hihhi sanoi:
Hyyhyy... Saako viikonloppuisin syödä siis ihan pepulleen?
Tuota... älä ota tätä, Hihhi, loukkauksena, sillä se ei tosiaankaan ole tarkoitukseni...
Minusta (enkä taida olla ihan ainut, joka näin ajattelee) nyt vain tuntuu siltä, että sinulla ei oikein ole minkäänlaista omaa mielipidettä siitä, millainen haluat olla ja mitä kropallesi tehdä jne. Ehkä olen väärässä, mutta minulle on syntynyt sellainen mielikuva, että ensin olit pro-ana, koska laihat tytöt sanoivat, että se on kaunista ja "oikein" tjsp., ja nyt sitten syöt raejuustoa ja tonnikalaa ja treenaat, koska Pakkiksen isot pojat ja tytöt käskivät tehdä niin. Älä käsitä väärin, on todella hienoa ja kunnioitettavaa, että olet irtautunut ana-meiningeistä ja ryhtynyt opettelemaan terveellisiä syömistapoja
Mutta tarkoitin, että oletko hetkeksikään pysähtynyt pohtimaan sitä, mitä ITSE haluat? Sinun nimittäin pitäisi löytää motivaatio terveeseen elämään omasta itsestäsi, koska niin kauan kuin se tulee ulkoapäin, on se valitettavan hauraiden lankojen varassa. Nimimerkillä kokemusta on!
Quottasin tuota postiasi siksi, että mielestäni sinun ei pidä kysyä keneltäkään ulkopuoliselta, "saatko" syödä sitä tai tätä - eikä kenenkään ulkopuolisen pitäisi sitä "sallia" tai "kieltää", vaan sinun pitää oppia itse ottamaan vastuu omista syömisistäsi ja niihin liittyvistä jutuista. (EDIT: Tämä siksi, että vaikka kuinka yrittäisit siirtää vastuuta omista syömisistäsi tai syömättä jättämisistäsi toisten hartioille kysymällä lupaa tehdä niin tai näin, niin sinä itse sen kuitenkin nahoissasi kärsit, jos teet jotain väärin, syöt liian vähän tms.) Opettele pois kanssaihmistesi (myös Pakkislaisten) ylenmääräisestä miellyttämisenhalusta, ja rakenna omaa itseäsi ja elämääsi omista lähtökohdistasi käsin. Tämä ei ole helppoa - itsekin yhä edelleenkin aina välillä skabailen näiden juttujen kanssa - mutta maksaa kyllä vaivan. :thumbs:
Kaikesta huolimatta, kuten jo sanoin, on todella hienoa, että olet päässyt hyvään alkuun terveellisissä elämäntavoissa. Jatka valitsemallasi tiellä!
Feikkiedit: Muuten olen kyllä samaa mieltä ace-oo:n kanssa, ei ole millään tapaa vaarallista, vaikka aina välillä herkuttelisikin, reilummastikin. Itse esim. söin eilen herkullisen tortillan Amarillossa, ja myöhemmin illalla ISON grilliherkku-hampurilais-mätön, ja siideriäkin taisi mennä enemmän kuin pari tuoppia :D