Han Moo Doo

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jasse Junkkari sanoi:
Young Suk= Nuori Sukka...?

Jep. Kuten nimestäkin voi päätellä kaveri on intiaanisukua. Nuoren Sukan isoisä oli apacheheimon päällikkö Old Suk( Vanha Sukka ). Suuren intiaanisodan jälkeen Sukan suku muutti valkoisia riistäjiä karkuun Pohjois-Koreaan, jossa Nuori Sukkakin sai alkunsa. Sukkien taistelutaitojen perusta löytyy siis Amerikan laajoilta preerioilta, mm. tappavat keppi-tekniikat puhvelimetsästyksestä.

Pili sanoi:
Jep. Kuten nimestäkin voi päätellä kaveri on intiaanisukua. Nuoren Sukan isoisä oli apacheheimon päällikkö Old Suk( Vanha Sukka ). Suuren intiaanisodan jälkeen Sukan suku muutti valkoisia riistäjiä karkuun Pohjois-Koreaan, jossa Nuori Sukkakin sai alkunsa. Sukkien taistelutaitojen perusta löytyy siis Amerikan laajoilta preerioilta, mm. tappavat keppi-tekniikat puhvelimetsästyksestä.

:lol2: Niin huono että repesin. :thumbs:

Pili sanoi:
Vittu, tässä on homma nousussa. Tää oli perjantai-iltapäivän pelastus. Ny viinakauppaan ja illalla taksijonoon painimaan ... ei vaiskaan, älkää tapelko taksijonossa ja varsinkaan nakkikioskilla.

Valkoisilla oli siis näppinsä Intiaanienkin evässä.... Luulin että Kaspin,tämä Valkoisten "Suolmalainen" sotataito, on kotimainen laji joka on saanut Kiinalaista vaikiutetta 1100 luvilla.
Kaarle valkoinen on siis puhunut paskaa kaikki nämä vuodet..
Onko tietoa koska Valkoisten suku on käynyt riistämässä Sukkia ja onko ns. "pimeäoppi" peräisin juuri tältä heimolta?

beginner sanoi:
Perustuu kuulemma nopeuteen, voimaa ei saa olla liikaa ja notkea pitää olla (nopeuden saamiseen). Liika voima muka hidastaa. Myöhemmässä vaiheessa myös puumiekat ja nunchakut käytössä. Ei ymmärtääkseni muita mattotekniikoita kuin vastustajan kaataminen ja eikun turpaan tai lukkoon.

voi jumalauta.. eikös jo fysiikan lain mukaan voima ole nopeutta
ja nopeus ole voimaaa? F=v & v=F
-miten on mahdollista olla nopea jos ei ole voimaa? tai edes toisin päin :arvi:

beginner sanoi:
Perustuu kuulemma nopeuteen, voimaa ei saa olla liikaa ja notkea pitää olla (nopeuden saamiseen). Liika voima muka hidastaa.

Veikkaan, että tuolla on tarkoitettu sitä että lihasmassa hidastaa, jos sitä on liikaa. Tässä vaan arvailen.

Tottakai kaikki voiman lisäys liikkeen suuntaan lisää nopeutta. Se onkin sitten mielenkiintoinen kysymys, että millä tavalla sitä voimaa voidaan kasvattaa vain lajin tarvitsemiin suuntiin. Ankara penkkireeni lisää taatusti voimaa, mutta hidastaa lyöntejä.

Olisko Kaspin muuten ollut aikanaan pohjalla Kreikkalaisessa pankrationissa ??? Nääh, ei tarkemmin ajatellen, koska siellä ei tietääkseni tunnettu käsitettä ropistus, mikä on mielestäni yksi mullistavimpia tekniikoita ... ainakin ovihommissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
onse kyllä niin että jos haluaa oppia puolustamaan itseään menee kickboxing/muaythai tai shootoon. Tommoset ninja potkut ovat turhia "tositilanteissa". :hyper: Päähän potkimiset tositilanteissakin turhia ellei sitte ole joku oikee guru. Ja noi hermopisteet yms. ei toimi tositilanteissa ellei ole harjoitellut todella kauan ja ole joku jujutsu guru. kokemusta on. Tietysti onhan noita mukava harrastaa ja opetella budo-ajattelua yms hienoa noihin "Pyjamalajeihin" sisältyy.
Kyllä mä niille kunnioitusta annan mutta ku joku tulee painijaa potkasemaan päähän ni äijä on pian pusikossa :david:

Täten ylennän itseni Oikeaksi-Guruksi! Jos "tositilanne" sitä vaatii nii steissi-mavaa suuhun vaan. Mutta homma kyllä helpottuu jos ensin kaataa hyökkääjän maahan ja sitten alkaa fudimaan :evil: (Huomatkaa pakollinen smiley..)

Tunnustaako kukaan olevansa Jujutsu-Guru?

PS: Pahin pelkoni on tulla ropistetuksi.

Aina ku oon kyseisen lajin näytöksii nähny nii niis on ollu 99,9% kaatuma tekniikoiden esittämistä. Niistäki voi varmaa olla hitunen hyötyy mut kaatumallako pitäs itteänsä ruveta puolustaa? :jahas: en oo kuitenkaa lajiin tutustunu kauheesti mut uskon että täs lajis oppii kaikkea hitusen mutta mitään ei hyvin.

Diizel sanoi:
onse kyllä niin että jos haluaa oppia puolustamaan itseään menee kickboxing/muaythai tai shootoon. Tommoset ninja potkut ovat turhia "tositilanteissa". :hyper: Päähän potkimiset tositilanteissakin turhia ellei sitte ole joku oikee guru. Ja noi hermopisteet yms. ei toimi tositilanteissa ellei ole harjoitellut todella kauan ja ole joku jujutsu guru. kokemusta on. Tietysti onhan noita mukava harrastaa ja opetella budo-ajattelua yms hienoa noihin "Pyjamalajeihin" sisältyy.
Kyllä mä niille kunnioitusta annan mutta ku joku tulee painijaa potkasemaan päähän ni äijä on pian pusikossa :david:
Jaa, että painija vai heittää potkasijan pusikkoon? Paha sen painijan on mitään heitellä, jos on taju kankaalla potkusta olettaen potkun olevan kova ja tarkka. Ei sillä pelkällä trikoissa vääntämisellä vielä kuuhun mennä. Sori, että kommentoin tämmöiseen "Jos painija ja thaiboxaaja tappelis niin jujutsu mies ownais kaikki juttuun. Pistetään :kippis1: piikkiin.
Edit: On noi Hanmoodo näytökset aika pelleilyä, mitä on nähnyt harjoittelua niihin "Hyppäät sitten 10m taakseppäin ja tuskanen ilme kasvoille, kun vedän tän tekniikka nro.10 sulle".

Yks maailman tyhmimmistä asioista on kiistellä, että mikä laji on kaikista paras. Se että onko hyvä "tappelia" vai ei riippuu ihan ite ihmisestä ja tietenki valmentajista. Esimerkiks viikon judoa harrastanu tyyppi voi helposti piestä tyypin, joka on harrastanu koko ikänsä nyrkkeilyä. Tai miksei vaikka perus kaljamaha suomalainenki pystyis piestä 2metristä bodarii joka on harrastanu 6 vuotta thai boxinkii ja shoot fightinkii.
Han moo dossa potkuja, vastatekniikkaa yms. harjotellaan pelkästää hmd otteluita varten. Itsepuolustus on eriksee. Tehokkain tappelutyyli on mielestäni potkasta vastapeluria reilusti nopille. Siihen tipahtaa nii Arska kun Bruce Leeki. Kyseinen (tosi mystinen) liike kuuluu Han moo don itsepuolustus liikkeisiin, niinkuin kurkunpäähän lyönti, pari kyynerpää lyöntiä, lukot jne. Ei kukaa idiootti nakkikiskalla tapellessa käy koittaa potkii toista päähän. Ellei sitte oo joku Ping Pong Pong Wong super hyper kung fu keisari.
Itte oon harrastanu Han moo doa 3 vuotta ja mun mielestä siinä on rahastus kaukana. Jos et haluu käydä kisoissa ja leireillä, ni tietyissä seuroissa harrastaminen on täysin ilmasta (esim. tietääkseni Tammisaaren seuralla ei ole ollenkaan seuramaksua). Parhaiten hmd:ssä tekniikkoja oppii käymällä leireillä, mikä myös on melkoisen halpaa, koska jos käyt kerran vaikka nunchaku leirillä, ni sun ei enää ikinä tarvi maksaa mitää nunchakuleireistä (ei vaikka kävisit sielä 1 000 000 kertaa). Tosin leirejä on melko paljon erilaisia, esim. Nunchaku, Keppi, Miekka, Heitto, Taklaus, Potku, Murskaus, Mattotekniikka, Itsepuolustus ja Vastatekniikka.
Mun mielestä Han Moo Do on hyvä ja monipuolinen laji. Siinä on todella paljon eri tekniikoita. Niitä jaksaa opetellakki melkoisen kauan toisin kuin esimerkiksi nyrkkeilyn samoja lyöntiä (En vähättele nyrkkeilyä. Se on hyvä ja tehokas laji ja oon harrastanu sitä 6vuotta, mut pidemmänpäälle se alkaa käydä itseään toistavaksi. Saa laittaa omia mielipiteitä :P). Tosin on HMD:ssä huonojaki puolia, esim. hyvien valmentajien puute, perusasiat kuten "tappelu" asento vaihtelee vähän väliin ja vöitä saa liian helposti ja nopeasti.
Suosittelen sitä kaiken ikäisille, , kaikille ketkä haluaa hyvän aerobisen harrastuksen, oppia itsepuolustusta ja potkimaan, oppia huitomaa nunchakuilla yms aseilla, jne.
EN suosittele niille, ketkä haluaa oppia nopeesti tappelemaa, enkä todellakaan brutaalia lajia etsivälle.

tulipahan taas kirjotettuu... ;)

Dinkelidong sanoi:
tulipahan taas kirjotettuu... ;)

Miten niin taas? :)

Tilastollisesti tää oli sun aloituspostaus.

Ihan hyvä, ei siinä mitään.

Linkkivinkki: http://www.kickboxerstar.com/start.php?lang=suomi

EDIT: Jasse, ropistelun pelko on heikkouden alku! Ei kukaan sua sun rasvaprosenteilla ropistele!1!

Itse haluaisin tuntea enkelin kosketuksen.

Biisitoiveena "Kun katsoo maailmaa enkelin silmin"

Dinkelidong sanoi:
Tehokkain tappelutyyli on mielestäni potkasta vastapeluria reilusti nopille. Siihen tipahtaa nii Arska kun Bruce Leeki. Kyseinen (tosi mystinen) liike kuuluu Han moo don itsepuolustus liikkeisiin, niinkuin kurkunpäähän lyönti, pari kyynerpää lyöntiä, lukot jne.

Montako kertaa olet treeniaikanasi ihan oikeasti potkaissut täysillä vastustelevaa kaveria palleille niin lujaa kuin lähtee? Tai lyönyt kurkunpäähän?

Ei sillä, etteikö nuo osuessaan sattuisi, mutta jos niitä ei ole treenattu säännöllisesti ja tosissaan, ei olla yhtään sen paremmassa jamassa, kuin mitään treenaamaton maallikko, joka on mietiskellyt, että kyllä mä munille vedän, jos joku tulee.

AndyS sanoi:
Montako kertaa olet treeniaikanasi ihan oikeasti potkaissut täysillä vastustelevaa kaveria palleille niin lujaa kuin lähtee? Tai lyönyt kurkunpäähän?

Ei sillä, etteikö nuo osuessaan sattuisi, mutta jos niitä ei ole treenattu säännöllisesti ja tosissaan, ei olla yhtään sen paremmassa jamassa, kuin mitään treenaamaton maallikko, joka on mietiskellyt, että kyllä mä munille vedän, jos joku tulee.
Varsin kiistanalainen väite. Harvempi iskee täysillä ja perille treeneissä paljain nyrkeinkään. Puhumattakaan asetekniikoista. Moniko puukottelee treeneissä vastustajiaan oikeasti? Kiellät tuossa oikeastaan kaiken muun kuin täyskontaktiottelun toimivuuden. Ja silti, treenaavathan ne ottelijatkin paljon tekniikoita ilman tuota "täysillä päähän" -metodia.

Minä olen lyönyt treeneissä ihmisiä täysillä päähän. Tietenkään en tee sitä joka kerta, mutta joskus. Kannattaa käyttää sopivia suojia ja hyvää paria niin, ettei tule kohtuuttomasti vahinkoja. Näin voi treenata myös munille potkimista ja asetekniikoita harjoitusasein.

Useimmiten nämä potkut munille yms. vain jätetään treenissä siihen asemaan, että niitä hieman mallataan paikallaan seisovaan kaveriin ja kuvitellaan, että kyllä toimii.

AndyS sanoi:
Useimmiten nämä potkut munille yms. vain jätetään treenissä siihen asemaan, että niitä hieman mallataan paikallaan seisovaan kaveriin ja kuvitellaan, että kyllä toimii.

Joo, kyllä kannattaa kokeilla oikeasti ainakin joskus. Itse olen potkinut ja saanut potkuja nivusiin siten, että vastaanottajan jalat irtoavat maasta potkun voimasta. Vaatii alasuojien lisäksi jotain lisätoppausta, mikä taas vaikeuttaa realistista liikkumista, mutta kannattaa ainakin kokeilla joskus. Sitten kevyempiä potkuja voi treenata ihan pelkkien alasuojien kanssa. Ei muuten onnistu ihan samalla tavalla kuin elokuvissa...

Lyöntejä silmiin voi treenata suojalaseilla, veitsijuttuja harjoitusveitsillä jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom