BB Hans Fell

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makew
  • Aloitettu Aloitettu
moro hanssi..

sellasta kyselisin että, kuinkapaljon käytät aikaa venyttelyyn? ja muuhun lihashuoltoon?
käytkö säännöllisesti hierojalla, tai muuta?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu pitkästä aikaa. Venyttelyyn käytän aikaa ihan liian vähän. Tavoite olis 1-2 kunnon venyttelyä viikkoon joka aina tuntuu jäävän vähän aliarvostetuksi.
Venyttelyssä pyrin käymään ääriasennossa niin että hengitys ei jäykisty ja lihakset eivät jännity. Väkisin vääntäminen tahtoo vain johtaa ongelmiin.
Hieronnoissa ihanne olisi noin 2-4 kertaa kuukaudessa ja sekin lähinnä sellaista palauttavaa hierontaa. Monesti otetaan liian rajuja hierontoja jotka vain kipeyttävät sensijaan kuin rentouttavat lihasta.

:D

Nämä nyt vain sitten olivat mun mielipiteitä:thumbs:
 
Joo näyttäis vähä siltä, että teidän perheessä syödään terveellisesti.:whip:
 
Joo näyttäis vähä siltä, että teidän perheessä syödään terveellisesti.:whip:


Kaikki vaimon ansiota...se lukee jatkuvasti ravintokirjallisuutta ja lopun aikaa selvittää mulle rautalangan avulla pääkohdat.
Minä taasen säännöstelen pötsin kokoa iltaruokailun ja protsku juomien avulla.
 
:5: Lalli, eikä vaimonkaan kunnossa ole todella valittamista. Tuo pituus ja siihen suhteutettu lihaksen määrä tekee äijästä huikean.
 
:5: Lalli, eikä vaimonkaan kunnossa ole todella valittamista. Tuo pituus ja siihen suhteutettu lihaksen määrä tekee äijästä huikean.

Pakko tunnustaa että vaimon valinnassa oli kriteerinä "elämäntapa fittness".
Kyllähän näitä touhuja on muksampi tehdä kun molemmilla on samat päämäärät...minä vain syön ruokailujen välissäkin.

Muistan kun aloitimme seurustelumme ja vietimme ekaa yhteistä viikonloppua niin oli vaimoni tehnyt kattilallisen lihakeittoa koko viikonlopuksi.
Kattilan hulahtaessa tyhjäksi heti ekan ehtoon aikana oli vaimo kauhuissaan katsellut että mitähän tästä seuraa....
Nykyään meillä tuo kattilakoko onkin kohtuu suuri.
5 kilon pussi pottuja kuoritaan aina kerralla yhteen keittoon...
 
Huhut kerralla poikki

Muutamia ns varmana pidettyä huhua että kilpailisin tänä syksynä on törmännyt jopa minuun. Uskomatonta että vaikka päin naamaa totean niin ei uskota....noh enhän minä pienestä motivoinnista pahakseni laita.
Paljon onkin vanhoja ja uusia tuttavuuksia tullut vastaan ja ehkä tässä syntyy jotain yhteistyötäkin. Kun peruspalikat ovat kunnossa niin kyllä sitten aloitetaan kunnon treenit ja on sitten hyvä lähteä kisoihinkin kun on kunnossa.
Koko kesän aikana en ole ehtinyt vetää kuin ehkä kaksi itselleni tyydyttävää treeniä vaikka salilla olenkin käynyt.

Kotona aina opetettiin että hommia ei tehdä kuin "juosten kusten".
Siitähän nyt ei kovin siistiä jälkeä tule.

Mielenkiintoinen pointti tässä on jos kisoja ajattelen niin omistan sekä Ison-Britannian ja Suomen passin. Sanomattakin on selvää että Britanniassa jos onnistaisi niin olisi sponsorit suurempia.
Tuota en kuitenkaan niin vakavasti ole tullut ajatelleeksi.

Jos sellainen päivä tulee että vielä kilpailen niin paljosta tulee kiittäminen herra Mustosta joka jaksaa innostaa ja motivoida positiivisesti kokoajan.

Kuvissa näkyy minun vanhin sekä nuorin pojista samalla kun keskimmäinen räpsi kuvan.
 

Liitteet

  • IMG_1220b.jpg
    IMG_1220b.jpg
    64,5 KB · Katsottu: 6 199
on siinä ukossa pihviä vaikka millä mitalla, ihan ihailtavan vakuuttavan näkönen on kun on oikeesti pituuttakin mutta samalla vielä tommoset fileet päällä :rock: :worship:
 
:eek: Jos mulla olis ollu skidinä tollanen iskä, niin ei olis pihan kakrut uskaltanu kyllä kiusaa! :D
Ja kaikki "mun isi on vahvempi ku sun isi"-keskustelut olis ohi aika nopeesti. Hienossa kunnossa on mies, respect :worship:
 
Lontoo jälleen terroristien tähtäimessä..

Olin Britanniassa viime vuonna aikaan jolloin Lontoo terrori-iskut suoritettiin.
Uskomatonta miten nopeasti jenkit kasasivat palaverin kasaan ja saimme suht. luotettavaa tietoa iskun tekijöistä. Jenkit osaavat kyllä pitää huolta omistaan noissa piireissä missä alan ammattilaiset liikkuvat.

Katselin muutama päivä sitten elokuvan Dirty War joka oli kuin jonkinlainen kopio noista iskuista. Hyvä elokuva asiasta kiinnostuneille. Elokuvassa terroristit vain valmistelivat ns.likaisen pommin joka on melkoisen vaarallinen
noissa olosuhteissa.

Valitettava tosiasia on että terrorismistä on tullut arkipäivää ja tämänpäivän
teknologialla iskuista on tulossa tehokkaampia. Turva-ala ammattina tulee olemaan aina vaan kysytympää.
 
Dirty War on dokumentaarinen elokuva.
Todella hyytävää katseltavaa. Pyörii Canal:lla ainakin toistaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Jaakoppi jos kerran sieltä kulmilta oot niin muistatko kaveria...muistaakseni töysästä kotosin, aikonaan noin 90-100kg pituus 180cm. Luuston rakenne oli muistaakseni suht siro. Joskus 80 luvun puol välissä törmäsin tähän kaveriin jossain rock festareilla. Tää kaveri oli aina tiukassa kondiksessa ja sil oli pitkä takatukka muistaakseni vaalee väriltään.
Olin jonkin aikaa treenaillut noihin aikoihin ja muistan tän kaverin mallikkaat kädet jotka tosin olivat hänen kertomanaan vain alle 50cm.
Aina ku törmättiin niin sillä oli jotkut tiukat housut ja hihaton paita.

olisko ollut alavan leo..
 
Valitettava tosiasia on että terrorismistä on tullut arkipäivää ja tämänpäivän
teknologialla iskuista on tulossa tehokkaampia. Turva-ala ammattina tulee olemaan aina vaan kysytympää.

Niin ja samalla joutuu miettimään että kannattaako henki riskeerata,asian pitää olla jo melkoisen merkittävä kun pommit alkaa räjähätelee ja luodit viheltää korvissa.Niillä on brittipoliiseilla varmaan kuumat oltavat tällä hetkellä,sen brassiampumisen jälkeen ei heti uskalla toista tappaa.
Se on kylmäpäisten miesten ja naisten hommaa.Toivottavasti kaikki terroristit saadaan kiinni ajoissa.
 
Turva-ala ammattina tulee olemaan aina vaan kysytympää.

Kyllä olet ihan henkivartija kokoa ja vieläpä kireäkin. :) Ei voi kuin kadehtia.
Mutta sitä piti kysyä että pystytkö kertomaan töistäsi tai alasta yleensä? Jotain kuviahan sinulla aikaisemmin oli kolleegoistasi näytilläkin täällä. Entä, mitä neuvoja antaisit turvallisuus alalle pyrkivälle, miten töihin voisi jo nuorena valmistautua? Tiedän kyllä että ainakaan suomessa kovin moni ei henkilösuojauksella itseään elätä.
 
Kyllä olet ihan henkivartija kokoa ja vieläpä kireäkin. :) Ei voi kuin kadehtia.
Mutta sitä piti kysyä että pystytkö kertomaan töistäsi tai alasta yleensä? Jotain kuviahan sinulla aikaisemmin oli kolleegoistasi näytilläkin täällä. Entä, mitä neuvoja antaisit turvallisuus alalle pyrkivälle, miten töihin voisi jo nuorena valmistautua? Tiedän kyllä että ainakaan suomessa kovin moni ei henkilösuojauksella itseään elätä.

Joo tämä sama asia kiinnoistaa muaki.
Tiedän kyllä että noi jutut on kyllä osittain aika salassapidettäviä, mutta toisiaan kiinnostus alaa kohtaan on kova eikä kokeneen alan ammattilaisen neuvot, mielipiteet tai muutakaa kommentit ole yhtään pahitteeksi.
Varisinki toi henkilösuojahommat kiinnostaa mutta niissä alkuun pääseminen tuntuu olevan aika vaikeeta.

Vielä täytyy kiittää Hanssia tästä monipuolisesta ja kiinnostavasta treadista. :worship:
 
Rockster sanoi:
Joo tämä sama asia kiinnoistaa muaki.
Tiedän kyllä että noi jutut on kyllä osittain aika salassapidettäviä, mutta toisiaan kiinnostus alaa kohtaan on kova eikä kokeneen alan ammattilaisen neuvot, mielipiteet tai muutakaa kommentit ole yhtään pahitteeksi.
Varisinki toi henkilösuojahommat kiinnostaa mutta niissä alkuun pääseminen tuntuu olevan aika vaikeeta.

Vielä täytyy kiittää Hanssia tästä monipuolisesta ja kiinnostavasta treadista.
Animal1234 sanoi:
Kyllä olet ihan henkivartija kokoa ja vieläpä kireäkin. Ei voi kuin kadehtia.
Mutta sitä piti kysyä että pystytkö kertomaan töistäsi tai alasta yleensä? Jotain kuviahan sinulla aikaisemmin oli kolleegoistasi näytilläkin täällä. Entä, mitä neuvoja antaisit turvallisuus alalle pyrkivälle, miten töihin voisi jo nuorena valmistautua? Tiedän kyllä että ainakaan suomessa kovin moni ei henkilösuojauksella itseään elätä.
Yritän vastata edellisiin kysymyksiin:
Henkilösuojauksesta voin kertoa sen verran että Suomen mittakaavassa hommia on aika vähän. Mikäli ammatti kiinnostaa niin paras neuvo on kouluttautua poliisiksi ja pyrkiä supon palvelukseen...he kun hoitavat kaikki Suomen tärkeimmät poliitikot. Toinen vaihtoehto on hankkiutua Ave Niinikedon kouluun josta saa sitten apuja eteenpäin. Kolmas vaihtoehto on hankkiutua koulutukseen ulkomaille mm Saksaan.
Usa.ssa kouluja on runsaasti koska myös töitä on enemmän.

Olen joskus maininnut ihmisistä joihin olen törmännyt noissa kuvioissa.
Useimmat ovat peruskoulutukseltaan poliiseja tai sotilaita. Monet ovat olleet joko FBI.n tai CIA.n palveluksessa.
Ammattia harjoittaa myös monet entiset kamppailu tai voimailulajien harrastajat.
Erilaisilla taustoilla on omat vahvuutensa...sanomattakin on selvää että CIA.n miehillä on enemmän tuntemusta tekniikasta ja taas vastaavast urheilijoilla kokemusta "fyysisen kontaktin hallinnasta".

Uhkatekijöitä maailmassa on monenlaisia ja siksi myös se haastaa työssä erilaisiin taitoihin.
Olen joskus kommentoinut että hyvät ensiapu taidot voivat olla tärkeämpiä kuin erilaiset taistelutaidot.

Pahin tilanne tosielämässä turvamiehellä voikin olla autokolari...

Tärkeintä onkin riskien ennakointi ja eliminoiminen...

Ensi viikolla olisi tarkoitus lähteä Lontooseen (tuohon kaupunkiin jossa kerran synnyin)...saas nähdä minkälainen sekasorto odottaa Heatrown kentällä..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kiitos vaan lallille vastauksesta. Itse sitä poliisikouluakin harkitsin. Mutta Esim. liikenne poliisin tehtävät eivät vaan niin mielenkiintoisilta tunnu, jos supoon ei kovin helpolla pääse.

Pääseköhän poliisikouluun ennemmin turvallisuusvalvojan perustutkinnon vai lukion suorittamisen jälkeen? Totta kai siihen vaikuttaa paljon enemmän muut asiat, mutta jos koulustusta miettii.

Onkos muuten niinikedolla joku koulu pystyssä vai pitääkö se vain jotain kursseja bg tehtäviin liittyen?

Kirjoita taas jotain kommenttia kun viitsit/kerkeet.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom