Han Moo Doo

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Lost Soul

Banned
Joo, täällä Järvenpäässähän olisi tarjolla mm tuo kaikkialle levinnyt ihmeellinen itämainen taistelutaito Han Moo Doo

Kun kerran olette alan ammattilaisia, niin kysyisin teiltä, että mitä olette lajista mieltä? Tositilanteissa toimiva aseeton itsepuolustustaito, vaiko taas silkkaa Korealaista huijausta:confused:

itse lajiin en ala kommentoimaan muuta kun että hmd:ssä ilmeisesti kuntoilevat paljon.

Mut miten niin taas korealaista huijausta, missä sä oot huijatuks tullu? :david:

Paha sanoa, mutta ainakin hienoja potkuja pojat vetelevät... Koreasta on lähtöisin maailman harrastetuimpia taistelulajeja, joten tuskin se ainakaan kusetusta on . Kova ja pitkäjänteinen treenaaminen lajissa kuin lajissa palkitsee aina ...?!:kippis1:

Perustuu kuulemma nopeuteen, voimaa ei saa olla liikaa ja notkea pitää olla (nopeuden saamiseen). Liika voima muka hidastaa. Myöhemmässä vaiheessa myös puumiekat ja nunchakut käytössä. Ei ymmärtääkseni muita mattotekniikoita kuin vastustajan kaataminen ja eikun turpaan tai lukkoon.

Jos on vaihtoehtona taekwondo niin ala harrastaa sitä, hmd on pelleilyä ja young suk on rahastaja.

Tarkkaa tietoa lajista löytyy täältä.

Itse olen aikoinani harrastanut lajia reilun vuoden verran ja sen perusteella voin heittää pari kommenttia lajista:

- Jos seura on toiminut paikkakunnallasi jo pitempään, niin asiantuntevia opettajia löytyy varmasti. Omalla kohdallani oli sellainen tilanne, että laji tuli uutena kaupunkiin ja olimme perustajajäseniä. Tästä seurasi se, että harjoitukset olivat pitkälti minun vastuulla, koska olin harrastanut aiemmin ip-lajeja. Opettajaa ei paljon treeneissä näkynyt ja jos hän tuli paikalle, niin tilaisuudet olivat yleensä "erikoistreenejä"...

- Yllä olevasta kohdasta johtuen oma treenaus kärsi, koska en oppinut mitään uutta.

- Liikaa rahastusta

- Touhu oli vähän sellaista, että nolotti tunnustaa harrastavansa lajia.

- Kunnon kannalta ihan näppärä laji, mutta ei kyllä anna paljon muuta. Sopii hyvin mammajumpaksi tai lasten kuntopiiriksi.

- Hämärää se jatkuva rahastus, taas...

- Se Young Sukin eukko on aika omituinen tapaus, musta vyö ja kaikki... :D Lieneeköhän enää kuvioissa mukana?

Originally posted by voda

- Liikaa rahastusta

- Touhu oli vähän sellaista, että nolotti tunnustaa harrastavansa lajia.

- Kunnon kannalta ihan näppärä laji, mutta ei kyllä anna paljon muuta. Sopii hyvin mammajumpaksi tai lasten kuntopiiriksi.

Allekirjoitan ylläolevan. Mulla oli hyvät opettajat (yksi oli murskauksen me-mies, joku varmaan tietää),
mutta tuntui hieman oudolta kun neljä vyökoetta oli takana ja silti perustekniikoiden suoritus oli takkuilevaa ja epävarmaa.
Tässä vaiheessa aloitettiin potkutreenit ja vastaavat, minä puolestani lopetin.
Vyökokeista pääsi läpi kuka tahansa, tosin sinisestä eteenpäin on ilmeisesti hankalampaa;
kunto kasvoi hyvin ja kaatumistekniikat olivat ihan käteviä.

Han Moo Do on sekoitus kaikkea. Aika turha laji. Kaverini Saksasta on harrastanut lajia 4 vuotta. Jotain se mulle tos esitteli pari viikkoa sitten, ja voin sanoa suoraan ettei vakuuttanut ollenkaan. Omat lajini ovat shootfighting ja Thai-nyrkkeily ja ton mun kaverin laittaisin ihan miten vaan solmuun...

Originally posted by Devin
Kaverini Saksasta on harrastanut lajia 4 vuotta.

Siis harjoitellut Saksassa??? Eipä taida pitää paikkansa, koska Han Moo Do tuotiin Suomeen ensimmäiseksi (-89 Kauhava) ja nyt toimintaa aloitetaan Norjassa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä en ainakaan Jonsulla mitään ämmänkäppyrää nähny. Jos se sattui paikalle se oli takahuoneessa laskemassa maksukuitteja lukuunottamatta kertaa jolloin neuvoi yhtä blondia venyttelemään ja koski reittä ja takapuolta...
Opetustahti oli todella hidas ja treenit oli aika samanlaisia kaikki.

Vähän epäilyttää noi mustanvyön vaatimukset, kun katsoo sitä porukkaa millä vyö on.

Ite harrastin lajia reilu ½ vuotta pari vuotta takaperin päälajina yhä kuitenkin ju-jutsu silloisen 3 vuuen kokemuksella, joten vertailuni perustuu tähän.

En suosittele lajia. Toki tässä lajissa oppii hyväksi potkijaksi, mutta kamppailu kun on vähän muutakin. Ikinä ei harjoteltu niin että ois saanu lyyvä kasvoihin (lajissa nyrkkeilyhanskoja ei käytetä) mikä on kamppailussa asia numero yksi (käsi on aina nopeampi kuin jalka), mattopainia ei harrastettu, lukkojen käyttö oli vähäistä, heittoja oli todella vähän, ja itse tekniikkaakin liian vähän. Harjoittelut koostuivat pääosin samoista asioista (opettajana ruskea vyö). Vyökokeet oli naurettavia. Kaikki saivat aina vyön tekivät ne sitten tekniikat miten sattuu. Tuntui että puhasta tekniikkaa tärkeempää oli aivan älytön nopeus, josta seurauksena oli huono tekniikka. Vyöt sai muös suorittaa silloin kun huvittu, vaikka kahen viikon välein, tosin tätä ei liiemmin tapahtunut. Kuulostaa hassulta, kun joku sanoo, että oon harrastanu kaks vuotta itsepuolustusta ja miula on ruskee vyö. Vyö kun ei aina korreloi taitojen suhteen. Ei hyvä. Loppusanana lajin harjoittelu ei ollut mielekästä.

Hyvää oli monet vuuen aikana käyvyt kilpailut ympäri suomea eri harrastajia vastaan. Kilapilussa ei ollut kontaktia päähän käsillä, ainoastaan jaloilla (miusta tyhmää). Harjoituksissa liikkuvuus, koordinaatio ja kehon hallinta parani. Harjoittelupiiri on lajissa läheinen, periaatteella kaikki kaikkien kavereita.

Harkitkaa muita lajeja!

Jos tahdot tehokasta korealaista lajia, joka sisältää enemmän itsepuolustusta ja hermopisteitä kuin han moo doo, niin aloita Sin Moo Hapkido.

www.hapkido.fi

Eijei kun Kwan nyom Hapkido on paljon tehokkaampi ;)

Ite oon kelannu tota Sin moo Hapkidoa, kun on tullut parisen vuotta Taekwondoa läiskittyä- se kun ei oikein sopinut puntin kanssa yhteen...Ellei sitten haluu loppuikäänsä tehdä "räjähtäviä" sarjoja jalkakyykyssä jollain 30kilolla:=)

Lost Soul, toivon kyllä syvästi, että sinut bannattaisiin joka ikiseltä messulaudalta, missä satut kirjoittelemaan näitä turhuuksiasi. Olen ainakin 5 eri paikassa nähnyt sinun kysyvän nämä samat turhat kysymykset. Taidat olla henkisesti vajaa?

mitä olen kuulluut niin ne kaverit han moo doossa ei osaa kuullemma lyö/potkaista kunnolla (ei kroppaa mukan missään liikkeessä koska tasapaino voi horjua). itse meinasin kokeilla tätä lajia mutta tulin toisiin ajatuksiin kun kävin katsomassa harjoituksia kerran. Ei millään pahalla mutta aika pelleilyltä se näytti, mutta kuuma siinä joka tapauksessa tulee ainakin kun niitä treenaajia katseli.

Siis, Hanmoodo on todella kova laji..kun treenasin taekwondoa, niin samalla salilla treenas hanmoodo-seura. Kyllä perkeleen kovia potkijoita on..ja matsit on TODELLA fyysisiä ja kovia...hyviä heittämäänkin ovat nuo jannut...

Silti itse oon hapkidon kannalla..

Kaikki tietysti voi olla seurasta kiinn ja siitä miten ja mitä siellä treenataan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom