Haluaisko joku auttaa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hihhi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Punttimimmien puolelta löydät hyvällä todennäköisyydellä jonkun joka treenaa yhen kierron sun kanssa yhdessä. Se auttaa ihan älyttömästi kun joku kattoo että ne liikkeet tekee varmasti oikein.

nm. Tomi opetti mua treenaamaan.

hihhi sanoi:
Hmm. mitä mieltä, pitäiskö mun (ens tilin jälkeen) ruveta vipiksi ja alkaa pitää treenipäiväkirjaa? Helpompi ois kai pitää itsensä sillä tavalla "kaidalla polulla"... :)

Tätä mä sulle ehdotin ja mun mielestä kannattaa tehdä näin. Moni on täällä antanut "julkisesti" jonkun kovahkon tavoitteen ja siitä on sitten helpompi pitää kiinni kun muut kyselee kuulumisia, kannustaa eteenpäin ja antaa hyviä vinkkejä jos homma töksähtää.

Hihhi, jos enkku sujuu ees kohtalaisesti, tutustu ehdottomasti tähän saittiin: http://www.stumptuous.com/weights.html

Aloita tuolta vaikkapa osioista starting, eating ja training. Et voi tuon saitin tietojen pohjalta mennä pieleen. :thumbs:

Pakkis on suomeksi loistava tietolähde, mutta aika iso ja ehkä aloittelijalle sekavakin (noh, jos pysyttelet tiukasti esim. punttimimmien, aloittelijoiden ja reeni/ravinto osioilla, niin tuskin ihan epätoivoiseksi tulet). Täältä kyllä löytää tietoa miten paljon tahansa, mutta voi olla työlästä kahlata läpi kaikkea tekstimassaa ja löytää se laatutieto.

Googleta lisäksi nimellä Katri Manninen ja lue hänen kirjoituksiaan. Kirjansa ovat myös kirjastossa ja kirjakaupoissa, jos haluat ennemmin paperilta lukea (mikä onkin aina mukavampaa).

Siinäpä ne kolme saittia ja tietolähdettä, joita aloitteleva nainen oikeastaan tarvitsee. :)

Vinkki ja mielipide: keskity kovasti syömisen ja reenin suhteen fyysisen terveyden, olotilan ja suorituskyvyn kohentamiseen ja puske tiukasti syrjemmälle ulkonäköön liittyviä ajatuksia ja tunteita. Mun vähäisen kokemuksen perusteella ulkonäköön keskittyminen reenin ja syömisen keinoin vie helposti harhaan ja pahasti, esim. eriasteisiin syömishäiriöihin ja lääkeaineiden väärinkäyttöön (eli käytetään niitä suuria määriä ja johonkin muuhun, kuin sairauden hoitamiseen). Sinne voi viedä myös terveys/suorituskykykeskeinen asenne, mutta ehkä ei niin helposti. Lisäksi se ryhdikäs, sutjakka ja seksikäs ulkonäkökin mielestäni muotoutuu helpommin, siinä sivussa, kun keskittyy fyysisen suorituskyvyn ja terveyden kohentamiseen monipuolisesti (kestävyyttä ja notkeutta/liikkuvuutta ei sovi unohtaa).

Kärsivällisyyden ja pitkäjänteisyyden merkitystä ei voi liikaa korostaa. Etene rauhassa, pikkuhiljaa, mutta päättäväisesti. Ota muutostahdiksi esim. 6-12kk, että siinä ajassa saat ruokavaliosi, reenisi ja ittesi fyysisesti kuntoon, monipuolisesti ja fiksusti. Samalla voisi olla paikallaan ettiä sulle ja ongelmiisi sopivaa sekä pätevää terapeuttia, todella tarttua niihinkin korvienvälin ongelmiin. Niitä sä et pääse nimittäin pakoon ikinä, joskus ne on selvitettävä ja pakeneminen tavalla tai toisella on vain pakenemista, asioiden lykkäämistä.

Ja IMO 60kg naisen penkkipunnerrustuloksena ei ole todellakaan huono, muttei siinä mitään ihmeellistä tai epäinhimillistäkään ole. Rakkaani pukannee jo lähitulevaisuudessa (ehkäpä vuoden sisällä) paikkojen kestäessä noin 80kg, t-paidalla. :haart: Lisäksi toki nostaa kyykyssä ja maastanostossa vielä huomattavasti isompia kiloja, niinkuin tasapainoisesti reenatessa kuka tahansa. ;) Ja on haluttavan hyvännäköinen ja naisellinen vieläpä. :kuola:

Ei muuta kuin hihhille onnittelut hyvästä elämänvalinnasta ja voimia tulevaisuuteen!

Noniin ekat ehrmannit ostettu, iltapalaksi söin sellaista jonkun täällä neuvomaa raejuustomössöä... Ainoa etten jaksanu syödä siitä kuin kolmanneksen... Tie tulee olemaan piiiitkä ja kivinen.... *huoh*

hihhi sanoi:
Noniin ekat ehrmannit ostettu, iltapalaksi söin sellaista jonkun täällä neuvomaa raejuustomössöä... Ainoa etten jaksanu syödä siitä kuin kolmanneksen... Tie tulee olemaan piiiitkä ja kivinen.... *huoh*

Kyllä se kohta asvalttipäällysteiseksi muuttuu! :thumbs:

edit ja maailman huonoin offtopic: hauskaa miten jokaisen oli pakko kertoa joku jatkokertomus tuohon tie metaforaan :lol2:.

hihhi sanoi:

...mutta kukapa sitä laveaa ja tasaista elämänpolkua itselleen toivoisikaan. ;)

Totuttelet vaan pikkuhiljaa uuteen ruokavalioon ja syömään vähän enemmän. Kohta et voi enää vastustaa herkullista raejuustomössöä, vaan pupellat sitä tasaisesti neljän tunnin väliajoin. :kuola:

hihhi sanoi:
Tie tulee olemaan piiiitkä ja kivinen.... *huoh*
..Mutta palkitseva :thumbs:

Ei kannate turhaan ostella sitä 0.2% rasvan raejuustoa, halvemmalla yleensä saa sitä 2%:n satsia. Kannattee kokeilla, että kumpi uppoaa paremmin alas, jos maku tökkii. Prismasta taitaapi saada 400grammaa 1.69eurolla. IMO maailman terveellisintä ruokaa, voi vetää niin paljon kuin napa kestää!

Itse sekoittelen raejuustoa joka paikkaan: muroihin, kaurapuuroon, normaaliin ruokaan, leivän päälle jne jne. Sitä meneekin sen 400g päivässä, joskus enemmänkin.

Huuh. Mä en tosiaan ole tottunu noin täyttävään ruokaan. Huono omatunto on koko ajan vaikka en ole syöny viel puoliakaan niistä annoksista ku pitäis (Faidran ohjeen mukaan)...

Ja OT: Hauska tiejuttu tosiaan...

hihhi sanoi:
Huuh. Mä en tosiaan ole tottunu noin täyttävään ruokaan. Huono omatunto on koko ajan vaikka en ole syöny viel puoliakaan niistä annoksista ku pitäis (Faidran ohjeen mukaan)...

Ja OT: Hauska tiejuttu tosiaan...

Heh, pienensin kaiken lisäksi sulle vielä osan niistä annoksista puoleen kun arvelin ettei sulla masu vedä niin paljoa. Samoin ajattelin että mahdollisesti kauhistut ruuan määrää :) Vuoden päästä syöt sitten vähintään kaksinkertaisen määrän, ja todennäköisesti olet silti nälkäinen! :D (ja taatusti silti vielä timmimmässä kunnossa kuin nyt)

Se mun laittama ohje on todellakin kaloreiden suhteen edelleen alakantissa. Eli vaikka ruokaa on paljon, se on kaikki "puhdasta" ja sen vuoksi annokset todennäköisesti suurempia kuin mihin olet tottunut.

ou mai....!!!! :eek: no, huomenna vetäisen parit rahkat.... Mä siis söin kyllä päivällä kanaa ja tummaa riisiä ja salaattia niinku "käskit"... ja huuh siis en tiedä minä vuonna (!!!) olisin viimeksi syöny noin paljon (ja siis pitäny sisälläni)... :nolo: Mut kyl tää tästä. yritetää ainaki. :D

söin myös tonnikalaa ja sen sellaista... en silti kai puoliakaan ohjeesta.... Mun täytyy ensin siis totuttautua tohon ruokavalioonki.... :rolleyes: Mä en vielä tällä viikolla pääse salille, odotan jo sitä ihan hirveästi.... :D
Sit pääsee väsyttää itseensä... :whip:

(tulis jo palkka, pääsis vipiksi)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yleensähän sitä pidetään hyvänä asiana, jos ruoka on täyttävää (ja samalla terveellistä). Jos se kuitenkin aiheuttaa sulle huonoa omatuntoa, niin keskity vaan miettimään niitä ravintoarvoja. Faidra varmaankin laittoi sulle myös vähän osviittaa kalorimääristä yms. Niistä sä näet, että aika pienillä kaloreilla kuitenkin vielä mennään. Eli _oikeasti_ ei ole mitään syytä tuntea huonoa omatuntoa mistään.

hihhi sanoi:
(tulis jo palkka, pääsis vipiksi)
Aivan. Sillä

Vain Vipin tie,
perille vie.
Vaikka pitkä ja kivinen
lie. :)

Hei hihhi ja onneksi olkoon elämäntapojen muutoksesta! Hienoa nähdä sinut täällä tuon edellisen keskustelun jälkeen. Kyllä se ruoka siitä alkaa uppoamaan, aloitin itse tossa keväällä syömään "oikein", sitä ennen tajusin yhtä paljon oikein syömisestä kuin kurvin hullut. Olin tosin hyvässä kunnossa, ainoastaan sen takia, että harrastin niin paljon. Kun olisin silloin ymmärtänyt kaiken sen mitä nyt tiedän, olisin varmasti vieläkin paremmassa kunnossa. Joka tapauksessa nyt itselläni on koko ajan nälkä, nytkin, vaikka söin viimeksi 1,5 tuntia sitten. Rahkaa menee ainakin kilo päivässä, kaupasta saa kantaa sitä yhtenään. Kun syö koko ajan, pääsee nauttimaan ruoan ihanuuksista :)
:offtopic: Oletko muuten aikoihin "nauttinut" syömisen ihanuudesta?
Tsemppiä sulle tyttö!

hihhi sanoi:
ou jee, edistystä... jaksoin kokonaisen ehrmannin välipalaksi... :D

Ja kohta niitä menee sitten kaksi ;)

Kalorimääriä en ohjelmaan muuten merkinnyt ihan sen vuoksi, että minusta olisi parempi oppia vähitellen elämään ilman jatkuvaa kaloreiden laskemista. Itse samassa kalorikoukussa olleena (en tosin mitään pro-anailuja ole harrastanut) toivoisin muidenkin pääsevän siitä irti... niin ettei jokaisen päivän kalorimäärää tarvitsis tietää pilkulleen, vaan pystyisi enemmän kuuntelemaan sitä omaa kehoa ja sen tarpeita. Hihhi tosin varmaan osaa niin hyvin laskea noi kalorit päässäkin, että tietää paljonko syö joka päivä. Mullakin on pääkopassa erittäin tiukasti kaikenmaailman kaloritaulukot muistissa ja niistä irtipäästäminen on aika työläs homma.

Hihhi, millainen olo sulla on ollut nyt niinä päivinä kun oot syönyt kunnon ruokaa ja isompia annoksia? Tarkoitan nyt fyysisesti - toimiiko sulla ruuansulatus kuitenkin kunnolla, masu ei turpoa jne? Onko virkeä, väsynyt, energinen tms. olo? Jos olet liikkunut, oletko huomannut eroa treenitehossa?

Oon ylpeä susta :thumbs:

Joo maha on ollu ihan hyvässä kunnossa... Ja olo on ihan virkeä (vaikka olen nukkunu liian vähän). En mä vielä osaa sanoa kauheasti eroa (en mä missää ihan rapakunnossa ole ollutkaan)... Tänään lähdin puol seitsemältä lenkille tyhjään vatsaan (oli kuntopisteellä tapaaminen yhden toisen tytön kanssa, lenkkiseuraa nääs) ja jaksoin ihmeen hyvin... :) Pitäiskö hei aamulenkin jälkeen syödä jotenki erilailla vai olla syömättä vai mitä pitäs tehdä? Mä nimittäin söin nyt vasta kymmeneltä.... söin ~200g raejuustoa ja ihan vähäsen kaurapuuroa (inhoan sitä)... ja pystyn kyllä sanomaan kalorit... Kyllä matemaatikko ne laskee päässään miten päin vaan.... :noloo:

Niin ja pitää sitä sen verran sanoa, et pro anat ovat siis oikeasti sairaita, anorektikoita, vaikka muuta väittävätkin. kyllä ne kaikki tuntemani pro ana -tytöt on ihan oikeasti kipeitä, ja suljetuilla foorumeilla (ei siis Finn-and-thin:ssä) valittelevat että mitä tehdä kun ovat täysin koukussa ja loppu... Pro ana on ehkä amerikassa ilmiö, mutta täällä se ei ole sitä vielä mun mielestä. Kuvaisin sitä enemmän voimattomuudeksi yrittää parantua ja tästä johtuvaksi selittelyreaktioksi ("kaikki on hyvin, mä hallitsen tän homman, luut on oikeasti kauniita.... niin ja siis sairaushan tämä ei ole...")...

Muttamutta... aiheeseen. On jo niin pakko päästä salille ekaa kertaa oikein tosissaan, että vaikka yliopiston salille pääsee vasta ens viikosta eteenpäin, niin huomenna menen jo. Meen yhdelle toiselle salille, niin saa tämänki alkuun jo kunnolla. :) Lauantaiksi ajattelin sitte lepoa. Ja sunnuntaiksi aamulenkkiä... Ma-ke-pe olis punttipäivät ja ti lepo. Kuulostaako hyvältä?

hihhi sanoi:
Muttamutta... aiheeseen. On jo niin pakko päästä salille ekaa kertaa oikein tosissaan, että vaikka yliopiston salille pääsee vasta ens viikosta eteenpäin, niin huomenna menen jo. Meen yhdelle toiselle salille, niin saa tämänki alkuun jo kunnolla. :) Lauantaiksi ajattelin sitte lepoa. Ja sunnuntaiksi aamulenkkiä... Ma-ke-pe olis punttipäivät ja ti lepo. Kuulostaako hyvältä?

3krt viikossa on varmasti ihan hyvä määrä. Muista aloittaa tarpeeksi rauhallisesti, eli riittävän pienillä painoilla / toistomäärillä, ettei sitten ole parin ekan kerran jälkeen paikat kahta viikkoa kipeänä :) kunnon venyttelyt edesauttaa palautumista myös.

Lenkin jälkeen ois hyvä syödä. Ei iske katabolia.Safka varmaan oli ihan hyvä, ei se kaurapuuro mullekaan uppoo. Joo ota tarpeeksi rauhallisesti, mutta heitä hevon helvettiin ne pinkit käsipainot jos niitä tarjotaan.

Niin joo training_dayn kommentista tuli mieleen, että mulla ei ole hajuakaan minkäkokoisilla painoilla aloittaa... Eikä myöskään et mitä kaikkea pitäs venyttää... siis niitä lihaksia tietty mitä treenaaki mut en mä varmaan tiedä edes et mitä venytysliikkeitä pitäis milleki lihakselle tehdä.. No joo... Ehkä mä aloitan jollai kilon painoilla... :D tai sit en....

ilmielävä sanoi:
Lenkin jälkeen ois hyvä syödä. Ei iske katabolia.Safka varmaan oli ihan hyvä, ei se kaurapuuro mullekaan uppoo. Joo ota tarpeeksi rauhallisesti, mutta heitä hevon helvettiin ne pinkit käsipainot jos niitä tarjotaan.

Näin on ja sellainen puoli tuntia on yleensä hyvä aika alkaa ruokaa mättämään naamaan. Eikä itellä oikeastaan aikaisemmin edes maistukkaan jos on lenkki vedetty, pikkuisen pitää antaa kropan "rauhoittua" ensin. Eli ne suihkut sun muut toimet on hyvä tehdä heti lenkin jälkeen ja vasta sitten ruokapöydän ääreen.

Salin jälkeen tietty sitten se palautusjuoma mahdollisimman pian. Itse otan jo ennen suihkuun menoa, eli heti pukkarissa treenin jälkeen. Sen saa muutenkin helposti alas kun on nestemäisessä muodossa.

hihhi sanoi:
Niin joo training_dayn kommentista tuli mieleen, että mulla ei ole hajuakaan minkäkokoisilla painoilla aloittaa... Eikä myöskään et mitä kaikkea pitäs venyttää... siis niitä lihaksia tietty mitä treenaaki mut en mä varmaan tiedä edes et mitä venytysliikkeitä pitäis milleki lihakselle tehdä.. No joo... Ehkä mä aloitan jollai kilon painoilla... :D tai sit en....

Ihan alkuun kannattaa aloittaa sellaisilla painoilla, joilla jaksaa suht. helposti tehdä haluamansa sarjan, mutta kuitenkin joutuu vähän tekemään töitäkin sen eteen. Oikean kilomäärän tietää ainoastaan kokeilemalla. Sitten kun lihaksisto alkaa tottumaan rasitukseen niin voi vähitellen lisätä painoa, niin että joutuu jo tekemään vähän enemmän töitä sarjojen eteen jne. Eli rauhallisen alun kautta pikkuhiljaa kovempaan treeniin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom