Haluaisko joku auttaa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hihhi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ilmielävä sanoi:
Haa muilla viikonloppuna off-päivä syömisestä -> sikamätöt, hihhillä ano-päivä :D

Se on ihan siitä kiinni mihin on tottunut. Mäkin entisenä alipainosena syön cheat-päivinä erittäin vähän ruokaa. Muuten yritän syödä sillain kun ex-läskit cheatilla. :D
Ja ettei ihan offiksi mene niin tsemppiä hihhille. Oon lukenu sitä ano-ketjua ja täytyy sanoa että oon erittäin ilonen elämäntapamuutoksestasi. Hieno homma! :worship:

Hyyhyy... Saako viikonloppuisin syödä siis ihan pepulleen? Tuli eilen juotua pari siideriä, jotka tietysti iloisesti humahti päähän (mun syömiskulttuurilla osansa siihe?), jonka jälkeen syömisellä ei enää ollutkaan mitään rajaa... :rolleyes: Tänään olen sit syöny suht "normaalisti", siis mulle normaalisti, huomennakaan en varmaan syö pahemmin, mutta maanantaina taas koitan ryhdistäytyää joka suhteessa. Mun vanhempien sana pätee, isä kun joskus sanoi musta että mä syön "puuskittaisesti"... *huoh*

No yhtenä päivänä saa mättää sitä tavaraa naamaan reilusti.
Jotkut pitää mättöpäivän kerran viikossa, jotku kerran kuukaudessa. Minä pidän n. 2 kertaa kuussa.

hihhi sanoi:
Hyyhyy... Saako viikonloppuisin syödä siis ihan pepulleen?

Tuota... älä ota tätä, Hihhi, loukkauksena, sillä se ei tosiaankaan ole tarkoitukseni...

Minusta (enkä taida olla ihan ainut, joka näin ajattelee) nyt vain tuntuu siltä, että sinulla ei oikein ole minkäänlaista omaa mielipidettä siitä, millainen haluat olla ja mitä kropallesi tehdä jne. Ehkä olen väärässä, mutta minulle on syntynyt sellainen mielikuva, että ensin olit pro-ana, koska laihat tytöt sanoivat, että se on kaunista ja "oikein" tjsp., ja nyt sitten syöt raejuustoa ja tonnikalaa ja treenaat, koska Pakkiksen isot pojat ja tytöt käskivät tehdä niin. Älä käsitä väärin, on todella hienoa ja kunnioitettavaa, että olet irtautunut ana-meiningeistä ja ryhtynyt opettelemaan terveellisiä syömistapoja :worship: Mutta tarkoitin, että oletko hetkeksikään pysähtynyt pohtimaan sitä, mitä ITSE haluat? Sinun nimittäin pitäisi löytää motivaatio terveeseen elämään omasta itsestäsi, koska niin kauan kuin se tulee ulkoapäin, on se valitettavan hauraiden lankojen varassa. Nimimerkillä kokemusta on!

Quottasin tuota postiasi siksi, että mielestäni sinun ei pidä kysyä keneltäkään ulkopuoliselta, "saatko" syödä sitä tai tätä - eikä kenenkään ulkopuolisen pitäisi sitä "sallia" tai "kieltää", vaan sinun pitää oppia itse ottamaan vastuu omista syömisistäsi ja niihin liittyvistä jutuista. (EDIT: Tämä siksi, että vaikka kuinka yrittäisit siirtää vastuuta omista syömisistäsi tai syömättä jättämisistäsi toisten hartioille kysymällä lupaa tehdä niin tai näin, niin sinä itse sen kuitenkin nahoissasi kärsit, jos teet jotain väärin, syöt liian vähän tms.) Opettele pois kanssaihmistesi (myös Pakkislaisten) ylenmääräisestä miellyttämisenhalusta, ja rakenna omaa itseäsi ja elämääsi omista lähtökohdistasi käsin. Tämä ei ole helppoa - itsekin yhä edelleenkin aina välillä skabailen näiden juttujen kanssa - mutta maksaa kyllä vaivan. :thumbs:

Kaikesta huolimatta, kuten jo sanoin, on todella hienoa, että olet päässyt hyvään alkuun terveellisissä elämäntavoissa. Jatka valitsemallasi tiellä! :)

Feikkiedit: Muuten olen kyllä samaa mieltä ace-oo:n kanssa, ei ole millään tapaa vaarallista, vaikka aina välillä herkuttelisikin, reilummastikin. Itse esim. söin eilen herkullisen tortillan Amarillossa, ja myöhemmin illalla ISON grilliherkku-hampurilais-mätön, ja siideriäkin taisi mennä enemmän kuin pari tuoppia :D

Näinhän se menee, Gillyannen postissa on asiaa.
Mutta tietenkin otat täältä suuntaviivat ja perustiedot, opit kuuntelemaan ja tuntemaan kehoasi, ja sitä kautta voit itse pähkäillä "saanko syödä sitä ja tätä" -asioita.

Jos pään ympärillä alkaa vanne kiristymään, niin itse ainakin sitten mätän sapuskaa &yms. hemmoittelua. Oletusarvona tosin, että se vanne ei kiristy joka päivä :)

Ei ku mä haluan tietää teidän näkemyksiä asioihin ja sitä kautta muodostaa kuvaa teidän ruokavalioiden perusperiaatteista.

Joo mä en tiedä miten tämän muotoilisin, mutta sanotaan näin, että kun oon yli kymmenen vuotta sairastanu syömishäiriötä eri tasoisesti (välissä se oli anan sijaan ahmimista, sitten bulimiaa, ja ortoreksian kautta takaisin anaan), käyny terapiassa kolme vuotta hyödyttä, yms, niin mä oikeasti yritän vaikka mitä oljenkortta että pääsisin tästä eroon. Tällä kertaa yritys on se, että yritän miellyttää teitä, ja toimia juuri niin kuin sanotte ja olla alhaisin orjanne... Kun te ilmeisesti syötte terveellisesti. Mä todella ymmärrän, tajuan ja tiedostan ongelman, mut en pysty siitä irtaantumaan...

Tää on taas sekavaa tää teksti... kysykää jos ette tajua. :p

...ja kuitenki yrityksistä huolimatta mä lasken ne kalorit ja tunnen syyllisyyttä ja paastoan seuraavan päivän. Tää on ollu ihan kamalaa ku oon melkein kilon lihonnu sen jälkeen ku aloin noudattaa Faidran ohjeita. :( Joo tiedän että se olis terveellistä ja tekis hyvää ja vois auttaa, vaan TOSI VAIKEETA on.... :((

hihhi sanoi:
...ja kuitenki yrityksistä huolimatta mä lasken ne kalorit ja tunnen syyllisyyttä ja paastoan seuraavan päivän. Tää on ollu ihan kamalaa ku oon melkein kilon lihonnu sen jälkeen ku aloin noudattaa Faidran ohjeita. :( Joo tiedän että se olis terveellistä ja tekis hyvää ja vois auttaa, vaan TOSI VAIKEETA on.... :((

Höpö höpö. Et ole lihonnut. Nestettä kropassa ja ruokaa sisuksissa. Heitä puntari roskiin ja käytä peiliä. Tsemppiä vaan. Saat kyllä homman toimimaan, kun kerran tiedostat ongelmankin. :thumbs:

EDIT: typo

41shots sanoi:
Höpö höpö. Et ole lihonnut. Nestettä kropassa ja ruokaa sisuksissa. Heitä puntari roskiin ja käytä peiliä. Tsemppiä vaan. Saat kyllä homman toimimaan, kun kerran tiedostat ongelmankin. :thumbs:

EDIT: typo

Tässä tuli ohje jonka olisin itsekin laittanut, eli vaaka roskiin ja peili käyttöön. Niitä kiloja on aivan turha tuijottaa, mitä väliä sillä on paljonko ihminen painaa jos se näyttää hyvältä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hihhi sanoi:
Niinpä. vielä ku pystyis hyväksymään sen.
Puntarista vain patterit irti.

Muista, että treenien jälkeisinä päivinä energiaa kuluu pelkkään palautumiseen satoja kaloreita päivässä, eikä pelkästään treeniin.
Ei muuta kuin :whip: meininki päälle, treeni+lepo+ruoka.

hihhi sanoi:
Ei ku mä haluan tietää teidän näkemyksiä asioihin ja sitä kautta muodostaa kuvaa teidän ruokavalioiden perusperiaatteista.

Jep, tämä onkin eittämättä hyvä asia.

hihhi sanoi:
Tällä kertaa yritys on se, että yritän miellyttää teitä, ja toimia juuri niin kuin sanotte ja olla alhaisin orjanne...

Tämä taas ei, ymmärrä nyt tyttö hyvä, että aika suuri osa tuota sinun ongelmaasi on juurikin tuo ylenmääräinen halu miellyttää ihmisiä. Tiedän, että siitä irroittautuminen on vaikeaa, itse ole läpikäynyt aika samoja juttuja (ja osittain tosiaankin taistelen niiden kanssa edelleen), mutta hiljaa hyvä tulee.

Ja sinä pystyt irroittautumaan ongelmistasi, jos vain itse niin haluat - ja todella uskot itseesi. Mutta jos vain jatkuvasti hoet, ettet pysty, niin tuskin silloin onnistutkaan - mielen voima kun on yllättävän vahva.

Joo, ja se vaaka roskiin HETI, kuten pojat tuossa aikaisemmin jo neuvoivat!

hihhi sanoi:

Selvitetäänpä nyt taas yksi asia:

LIHOMINEN = kehon rasvamassa lisääntyy.

PAINON NOUSU = eri asia kuin lihominen, voi johtua nesteen kertymisestä, biomassan lisääntymisestä kehossa, lihasmassan lisäyksestä, rasvan lisäyksestä tai kaikkien summasta...

Tässä sun tapauksessasi on kuitenkin tosi helppo sanoa, että paino on noussut. Maitotuotteet kerää nestettä kehoon ja enemmän syöminen biomassaa suolistoon. Eikä tätä varmaan ole edes kovin vaikea järkeillä :) Mitäs luulet, ihan oikeasti, voiko terveellisesti syöminen lihottaa?

PS. Se yrittäminen ei vie vaakaa roskikseen, vaan se että otat sen käteen, kävelet roskikselle ja paiskaat vaa'an sinne. Ei kaapin perälle, vaan roskiin. Helpottaa elämää huomattavasti.

Faidra sanoi:
Se yrittäminen ei vie vaakaa roskikseen, vaan se että otat sen käteen, kävelet roskikselle ja paiskaat vaa'an sinne. Ei kaapin perälle, vaan roskiin. Helpottaa elämää huomattavasti.

Aamen Faidra, juuri näin! "Don't try, just do" tjsp., sanoi jo Master Yodakin. :)

Faidra sanoi:
PS. Se yrittäminen ei vie vaakaa roskikseen, vaan se että otat sen käteen, kävelet roskikselle ja paiskaat vaa'an sinne. Ei kaapin perälle, vaan roskiin. Helpottaa elämää huomattavasti.

Nimenomaan ja kun vielä Hihhih halusi meitä miellyttää, niin VÄLITTÖMÄSTI kanhtamaan sitä sinne roskikseen. :D

Tämä toimii myös siirtymäriittinä: Otat käteesi vasaran (mitä isompi, sitä parempi). Kävelet vaa'an luokse ja toteat vaa'alle: "Olet saatanasta, en enää tarvitse sinua. Ympyrä sulkeutuu, tuhoudut omaan mahdottomuuteesi". Valtavan agren vallassa hakkaat vaakaa vasaralla, kuin haluaisit tuhota sen. Ja haluatkin. Nautit siitä kun muoviosat ja elektroniikkapiirit yms hammasrattaat painuvat kasaan ja lentävät ympäriinsä. Hakkaat kunnes se on kuollut. Tämän jälkeen voit sylkeä sen päälle, nimittää sitä huoraksi. Ruumiin heität malmin tapaan roskalavalle.

ilmielävä sanoi:
Tämä toimii myös siirtymäriittinä: Otat käteesi vasaran (mitä isompi, sitä parempi). Kävelet vaa'an luokse ja toteat vaa'alle: "Olet saatanasta, en enää tarvitse sinua. Ympyrä sulkeutuu, tuhoudut omaan mahdottomuuteesi". Valtavan agren vallassa hakkaat vaakaa vasaralla, kuin haluaisit tuhota sen. Ja haluatkin. Nautit siitä kun muoviosat ja elektroniikkapiirit yms hammasrattaat painuvat kasaan ja lentävät ympäriinsä. Hakkaat kunnes se on kuollut. Tämän jälkeen voit sylkeä sen päälle, nimittää sitä huoraksi. Ruumiin heität malmin tapaan roskalavalle.

Harkitaan... :D

hihhi sanoi:
Harkitaan... :D

Eikä mitään harkita, vaan myötäsyntyisessä miellyttämisen halussasi toimit vaan ihan niin kuin ilmielävä tuossa neuvoi. Siirtymäriitti on suoritettava. Muuten siirtyminen ei voi olla täydellinen. Sen jälkeen kirjoitat pro-ana-foorumille viimeisen viestisi: "Tehty mikä tehty."

Ja hihhi ei sitten kurki.

Gillyanne, Faidra, eiköhän nyt toimita kuitenkin alkuperäisen suunnitelman mukaan:
Vaihe 1: Fysiikka kuntoon. Syömistottumukset. Kuntoilu. Tiukka ohjeistus. By Pakkiksen tytöt ja pojat. Kesto useita kuukausia.
Vaihe 2: Itsenäistyminen. Oma tahto. Avioliitto psykoterapeuttinsa kanssa. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom