Haluaisko joku auttaa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hihhi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Koulu alkaa 5. syyskuuta, joten siitä eteenpäin pääsee taas aktiivisesti punttikselle.

Nyt tahtoisin alottaa jonkun järkevän ohjelman, ja tarvitsisin neuvoja sen aloittamiseen. Arvelin, että täältä vois saada vinkkiä ja kannustusta. :whip:

Joten ohjeita. Annan kyllä taustatietoa enemmänkin jos joku oikeasti haluaa neuvoa... :hyper:

muoks. niin sori, viesti saattaa olla epämääräisesti muotoiltu, mut olen uusi täällä , ja en tiedä ihan mistä lähteä liikkeelle.

Kuinka usein haluaisit treenata? Millaisia tavoitteita sulla on? Millainen koulun sali on, löytyykö sieltä vapaita painoja, tankoja, millaisia laitteita? Kerros hiukan lisää niin pistetään reeniohjelma kuntoon :)

Kiva että haluat päästä treenaamaan!

Mä haluan treenata niin paljon kun vaan on mahdollista (ja jaksan...) En mä tiedä niitä kaikkia laitteita mitä siel on. Ihan perusjutut siel on, painoja, tankoja, penkkejä, ööh. kaikki perusjutut plus jotai spesiaalijuttuja (jotai ihmeellisiä mihin jään solmuun :D )
Mul oli joskus tavoite nostaa penkiltä ihan sikana ja joskus nostinki 60kg (se oli silloin enemmän ku mun oma paino)... nyt menee hmm joku 40 (?) enää ku en ole käyny... Mitä vielä haluat tietää...? niin se puolimaraton on tavoite mut varsinainen punttistavoite on et saisin vahvat kädet ja rintalihakset (ja siis hyvä ryhti, timmi vatsa sikspäkki, ja sellaiset allittomat kädet)... :D Onko liikaa tavoitteita?

Oletko jo lukenut tässä aloittelijoiden osiolla olevat "tärkeät"-viestiketjut?
Kannattaa, niillä pääsee jo hyvin alkuun!

Ja tervetuloa Pakkikselle! :whip:

Juu tervetuloa messiin :).

Toimisikos tähän 3x viikkoon tapahtuva harjoittelu jakona jalat/vatsa, rinta/ojentaja/olkapää, selkä/olka-/kyynärvarsi? Harjoittelua varmasti tulisi tukahduttamaan vaativammankin treeninjanon, kuitenkan ajamatta ylikuntoon. Itsellä tuonkaltainen jako menossa ja olen kokenut ihan toimivaksi.

hihhi sanoi:
Mä haluan treenata niin paljon kun vaan on mahdollista (ja jaksan...) En mä tiedä niitä kaikkia laitteita mitä siel on. Ihan perusjutut siel on, painoja, tankoja, penkkejä, ööh. kaikki perusjutut plus jotai spesiaalijuttuja (jotai ihmeellisiä mihin jään solmuun :D )
Mul oli joskus tavoite nostaa penkiltä ihan sikana ja joskus nostinki 60kg (se oli silloin enemmän ku mun oma paino)... nyt menee hmm joku 40 (?) enää ku en ole käyny... Mitä vielä haluat tietää...? niin se puolimaraton on tavoite mut varsinainen punttistavoite on et saisin vahvat kädet ja rintalihakset (ja siis hyvä ryhti, timmi vatsa sikspäkki, ja sellaiset allittomat kädet)... :D Onko liikaa tavoitteita?

Kun treenataan "niin paljon kuin mahdollista" niin treeni kääntyy helposti sitten niitä tavoitteita vastaan. Tässä touhussa tärkein ominaisuus on kärsivällisyys - ja sen mukana tämä ns. pyhä kolminaisuus, jossa pitää kaikkien osa-alueiden olla tasapainossa. RAVINTO, TREENI, LEPO. Ilman noiden kaikkien kolmen olemassaoloa ei päästä yhtään mihinkään. Kuten huomaat niin tähän liittyy nyt sitten myös se että sun pitää syödä. Ei mitä tahansa, vaan oikein. Pitää treenata, ei niin paljon kuin kroppa jaksaa, mutta sen verran että kehitystä tulee tasaisesti etkä mene ylikuntoon. Pitää levätä, että treenistä saadaan hyödyt irti ja lihakset ja pää palautuu seuraavaa kovaa treeniä varten. Ja suuri osa kehityksestä tapahtuu levossa - olettaen siis että nuo kaksi edellä mainitsemaani asiaa on kunnossa.

Mulla on hihhi muutamia ohjelmia joita oon tehnyt puntilla käymistä aloitteleville ystävilleni, samoin ruokaohjelmia. Jos haluat että lähetän sulle jokusen tai autan alkuun ohjelman teossa niin voit pistää mulle mailia. Osoite on faidra6@hotmail.com. En ole pro, mulla ei ole personal trainerin tutkintoa eikä varmasti yhtä paljon tietoa kuin monella muulla, mut mulla on halu auttaa :) Ja ainakin omat tuttuni ovat noilla ohjeilla päässeet hienosti alkuun.

Tämä thread aloittelijoiden puolelta ja tämä punttimimmien puolelta on varmasti hyviä jos haluat opiskella asioista hiukan lisää :)

Faidra sanoi:
Kun treenataan "niin paljon kuin mahdollista" niin treeni kääntyy helposti sitten niitä tavoitteita vastaan.

No mä tarkoitin, että tahti saa olla kova, mutta mahdollisella yritin ilmaista, et järkevissä rajoissa. Enää en haluais päästää mitään asiaa "yli"... ;)

Mä nyt liitän ton mun ravintoa-topicin ekan viestin tähän niin käsitellään tässä hihhi-ongelmatapausta kokonaisvaltaisesti. :)
--
Päätin aloittaa tänne tällaisen threadin ku veikkaan että tällaista ei ole ennen ollut. Nimittäin, olen anorektikko, joka on nyt päättäny alkaa kaiken alusta ja rakentaa kehoansa terveellisesti ja parempaan suuntaan... Kiitos kultaisten pakkislaisten. Muutama kultaista kaveria sai mut ajattelemaan (ja pari muutakin anorektikkoa), ja tajusin, että vartalo voi olla ihan kiva lihaksikkaanakin...

Ja yks iso ongelma on että millaisella ruokasysteemillä pitäis aloittaa. Siis kun syöminen on SUURI ongelma, mutta käsitän hyvin, että syödä pitää.
Tähän asti olen syöny vähän mitä sattuu keskim. tuhat kaloria päivässä. Perusaineenvaihdunta mulla vie ilmeisesti n.1600kcal...ööh mitä vielä sanois... No kysykää jos haluatte lisäinfoa... mut vinkit olis erittäin tervetulleita!
--
Niin ja kiitos pojille siitä viime yön seudun keskusteluista, tosiaan yks toinen anorektikko, joka on aiemmin käyny puntilla enemmänki, sai ilmeisesti myös uutta pontta (keskustelut luettuaan) aloittaa taas vähän terveemmältä pohjalta. :)

hihhi sanoi:
Niin ja kiitos pojille siitä viime yön seudun keskusteluista, tosiaan yks toinen anorektikko, joka on aiemmin käyny puntilla enemmänki, sai ilmeisesti myös uutta pontta (keskustelut luettuaan) aloittaa taas vähän terveemmältä pohjalta. :)

Vaikka mä en siihen edelliseen threadiin juurikaan puuttunut, niin mun täytyy sanoo, että oon tosi ilonen siitä, että päätit alottaa uuden terveellisemmän elämän. Osaksi senkin takia, että omassa perheessäkin on ollut yksi samanlainen tapaus, joka onneks nyt on myös kunnossa.

Vaikka faidra hieman vaatimaton olikin itseään kohtaan niin voin sanoa, että se täti on sen verran timmissä kunnossa, että varmasti saat hänen opeilla perusasiat kuntoon. Eli ei muuta kuin mailia menemään sinne päin :).

Mähän voisin heittää tähän esimerkin tämänhetkisen dieettini ravinnosta.

Ruoka1
100g elovena kaurahiutaleita, 250g maitorahkaa.

Ruoka2
250g broilerin fileesuikaleita, 85g (1 desi kuivana) Risellan tummaa riisiä.

Ruoka3
maitorahka 250g, ananasviipaleita puoli purkkia

Ruoka4
maitorahka 250g, ananasviipaleita puoli purkkia

Ruoka5
tonnikalaa vedessä purkillinen, kylmäpuristettua rypsiöljyä 30g

Proteiinia tästä tulee 186 grammaa, hiilihydraatteja 170 grammaa ja rasvaa 47 grammaa. Energiamäärä on 1850kcal.
Rasvat tulevat pääasiassa hyvistä rasvoista.
Maitorahkana käytän ehrmannia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:offtopic: eikö oo kätevämpää sekoittaa rahkaan ananasmurskaa eikä viipaleita, tulee koostumukseltaan tasaisempaa mössöä ja maistuukin paremmalta!

okei... siis mua hirvittää kaikki hirveän kaloripitoiset ruoat.... eli B-vaihtoehto...

Semmonen kiinnostaa, että luuletko että sun olis helpompi syödä
a) vähän, mutta kaloripitoisia ruokia (esim. pähkinät, juusto, öljyt...)
vaiko
b) vähäkalorisia ruokia enemmän (salaatit esim.) ?
Eli onko se syöminen tekona hankalaa, vai ajatteletko vain miten paljon kaloreita missäkin on ja sikset halua syödä?

Niin, ja oli kumpi tahansa, Ehrmann on ykkösravinto! :rock: Käy heti huomenna ruokakaupassa (ainakin Alepat ja SMarketit myy) ja poimi pari purkkia Ehrmannia ja joku sokeriton Fun Light (vadelma ja sitruuna on mun suosikkeja) ja sitten maistelemaan. :kuola:

Edit: Ja :kuola: sta tuli mieleen, käy katsomassa miltä näyttää Pakkiksen lempikissa ja maskotti ja jokaisen roolimalli (joo munkin) Linda Fodor

hihhi sanoi:
okei... siis mua hirvittää kaikki hirveän kaloripitoiset ruoat.... eli B-vaihtoehto...

Ei paha, sillä salaatit on suurin piirtein parasta ravintoa ihmiselle, varsinkin kun niissä on myös protskua (kanaa, tunaa, raejuustoa jne) ja hyvä öljykastike (rypsiöljyä ja viinietikkaa esim.). Periaatteessa mitä kaloriköyhempää ravinto on, sitä enemmän siinä on suojaravinteita (vitskut ja hivenaineet yms) per kalori. Mulla on nyrkkisääntönä tähdätä että syön kilon verran kasviksia (sis hedelmät ja marjat) päivässä.

Muuten, jos toi 60 kg penkistä on lähelläkään totuutta (edes a la runkkupenkki), sulla taitaa olla lahjoja tähän rakenteluhommaan.

siis joo yläasteella nostin. Ihan oikeasti. Näin jälkeenpäin muisteltuna en ymmärrä miten se oli mahdollista (paitsi että mä inhosin urheilua muuten,mut tykkäsin olla punttiksella...). Mut kyllä enkka on se 60. En muista et miks lopetin sen silloin. Nyt olen ihan ruikku. :D

Ihan hullu toi sun penkkitulos ottaen huomioon sukupuoles. Syömiseen sen verran vinkkiä, että kannattaa alottaa se rauhallisesti. Ei pelkästään pään takia, vaan myös aineenvaihdunnan. Jos nälkäkuurin jälkeen alkaa yhtäkkiä syömään törkeesti, rasvaa kertyy paljon hitaan aineenvaihdunnan takia. Tämä tietysti edellyttää, että söisit edes yli kulutuksesi, mikä ei taida ihan eti onnistua.

Edit:
Dietin jälkeen ei aina oikeen himottais lihota ja aina alussa podenkin hieman huonoa omaatuntoa kaikesta ruuasta, mitä en dietillä saanut syödä. Jos ei halua tuntea menettävänsä mopon hallintaa, kannattaa syödä ultra terveellisesti. Näin säilyttää vielä pikkasen sitä dietti fiilistä, vaikka ei vitutakkaan. Hiljalleen voi vähän lipsua syömisissääkin, kun tietää, että se läski lähtee aina dietillä.

Hmm. mitä mieltä, pitäiskö mun (ens tilin jälkeen) ruveta vipiksi ja alkaa pitää treenipäiväkirjaa? Helpompi ois kai pitää itsensä sillä tavalla "kaidalla polulla"... :) Tää rupee tuntumaan siltä, että voisin saada itsekuriajatukseni kanavoitua johonki muualle kuin anoreksiaan... Mulla kun on toi tilanne ollu jo jonkun aikaa se, että olen ollu aika turhautunu, kun tajusin et anailu on lähinnä kuolema, mut toisaalta jos noin vain lopettaisin sen ja rupeisin syömään normaalisti, niin ei mun pää sitäkään kestäis ku tuntisin luovuttaneeni. Siis olin koukussa. Tää on aika lähellä sitä (tietyssä mielessä), mut uskon et johtaa terveellisempiin ja tyytyväisempiin lopputuloksiin... :)

Tosi hyvä valinta. Kävin muuten jeesustelemassa yleisellä osiolla ana-keskustelussa. Tuli hjuva fiilis löytää sinut täältä.
Haluaisin vielä painottaa syömisiä. Punttia veivaava mies/nainen pystyy vetämään aika kovia safkamääriä verrattuna perushiihtäjään. Eli pyri syömään reilusti enemmän kuin muut :D. Itse olen harrastellut lajia vajaa 2v ja paino noussut melkein 25kg :) (miespuolinen kuiteskin, enkä ole dietannut vielä kertaakaan) ja silti päkki näky vielä.

PS. syö rasvaa, juo öljyä. Rasva edistää elämää.

Måpå eipäs pelotella hihhiä! :whip:
Ei ne lihakset kasva naisille kuitenkaan yhtään niin herkästi kuin miehille ja miehenäkin joutuu panostamaan ankarasti ja pitkään jos lihasmassaa haluaa selvästi lisätä. Ja hihhi: uskoisin että se vipiksi ryhtyminen on hyväksi motivaatiolle elämäntapojen muuttamisessa terveellisemmiksi! (sanoo toistaiseksi vipitön zodiakki :nolo: )

Zori en aivan sitä tarkoittanut :O idea kuiteskin se, ettei painonnousua tarvi pelätä. Fläsästä pääsee kuiteskin eroon sitten kun tarvis on. Koko lajihan perustuu siihen, että ollaan pluskaloreilla..Juu ja ei naiselle sitä lihaa sillälailla tule, en osaa paremmin määritellä (en ole vielä koskaan livenä nähnyt oikeasti lihaksikasta naista, timmejä joo :D)

En puhu enempää, ettei tule väärinkäsityksiä :O

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom