beginner
VIP
Young Suk Koreastafysio sanoi:Kuka toi Han Moo Do:n suomeen? Ja mistä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Young Suk Koreastafysio sanoi:Kuka toi Han Moo Do:n suomeen? Ja mistä?
beginner sanoi:Young Suk Koreasta
Haiyaa-Kid sanoi:Young Suk Koreasta, mutta hanmoodoa ei ole tuotu mistään vaan perustettu Suomessa.
fysio sanoi:Oliko Suk:lla tuntemusta muista Korealaisista kamppailulajeista (ilmeisesti oli...), miksei opettanut niitä Suomessa, vai opettiko?
No, tietysti helpompi tehdä oma laji, saa omat säännöt. ;)
Haiyaa-Kid sanoi:Aika spekuloitu aihe on tuo Young Sukin lajitausta. Itse en ole erityisemmin perehtynyt, enkä juuri kiinnostunut (en harrasta itse hanmoodoilua).
Tässä linkki kuitenkin kiinnostuneille (en tiedä onko lähde luotettava) http://www.hanmoodonet.com/uutiset/uutinen027.html
teri sanoi:Lajista kertoo paljon mun mielestä lajin harrastajat. Hanmoodossa "harjoittelijat" ovat naisia, pitkätukkaisia miehia tai lävistettyjä olentoja... Kaikista näkee ulospäin, että kyseessä ei voi olla urheilulaji tai mikään kovin vaativa jumppailulajikaan.
Kunnon kamppailulajissa harrastajat ovat kukkakaalikorvaisia, lyhyttukkaisia miehiä.
Kyoshiro sanoi:en tiedä onko asiasta sen kummempaa faktaa tiedossa. olen kuullu, että Järvenpään Han Moo Do ja Järvenpään TaeKwonDo hwang olisi yhteistyössä sen verran, että Han Moo Do:n alkeiskurssin jälkeen harjoittelu jatkuisi TKD seurassa.
Edit:
sen tiedän että näin oli ainakin parivuotta sitten.
Ja minkähän verran herralta löytyy kokemusta ko. lajeista? Molemmat on potkuvoittoisia lajeja, mutta eroja löytyy paljon. TaeKwonDo:ssa itsessäänkin on vielä monta eri tyylisuuntaa, joiden treenaus on erilaista.j2p sanoi:Löysempi ja turhempi versiahan se vain on taek won dosta
Ite kun treenailin aikoinaan, niin meillä Kuusamossa alkeiskurssi maksoi 50e ja sen jälkeen muistaakseni jäseniltä 20e 6kk maksu. Aika kohtuu hinnat mun mielestä. Sitten käytettiin kaikki rahat mitä saatiin suojiin ja muihin välineisiin.Exorcist sanoi:Puhutte korkeasta hinnasta. Paljon olette maksaneet vuodessa?
kungfurious sanoi:itella on sininen vyo, harrastin 97-99 tai jotain ja nyt viime syksyna alotin uuestaan. etenkin jotkut negatiiviset kommentit ovat valitettavan totta... mutta ehoton plussa lajissa on otteleminen, kisoihin osallistuminen kun on helppoa. ite aattelen etta otteleminen on reenin tarkeimpia osia iptaidon oppimisen kannalta. eli opittua paasee soveltamaan kaytannossa snagarin ulkopuolellakin. eri asia on se, etta onko kehakuninkuudesta MITAAN hyotya tositilanteessa... muuten tykkaan lajista, mutta paahan lyonnit ois aika realistista ottaa mukaan... No, pitaa joskus alottaa joku kasipainotteinen laji.
Kyoshiro sanoi:en tiedä onko asiasta sen kummempaa faktaa tiedossa. olen kuullu, että Järvenpään Han Moo Do ja Järvenpään TaeKwonDo hwang olisi yhteistyössä sen verran, että Han Moo Do:n alkeiskurssin jälkeen harjoittelu jatkuisi TKD seurassa.
Edit:
sen tiedän että näin oli ainakin parivuotta sitten.
Hynkkä sanoi:Siellä on varmaan ollut vetäjistä puutetta silloin, niin on voinut olla tuollainen järjestely jonkin aikaa. TaeKwonDo:n suomeen tuonut henkilö on hanmoodon perustajan veli, niin yhteistyö ei ole sillä tavalla ihmeellistä.
Kyoshiro sanoi:kukas tämän Dae Jin Hwang :in veli sitten mahtanee olla?