Han Moo Doo

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No seurassa missä olen käynyt on lila vöitä mitkä ei pysty potkaisemaan kunnolla oman pään korkeuteen.
Se tiilenmurskauski, ne pisti betoniharkkoja ja jokaisen väliin aina puutikut. Jossain shaolin munkki temppelis tommoset murskattais mulkulla että siinä meijän MM-ennätys...

Eiköhän se oo niin et käytännölliset lajit pärjää.

Lyönnit joihin tulee voimaa sekä vartalon kiertoa sekä suojaus
on asiallinen = NYRKKEILY

Potkut joihin tulee voimaa sekä vartalon kiertoa =Thaiboxing

Shootfighting= Luulisi olevan erittäin käytännöllinen laji myös
sekä lukkopaini tietysti.

Katselin tässä pariviikkoo sitten Eurosportilta karate turnauksen
MÄ OLIN REVETÄ päähän ei saanut lyödä mitä vittua suojaus
oli miehillä vituillaan sekä ottelu asento suoraan kuin Bruce Leen leffasta
Ottelut näytti oikeastaan repimiseltä ja huitomiselta.
Potkut ja lyönnit lähtivät suoraan edestä.

Siinä vähän faktaa
Potkunyrkkeily eli Kickboxing sai alkuunsa 1970-luvulla, kun Yhdysvalloissa päätettiin järjestää kilpailut maan parhaiden karatekoiden ja yhden seuran parhaiden nyrkkeilijöiden välille. Ottelu käytiin nyrkkeilykehässä ja molempien lajien ottelijat saivat käyttää omien lajiensa tekniikoita. Nyrkkeilijät voittivat kaikki ottelut, tyrmäyksellä.

Kuka katsoi KarateKid 3:sen

Kuka teistä katsoi Karate Kid 3:sen tässä 8päivää sitten
ei Ziisös vieköön ,pojan vastustaja treenasi sparrasi hakkasi pistareita
ym. ja tämä vino silmä vei pojan venyttelemään aurinkorannalle.
Kyllähän sen arvaa kuka voitti turnauksen. :eek:

Olisi se helppoa jos oppisi huippu pystyottelijaksi pelkällä
venyttelyllä sekä mietiskelyllä ja talonmaalamisella.

Ja jos karatea harrastetaan seurassa se on tappamista varten. Jos haluat oppia kurkipotkun millä tyrmätään vastustaja sinun täytyy etsiä vanha höperö mies ja vahata sen autot.

Ei välttämättä kannata ottaa noita karate kidejä tosissaan...

Lost Soul sanoi:
Kun kerran olette alan ammattilaisia, niin kysyisin teiltä, että mitä olette lajista mieltä? Tositilanteissa toimiva aseeton itsepuolustustaito, vaiko taas silkkaa Korealaista huijausta:confused:

Harrastin vuojen han moo dota kunnes se lopetettiin vähän harrastaja määrän takia. mää tykkäsin lajista ja alottelijan kunto nousi kyllä aika huimasti rankan reenin takia. reaktiot parani kans ku kerran joku kaveri alko käellä osottaa jonneki ni mää vahingos "torjuin" sen "iskun" ja löin kaverii lättyyn :(

Mun mielestä erot tulee esiin yksilötasolla, ei lajitasolla.
Jos asennetta piisaa eikä ole muuta harrastanut kuin joogaa niin kovilla on se kundi joka paska-asenteella Thai-nyrkkeilyä treenaa...

Peruskurssin olen käynyt ja tässä omat mielipiteet:
+kaikki on kaikkien kavereita
+jos tahtoo saada paljon punnerruksia, niin hmd:ssä niitä tehdään

-ihme asennevamma voiman suhteen, koko ajan kertovat juttua hitaista bodareista ja siitä että 50kg "pehmeä" tyyppi iskee vaistomaisesti kovempaa kuin 120kg jäykkä massamonsteri. Ja heti kun käyt salilla se tarkoittaa, että olet narsistinen bodari (tämä harmitti, kun olin just painonnostoa aloittelemassa)
-jäykkä meininki. Kerran joku alkoi venyttää persettä eri tavalla kun oli opetettu ja siitä huomautettiin heti
-rahastus

Laji loppui aika pitkälti keltaisen vyön vyökokeeseen. Olin saanut sen käsityksen että pari tuntia kestää koko homma, enkä varannut eväitä mukaan.
No, oma vyökoe oli ohi parissa tunnissa mutta sen jälkeen olisi pitänyt odottaa vielä joku neljä tuntia "itsepuolustusleiriä". Pyysin leirin osalta rahat takaisin ja lähdin kotiin syömään.

Siis ei kai itse koe kestä kahta tuntia? Kaveri sano että joku 5 sidontaa piti tehdä (kummallekin puolelle) ja se oli siinä

Lainaus Lieksan Han Moo Do-seuran sivuilta:
"9 kup keltainen vyö
Tekniikka: 4 itsepuolustusliikettä (numerot 1,2,3 ja 4)"

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jos haluutte nähdä mitä sin moo hapkido on niin hankkikaa jyrg zieglerin "opastus" video jostain...tipuin tuolilta kun nauroin niin paljon vatsa kippurassa... ja han moo dosta.. eikös siinä käynyt niin että dr. kimmin kehittämää hanMUdoa oltiin tuomassa suomeen mutta lupia ei saatu=perustettiin oma laji hanmoodo??? ai niin.. multa hävisi usko suurimpaan osaan korealaisista lajeita kun näin jenkki-ilmoituksen 5000 dollaria/parin viikon leiri sinmoota ja 4. dania....opettajana ji han jae.. oikaskaa jos oon väärässä...8)

ozzy73 sanoi:
eikös siinä käynyt niin että dr. kimmin kehittämää hanMUdoa oltiin tuomassa suomeen mutta lupia ei saatu=perustettiin oma laji hanmoodo???

Tuommoista versiota en ole kuullutkaan, olen ymmärtänyt että tuosta toisesta HMD:stä ei oltu tietoisia ja nimi on sattumalta sama. Suomeksi siis Han Moo/MU Do = korealaiset kamppailutaidot, jossen ihan väärin muista..

ozzy73 sanoi:
ai niin.. multa hävisi usko suurimpaan osaan korealaisista lajeita kun näin jenkki-ilmoituksen 5000 dollaria/parin viikon leiri sinmoota ja 4. dania....opettajana ji han jae.. oikaskaa jos oon väärässä...8)

Kun on paljon daneja niin voi pyytää paljon rahaa.. Eikä tuo ole edes hirveän kohtuuton; parissa viikkossa voi oppiakin jotain jos treenejä on usemapi päivässä.. Ja kyllähän jenkeiltä kannattaa rahaa nyhtää. Ja on niitä muunkin maalaisia lajeja joiden parissa vastaavien leirien hinta kohoaa yhtä korkealle.

Mikäli tarkoitit että leiristä saa automaattisesti 4. danin niin siitten kyllä kuulostaa vähän hassulta, jospa siinä on jossain sellainen pienellä painettu kohta jossa mainitaan että danit ovat tyhmän rahastus daneja, joilla ei ole merkitystä.. Tai sitten leiri on tarkoitettu lähinnä vanhemmille hapkidokoille ja leirin päätteeksi on 4. danin koe. Tai jotain.

masayards sanoi:
joo kyllä han moo do ja han mu do on ihan eri lajit. Toi han mu do vissii joku hap ki don tyylisuunta

vakuuttava kommentti! voisitko nyt ottaa asiasta oikeasti selvää ja kommentoida vasta sitten... ;)

Kurjaa antaa negatiivista kommenttia kun mun entisen (3 vuotta sitten) seuran yhteishenki ja porukka oli niin hyvä.

Pakko sanoa että lajin uskottavuus kieltämättä kärsii kun näkee tarpeeksi monta hirveen nuorta ja lapsenmielistä mustaa vyötä. Silloin tällöin lajin kehittäjä ilmestyy paikalle antamaan mustille vöille satikutia, ja samalla kertoo että tämä potku tehdäänkin nyt tällä tavalla eikä kuten puoli vuotta sitten opetin.

Sinänsä lajin "joustavuudessa" omaksua uusia asioita ei ole mitään pahaa, päinvastoin, mutta pahasti söi mun motivaatiota kun ruskea/musta vyö on esim. itseä paljon nuorempi ja vyön myöntänyt osapuoli ei kunnioita tätä.

"Hei MoiDo"

varmasti hyvä laji koordinaatiokyvyn ja liikkuvuuden edistämiseksi, kuten balettikin. molemmissa tehdään korkeita potkuja ilmaan. jos tehokasta itsepuolustusta haluaa harrastaa niin onkohan lajista, jonka tekniikoista yli 70% on potkuja, siihen?

oma mielipide siis, että ei kannata pelkästää tämmöistä lajia harrastaa, mutta jos harrastaa myös jotain muuta, missä enemmän kiinnitetään huomiota "tositilanteisiin" ym. niin varmasti on hyvä apu siihen. jos voi potkaista korkealle kovaa, voi potkaista varmasti alemmaksi vielä kovempaa, nopeammin ja tarkemmin. samasta syystähän alunperin korkeita potkuja harjoiteltiin.

ei meinaa korkeilla potkuilla pärjätä jäisellä asfaltilla farkut jalassa. nähty on.

toisaalta toimii hyvänä psykologisena aseena jos onnistuu potkussa. tässä tapauksessa kannattaa sitten osata muutenkin itsepuolustusta kun pelkkiä potkuja. päähän potkittu kaveri kun ei meinaa olla niitä parhampia ystäviä enää. =)

mad_stare sanoi:
Paha sanoa, mutta ainakin hienoja potkuja pojat vetelevät... Koreasta on lähtöisin maailman harrastetuimpia taistelulajeja, joten tuskin se ainakaan kusetusta on . Kova ja pitkäjänteinen treenaaminen lajissa kuin lajissa palkitsee aina ...?!:kippis1:

Lajia harrastetaan pelkästään Suomessa joten ei liene maailman yleisimpiä.

voda sanoi:
Siis harjoitellut Saksassa??? Eipä taida pitää paikkansa, koska Han Moo Do tuotiin Suomeen ensimmäiseksi (-89 Kauhava) ja nyt toimintaa aloitetaan Norjassa...

Kuka toi Han Moo Do:n suomeen? Ja mistä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom