkomaille kesken hyvän nousukauden joten se siitä. ylätaljassa vedin joskus 220kg.lla ja alataljassa 260kg.lla.
Maastavedossa tein sarjaa 300kg.lla.
t-kulmasoutua 220kg.
Ranskalaisia punnerruksia 130kg.lla. Hauikset käsipainoilla vinopenkissä 50kg yli 10 toistoa. Scott hauis istuen 120kglla 10 toistoa kunnes penkki hajosi kesken sarjan.
Kyykyn lopetin jo nuorena mutta hack kyykyissä menin yli 300kg.n (muskelin hack joka oli huomattavasti jyrkemmässä kulmassa kuin esim. David)

Toistomäärät vaihetelivat suuresti niinkuin treenin tempo. Kuitenkin myöhemmin opin että ei ne isot painot vaan se fiilis lihaksessa ratkaisee.
En suosittelee ketää repimään itseään sillä että pitäisi vain saada irti suuria rautoja. Rintani repesi yksinkertaisesti yltiöpäisyyteen.

Aloitin treenin pumppaamalla tangolla pari sarjaa jonka jälkeen etenin 50 kilon korotuksilla eteenpäin seuraavasti. sarja 70 kilolla
sarja 120 kilolla
sarja 170 kilolla
sarja 200 kilolla
liian kylmä lihas repesi 7 toistoa punnertaessa. Se siitä kun luulee olevansa vahva eikä lämmittele asiallisesti. Tuntui vain että rauta ei painanut mitään.
(yleensä lämmittelin paremmin)

Tänäpäivänä treenan melkolailla eri tavalla..keskityn enemmän lihakseen vähemmän siihen mitä tangossa on.:thumbs:
 
On mulla jossain videota Alavuden pojistakin. Sattuu vain olemaan jossain varaston perillä. Tuon 92 kisan piti olla vain välietappi ja kartoitus että mihin suuntaan lähetään kehittämään. Siihen aikaan kun videokamerat olivat harvinaisuuksia niin ei ollut ihan yhtä helppoa saada realistista tilannekatsausta. Sijoitus ei mua enään harmita. Fiilis tuosta kisasta on se juttu mikä on eniten jäänyt mieliin. Yleisöä oli Turun Ikituurissa todella paljon ja muutenkin oli pojat järjestäny hyvän tapahtuman. Kisan jälkeen sain paljon palautetta joka sai nopeasti unohtamaan pettymykset. Kuitenkin monta mahtavaa kisaajaa on tullut sen jälkeenkin ja on ollut hieno seurata heidän tekemisiään omien jumppailujen ohessa.
 
Kyllä vanhan mieltä lämmittää nähdä ja kuulla suomi bodylegendojen jutustelua ja muistelua :rock: Hanssille suuret kiitokset vastauksistaan ja kaikkea hyvää jatkossa . mahtava thread , joka kannattaa jokaisen kahlata läpi ! En ihan joka sivua kahlannut ( vielä) , mutta mitähän mahtaa kuulua Hansin idolille Jari Leinolle ? Olisi mahtavaa kuulla häneltäkin vastaavaa jutskaa ..... myöskin järjettömän kova ja vahva ukko aikanaan ;) Jos jossain jo on threadi Jarista , voisitteko vinkata niin syöksyn sinne sutena :D
 
Kyllä vanhan mieltä lämmittää nähdä ja kuulla suomi bodylegendojen jutustelua ja muistelua :rock: Hanssille suuret kiitokset vastauksistaan ja kaikkea hyvää jatkossa . mahtava thread , joka kannattaa jokaisen kahlata läpi ! En ihan joka sivua kahlannut ( vielä) , mutta mitähän mahtaa kuulua Hansin idolille Jari Leinolle ? Olisi mahtavaa kuulla häneltäkin vastaavaa jutskaa ..... myöskin järjettömän kova ja vahva ukko aikanaan ;) Jos jossain jo on threadi Jarista , voisitteko vinkata niin syöksyn sinne sutena :D

Haulla löytyy ainakin "Jari Leino kuvat"-thread. Samoin jos laitat Youtubeen hakusanaksi vaikkapa JL selkä löytyy sieltä melko hämärällä taustamusiikilla varustettuja treenipätkiä.

Sorry OT, jatketaan Hanssista.
 
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE JA "KALJULLE" KIITOKSET NIMPPAREISTA !

Vielä pumppaillaan rautaa vaikka ei niin tosissaan kuin ennen. Yli kolmekymmentä vuotta on treenattu ja saa olla melko tyytyväinen että päivääkään en ole joutunut sairaalassa makaamaan koko aikana. Pari repeämää on tullut joita on pitänyt näyttää mutta siinä kaikki.
Mun vinkit teille onkin että: tehkää hyvä suunnitelma, valitkaa toimivat liikkeet, ja siihen sopivat tehokeinot niin hyvä tulee. Mun lempparitehot ovat paljolti olleet superit ja triplat. Muistakaa aina että lihakset ei näe paljonko tangossa on. Lihakset toimivat tunnetasolla ja kokevat ainoastaan ärsykkeen määrän. SItä voi olla liian vähän, sopivasti tai HUOM liikaa! Ruokavalio myös tottakai on tärkeä. Näistä lisää ...

gladiaattori.fi ja Etusivuni - gladiaattori.123kotisivu.fi
Facessa löytyy: Hanssi trainer

1560676_10202357009000489_1802937583_n.jpg
 
Muistan kun joskus vuosia sitten näin Hanssin seinäjoella pizzeria piikissä, kyllä siinä ihmetteli kuinka joku voi olla niin iso :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom